6.5

Barry Brisco: Filmy a seriály

  • Lucifer
    Lucifer (2016)
    Seriál
    • Netflix
    • O2 TV
    81%
    1
  • Ray Donovan
    Ray Donovan (2013)
    Seriál
    • SkyShowtime
    79%
    2
  • Station 19
    Station 19 (2018)
    Seriál
    • Disney+
    76%
    3
  • Blindspotting
    Blindspotting (2021)
    Seriál
    68%
    4
  • Král videoher
    Král videoher (2006)
    Film
    Alex (Allen Covert) má sladký život. Opustí nudnou práci jako úředník, živí se testováním počítačových her a neschází mu skoro nic. Ovšem jen do té doby, kdy jeho spolubydlící utratí všechny peníze na nájem v "masážním salonu". Alex se tak ocitá bez střechy nad hlavou a nezbývá mu než se nastěhovat ke své osmdesátileté babičce a jejím stejně starým, hodně bláznivým spolubydlícím. Film produkoval Adam Sandler, hvězda filmů Klik – život na dálkové ovládání a 50x a stále poprvé.
    Žánry:Komedie
    65%
    Alex (Allen Covert) má sladký život. Opustí nudnou práci jako úředník, živí se testováním počítačových her a neschází mu skoro nic. Ovšem jen do té doby, kdy jeho spolubydlící utratí všechny peníze na nájem v "masážním salonu". Alex se tak ocitá bez střechy nad hlavou a nezbývá mu než se nastěhovat ke své osmdesátileté babičce a jejím stejně starým, hodně bláznivým spolubydlícím. Film produkoval Adam Sandler, hvězda filmů Klik – život na dálkové ovládání a 50x a stále poprvé.
    Žánry:Komedie
    5
  • Terror Firmer
    Terror Firmer (1999)
    Film

    Když sledujete Troma film, nejen že musíte potlačit pocit, že nevěříte vlastním očím, musíte ho zavřít do železné klece a podrobit mučení." Tak pravil jeden ze zakladatelů a spiritus agens produkční a distribuční společnosti Troma, režisér, producent, kameraman, střihač, scenárista a herec v jedné osobě Lloyd Kaufman, inspirující osobnost formátu Rogera Cormana. Společnost Troma založil s kolegou ze studií Michaelem Herzem v roce 1974 a od samého počátku ji orientovali na nízkorozpočtové nezávislé snímky. Jmenujme alespoň Bloodsucking Freaks (1976), který se stal trnem v oku organizaci Ženy proti pornografii, nebo proslulý Den matek (1980) Charlese Kaufmana. Zlomovým počinem firmy se stal kasovně velmi úspěšný snímek The Toxic Avenger (1985), kombinující žánr hororu s komedií. Tato kombinace dnes tvoří jakousi trademark společnosti. Lloyd Kaufman a Troma se od té doby stali ikonami béčkové produkce. Rukama společnosti prošlo přes tisíc filmů, každoročně pořádá svůj vlastní filmový festival Tromadance, disponuje vlastním filmařským i hereckým ansámblem, organizuje soutěže pro začínající filmaře, vydává vlastní fanzine. Ač zbytkem filmového průmyslu ignorována, Troma je zkrátka fenomén. Vlastní produkce společnosti je natolik osobitá, že bývá běžně označována za žánr sám o sobě, tzv. Troma film. Klíčovým slovem je exces. Nic není dost výstřední, ohavné, nevkusné, šokantní ani šílené, aby to nemohla být dobrá zábava. Důležité jsou nadšení a energie všech zúčastněných. A Terror Firmer je ideální vstupní branou do tohoto světa. Jde vlastně o svéráznou poctu dosavadní produkci společnosti, o Troma film v Troma filmu. Slepý režisér v podání samotného Lloyda Kaufmana je rozhodnut stůj co stůj dokončit svůj nový film (ano, tady si vypůjčil Woody Allen ústřední zápletku svého Hollywood Ending), bez ohledu na to, že jeho štáb postupně vybíjí neznámý zabiják. Do tohoto základního příběhu se vejdou utržené končetiny, potoky krve, vyhřezlé mozky, tělní tekutiny, nakládané okurky, velká ňadra, ještě větší ňadra, explodující ňadra, ale také chytré filmové narážky, duch čisté anarchie a notná dávka groteskní nadsázky a nadhledu. (Festival otrlého diváka)

