?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Alice Felton: Filmy a seriály

  • Piráti na vlnách
    Piráti na vlnách (2009)
    Film
    • iVysílání
    • iTunes
    Po Lásce nebeské přichází Plavba nebeská. Jeden z nejúspěšnějších a nejzábavnějších scenáristů současnosti Richard Curtis umístil svou režijní druhotinu na moře a obsadil do ní ty nejlepší britské komiky současnosti a ty nejlepší hudební kousky z šedesátých let minulého století. Vznikla rebelantsky drzá komedie o skupince excentrických dýdžejů, s nimiž by každý rád prožil aspoň kousek života. Pokud jde o rockovou muziku, byla šedesátá léta zlatou érou. Regulemi sešněrovaný rozhlasový trh ve Velké Británii to ale okázale ignoroval, a tak mohli tamní posluchači svou oblíbenou muziku poslouchat jen dvě hodiny týdně na vlnách veřejnoprávní BBC. Pak se však objevilo Radio Rock, které tuhle nebezpečnou hudbu šířilo 24 hodin denně a přísná nařízení obcházelo jednoduchým trikem - vysíláním z lodi plující Severním moře těsně za hranicemi britských teritoriálních vod, což byla výjimka, na kterou byli i vynalézaví zákonodárci krátcí. Posádku nejzábavnějšího plavidla v dějinách poznáváme společně s teenagerem Carlem, kterého po vyhození ze školy poslala svérázná matka na převýchovu k jeho kmotrovi Quentinovi, jenž pirátskému rádiu šéfuje. Carla čeká drsná životní lekce, vedená těmi nejlepšími pedagogy - americkým hudebním fanatikem přezdívaným The Count, krutě zábavným moderátorem Davem, playboyem na plný úvazek Gavinem a dalšími rozhlasáky, kteří jsou všechno, jen ne normální. Miluje je celá Británie s výjimkou ministra zodpovědného za rozhlasové vysílání. Ten je schopen čehokoliv, jen aby tyhle kacíře umlčel. Rocková lavina se ale zastavit nedá. „Příslušníci naší generace mají stejnou zkušenost. Po nocích jsme pod polštářem poslouchali úžasnou muziku, která se jinde slyšet nedala, a z obýváku na nás řvali rodiče, ať ten kravál vypneme. Kvůli určitému puncu ilegality jsme do ní byli možná o to víc zažraní,“ vzpomíná Curtis, který se na tenhle pubescentní prožitek rozhodl navléct příběh, který stojí a padá s otázkou: „Co všechno se může přihodit na lodi plné bláznů, kteří jsou na ní dobrovolně uvěznění 24 hodin denně?“ Odpovědí je smršť zábavných scén, kterým dávají šťávu neuvěřitelná ega jejich protagonistů. Zatímco Láska nebeská byla především pro nenaprativelné romantiky, tenhle film je pro všechny, kdo mají rádi muziku, trochu nebezpečí, vítr ve vlasech a špetičku nezávazného sexu.
    78%
    Po Lásce nebeské přichází Plavba nebeská. Jeden z nejúspěšnějších a nejzábavnějších scenáristů současnosti Richard Curtis umístil svou režijní druhotinu na moře a obsadil do ní ty nejlepší britské komiky současnosti a ty nejlepší hudební kousky z šedesátých let minulého století. Vznikla rebelantsky drzá komedie o skupince excentrických dýdžejů, s nimiž by každý rád prožil aspoň kousek života. Pokud jde o rockovou muziku, byla šedesátá léta zlatou érou. Regulemi sešněrovaný rozhlasový trh ve Velké Británii to ale okázale ignoroval, a tak mohli tamní posluchači svou oblíbenou muziku poslouchat jen dvě hodiny týdně na vlnách veřejnoprávní BBC. Pak se však objevilo Radio Rock, které tuhle nebezpečnou hudbu šířilo 24 hodin denně a přísná nařízení obcházelo jednoduchým trikem - vysíláním z lodi plující Severním moře těsně za hranicemi britských teritoriálních vod, což byla výjimka, na kterou byli i vynalézaví zákonodárci krátcí. Posádku nejzábavnějšího plavidla v dějinách poznáváme společně s teenagerem Carlem, kterého po vyhození ze školy poslala svérázná matka na převýchovu k jeho kmotrovi Quentinovi, jenž pirátskému rádiu šéfuje. Carla čeká drsná životní lekce, vedená těmi nejlepšími pedagogy - americkým hudebním fanatikem přezdívaným The Count, krutě zábavným moderátorem Davem, playboyem na plný úvazek Gavinem a dalšími rozhlasáky, kteří jsou všechno, jen ne normální. Miluje je celá Británie s výjimkou ministra zodpovědného za rozhlasové vysílání. Ten je schopen čehokoliv, jen aby tyhle kacíře umlčel. Rocková lavina se ale zastavit nedá. „Příslušníci naší generace mají stejnou zkušenost. Po nocích jsme pod polštářem poslouchali úžasnou muziku, která se jinde slyšet nedala, a z obýváku na nás řvali rodiče, ať ten kravál vypneme. Kvůli určitému puncu ilegality jsme do ní byli možná o to víc zažraní,“ vzpomíná Curtis, který se na tenhle pubescentní prožitek rozhodl navléct příběh, který stojí a padá s otázkou: „Co všechno se může přihodit na lodi plné bláznů, kteří jsou na ní dobrovolně uvěznění 24 hodin denně?“ Odpovědí je smršť zábavných scén, kterým dávají šťávu neuvěřitelná ega jejich protagonistů. Zatímco Láska nebeská byla především pro nenaprativelné romantiky, tenhle film je pro všechny, kdo mají rádi muziku, trochu nebezpečí, vítr ve vlasech a špetičku nezávazného sexu.
