6.5

Marc Berman: Filmy a seriály

  • Tančírna
    Tančírna (1983)
    FilmRole: L'aristo / Le planqué / Le collaborationiste
    Snímek Tančírna zprostředkovává divákovi intenzivní pocit míjejícího času a historie, ve kterém se prolíná "malý" osobní život pravidelných návštěvníků jedné typické pařížské, předměstské tančírny s během "velkých" dějin. Film je natočen úplně beze slov. Divákovi ale vše mistrně zprostředkovává pomocí syntézy hudby, tance, pantomimy, masek a kostýmů. V několika epizodách, odehrávajících se v rozpětí takřka padesáti let (1936-83), jsou v Tančírně připomenuty významné momenty z minulosti Francie a spolu s ní vlastně i celé Evropy. K popularitě snímku přispívají četné a charakteristické melodie oněch časů, včetně šansonů Edith Piaf a písniček Beatles. Originální koncepci tanečního vyprávění převzal známý italský režisér Ettore Scola z pantomimického divadelního představení, uváděného pařížským Le Théatre du Campagnol v roce 1981. Do filmových rolí byli obsazeni přímo herci úspěšné divadelní adaptace, neboť sehranost kolektivu byla v tomto případě zárukou celosvětového úspěchu filmu. Mimo jiné inspirovala i vznik představení brněnského Divadla v 7 a půl.
    75%
    Snímek Tančírna zprostředkovává divákovi intenzivní pocit míjejícího času a historie, ve kterém se prolíná "malý" osobní život pravidelných návštěvníků jedné typické pařížské, předměstské tančírny s během "velkých" dějin. Film je natočen úplně beze slov. Divákovi ale vše mistrně zprostředkovává pomocí syntézy hudby, tance, pantomimy, masek a kostýmů. V několika epizodách, odehrávajících se v rozpětí takřka padesáti let (1936-83), jsou v Tančírně připomenuty významné momenty z minulosti Francie a spolu s ní vlastně i celé Evropy. K popularitě snímku přispívají četné a charakteristické melodie oněch časů, včetně šansonů Edith Piaf a písniček Beatles. Originální koncepci tanečního vyprávění převzal známý italský režisér Ettore Scola z pantomimického divadelního představení, uváděného pařížským Le Théatre du Campagnol v roce 1981. Do filmových rolí byli obsazeni přímo herci úspěšné divadelní adaptace, neboť sehranost kolektivu byla v tomto případě zárukou celosvětového úspěchu filmu. Mimo jiné inspirovala i vznik představení brněnského Divadla v 7 a půl.
    1
  • Nevinné krutosti
    Nevinné krutosti (1996)
    FilmRole: Duc de Guines
    72%
    2
  • 3
  • Vize
    Vize (2006)
    Film
    Známý francouzský herec Jean-Pierre Darroussin adaptoval ve své režijní prvotině román spisovatele Emmanuela Bova, který se proslavil také v Itálii a v Německu díky Peteru Handkemu a Wimu Wendersovi. Román i film líčí osud úspěšného pařížského právníka Charlese Benesteaua, který jednoho dne opustí svou rodinu i kariéru a pronajme si skromný byt v přistěhovalecké čtvrti. Tady chce v klidu psát a začít žít jiný život než ten dosavadní, hektický, snobský a neautentický. Charles se snaží být dobrým sousedem, ale při svých aktech vstřícnosti zažije nejedno drsné překvapení a trpké zklamání, zejména s rodinou mladého Tomasze. V komorní rovině je film příběhem člověka, jenž se snaží získat vládu nad svým životem, zastavit čas, prožívat prosté štěstí, bohužel s nejednoznačnými výsledky. V rovině sociální nechce být pohádkou o ryzích hodnotách proletariátu, dokáže tento svět reflektovat s otevřeností a poukázat na jeho trvalé a jen stěží řešitelné problémy. (MFF Karlovy Vary 2007)
    Žánry:Drama
    71%
    Známý francouzský herec Jean-Pierre Darroussin adaptoval ve své režijní prvotině román spisovatele Emmanuela Bova, který se proslavil také v Itálii a v Německu díky Peteru Handkemu a Wimu Wendersovi. Román i film líčí osud úspěšného pařížského právníka Charlese Benesteaua, který jednoho dne opustí svou rodinu i kariéru a pronajme si skromný byt v přistěhovalecké čtvrti. Tady chce v klidu psát a začít žít jiný život než ten dosavadní, hektický, snobský a neautentický. Charles se snaží být dobrým sousedem, ale při svých aktech vstřícnosti zažije nejedno drsné překvapení a trpké zklamání, zejména s rodinou mladého Tomasze. V komorní rovině je film příběhem člověka, jenž se snaží získat vládu nad svým životem, zastavit čas, prožívat prosté štěstí, bohužel s nejednoznačnými výsledky. V rovině sociální nechce být pohádkou o ryzích hodnotách proletariátu, dokáže tento svět reflektovat s otevřeností a poukázat na jeho trvalé a jen stěží řešitelné problémy. (MFF Karlovy Vary 2007)
    Žánry:Drama
    4
  • Domov
    Domov (2008)
    FilmRole: (mluví)
    • Filmbox+
    Poklidnou existenci jedné rodiny naruší otevření frekventované dálnice jen několik metrů od jejich izolovaného domu daleko od lidí. Marthe, Michel a jejich tři děti se odmítnou vystěhovat a snaží se s novou enviromentální situací vyrovnat po svém. Dcera Marion začne být posedlá emisemi a vyrábí si vlastní ochranné obleky. Nejstarší Judith uteče z domova a Michel nakoupí beton a cihly a rodinu doma v létě uvězní spolu s vedrem, nudou a tichem. Není snadné pokračovat v lehkovážné každodennosti, když vám za zády sviští stovky aut a nad vámi visí nejasná hrozba dlouhodobých negativních vlivů dálnice. Je nabíledni, že si musí všichni znovu uvědomit, co to pro ně znamená, mít domov.
    Žánry:Drama
    67%
    Poklidnou existenci jedné rodiny naruší otevření frekventované dálnice jen několik metrů od jejich izolovaného domu daleko od lidí. Marthe, Michel a jejich tři děti se odmítnou vystěhovat a snaží se s novou enviromentální situací vyrovnat po svém. Dcera Marion začne být posedlá emisemi a vyrábí si vlastní ochranné obleky. Nejstarší Judith uteče z domova a Michel nakoupí beton a cihly a rodinu doma v létě uvězní spolu s vedrem, nudou a tichem. Není snadné pokračovat v lehkovážné každodennosti, když vám za zády sviští stovky aut a nad vámi visí nejasná hrozba dlouhodobých negativních vlivů dálnice. Je nabíledni, že si musí všichni znovu uvědomit, co to pro ně znamená, mít domov.
    Žánry:Drama
    5
  • 6
  • 7
  • 8
  • Krycí jméno: Farewell
    Krycí jméno: Farewell (2009)
    Film