    62%

    Když sledujete Troma film, nejen že musíte potlačit pocit, že nevěříte vlastním očím, musíte ho zavřít do železné klece a podrobit mučení." Tak pravil jeden ze zakladatelů a spiritus agens produkční a distribuční společnosti Troma, režisér, producent, kameraman, střihač, scenárista a herec v jedné osobě Lloyd Kaufman, inspirující osobnost formátu Rogera Cormana. Společnost Troma založil s kolegou ze studií Michaelem Herzem v roce 1974 a od samého počátku ji orientovali na nízkorozpočtové nezávislé snímky. Jmenujme alespoň Bloodsucking Freaks (1976), který se stal trnem v oku organizaci Ženy proti pornografii, nebo proslulý Den matek (1980) Charlese Kaufmana. Zlomovým počinem firmy se stal kasovně velmi úspěšný snímek The Toxic Avenger (1985), kombinující žánr hororu s komedií. Tato kombinace dnes tvoří jakousi trademark společnosti. Lloyd Kaufman a Troma se od té doby stali ikonami béčkové produkce. Rukama společnosti prošlo přes tisíc filmů, každoročně pořádá svůj vlastní filmový festival Tromadance, disponuje vlastním filmařským i hereckým ansámblem, organizuje soutěže pro začínající filmaře, vydává vlastní fanzine. Ač zbytkem filmového průmyslu ignorována, Troma je zkrátka fenomén. Vlastní produkce společnosti je natolik osobitá, že bývá běžně označována za žánr sám o sobě, tzv. Troma film. Klíčovým slovem je exces. Nic není dost výstřední, ohavné, nevkusné, šokantní ani šílené, aby to nemohla být dobrá zábava. Důležité jsou nadšení a energie všech zúčastněných. A Terror Firmer je ideální vstupní branou do tohoto světa. Jde vlastně o svéráznou poctu dosavadní produkci společnosti, o Troma film v Troma filmu. Slepý režisér v podání samotného Lloyda Kaufmana je rozhodnut stůj co stůj dokončit svůj nový film (ano, tady si vypůjčil Woody Allen ústřední zápletku svého Hollywood Ending), bez ohledu na to, že jeho štáb postupně vybíjí neznámý zabiják. Do tohoto základního příběhu se vejdou utržené končetiny, potoky krve, vyhřezlé mozky, tělní tekutiny, nakládané okurky, velká ňadra, ještě větší ňadra, explodující ňadra, ale také chytré filmové narážky, duch čisté anarchie a notná dávka groteskní nadsázky a nadhledu. (Festival otrlého diváka)

    6
  • $#*! My Dad Says
    $#*! My Dad Says (2010)
    Seriál
    62%
    7
  • Občan Toxík: Toxický mstitel IV
    Občan Toxík: Toxický mstitel IV (2000)
    FilmRole: Pompey