    1
  • Hugo a jeho velký objev
    Hugo a jeho velký objev (2011)
    Film
    • Google Play
    • iTunes
    • SWEET.TV
    Hugo Cabret (Asa Butterfield) je neobyčejný kluk, který po otcově smrti žije na pařížském vlakovém nádraží u strýce alkoholika, jenž tu pracuje jako seřizovač nádražních hodin. Po tátovi Hugo zdědil vynalézavost a robota s klíčovou dírkou ve tvaru srdce, který možná ožije, pokud se do ní vloží ten správný klíč, a předá chlapci otcův vzkaz. Alespoň v to doufá. Neutišitelná zvědavost přivede Huga k nerudnému prodavači mechanických hraček (Ben Kingsley) a od něj i k jeho chráněnce (Chloe Grace Moretz), která, ač je to neuvěřitelné, drží v rukou klíč k rozluštění Hugovy životní záhady. Jak k němu přišla? Jaké tajemství skrývá její adoptivní prarodič, že o něm nesmí nikdo mluvit? Skrývá robot skutečně otcův vzkaz? A dokáže Hugo na všechny tyhle otázky odpovědět dřív, než ho dostihne ruka zákona v podobě přísného nádražního hlídače (Sacha Baron Cohen) a pošle ho do sirotčince? (oficiální text distributora)
    74%
    Hugo Cabret (Asa Butterfield) je neobyčejný kluk, který po otcově smrti žije na pařížském vlakovém nádraží u strýce alkoholika, jenž tu pracuje jako seřizovač nádražních hodin. Po tátovi Hugo zdědil vynalézavost a robota s klíčovou dírkou ve tvaru srdce, který možná ožije, pokud se do ní vloží ten správný klíč, a předá chlapci otcův vzkaz. Alespoň v to doufá. Neutišitelná zvědavost přivede Huga k nerudnému prodavači mechanických hraček (Ben Kingsley) a od něj i k jeho chráněnce (Chloe Grace Moretz), která, ač je to neuvěřitelné, drží v rukou klíč k rozluštění Hugovy životní záhady. Jak k němu přišla? Jaké tajemství skrývá její adoptivní prarodič, že o něm nesmí nikdo mluvit? Skrývá robot skutečně otcův vzkaz? A dokáže Hugo na všechny tyhle otázky odpovědět dřív, než ho dostihne ruka zákona v podobě přísného nádražního hlídače (Sacha Baron Cohen) a pošle ho do sirotčince? (oficiální text distributora)
    2
  • Trans
    Trans (2013)
    Film
    • Disney+
    • Google Play
    • iTunes
    • +1
    Historik umění Simon (James McAvoy) pracuje v aukční síni, kde se draží umělecká díla. Spolčí se se zločineckým gangem a dohromady ukradnou Goyův obraz v ceně milionů dolarů. Po ráně do hlavy, kterou během loupeže utrží, však zjistí, že si nevzpomíná, kam cenné dílo ukryl. Když k nalezení odpovědi nepomůžou fyzické výhrůžky ani mučení, rozhodne se vůdce gangu (Vincent Cassel) k netradičnímu řešení. Najme hypnoterapeutku (Rosario Dawson), která se ponoří do nejtemnějších koutů Simonova podvědomí. Čím hlouběji postupuje do jeho narušené mysli, tím více je v sázce. Hranice mezi touhou, skutečností a hypnotickou sugescí se smazávají a mizí...(oficiální text distributora)
    72%
    Historik umění Simon (James McAvoy) pracuje v aukční síni, kde se draží umělecká díla. Spolčí se se zločineckým gangem a dohromady ukradnou Goyův obraz v ceně milionů dolarů. Po ráně do hlavy, kterou během loupeže utrží, však zjistí, že si nevzpomíná, kam cenné dílo ukryl. Když k nalezení odpovědi nepomůžou fyzické výhrůžky ani mučení, rozhodne se vůdce gangu (Vincent Cassel) k netradičnímu řešení. Najme hypnoterapeutku (Rosario Dawson), která se ponoří do nejtemnějších koutů Simonova podvědomí. Čím hlouběji postupuje do jeho narušené mysli, tím více je v sázce. Hranice mezi touhou, skutečností a hypnotickou sugescí se smazávají a mizí...(oficiální text distributora)
    3
  • Daleko od hlučícího davu
    Daleko od hlučícího davu (2015)
    Film
    • Disney+
    • Google Play
    • iTunes
    • +1

