?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Nino Chkheidze: Filmy a seriály

  • Oslík
    Oslík (1955)
    Film
    Středometrážní hraný film pro děti. — Příběh filmu je zpracován podle povídky gruzínského spisovatele Z. Gabašviliho. Vypráví o chudé vdově Magdaně, která žila se svými dětmi ve staré Gruzii koncem 19. století. Neradostný osud rodiny byl rozjasněn malým ubohým oslíkem, kterého děti našly na cestě. Oslíka tam zanechal bohatý kupec. Jejich milý přítel však s nimi dlouho nezůstal. Na trhu ho poznal jeho majitel a po soudním sporu ho soudce chudé rodině přikázal odebrat a vrátit majiteli. — Filmu byla udělena na IX. mezinárodním filmovém festivalu v Cannes v r. 1956 Cena za krátký hraný film. (FILMOVÝ PŘEHLED 36 / 1957)
    Žánry:DramaRodinný
    74%
    Středometrážní hraný film pro děti. — Příběh filmu je zpracován podle povídky gruzínského spisovatele Z. Gabašviliho. Vypráví o chudé vdově Magdaně, která žila se svými dětmi ve staré Gruzii koncem 19. století. Neradostný osud rodiny byl rozjasněn malým ubohým oslíkem, kterého děti našly na cestě. Oslíka tam zanechal bohatý kupec. Jejich milý přítel však s nimi dlouho nezůstal. Na trhu ho poznal jeho majitel a po soudním sporu ho soudce chudé rodině přikázal odebrat a vrátit majiteli. — Filmu byla udělena na IX. mezinárodním filmovém festivalu v Cannes v r. 1956 Cena za krátký hraný film. (FILMOVÝ PŘEHLED 36 / 1957)
    Žánry:DramaRodinný
    1
  • Šídlo
    Šídlo (1954)
    Film
    Barevná sovětská veselohra podle divadelní hry M. Baratašviliho. Marine Piradzeová — Sídlo prošívá na kolchoze bezstarostně mládí. Přichází však doba zkoušek na zemědělské škole, při kterých Šídlo neuspěje. Teprve nyní začíná rozvažovat o tom, kam ji zavedla její dosavadní bezstarostnost, nedostatečná péče otce i hýčkání tetiček a babiček. Nachází však pochopení u svých mladých přátel, v jejichž kolektivu na drůbeží farmě začne pracovat. V novém prostředí a práci nachází také novou radost a po drobných zápletkách i svou prvou lásku. (FILMOVÝ PŘEHLED 5 / 1955)
    65%
    Barevná sovětská veselohra podle divadelní hry M. Baratašviliho. Marine Piradzeová — Sídlo prošívá na kolchoze bezstarostně mládí. Přichází však doba zkoušek na zemědělské škole, při kterých Šídlo neuspěje. Teprve nyní začíná rozvažovat o tom, kam ji zavedla její dosavadní bezstarostnost, nedostatečná péče otce i hýčkání tetiček a babiček. Nachází však pochopení u svých mladých přátel, v jejichž kolektivu na drůbeží farmě začne pracovat. V novém prostředí a práci nachází také novou radost a po drobných zápletkách i svou prvou lásku. (FILMOVÝ PŘEHLED 5 / 1955)
    2
  • Chantrapas
    Chantrapas (2010)
    Film

    Mladý gruzínský filmař Nicolas nechce nic víc, než točit své filmy. Po ideologických půtkách utíká z domoviny do Francie, nicméně země umění zaslíbená mu brzy začne házet kameny pod nohy. Poslední snímek ve Francii žijícího gruzínského režiséra Otara Iosselianiho nepochybně nese autobiografické rysy. Spíše než o jednoznačnou osobní výpověď tu ovšem jde – stejně jako v jeho starších snímcích – o univerzální, meditativní, lyrické podobenství. Iosseliani se vyhýbá vysvětlování či ponoru do psychiky postav. Subtilní etudy se odehrávají v dlouhých záběrech, zakončených často nenápadnými pointami a vše směřuje k hádankovitému zamyšlení nad krajinou a lidmi, jež v ní žijí. Jemná ironie dotváří jedinečnou náladu, obrazy tady hovoří samy za sebe.