    Toxický mstitel, zmutovaný radioaktivní superhrdina z městečka Tromákov v New Jersey, dává úplně nový význam pojmu toxická maskulinita. Zdeformovaná obluda s mopem se stala tváří nezávislého studia Troma, které od osmdesátých let pumpuje do svých diváků kinematografickou obdobu nukleárního slizu. Jejich filmy spojují nechutný humor pubertálních komedií, infantilní zálibu v nejrůznějších provokacích, extrémní násilí a náklonnost ke všemu zmutovanému, zdeformovanému, grotesknímu a perverznímu. Snímek Občan Toxík: Toxický mstitel IV je nejen vrcholem celé série o Toxickém mstiteli, ale také výkladní skříní celého tromáckého univerza. Ředitel Tromy Lloyd Kaufman začal budovat svůj chorobný superhrdinský vesmír dávno předtím, než na to samé přišlo filmové studio Marvel. Kromě Toxického mstitele a jeho sidekicka Sádloprda tu vystupují například takové figury jako orientální Seržant Kabukiman nebo tělesně postižený Agent Dement. Urážlivě nevkusná komedie Lloyda Kaufmana může obzvlášť dnes působit jako vítané vymýtání bezkrevných superhrdinských blockbusterů, kterými nás bombardují hollywoodská studia. Tromáckou variaci na Wellesova Občana Kanea uvidíte s pětihlasým živým dabingem otrlého ansámblu. (Festival otrlého diváka)

    55%

    Toxický mstitel, zmutovaný radioaktivní superhrdina z městečka Tromákov v New Jersey, dává úplně nový význam pojmu toxická maskulinita. Zdeformovaná obluda s mopem se stala tváří nezávislého studia Troma, které od osmdesátých let pumpuje do svých diváků kinematografickou obdobu nukleárního slizu. Jejich filmy spojují nechutný humor pubertálních komedií, infantilní zálibu v nejrůznějších provokacích, extrémní násilí a náklonnost ke všemu zmutovanému, zdeformovanému, grotesknímu a perverznímu. Snímek Občan Toxík: Toxický mstitel IV je nejen vrcholem celé série o Toxickém mstiteli, ale také výkladní skříní celého tromáckého univerza. Ředitel Tromy Lloyd Kaufman začal budovat svůj chorobný superhrdinský vesmír dávno předtím, než na to samé přišlo filmové studio Marvel. Kromě Toxického mstitele a jeho sidekicka Sádloprda tu vystupují například takové figury jako orientální Seržant Kabukiman nebo tělesně postižený Agent Dement. Urážlivě nevkusná komedie Lloyda Kaufmana může obzvlášť dnes působit jako vítané vymýtání bezkrevných superhrdinských blockbusterů, kterými nás bombardují hollywoodská studia. Tromáckou variaci na Wellesova Občana Kanea uvidíte s pětihlasým živým dabingem otrlého ansámblu. (Festival otrlého diváka)