    Moskva na počátku 80. let, uprostřed studené války. Důstojník KGB sergej Grigorjev, rozčarovaný z poměrů v zemi, se rozhodne svrhnout vládnoucí režim. seznámí se s mladým francouzským inženýrem Pierrem Fromentem, který pracuje v Moskvě, a vyzradí mu přísně důvěrné informace. to vyvolá okamžitý zájem tajných služeb západních zemí. Pierre Froment, do té doby řadový občan, se tak ocitá uprostřed jedné z největších špionážních afér 20. století. ta ale přesahuje jeho schopnosti a brzy začne ohrožovat na životě nejen jeho, ale i jeho rodinu.

    65%

    Moskva na počátku 80. let, uprostřed studené války. Důstojník KGB sergej Grigorjev, rozčarovaný z poměrů v zemi, se rozhodne svrhnout vládnoucí režim. seznámí se s mladým francouzským inženýrem Pierrem Fromentem, který pracuje v Moskvě, a vyzradí mu přísně důvěrné informace. to vyvolá okamžitý zájem tajných služeb západních zemí. Pierre Froment, do té doby řadový občan, se tak ocitá uprostřed jedné z největších špionážních afér 20. století. ta ale přesahuje jeho schopnosti a brzy začne ohrožovat na životě nejen jeho, ale i jeho rodinu.