    Bathsheba Everdene (Carey Mulligan) je krásná a také hodně svéhlavá. A jako mnoho svobodomyslných žen, to ani ona nemá lehké. Tím spíše, že žije ve viktoriánské Anglii druhé poloviny 19. století. Bathsheba se v okamžiku, kdy po svém strýci zdědí usedlost v panství Wessex, promění z obyčejné venkovské dívky v nezávislou a cílevědomou statkářku. A to z ní dělá lákavou partii pro to, čemu se zatím snaží vyhnout – manželství. Nejprve odmítne lásku chovatele ovcí Gabriela Oaka (Matthias Schoenaerts), zklame i naděje zámožného starého mládence Willliama Boldwooda (Michael Sheen). A rozhodne se na zděděném statku hospodařit sama, bez mužské pomoci. V tehdejší době to byla nevídaná odvaha, ale Bathsheba díky svým schopnostem, přímočarosti i vrozenému šarmu uspěje. Pak ale vstoupí do jejího života mladý, pohledný, sebevědomý a arogantní seržant Frank Troy (Tom Sturridge). Přesně takový muž, s kterým by se racionální a sebevědomá Bathsheba rozhodně nezahodila. A k překvapení předchozích nápadníků právě on v ní dokáže probudit vášeň. Vášeň, která se stane osudnou nejen Bathshebě. Thomas Hardy ve svém románu Daleko od hlučícího davu stvořil jednu z největších ženských postav všech dob, kterou popsal slovy: „Je plná vzrušení, je divoká a upřímná jako den.“ A dalším, na koho se tato charakteristika také hodí, je kouzelná krajina anglického venkova, krajina zelených kopců, venkovských sídel a statků, která se tak stala jedním z důležitých spolutvůrců atmosféry filmu. “Pro mě je tento film převyprávěním jednoho z nejlepších příběhů, které kdy byly napsány… chtěl jsem představit Hardyho pojetí lásky a osudu. Pokud se lidé ponoří do tohoto světa a do pravdivosti jeho postav, budu to považovat za skutečný úspěch,” přeje si režisér filmu Thomas Vintenberg (na Oscara nominovaný za film Hon). (CinemArt)