    8
  • World Trade Center
    World Trade Center (2006)
    Film
    • Google Play
    • iTunes
    Jako první 11. září 2001 zareagovali na volání o pomoc z věží Světového obchodního centra a když se obě zřítily, zůstali uvězněni v jejich troskách. Policisté Will Jimeno (Michael Pena) a John McLoughlin (Nicolas Cage) na rozdíl od svých kolegů jako zázrakem přežili, ovšem zaživa pohřbeni pod šesti metry sutě. Přestože se navzájem nemohli vidět, slyšeli se a vzájemně si dodávali odvahu. To jim zachránilo život. Od svobody je totiž dělilo nekonečných dvanáct hodin, po které se k nim dostávali záchranáři. Skutečný příběh dvou mužů, kteří jako poslední vyvázli živí z inferna Světového obchodního centra, vypráví drama Olivera Stonea World Trade Center. „Jsme úplně obyčejní lidé, ale spousta úplně obyčejných Američanů ten den dělala to nejlepší, co bylo v jejich silách. Jsem strašně rád, že je můžeme reprezentovat právě my dva,“ říká Will Jimeno, který společně se svým parťákem působil během natáčení jako odborný konzultant. Režie snímku se ujal držitel tří Oscarů Oliver Stone. Pro jednoho z nejkontroverznějších tvůrců současnosti ale tentokrát nebyla klíčová „výbušnost“ tématu, ale kvalita scénáře Andrey Berloff. „Je to jeden z nejlepších scénářů, jaký se mi dostal do rukou. Objevil se jako blesk z čistého nebe, podobně jako onen den,“ říká Oliver Stone. „Dostal mě – a spoustu dalších lidí – svou emotivností a jednoduchostí. Popisuje ty děsivé události naprosto originálním způsobem a stal se pro mě srdeční záležitostí,“ dodává režisér. World Trade Center ale není jen příběhem dvou mužů v nejtěžší životní zkoušce, ale také jejich rodin a lidí, kteří riskovali své životy, aby je zachránili. „To oni jsou pravými hrdiny tohoto filmu. My jsme s Willem sice také čelili smrti, ale neměli jsme na výběr. Oni si vybrat mohli, přesto po nás pátrali bez ohledu na fakt, že je to také mohlo zavalit,“ říká John McLoughlin. Aby film co nejvěrněji odpovídal skutečnosti, točil se v reálných lokacích (pouze záběry ze zřícených budov pochopitelně vznikly ve studiu) a chronologicky. I proto ho ostřílený veterán Nicolas Cage považuje za jedno z nejnáročnějších ve svém životě. „V každé vteřině, kdy mě kamera snímala, jsem se ze sebe snažil dostat to nejlepší, protože jsem měl pocit, že tentokrát to má opravdu smysl,“ vysvětluje Cage.
    52%
    Jako první 11. září 2001 zareagovali na volání o pomoc z věží Světového obchodního centra a když se obě zřítily, zůstali uvězněni v jejich troskách. Policisté Will Jimeno (Michael Pena) a John McLoughlin (Nicolas Cage) na rozdíl od svých kolegů jako zázrakem přežili, ovšem zaživa pohřbeni pod šesti metry sutě. Přestože se navzájem nemohli vidět, slyšeli se a vzájemně si dodávali odvahu. To jim zachránilo život. Od svobody je totiž dělilo nekonečných dvanáct hodin, po které se k nim dostávali záchranáři. Skutečný příběh dvou mužů, kteří jako poslední vyvázli živí z inferna Světového obchodního centra, vypráví drama Olivera Stonea World Trade Center. „Jsme úplně obyčejní lidé, ale spousta úplně obyčejných Američanů ten den dělala to nejlepší, co bylo v jejich silách. Jsem strašně rád, že je můžeme reprezentovat právě my dva,“ říká Will Jimeno, který společně se svým parťákem působil během natáčení jako odborný konzultant. Režie snímku se ujal držitel tří Oscarů Oliver Stone. Pro jednoho z nejkontroverznějších tvůrců současnosti ale tentokrát nebyla klíčová „výbušnost“ tématu, ale kvalita scénáře Andrey Berloff. „Je to jeden z nejlepších scénářů, jaký se mi dostal do rukou. Objevil se jako blesk z čistého nebe, podobně jako onen den,“ říká Oliver Stone. „Dostal mě – a spoustu dalších lidí – svou emotivností a jednoduchostí. Popisuje ty děsivé události naprosto originálním způsobem a stal se pro mě srdeční záležitostí,“ dodává režisér. World Trade Center ale není jen příběhem dvou mužů v nejtěžší životní zkoušce, ale také jejich rodin a lidí, kteří riskovali své životy, aby je zachránili. „To oni jsou pravými hrdiny tohoto filmu. My jsme s Willem sice také čelili smrti, ale neměli jsme na výběr. Oni si vybrat mohli, přesto po nás pátrali bez ohledu na fakt, že je to také mohlo zavalit,“ říká John McLoughlin. Aby film co nejvěrněji odpovídal skutečnosti, točil se v reálných lokacích (pouze záběry ze zřícených budov pochopitelně vznikly ve studiu) a chronologicky. I proto ho ostřílený veterán Nicolas Cage považuje za jedno z nejnáročnějších ve svém životě. „V každé vteřině, kdy mě kamera snímala, jsem se ze sebe snažil dostat to nejlepší, protože jsem měl pocit, že tentokrát to má opravdu smysl,“ vysvětluje Cage.
    9
  • White Men Can't Jump
    White Men Can't Jump (2023)
    FilmRole: Ref
    • Disney+
    49%
    10