    9
  • Miluji tě
    Miluji tě (1986)
    FilmRole: Pierre
    Asociální mladík Michel, který se stane psychicky i fyzicky závislý na nalezeném předmětu, připomíná některé postavy z předchozích Ferreriho filmů. Michel si tu vytváří závislost, jež postupně přerůstá v posedlost, svým vztahem k elektronické klíčence v podobě ženské tváře, která po každém zapískání vysloví ženským hlasem „I Love You - Miluji tě“. Klíčenka tady nesymbolizuje pouze závislost jedince na konzumních výrobcích kapitalistické společnosti, ale představuje také sexuálně fetišistický objekt, bez kterého není hrdina postupem času schopen dosáhnout orgasmu ani navázat trvalý partnerský vztah s opačným pohlavím. Ferreri zde přímo intertextově odkazuje na svůj snímek Dillinger je mrtvý, který Michel v závěru filmu sleduje v televizi a v němž také dochází k prolnutí reality a fikce. Otevřený konec, kdy hrdina plave v moři za iluzorní jachtou, vybízí diváka k různým interpretacím. Dosáhl Michel nové existence? Vyřeší své problémy útěkem ze skutečnosti do vlastní vytvořené iluze či sebevraždou v reálném světě? K podobným otázkám vybízí Ferreri též v závěru svého filmu Žádám o azyl (Chiedo asilo, 1979), kde se Roberto buďto identifikuje se světem dětské představivosti nebo společně s malým chlapcem ukončí život pod hladinou moře.
    65%
    Asociální mladík Michel, který se stane psychicky i fyzicky závislý na nalezeném předmětu, připomíná některé postavy z předchozích Ferreriho filmů. Michel si tu vytváří závislost, jež postupně přerůstá v posedlost, svým vztahem k elektronické klíčence v podobě ženské tváře, která po každém zapískání vysloví ženským hlasem „I Love You - Miluji tě“. Klíčenka tady nesymbolizuje pouze závislost jedince na konzumních výrobcích kapitalistické společnosti, ale představuje také sexuálně fetišistický objekt, bez kterého není hrdina postupem času schopen dosáhnout orgasmu ani navázat trvalý partnerský vztah s opačným pohlavím. Ferreri zde přímo intertextově odkazuje na svůj snímek Dillinger je mrtvý, který Michel v závěru filmu sleduje v televizi a v němž také dochází k prolnutí reality a fikce. Otevřený konec, kdy hrdina plave v moři za iluzorní jachtou, vybízí diváka k různým interpretacím. Dosáhl Michel nové existence? Vyřeší své problémy útěkem ze skutečnosti do vlastní vytvořené iluze či sebevraždou v reálném světě? K podobným otázkám vybízí Ferreri též v závěru svého filmu Žádám o azyl (Chiedo asilo, 1979), kde se Roberto buďto identifikuje se světem dětské představivosti nebo společně s malým chlapcem ukončí život pod hladinou moře.
    10
  • Jedna vlaštovka jaro udělá
    Jedna vlaštovka jaro udělá (2001)
    FilmRole: Stéphane
    • Netflix
    64%
    11
  • Femme publique, La
    Femme publique, La (1984)
    Film

    V tomto svém ryze francouzském snímku se tvůrce obrací ke svému celoživotnímu tématu: manipulace s lidskými city a myšlenkami, a to až do posedlosti. Předlohu francouzské spisovatelky Zulawski rozšířil o politický aspekt - nebezpečí terorismu. Svůj oblíbený motiv dvojnictví a rozdvojení se tak rozvedl do politické roviny, která ve Veřejné ženě existuje rovnoběžně vedle roviny démonické. Film ve své době proslul skandálem, který byl vyvolán přílišným zdůrazněním nahoty herečky Valérie Kaprisky. "Myslel jsem, že úspěch bude větší, protože Kaprisky je velký fenomén, který by měl přitáhnout více lidí. Nebyli jsme puštěni do soutěže v Cannes, ale na jedinou půlnoční projekci v historii festivalu přišlo deset tisíc diváků, vstupní dveře do sálu praskaly ve švech." (mj)

    64%

    V tomto svém ryze francouzském snímku se tvůrce obrací ke svému celoživotnímu tématu: manipulace s lidskými city a myšlenkami, a to až do posedlosti. Předlohu francouzské spisovatelky Zulawski rozšířil o politický aspekt - nebezpečí terorismu. Svůj oblíbený motiv dvojnictví a rozdvojení se tak rozvedl do politické roviny, která ve Veřejné ženě existuje rovnoběžně vedle roviny démonické. Film ve své době proslul skandálem, který byl vyvolán přílišným zdůrazněním nahoty herečky Valérie Kaprisky. "Myslel jsem, že úspěch bude větší, protože Kaprisky je velký fenomén, který by měl přitáhnout více lidí. Nebyli jsme puštěni do soutěže v Cannes, ale na jedinou půlnoční projekci v historii festivalu přišlo deset tisíc diváků, vstupní dveře do sálu praskaly ve švech." (mj)