    Žánry:Drama
    69%

    Bathsheba Everdene (Carey Mulligan) je krásná a také hodně svéhlavá. A jako mnoho svobodomyslných žen, to ani ona nemá lehké. Tím spíše, že žije ve viktoriánské Anglii druhé poloviny 19. století. Bathsheba se v okamžiku, kdy po svém strýci zdědí usedlost v panství Wessex, promění z obyčejné venkovské dívky v nezávislou a cílevědomou statkářku. A to z ní dělá lákavou partii pro to, čemu se zatím snaží vyhnout – manželství. Nejprve odmítne lásku chovatele ovcí Gabriela Oaka (Matthias Schoenaerts), zklame i naděje zámožného starého mládence Willliama Boldwooda (Michael Sheen). A rozhodne se na zděděném statku hospodařit sama, bez mužské pomoci. V tehdejší době to byla nevídaná odvaha, ale Bathsheba díky svým schopnostem, přímočarosti i vrozenému šarmu uspěje. Pak ale vstoupí do jejího života mladý, pohledný, sebevědomý a arogantní seržant Frank Troy (Tom Sturridge). Přesně takový muž, s kterým by se racionální a sebevědomá Bathsheba rozhodně nezahodila. A k překvapení předchozích nápadníků právě on v ní dokáže probudit vášeň. Vášeň, která se stane osudnou nejen Bathshebě. Thomas Hardy ve svém románu Daleko od hlučícího davu stvořil jednu z největších ženských postav všech dob, kterou popsal slovy: „Je plná vzrušení, je divoká a upřímná jako den.“ A dalším, na koho se tato charakteristika také hodí, je kouzelná krajina anglického venkova, krajina zelených kopců, venkovských sídel a statků, která se tak stala jedním z důležitých spolutvůrců atmosféry filmu. “Pro mě je tento film převyprávěním jednoho z nejlepších příběhů, které kdy byly napsány… chtěl jsem představit Hardyho pojetí lásky a osudu. Pokud se lidé ponoří do tohoto světa a do pravdivosti jeho postav, budu to považovat za skutečný úspěch,” přeje si režisér filmu Thomas Vintenberg (na Oscara nominovaný za film Hon). (CinemArt)