    Žánry:Drama
    60%

    Mladý gruzínský filmař Nicolas nechce nic víc, než točit své filmy. Po ideologických půtkách utíká z domoviny do Francie, nicméně země umění zaslíbená mu brzy začne házet kameny pod nohy. Poslední snímek ve Francii žijícího gruzínského režiséra Otara Iosselianiho nepochybně nese autobiografické rysy. Spíše než o jednoznačnou osobní výpověď tu ovšem jde – stejně jako v jeho starších snímcích – o univerzální, meditativní, lyrické podobenství. Iosseliani se vyhýbá vysvětlování či ponoru do psychiky postav. Subtilní etudy se odehrávají v dlouhých záběrech, zakončených často nenápadnými pointami a vše směřuje k hádankovitému zamyšlení nad krajinou a lidmi, jež v ní žijí. Jemná ironie dotváří jedinečnou náladu, obrazy tady hovoří samy za sebe.

    Žánry:Drama
    3
  • Absurdistán
    Absurdistán (2008)
    FilmRole: Großmutter

    Inspirací pro vznik třetího celovečerního filmu Veita Helmera byla novinová zpráva o turecké obci, kde se ženy vzbouřily proti mužům, kteří nebyli schopni opravit místní vodovod. Odepřely jim sex, dokud nezajistili normální chod domácností. Groteskně laděné podobenství o „válce pohlaví“ se odehrává v malé vesnici Absurdistán uprostřed pouště někde mezi Evropou a Asií. Velkou potíží pro vesnici je nedostatek vody. Mnohem větším problémem je však lenost mužů, kteří pro zlepšení situace odmítají byť jen hnout prstem. Mužská lhostejnost ve vsi vyvolá sexuální stávku, která se postupně mění v téměř válečný konflikt mezi muži a ženami a rozdělí vesnici ostnatým drátem. A uprostřed tohoto se odehrává tragikomický příběh chlapce Těmelka a dívky Aji, kteří by rádi prožili svou první milostnou noc. A aby to neměli jednoduché, jejich „poprvé“ se musí odehrát v určitém postavení hvězd, které určila Ajina babička jako ideální. A aby toho nebylo málo, musí se nejprve společně vykoupat ... Z vodovodního kohoutku však nevyteče ani kapka vody. Aja tvrdohlavě trvá na tom, aby Těmelko problém vyřešil a ten se musí rychle rozhoupat k činu, aby nepropásl příznivou konstelaci hvězdné oblohy.

    Helmerův Absurdistán realizovaný v mezinárodním měřítku (v roli Aji se objeví Kristýna Maléřová z Těšínského divadla) svou výraznou stylizací připomíná němé filmové grotesky a také filmy Emira Kusturici nebo Nany Džordžadzeové.

    53%

    Inspirací pro vznik třetího celovečerního filmu Veita Helmera byla novinová zpráva o turecké obci, kde se ženy vzbouřily proti mužům, kteří nebyli schopni opravit místní vodovod. Odepřely jim sex, dokud nezajistili normální chod domácností. Groteskně laděné podobenství o „válce pohlaví“ se odehrává v malé vesnici Absurdistán uprostřed pouště někde mezi Evropou a Asií. Velkou potíží pro vesnici je nedostatek vody. Mnohem větším problémem je však lenost mužů, kteří pro zlepšení situace odmítají byť jen hnout prstem. Mužská lhostejnost ve vsi vyvolá sexuální stávku, která se postupně mění v téměř válečný konflikt mezi muži a ženami a rozdělí vesnici ostnatým drátem. A uprostřed tohoto se odehrává tragikomický příběh chlapce Těmelka a dívky Aji, kteří by rádi prožili svou první milostnou noc. A aby to neměli jednoduché, jejich „poprvé“ se musí odehrát v určitém postavení hvězd, které určila Ajina babička jako ideální. A aby toho nebylo málo, musí se nejprve společně vykoupat ... Z vodovodního kohoutku však nevyteče ani kapka vody. Aja tvrdohlavě trvá na tom, aby Těmelko problém vyřešil a ten se musí rychle rozhoupat k činu, aby nepropásl příznivou konstelaci hvězdné oblohy.

    Helmerův Absurdistán realizovaný v mezinárodním měřítku (v roli Aji se objeví Kristýna Maléřová z Těšínského divadla) svou výraznou stylizací připomíná němé filmové grotesky a také filmy Emira Kusturici nebo Nany Džordžadzeové.

    4