    12
  • Edith a Marcel
    Edith a Marcel (1983)
    Film

    Film vypráví dva souběžně se odvíjející milostné příběhy. Slavný vztah zpěvačky Edith Piaf a boxera Marcela Cerdana, který zahynul při leteckém neštěstí, doprovází méně okázalý fiktivní příběh lásky Margot de Villedieu a Jacquese Barbiera, kteří si léta dopisovali, aniž měli možnost se setkat. Ti jako miliony dalších sledují osud Edith Piaf a Marcela Cerdana v médiích, stejně jako kdysi ho sledoval autor filmu. „V poslední době jsem také pochopil, že film může nechat znovu ožít mé zmizelé hrdiny, že je dokonce nástrojem reinkarnace. Myšlenka, která mě dlouho pronásleduje… Deset let po smrti Cerdana jsem potkal Edith Piaf. Mluvil jsem s ní půl hodiny před galerií Lafayette. Pochopil jsem, že Cerdana nikdy neopustila a že na něj křičela nebo ho dlouze objímala v každé ze svých písní.“ (FebioFest 2006)

    63%

    Film vypráví dva souběžně se odvíjející milostné příběhy. Slavný vztah zpěvačky Edith Piaf a boxera Marcela Cerdana, který zahynul při leteckém neštěstí, doprovází méně okázalý fiktivní příběh lásky Margot de Villedieu a Jacquese Barbiera, kteří si léta dopisovali, aniž měli možnost se setkat. Ti jako miliony dalších sledují osud Edith Piaf a Marcela Cerdana v médiích, stejně jako kdysi ho sledoval autor filmu. „V poslední době jsem také pochopil, že film může nechat znovu ožít mé zmizelé hrdiny, že je dokonce nástrojem reinkarnace. Myšlenka, která mě dlouho pronásleduje… Deset let po smrti Cerdana jsem potkal Edith Piaf. Mluvil jsem s ní půl hodiny před galerií Lafayette. Pochopil jsem, že Cerdana nikdy neopustila a že na něj křičela nebo ho dlouze objímala v každé ze svých písní.“ (FebioFest 2006)

    13
  • 14
  • 15
  • 16
  • Kafe s mlíkem
    Kafe s mlíkem (1993)
    FilmRole: Maurice

    Karibská kráska je zamilovaná do dvou mužů najednou. Když zjistí, že je těhotná, oznámí oběma mladíkům, že jeden z nich je otcem jejího dítěte. Oba dva začnou bojovat o Lolino srdce…

    Lole je osmnáct let, má rodiče různých národností, její pleť má barvu medu a její temperament dokáže rozpálit nejedno srdce. A také má dva milence, jež oba miluje stejně vroucně. Jeden je běloch a druhý černoch. Felix rád jezdí na kole, má v oblibě noční kluby a rap. Jamal (ten s černou pletí) nosí značkové oblečení a studuje právo, aby uspokojil své rodiče. Ti dva nemají vůbec nic společného, tedy až na to, že jim je oběma dvacet a oba chodí s Lolou. Lola žije život jak přichází a s ničím si nedělá těžkou hlavu. Když zjistí, že je těhotná, pozve oba své milované chlapce na večeři do svého malého bytu, aby jim tu šťastnou novinu oznámila. Netuší, kdo z nich dvou je otec. Začíná bitva o její srdce.

    60%

    Karibská kráska je zamilovaná do dvou mužů najednou. Když zjistí, že je těhotná, oznámí oběma mladíkům, že jeden z nich je otcem jejího dítěte. Oba dva začnou bojovat o Lolino srdce…

    Lole je osmnáct let, má rodiče různých národností, její pleť má barvu medu a její temperament dokáže rozpálit nejedno srdce. A také má dva milence, jež oba miluje stejně vroucně. Jeden je běloch a druhý černoch. Felix rád jezdí na kole, má v oblibě noční kluby a rap. Jamal (ten s černou pletí) nosí značkové oblečení a studuje právo, aby uspokojil své rodiče. Ti dva nemají vůbec nic společného, tedy až na to, že jim je oběma dvacet a oba chodí s Lolou. Lola žije život jak přichází a s ničím si nedělá těžkou hlavu. Když zjistí, že je těhotná, pozve oba své milované chlapce na večeři do svého malého bytu, aby jim tu šťastnou novinu oznámila. Netuší, kdo z nich dvou je otec. Začíná bitva o její srdce.