    Žánry:Drama
    4
  • Tichý svědek
    Tichý svědek (1996)
    Seriál
    69%
    5
  • Říše světla
    Říše světla (2022)
    Film
    • Max
    • Disney+
    • Google Play
    • +2
    68%
    6
  • Princ a Pruďas
    Princ a Pruďas (2011)
    Film
    • SkyShowtime
    • iTunes
    Film Princ a pruďas je urážkou všech pohádek a fantasy příběhů. Zatraceně vtipnou a povedenou urážkou. Vypráví příběh dvou královských bratrů, z nichž jeden oplývá rytířskými ctnostmi, zatímco tomu druhému zcela chybějí. Přesto utvoří údernou dvojku, která je pro záchranu krásné panny (snad) ochotná podstoupit mnohá nebezpečenství, tedy pokud to nebude příliš bolet. V režii Davida Gordona Greena (narkoticky ulítlá krimikomedie Travička zelená) dovádějí James Franco, Danny McBride (jinak také spoluautor scénáře) a oscarová Natalie Portman. Princ Thadeous (McBride) se ze všeho nejlíp umí povalovat a závidět bratrovi, princi Fabiousovi (Franco) jeho proslulost a sličnou dívku Belladonnu (Zooey Deschanel), kterou si přivezl z poslední výpravy, aby ji pojal za manželku. Než se svatební zvony stačí pořádně rozeznít, objeví se na scéně čaroděj Leezar (Justin Theroux), jenž se Belladonny zmocní a unese ji na svůj hrad. Aby žalem zlomený ženich nebyl na její záchranu sám, vnutí mu otec král jako doprovod mladšího bratra. Jenže Thadeous ještě nikdy v životě na žádné hrdinské výpravě nebyl, a tak neví, jak se například jedná s kouzelníkem pod vlivem, vícehlavou saní nebo krásnou, leč permanentně naštvanou a nebezpečnou lučištnicí Isabel (Portman). Navzdory mnoha nebezpečenstvím a život ohrožujícím situacím princové krok za krokem postupují vstříc Belladonnině záchraně. A divák, místo toho aby jim zuřivě držel pěsti, se baví nad jejich i na středověk velmi nekorektním slovníkem a absurdními situacemi, do kterých se snad ještě žádní filmoví rytíři nikdy nedostali.
    64%
    Film Princ a pruďas je urážkou všech pohádek a fantasy příběhů. Zatraceně vtipnou a povedenou urážkou. Vypráví příběh dvou královských bratrů, z nichž jeden oplývá rytířskými ctnostmi, zatímco tomu druhému zcela chybějí. Přesto utvoří údernou dvojku, která je pro záchranu krásné panny (snad) ochotná podstoupit mnohá nebezpečenství, tedy pokud to nebude příliš bolet. V režii Davida Gordona Greena (narkoticky ulítlá krimikomedie Travička zelená) dovádějí James Franco, Danny McBride (jinak také spoluautor scénáře) a oscarová Natalie Portman. Princ Thadeous (McBride) se ze všeho nejlíp umí povalovat a závidět bratrovi, princi Fabiousovi (Franco) jeho proslulost a sličnou dívku Belladonnu (Zooey Deschanel), kterou si přivezl z poslední výpravy, aby ji pojal za manželku. Než se svatební zvony stačí pořádně rozeznít, objeví se na scéně čaroděj Leezar (Justin Theroux), jenž se Belladonny zmocní a unese ji na svůj hrad. Aby žalem zlomený ženich nebyl na její záchranu sám, vnutí mu otec král jako doprovod mladšího bratra. Jenže Thadeous ještě nikdy v životě na žádné hrdinské výpravě nebyl, a tak neví, jak se například jedná s kouzelníkem pod vlivem, vícehlavou saní nebo krásnou, leč permanentně naštvanou a nebezpečnou lučištnicí Isabel (Portman). Navzdory mnoha nebezpečenstvím a život ohrožujícím situacím princové krok za krokem postupují vstříc Belladonnině záchraně. A divák, místo toho aby jim zuřivě držel pěsti, se baví nad jejich i na středověk velmi nekorektním slovníkem a absurdními situacemi, do kterých se snad ještě žádní filmoví rytíři nikdy nedostali.
    7
  • Pravidla boje
    Pravidla boje (2004)
    Film
    Vojenský ranger Scott je požádán tajnou službou o pomoc při pátrání po zmizelé dceři vysoko postaveného politika. Všem je jasné, že se jedná o únos. Kolem Laury se začínají šířit zvěsti, že spávala se svým profesorem a že nebyla jediná. Pak se zastřelí agent, který ji měl hlídat. Stopy začínají vést k bostonským pasákům, kteří údajně Lauru prodali arabským obchodníkům s bílým masem. Pak je Lauřino tělo společně s tělem profesora vytaženo pobřežní hlídkou z moře. Scottovi však na její smrti nesedí několik věcí a zdá se, že někdo chce její smrt pouze nafingovat. Scott se pouští do pátraní na vlastní pěst, které jej zavede až do jemenské Dubaje.
    63%
    Vojenský ranger Scott je požádán tajnou službou o pomoc při pátrání po zmizelé dceři vysoko postaveného politika. Všem je jasné, že se jedná o únos. Kolem Laury se začínají šířit zvěsti, že spávala se svým profesorem a že nebyla jediná. Pak se zastřelí agent, který ji měl hlídat. Stopy začínají vést k bostonským pasákům, kteří údajně Lauru prodali arabským obchodníkům s bílým masem. Pak je Lauřino tělo společně s tělem profesora vytaženo pobřežní hlídkou z moře. Scottovi však na její smrti nesedí několik věcí a zdá se, že někdo chce její smrt pouze nafingovat. Scott se pouští do pátraní na vlastní pěst, které jej zavede až do jemenské Dubaje.
    8
  • Pět dní
    Pět dní (2007)
    Seriál
    • Max

    Nic nenasvědčovalo tomu, že by ten den měl být v životě rodiny Wellingsových něčím výjimečný. Matt, bývalý voják a momentální trenér ve fitku, byl jako vždycky v práci, Leanne se s malou Rosie a o dva roky starším Ethanem chystala zajet do útulku pro zamluveného psa a pak do domova důchodců za svým dědečkem, dospívající Tanya z prvního Leannina manželství se vymluvila na úkoly, aby nemusela s nimi... Úplně obyčejný den v životě úplně obyčejné rodiny. Nikdo nevěděl, že ode dneška už nikdy nic nebude jako dřív. Že dědeček bude na svou vnučku a pravnoučata čekat marně. Že policie, kterou zburcuje, najde v noci na dálničním odpočívadle otevřené opuštěné auto, že nikdo nebude schopen odpovědět na jedinou otázku z těch, které se okamžitě vyrojí: Co se vlastně stalo? Kde všichni jsou? Je to únos? Ale mohl vůbec někdo nepozorovaně unést matku, její dvě děti a psa? Nebo je to jen kamufláž, která má zmást stopy, a Leanne dobrovolně odešla za někým jiným? Bylo opravdu jejich manželství tak šťastné a bez mráčku, jak tvrdí Matt? Policie tápe a bulvár se žene za senzací. Ostatně není divu. Může být ideálnější téma pro trháky z prvních stran, než atraktivní blondýnka, dvě rozkošné děti a pes, kteří zmizeli za tak záhadných okolností?

