6.7

Roger Bohbot: Filmy a seriály

  • Vysněný život andělů
    Vysněný život andělů (1998)
    Film
    Isa i Marie nemají práci ani rodinné zázemí. Obě se protloukají, jak se dá. Je jim kolem dvaceti, a tak rády by prožily skutečnou lásku a alespoň nějakým způsobem zakotvily. Našly pevný bod svého života. Film sleduje dva měsíce společného života obou dívek, jejichž charaktery postupně krystalizují a vzájemně se vzdalují. Režisér Erick Zonca se svým filmem Vysněný život andělů zapojuje do proudu francouzské sociální kinematografie a jeho film, včetně hereckých výkonů, byl v Evropě náležitě oceněn. Na MFF v Cannes v 1998 získaly obě hlavní představitelky Elodie Bouchezová a Natacha Régnierová Cenu za nejlepší ženský herecký výkon, stejně významně ocenila herečky i francouzská filmová akademie udělením Césarů, dále filmu přiřkla Césara za nejlepší francouzský film. Snímek získal i dvě Evropské filmové ceny: evropský objev roku - Fassbinderova cena pro Ericka Zoncu a evropská herečka roku - Elodie Bouchezová a Natacha Régnierová.
    Žánry:Drama
    74%
    Isa i Marie nemají práci ani rodinné zázemí. Obě se protloukají, jak se dá. Je jim kolem dvaceti, a tak rády by prožily skutečnou lásku a alespoň nějakým způsobem zakotvily. Našly pevný bod svého života. Film sleduje dva měsíce společného života obou dívek, jejichž charaktery postupně krystalizují a vzájemně se vzdalují. Režisér Erick Zonca se svým filmem Vysněný život andělů zapojuje do proudu francouzské sociální kinematografie a jeho film, včetně hereckých výkonů, byl v Evropě náležitě oceněn. Na MFF v Cannes v 1998 získaly obě hlavní představitelky Elodie Bouchezová a Natacha Régnierová Cenu za nejlepší ženský herecký výkon, stejně významně ocenila herečky i francouzská filmová akademie udělením Césarů, dále filmu přiřkla Césara za nejlepší francouzský film. Snímek získal i dvě Evropské filmové ceny: evropský objev roku - Fassbinderova cena pro Ericka Zoncu a evropská herečka roku - Elodie Bouchezová a Natacha Régnierová.
    Žánry:Drama
    1
  • Králové a královna
    Králové a královna (2004)
    Film
    • Filmbox+

    Ve dvou dějově oddělených, na sobě nezávislých liniích sledujeme příběhy ženy a muže, kteří byli před časem manželi. V první prožívá Pařížanka Nora závažnou životní etapu. Po rozvodu začíná nový vztah a zároveň se vyrovnává se zákeřnou chorobou a posléze i smrtí svého otce - spisovatele, který se doposud staral o jejího syna Eliase. Ve druhé linii sledujeme Ismaëla, bývalého Nořina manžela, jenž je omylem internován v psychiatrickém ústavu a skrze tuto situaci je vržen do komplikovaných stavů, které změní jeho život. Nora, otřesena smrtí blízkého člověka, si vrací svoji dramatickou minulost (sebevraždu prvního manžela - otce jejího dítěte, úděl osamocené matky, vztah k synovi i ke starému otci). Dospěje k rozhodnutí vyhledat Ismaëla a požádat jej o Eliasovu adopci. Rohmerovsky laděný snímek, založený na konfrontačních dialozích, je úvahou o smyslu existence a složitosti lidských vztahů. (MFF Karlovy Vary)

    70%

    Ve dvou dějově oddělených, na sobě nezávislých liniích sledujeme příběhy ženy a muže, kteří byli před časem manželi. V první prožívá Pařížanka Nora závažnou životní etapu. Po rozvodu začíná nový vztah a zároveň se vyrovnává se zákeřnou chorobou a posléze i smrtí svého otce - spisovatele, který se doposud staral o jejího syna Eliase. Ve druhé linii sledujeme Ismaëla, bývalého Nořina manžela, jenž je omylem internován v psychiatrickém ústavu a skrze tuto situaci je vržen do komplikovaných stavů, které změní jeho život. Nora, otřesena smrtí blízkého člověka, si vrací svoji dramatickou minulost (sebevraždu prvního manžela - otce jejího dítěte, úděl osamocené matky, vztah k synovi i ke starému otci). Dospěje k rozhodnutí vyhledat Ismaëla a požádat jej o Eliasovu adopci. Rohmerovsky laděný snímek, založený na konfrontačních dialozích, je úvahou o smyslu existence a složitosti lidských vztahů. (MFF Karlovy Vary)

