6.7

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

John Cobley: Filmy a seriály

  • Phar Lap
    Phar Lap (1983)
    Film
    Ten kůň se stal legendou dostihového světa. Dodnes lidé vzpomínají na nádherného ryzáka, který v cílové rovince s lehkostí zdolával své soupeře. Přišel do australských stájí z Nového Zélandu a byl nepřemožitelným šampiónem závodní dráhy počátku třicátých let. Úspěchy a sláva jdou ovšem vždy ruku v ruce se závistí a intrikami. Člověk se může bránit, kůň ne. A Phar Lap doplatil na lidskou zlobu a malichernost... S vítězícím Phar Lapem jsou spojována jména tří mužů. Trenér Harry Telford už nikdy neobjevil koně týchž kvalit, finančně zkrachoval a žil v chudobě až do roku 1960. Majitel stájí Dave Davis zemřel v Kalifornii v roce 1959. Phar Lapův ošetřovatel Tommy Woodcock se stal jednou z nejznámějších osobností australského turfu. V době natáčení tohoto filmu mu bylo 78 let a stále ještě působil jako trenér. (Zahrál si v něm jednu z epizodních rolí.) Film vzpomíná nejen na stejnojmenného fenomenálního koně, ale zároveň nám umožňuje nahlédnout do zakulisí dostihového sportu, ovlivněného nejrůznějšími profesemi, od chovatelů přes trenéry a žokeje, až po bookmakery.
    72%
    Ten kůň se stal legendou dostihového světa. Dodnes lidé vzpomínají na nádherného ryzáka, který v cílové rovince s lehkostí zdolával své soupeře. Přišel do australských stájí z Nového Zélandu a byl nepřemožitelným šampiónem závodní dráhy počátku třicátých let. Úspěchy a sláva jdou ovšem vždy ruku v ruce se závistí a intrikami. Člověk se může bránit, kůň ne. A Phar Lap doplatil na lidskou zlobu a malichernost... S vítězícím Phar Lapem jsou spojována jména tří mužů. Trenér Harry Telford už nikdy neobjevil koně týchž kvalit, finančně zkrachoval a žil v chudobě až do roku 1960. Majitel stájí Dave Davis zemřel v Kalifornii v roce 1959. Phar Lapův ošetřovatel Tommy Woodcock se stal jednou z nejznámějších osobností australského turfu. V době natáčení tohoto filmu mu bylo 78 let a stále ještě působil jako trenér. (Zahrál si v něm jednu z epizodních rolí.) Film vzpomíná nejen na stejnojmenného fenomenálního koně, ale zároveň nám umožňuje nahlédnout do zakulisí dostihového sportu, ovlivněného nejrůznějšími profesemi, od chovatelů přes trenéry a žokeje, až po bookmakery.
    1
  • Hezký, charakterní Ital v Austrálii hledá krajanku za účelem sňatku
    Hezký, charakterní Ital v Austrálii hledá krajanku za účelem sňatku (1971)
    Film
    Amedeo je jedním z desetitisíců Italů, kteří pracují v Austrálii v dolech, v lesích, na stavbách cest a železnic. Ačkoli tu však žijí už desítky let, stále je neopouští touha po vlasti, zachovávají její zvyky a touží po italských manželkách. Vždyť taková italská domácnost je i tisíce kilometrů od domova zcela svébytná a hned tak se na ni zapomenout nedá! A tak se Amedeo rozhodne podniknout potřebné kroky k nalezení partnerky z rodné země. Hlavní role v nestárnoucí tragikomedii z roku 1971 vytvořili Claudia Cardinaleová a Alberto Sordi.
    Žánry:Komedie
    69%
    Amedeo je jedním z desetitisíců Italů, kteří pracují v Austrálii v dolech, v lesích, na stavbách cest a železnic. Ačkoli tu však žijí už desítky let, stále je neopouští touha po vlasti, zachovávají její zvyky a touží po italských manželkách. Vždyť taková italská domácnost je i tisíce kilometrů od domova zcela svébytná a hned tak se na ni zapomenout nedá! A tak se Amedeo rozhodne podniknout potřebné kroky k nalezení partnerky z rodné země. Hlavní role v nestárnoucí tragikomedii z roku 1971 vytvořili Claudia Cardinaleová a Alberto Sordi.
    Žánry:Komedie
    2
  • 3
  • 4
  • Fast Talking
    61%
    5
  • Nočňátko
    Nočňátko (1978)
    FilmRole: policista

    Co se stalo té noci, kdy vlezl k Felicity do ložnice tajemný slídil? A záleží na tom vůbec? Matka drbna si dělá obavy o dcerčino zasnoubení, otec, který svou holčičku tak rád koupal, hlavně chce, aby si jeho děťátko udrželo čistotu. A Felicity zajímá jen to, jak z usedlé domácnosti co nejrychleji vypadnout.