    Britská minisérie Pět dní byla dokončena měsíce předtím, než zmizení malé Madeleine McCannové z portugalského letoviska rozpoutalo mezinárodní šílenství, i když by se na první pohled mohlo zdát, že jím byla přímo inspirována. Její scenáristce Gwyneth Hughesové však šlo přesně o toto. O zachycení všeho toho, co je spjato s takovým senzačním zločinem, o to, co to udělá s rodinou, příbuznými a konec konců i vyšetřovateli, o podezření, které to na všechny, dokonce i ty, kteří jsou nejvíc zasaženi, vrhá. Neboť každý má co skrývat. I v úplně obyčejných, normálních rodinách má každý jejich člen svá malá, obyčejná tajemství. Která pak mohou v případě takovéhle strašné události vrhnout na svého nositele úplně jiné, zkreslené světlo. "Jsem v podstatě dokumentaristka," říká o sobě Hughesová, "a mám ráda příběhy ze života, příběhy, které se staly. Nebo alespoň takové, které se stát mohly." Není to však jen příběh sám, který autorku zajímá. Jde jí také - a především - o pohled na jednání člověka v mezní životní situaci, o sondu do mezilidských vztahů, o rozkrytí jednotlivých charakterů všech zúčastněných, tak jak se vyvíjejí v průběhu celé události. Proto těch "pět dní". Pět dní, které byly klíčové pro celé více než dva měsíce se vlekoucí vyšetřování tohoto případu. Den první, den třetí, den dvacátý osmý...

    59%

    Nic nenasvědčovalo tomu, že by ten den měl být v životě rodiny Wellingsových něčím výjimečný. Matt, bývalý voják a momentální trenér ve fitku, byl jako vždycky v práci, Leanne se s malou Rosie a o dva roky starším Ethanem chystala zajet do útulku pro zamluveného psa a pak do domova důchodců za svým dědečkem, dospívající Tanya z prvního Leannina manželství se vymluvila na úkoly, aby nemusela s nimi... Úplně obyčejný den v životě úplně obyčejné rodiny. Nikdo nevěděl, že ode dneška už nikdy nic nebude jako dřív. Že dědeček bude na svou vnučku a pravnoučata čekat marně. Že policie, kterou zburcuje, najde v noci na dálničním odpočívadle otevřené opuštěné auto, že nikdo nebude schopen odpovědět na jedinou otázku z těch, které se okamžitě vyrojí: Co se vlastně stalo? Kde všichni jsou? Je to únos? Ale mohl vůbec někdo nepozorovaně unést matku, její dvě děti a psa? Nebo je to jen kamufláž, která má zmást stopy, a Leanne dobrovolně odešla za někým jiným? Bylo opravdu jejich manželství tak šťastné a bez mráčku, jak tvrdí Matt? Policie tápe a bulvár se žene za senzací. Ostatně není divu. Může být ideálnější téma pro trháky z prvních stran, než atraktivní blondýnka, dvě rozkošné děti a pes, kteří zmizeli za tak záhadných okolností?