    2
  • Julie
    Julie (2008)
    Film
    • Filmbox+
    69%
    3
  • 4
  • Lady Chatterley
    Lady Chatterley (2006)
    Film
    Málokdo ví, že kdysi tak skandální román D. H. Lawrence Milenec lady Chatterleyové měl dvě mladší literární verze. Režisérka si pro svůj film vybrala tu druhou, vydanou ve Francii pod názvem Lady Chatterley et l´homme des bois. Na rozdíl od adaptací britských, francouzských, amerických i od české televizní adaptace z roku 1998 (se Zdenou Studenkovou, Borisem Rösnerem a Markem Vašutem), jež vycházely z oné nejslavnější třetí verze, tato neakcentuje tolik sociální, společenské ani vypjatě erotické motivy, ale klade důraz na příběh vášně, z níž se zrodí osudová láska dvou osamělých lidí. Třiadvacetiletá Constance se provdala za důstojníka a majitele dolů Clifforda Chatterleye. Píše se však rok 1917 a novomanžel se vrací z války jako mrzák. Mladý pár se uchýlí na venkovské sídlo Wragby, vzdálené veškerému společenskému dění. A tam se osamělá, nešťastná lady setkává s hajným Olivierem Parkinem a vzplane mezi nimi vášnivý hluboký cit. (MFF Karlovy Vary 2007)
    Žánry:DramaRomantický
    61%
    Málokdo ví, že kdysi tak skandální román D. H. Lawrence Milenec lady Chatterleyové měl dvě mladší literární verze. Režisérka si pro svůj film vybrala tu druhou, vydanou ve Francii pod názvem Lady Chatterley et l´homme des bois. Na rozdíl od adaptací britských, francouzských, amerických i od české televizní adaptace z roku 1998 (se Zdenou Studenkovou, Borisem Rösnerem a Markem Vašutem), jež vycházely z oné nejslavnější třetí verze, tato neakcentuje tolik sociální, společenské ani vypjatě erotické motivy, ale klade důraz na příběh vášně, z níž se zrodí osudová láska dvou osamělých lidí. Třiadvacetiletá Constance se provdala za důstojníka a majitele dolů Clifforda Chatterleye. Píše se však rok 1917 a novomanžel se vrací z války jako mrzák. Mladý pár se uchýlí na venkovské sídlo Wragby, vzdálené veškerému společenskému dění. A tam se osamělá, nešťastná lady setkává s hajným Olivierem Parkinem a vzplane mezi nimi vášnivý hluboký cit. (MFF Karlovy Vary 2007)
    Žánry:DramaRomantický
    5
  • 6
  • Mlčenlivost
    Mlčenlivost (2004)
    Film
    Pětatřicetiletý Olivier přijíždí se svou přítelkyní na dovolenou do své rodné vsi na Korsice. Jejich dovolená je náhle narušena, když se Olivier stane náhodným svědkem vraždy, kterou spáchal člověk z jeho vesnice. Olivier se musí rozhodnout, jak se zachovat. Pravidla tohoto ostrova jsou založena na tom, že ať se stane cokoli, nikdy nic neříkej cizincům. Má tedy Olivier mlčet, a podřídit se tak tradici, nebo jít vše nahlásit na policii? Korsický „western“ natočený na širokoúhlý formát představuje uzavřenost místní patriarchální společnosti. Dramatické sekvence eskalující v loveckých scénách se střídají s klidnými „mentálními“ obrazy hlavního hrdiny. Filmu dominuje krásná korsická příroda. (FebioFest 2006)
    Žánry:Drama
    Režie:Orso Miret
    60%
    Pětatřicetiletý Olivier přijíždí se svou přítelkyní na dovolenou do své rodné vsi na Korsice. Jejich dovolená je náhle narušena, když se Olivier stane náhodným svědkem vraždy, kterou spáchal člověk z jeho vesnice. Olivier se musí rozhodnout, jak se zachovat. Pravidla tohoto ostrova jsou založena na tom, že ať se stane cokoli, nikdy nic neříkej cizincům. Má tedy Olivier mlčet, a podřídit se tak tradici, nebo jít vše nahlásit na policii? Korsický „western“ natočený na širokoúhlý formát představuje uzavřenost místní patriarchální společnosti. Dramatické sekvence eskalující v loveckých scénách se střídají s klidnými „mentálními“ obrazy hlavního hrdiny. Filmu dominuje krásná korsická příroda. (FebioFest 2006)
    Žánry:Drama
    Režie:Orso Miret
    7
  • Když Otar odešel
    Když Otar odešel (2003)
    Film

    Francouzsko-belgický snímek KDYŽ OTAR ODEŠEL citlivě vypovídá o vzájemných vztazích tří generací žen: dominantní babičky Eky, její dcery Mariny a vnučky Ady. Zatímco Marina se musí postarat o živobytí prodejem cetek na bleším trhu, Ada se věnuje studiu a její babička Eka se s dětinskou radostí upíná na občasné telefonáty svého milovaného syna Otara z daleké Paříže a na jeho dopisy, které jí za dlouhých večerů předčítá mladinká Ada. V době, kdy babička tráví čas na venkově, se její dcera s vnučkou dozvědí, že Otar nečekaně zemřel. Ve snaze uchránit stařenku před šokem z odchodu zbožňovaného syna, se rozhodnou před ní tragickou zprávu zatajit. Stařenka tak nadále dostává Otarovy dopisy, jen netuší, že jejich skutečným pisatelem je Ada. Jednoho dne však stará dáma všechny překvapí svým náhlým rozhodnutím - chce odjet do Paříže vyhledat svého syna.

    Žánry:Drama
    59%

    Francouzsko-belgický snímek KDYŽ OTAR ODEŠEL citlivě vypovídá o vzájemných vztazích tří generací žen: dominantní babičky Eky, její dcery Mariny a vnučky Ady. Zatímco Marina se musí postarat o živobytí prodejem cetek na bleším trhu, Ada se věnuje studiu a její babička Eka se s dětinskou radostí upíná na občasné telefonáty svého milovaného syna Otara z daleké Paříže a na jeho dopisy, které jí za dlouhých večerů předčítá mladinká Ada. V době, kdy babička tráví čas na venkově, se její dcera s vnučkou dozvědí, že Otar nečekaně zemřel. Ve snaze uchránit stařenku před šokem z odchodu zbožňovaného syna, se rozhodnou před ní tragickou zprávu zatajit. Stařenka tak nadále dostává Otarovy dopisy, jen netuší, že jejich skutečným pisatelem je Ada. Jednoho dne však stará dáma všechny překvapí svým náhlým rozhodnutím - chce odjet do Paříže vyhledat svého syna.

    Žánry:Drama
    8
  • Životní role
    Životní role (2004)
    Film
    58%
    9
  • 10