6.6

Ray De-Haan: Filmy a seriály

  • Mrtvé probouzeti
    Mrtvé probouzeti (2000)
    Seriál

    Nevyřešené případy, případy u ledu, pomníčky... Ať už se jim říká jakkoli, skutečnost je vždy táž: případy, na kterých si policie vylámala zuby, pachatelé, kteří nebyli nikdy odhaleni, zločiny, které nebyly nikdy potrestány... Existují všude, na celém světě, v každé zemi. Nedělají policii právě čest a všude by na ně policajti nejraději zapomněli. Jenomže nová doba přináší nové, moderní vyšetřovací metody. To, s čím se pracovalo před pěti lety, patří dnes do kriminalistického pravěku. Kriminalisté mají k dispozici nové technologie, nové forenzní expertizy, daleko dokonalejší je i psychologické profilování. To všechno jim dává novou šanci. A proto je zapotřebí tyhle staré případy otevírat. Neboť vražda je vražda a nikdo by si nikdy neměl myslet, že mu projde. I proto byla při londýnské policii ustavena zvláštní skupina pod vedením superintendenta Petera Boyda, jejímž úkolem je nacházet ke starým případům nový klíč. Je to ovšem prozatím pouze roční, zkušební projekt. A bude záležet na výsledcích, jestli přežije. Boyd i celý jeho tým si tento Damoklův meč nad svou hlavou velmi dobře uvědomují. Ale nejen proto by chtěli svůj první případ vyřešit co nejlépe. Daleko silnějším motivem je fakt, že pachatel pět let staré vraždy se zřejmě rozhodl udeřit znovu. A co víc, vypadá to, že si s policií hraje jako kočka s myší... Nový šestadvacetidílný seriál televize BBC dal velkou a novou hereckou příležitost Trevoru Eveovi, který se v minulosti realizoval spíše v "hrdinech" na opačné straně zákona, nebo alespoň v postavách poněkud bezcharakterních. (Tak jsme jej viděli např. v minisérii Politikova žena, v níž hrál nevěrného manžela.)

    75%

    Nevyřešené případy, případy u ledu, pomníčky... Ať už se jim říká jakkoli, skutečnost je vždy táž: případy, na kterých si policie vylámala zuby, pachatelé, kteří nebyli nikdy odhaleni, zločiny, které nebyly nikdy potrestány... Existují všude, na celém světě, v každé zemi. Nedělají policii právě čest a všude by na ně policajti nejraději zapomněli. Jenomže nová doba přináší nové, moderní vyšetřovací metody. To, s čím se pracovalo před pěti lety, patří dnes do kriminalistického pravěku. Kriminalisté mají k dispozici nové technologie, nové forenzní expertizy, daleko dokonalejší je i psychologické profilování. To všechno jim dává novou šanci. A proto je zapotřebí tyhle staré případy otevírat. Neboť vražda je vražda a nikdo by si nikdy neměl myslet, že mu projde. I proto byla při londýnské policii ustavena zvláštní skupina pod vedením superintendenta Petera Boyda, jejímž úkolem je nacházet ke starým případům nový klíč. Je to ovšem prozatím pouze roční, zkušební projekt. A bude záležet na výsledcích, jestli přežije. Boyd i celý jeho tým si tento Damoklův meč nad svou hlavou velmi dobře uvědomují. Ale nejen proto by chtěli svůj první případ vyřešit co nejlépe. Daleko silnějším motivem je fakt, že pachatel pět let staré vraždy se zřejmě rozhodl udeřit znovu. A co víc, vypadá to, že si s policií hraje jako kočka s myší... Nový šestadvacetidílný seriál televize BBC dal velkou a novou hereckou příležitost Trevoru Eveovi, který se v minulosti realizoval spíše v "hrdinech" na opačné straně zákona, nebo alespoň v postavách poněkud bezcharakterních. (Tak jsme jej viděli např. v minisérii Politikova žena, v níž hrál nevěrného manžela.)

    1
  • Hra na pláč
    Hra na pláč (1992)
    FilmRole: Security Man 1

    Člen Irské republikánské armády Fergus se podílí na zajetí britského černošského vojáka Jodyho. Během tří dnů se s ním sblíží. Přesto je však svolný rukojmího zastřelit. Jenže vojáka při pokusu o útěk přejede britský obrněný vůz. Fergus vyhledá v Londýně Jodyho dívku Dil a zamiluje se do ní. IRA ho znovu vyhledá a on přijme účast na chystaném atentátu. Zároveň se snaží uchránit Dil před spolubojovníky...

    Neil Jordan suverénně splétá několik motivů do svrchovaně filmového tvaru. Po působivém prologu na klasické téma vztahu vězně a jeho strážce, odhalujícího zrůdnost politického násilí, se příběh přenáší do roviny intimního erotického poměru, ozvláštněného sexuální odchylkou (irský katolík je náhle postaven do neřešitelného dilematu). Na konci splynou obě roviny do poněkud bizarní historky z černé kroniky, a smírný epilog uzavírá zvláštní "vymyšlené" drama, jež vůbec nemusí být vzdálené realitě. Režisér dokáže mistrně navodit atmosféru, mnohdy i pomocí překrásných dobových písní.

    73%

    Člen Irské republikánské armády Fergus se podílí na zajetí britského černošského vojáka Jodyho. Během tří dnů se s ním sblíží. Přesto je však svolný rukojmího zastřelit. Jenže vojáka při pokusu o útěk přejede britský obrněný vůz. Fergus vyhledá v Londýně Jodyho dívku Dil a zamiluje se do ní. IRA ho znovu vyhledá a on přijme účast na chystaném atentátu. Zároveň se snaží uchránit Dil před spolubojovníky...

    Neil Jordan suverénně splétá několik motivů do svrchovaně filmového tvaru. Po působivém prologu na klasické téma vztahu vězně a jeho strážce, odhalujícího zrůdnost politického násilí, se příběh přenáší do roviny intimního erotického poměru, ozvláštněného sexuální odchylkou (irský katolík je náhle postaven do neřešitelného dilematu). Na konci splynou obě roviny do poněkud bizarní historky z černé kroniky, a smírný epilog uzavírá zvláštní "vymyšlené" drama, jež vůbec nemusí být vzdálené realitě. Režisér dokáže mistrně navodit atmosféru, mnohdy i pomocí překrásných dobových písní.

    2
  • 3
  • Poldové
    Poldové (1984)
    Seriál
    66%
    4
  • Hrad bude můj
    Hrad bude můj (2003)
    Film
    66%
    5
  • Chceš pěstí?
    Chceš pěstí? (2013)
    Film
    • VOYO
    • SledovaniTV
    • SWEET.TV
    60%
    6