    Britská minisérie Pět dní byla dokončena měsíce předtím, než zmizení malé Madeleine McCannové z portugalského letoviska rozpoutalo mezinárodní šílenství, i když by se na první pohled mohlo zdát, že jím byla přímo inspirována. Její scenáristce Gwyneth Hughesové však šlo přesně o toto. O zachycení všeho toho, co je spjato s takovým senzačním zločinem, o to, co to udělá s rodinou, příbuznými a konec konců i vyšetřovateli, o podezření, které to na všechny, dokonce i ty, kteří jsou nejvíc zasaženi, vrhá. Neboť každý má co skrývat. I v úplně obyčejných, normálních rodinách má každý jejich člen svá malá, obyčejná tajemství. Která pak mohou v případě takovéhle strašné události vrhnout na svého nositele úplně jiné, zkreslené světlo. "Jsem v podstatě dokumentaristka," říká o sobě Hughesová, "a mám ráda příběhy ze života, příběhy, které se staly. Nebo alespoň takové, které se stát mohly." Není to však jen příběh sám, který autorku zajímá. Jde jí také - a především - o pohled na jednání člověka v mezní životní situaci, o sondu do mezilidských vztahů, o rozkrytí jednotlivých charakterů všech zúčastněných, tak jak se vyvíjejí v průběhu celé události. Proto těch "pět dní". Pět dní, které byly klíčové pro celé více než dva měsíce se vlekoucí vyšetřování tohoto případu. Den první, den třetí, den dvacátý osmý...

    9
  • Krvavé peníze
    Krvavé peníze (2014)
    Film
    Mladý americký pár Tom a Anna Wrightovi (James Franco a Kate Hudson) se dostanou při opravě Annina rodinného domu v Londýně do obrovských dluhů. Zároveň zjistí, že nájemník, který bydlel pod nimi, zemřel a zanechal po sobě hotovost 200 000 liber. Stačí si jen peníze vzít a jejich problém je vyřešen. Jenomže netuší, že se brzy sami stanou terčem zloděje, který peníze původně ukradl. A náhle se dobrým lidem začínají dít špatné věci... (Magic Box)
    Žánry:AkčníKrimiThriller
    57%
    Mladý americký pár Tom a Anna Wrightovi (James Franco a Kate Hudson) se dostanou při opravě Annina rodinného domu v Londýně do obrovských dluhů. Zároveň zjistí, že nájemník, který bydlel pod nimi, zemřel a zanechal po sobě hotovost 200 000 liber. Stačí si jen peníze vzít a jejich problém je vyřešen. Jenomže netuší, že se brzy sami stanou terčem zloděje, který peníze původně ukradl. A náhle se dobrým lidem začínají dít špatné věci... (Magic Box)
    Žánry:AkčníKrimiThriller
    10
  • Franklyn
    Franklyn (2008)
    Film
    Režisér a scenárista Gerald McMorrow debutuje ambiciózním psychologickým sci-fi dramatem, odehrávajícím se v současném Londýně a dystopickém Meanwhile City, kde zrušení odluky státu a církve uvolnilo cestu společnosti, ovládané náboženstvím. Ateistický mstitel Jonathan Preest (Ryan Phillippe) chystá odplatu mocnému vládci Meanwhile City, cynismus a deprese konceptuální umělkyně Emilie (Eva Green) se díky obtížnému vztahu s matkou prohlubují – mezitím se citlivý Milo (Sam Riley) pokouší vyrovnat s nedávným citovým úrazem a hluboce věřící Peter (Bernard Hill) přijíždí do Londýna najít svého zmizelého syna, traumatizovaného veterána války v Perském zálivu. McMorrow nechává vyprávění oscilovat mezi reálným a imaginárním světem a zkoumá složité vztahy mezi fantazií, vírou a láskou.
    56%
    Režisér a scenárista Gerald McMorrow debutuje ambiciózním psychologickým sci-fi dramatem, odehrávajícím se v současném Londýně a dystopickém Meanwhile City, kde zrušení odluky státu a církve uvolnilo cestu společnosti, ovládané náboženstvím. Ateistický mstitel Jonathan Preest (Ryan Phillippe) chystá odplatu mocnému vládci Meanwhile City, cynismus a deprese konceptuální umělkyně Emilie (Eva Green) se díky obtížnému vztahu s matkou prohlubují – mezitím se citlivý Milo (Sam Riley) pokouší vyrovnat s nedávným citovým úrazem a hluboce věřící Peter (Bernard Hill) přijíždí do Londýna najít svého zmizelého syna, traumatizovaného veterána války v Perském zálivu. McMorrow nechává vyprávění oscilovat mezi reálným a imaginárním světem a zkoumá složité vztahy mezi fantazií, vírou a láskou.
    11
  • Vášeň mezi řádky
    Vášeň mezi řádky (2013)
    Film
    • DaFilms
    • SWEET.TV