    Režisér Jim Sharman řadí Nočňátko, typického představitele heterogenního cyklu, kterému dnes říkáme „australská gotika“, mezi svá nejoblíbenější díla, ačkoli ve své době nesklidilo nijak mimořádný divácký úspěch. Jak už to ostatně u mnoha filmů, které rehabilitujeme na Festivalu otrlého diváka, bývá. Na konci 70. let Nočňátko bodovalo i jedovatými satirickými šlehy vůči privilegovaným neurotikům, kterými se scénář Patricka Whitea, držitele Nobelovy ceny za literaturu, jen hemží. Dnes snímek trumfuje hlavně svou bizarní vizualitou a jednotlivými scénami, které v průběhu poněkud strnulého příběhu kousnou diváka jak pakobra australská a drží ho tak v permanentním střehu. Sharmanův surrealistický vizuální styl, který obzvláště pravidelní návštěvníci kina Aero dobře znají z jeho nejslavnějšího spektáklu Rocky Horror Picture Show, příjemně pepří odcizené dialogy a trhá soudržnost příběhu na barevné cáry. Je vysoce pravděpodobné, že některé obrazy z Nočňátka už z hlavy nikdy nedostanete.

    Divákovi doporučujeme uvelebit se na barvotiskovém předměstí Sydney a nechat se kolébat příběhem mladé traumatizované ženy, se kterou se její matka ztotožňuje natolik, že i proklamované noční napadení prožívá, jako by byla sama jeho obětí. On ten barvotisk časem potemní, zdroj traumatu změní podobu a proměněná Felicity najde svůj zrcadlový obraz tam, kde ho nikdo hledat nechce. (Festival otrlého diváka)

    Žánry:DramaHororKomedieThriller
    56%

    Co se stalo té noci, kdy vlezl k Felicity do ložnice tajemný slídil? A záleží na tom vůbec? Matka drbna si dělá obavy o dcerčino zasnoubení, otec, který svou holčičku tak rád koupal, hlavně chce, aby si jeho děťátko udrželo čistotu. A Felicity zajímá jen to, jak z usedlé domácnosti co nejrychleji vypadnout.

    Režisér Jim Sharman řadí Nočňátko, typického představitele heterogenního cyklu, kterému dnes říkáme „australská gotika“, mezi svá nejoblíbenější díla, ačkoli ve své době nesklidilo nijak mimořádný divácký úspěch. Jak už to ostatně u mnoha filmů, které rehabilitujeme na Festivalu otrlého diváka, bývá. Na konci 70. let Nočňátko bodovalo i jedovatými satirickými šlehy vůči privilegovaným neurotikům, kterými se scénář Patricka Whitea, držitele Nobelovy ceny za literaturu, jen hemží. Dnes snímek trumfuje hlavně svou bizarní vizualitou a jednotlivými scénami, které v průběhu poněkud strnulého příběhu kousnou diváka jak pakobra australská a drží ho tak v permanentním střehu. Sharmanův surrealistický vizuální styl, který obzvláště pravidelní návštěvníci kina Aero dobře znají z jeho nejslavnějšího spektáklu Rocky Horror Picture Show, příjemně pepří odcizené dialogy a trhá soudržnost příběhu na barevné cáry. Je vysoce pravděpodobné, že některé obrazy z Nočňátka už z hlavy nikdy nedostanete.

    Divákovi doporučujeme uvelebit se na barvotiskovém předměstí Sydney a nechat se kolébat příběhem mladé traumatizované ženy, se kterou se její matka ztotožňuje natolik, že i proklamované noční napadení prožívá, jako by byla sama jeho obětí. On ten barvotisk časem potemní, zdroj traumatu změní podobu a proměněná Felicity najde svůj zrcadlový obraz tam, kde ho nikdo hledat nechce. (Festival otrlého diváka)

    Žánry:DramaHororKomedieThriller
    6
  • 7