    Příběh utajené lásky jednoho z největších spisovatelů by s přehledem mohl být základem slavného románu, zůstal ale tajemstvím a v plné síle ho ukazuje až tento film. Charles Dickens, ženatý autor mnoha legendárních románů se na vrcholu své kariéry v polovině 19. století zamiloval do mladší dívky. V prudérní Anglii té doby něco veřejně zakázaného, svůj vášnivý vztah proto udržoval v utajení až do své smrti. Složitý příběh prožívala i jeho láska, mladá žena, které nezbývalo, než zůstat neviditelnou a ukrytou jen „mezi řádky“. Charlese Dickense si představujeme jako starosvětského Angličana, který napsal Vánoční kolegu nebo Olivera Twista. Rozhodně ne jako někoho, kdo by mohl mít sexappeal. Film Vášeň mezi řádky nám však představuje skutečného Dickense. Charismatickým mužem plného energie, který, kromě toho, že měl manželku a deset dětí a psal své tlusté romány, zvládal být i novinářem, divadelníkem, společenským aktivistou, celebritou. Vášně mezi řádky se ale ještě více soustředí na Nelly, inteligentní a krásnou mladou ženu, která si s Dickensem odvážně začne milostný románek, jehož důsledky si v tu chvíli ještě neumí představit. Neví, jaké to je, být milenkou ženatého muže s deseti dětmi. Ve viktoriánské Anglii je to zločin, který se trestá vyhoštěním na okraj společnosti. I když ji její milenec hmotně zajistí, nečeká ji žádná světlá budoucnost. Přestože jejich vztah byl plný lásky a vášně a přetrval až do jeho smrti, přestože se stala Dickensovou živou vodou a múzou, přesto se musela smířit s rolí „neviditelné“ ženy. „Hlavní hrdinka a její tajná minulost mě dojímaly,“ říká slavný Ralph Fiennes, který hraje Dickense a film i režíroval. „Chtěl jsem vyprávět o tom, jak se Ellen Ternan stala milenkou Charlese Dickense. Je to o ženě, která tají svou minulost, jež ji poznamenala navždy a o níž není schopna mluvit se svými blízkými.“ 

    53%

    Příběh utajené lásky jednoho z největších spisovatelů by s přehledem mohl být základem slavného románu, zůstal ale tajemstvím a v plné síle ho ukazuje až tento film. Charles Dickens, ženatý autor mnoha legendárních románů se na vrcholu své kariéry v polovině 19. století zamiloval do mladší dívky. V prudérní Anglii té doby něco veřejně zakázaného, svůj vášnivý vztah proto udržoval v utajení až do své smrti. Složitý příběh prožívala i jeho láska, mladá žena, které nezbývalo, než zůstat neviditelnou a ukrytou jen „mezi řádky“. Charlese Dickense si představujeme jako starosvětského Angličana, který napsal Vánoční kolegu nebo Olivera Twista. Rozhodně ne jako někoho, kdo by mohl mít sexappeal. Film Vášeň mezi řádky nám však představuje skutečného Dickense. Charismatickým mužem plného energie, který, kromě toho, že měl manželku a deset dětí a psal své tlusté romány, zvládal být i novinářem, divadelníkem, společenským aktivistou, celebritou. Vášně mezi řádky se ale ještě více soustředí na Nelly, inteligentní a krásnou mladou ženu, která si s Dickensem odvážně začne milostný románek, jehož důsledky si v tu chvíli ještě neumí představit. Neví, jaké to je, být milenkou ženatého muže s deseti dětmi. Ve viktoriánské Anglii je to zločin, který se trestá vyhoštěním na okraj společnosti. I když ji její milenec hmotně zajistí, nečeká ji žádná světlá budoucnost. Přestože jejich vztah byl plný lásky a vášně a přetrval až do jeho smrti, přestože se stala Dickensovou živou vodou a múzou, přesto se musela smířit s rolí „neviditelné“ ženy. „Hlavní hrdinka a její tajná minulost mě dojímaly,“ říká slavný Ralph Fiennes, který hraje Dickense a film i režíroval. „Chtěl jsem vyprávět o tom, jak se Ellen Ternan stala milenkou Charlese Dickense. Je to o ženě, která tají svou minulost, jež ji poznamenala navždy a o níž není schopna mluvit se svými blízkými.“ 

    12
  • 13