    17
  • 18
  • 19
  • Anděl ohně
    Anděl ohně (2006)
    Seriál
    Iba niekoľko minút stačilo Françoise Sorelovej, aby sa rozlúčila so svojim vlastným životom a ukončila ho skokom z okna. Stalo sa tak po bezprostrednom prečítaní tajomného smútočného oznámenia. Podľa jej poslednej vôle musí byť pochovaná na rodnom mieste. Tak sa jej dcéra Lola stretáva s neznámym zvyškom rodiny, ktorej členovia sú k nej celkom otvorene nepriateľskí. Uprostred snaženia Loly dostať sa bližšie k rozuzleniu príčin matkinej samovraždy, sa stane ďalšia vražda. Tieň podozrenia okamžite padá na Lolu...
    57%
    Iba niekoľko minút stačilo Françoise Sorelovej, aby sa rozlúčila so svojim vlastným životom a ukončila ho skokom z okna. Stalo sa tak po bezprostrednom prečítaní tajomného smútočného oznámenia. Podľa jej poslednej vôle musí byť pochovaná na rodnom mieste. Tak sa jej dcéra Lola stretáva s neznámym zvyškom rodiny, ktorej členovia sú k nej celkom otvorene nepriateľskí. Uprostred snaženia Loly dostať sa bližšie k rozuzleniu príčin matkinej samovraždy, sa stane ďalšia vražda. Tieň podozrenia okamžite padá na Lolu...
    20
  • 21
  • Ismaelovy přízraky
    Ismaelovy přízraky (2017)
    FilmRole: Jean (Diplomate 6)
    • Edison

    Ismael je filmový režisér, který sám o sobě prohlašuje, že je vdovec. Oženil se s dvacetiletou Carlottou, která však několik let na to záhadně beze stopy zmizela. Nic nenasvědčuje tomu, že by se stala obětí zločinu. Ismaela od té doby pronásledují noční můry, které zahání alkoholem a prášky. Je si velmi blízký s Carlottiným otcem Henrim, také filmařem. Dvacet let poté, co jeho žena zmizela, potkává Ismael na večírku astrofyzičku Sylvii, s níž se po letech samoty sblíží a naváže harmonický vztah. Ale zatímco spolu tráví klidné dny v domě na pláži, osud si přichystá zlomyslnou zápletku. Náhle se totiž objeví žena, která prohlašuje, že je Ismaelovou zmizelou ženou. Začíná se odvíj et velmi turbulentní a naprosto nepředvídatelný příběh (nebo snad příběh v příběhu?), ve kterém se pro režiséra typicky prolíná thriller, milostné i špionážní drama, v němž sledujeme osudy Ismaelova bratra Ivana. Nic není jisté a neměnné. (Filmeurope)

    55%

    Ismael je filmový režisér, který sám o sobě prohlašuje, že je vdovec. Oženil se s dvacetiletou Carlottou, která však několik let na to záhadně beze stopy zmizela. Nic nenasvědčuje tomu, že by se stala obětí zločinu. Ismaela od té doby pronásledují noční můry, které zahání alkoholem a prášky. Je si velmi blízký s Carlottiným otcem Henrim, také filmařem. Dvacet let poté, co jeho žena zmizela, potkává Ismael na večírku astrofyzičku Sylvii, s níž se po letech samoty sblíží a naváže harmonický vztah. Ale zatímco spolu tráví klidné dny v domě na pláži, osud si přichystá zlomyslnou zápletku. Náhle se totiž objeví žena, která prohlašuje, že je Ismaelovou zmizelou ženou. Začíná se odvíj et velmi turbulentní a naprosto nepředvídatelný příběh (nebo snad příběh v příběhu?), ve kterém se pro režiséra typicky prolíná thriller, milostné i špionážní drama, v němž sledujeme osudy Ismaelova bratra Ivana. Nic není jisté a neměnné. (Filmeurope)

    22
  • Možná
    Možná (1999)
    Film
    Všechno začíná na konci tohoto století, tedy nyní. V předvečer Nového roku 2000 se Arthur (24 let) sejde se svou přítelkyní Lucií. Ona chce mít rozhodně dítě, ale on se necítí být připraven k tomu, aby se stal otcem. Během dlouhého večírku nepřetržitých oslav prožije Arthur vzrušující zážitek. Přesune se do doby o 70 let později a ocitne se tváří v tvář starému muži, který říká, že je jeho syn.. Tento sedmdesátiletý syn mu ukáže svůj dům, svou rodinu, svůj život a představí mu Paříž v roce 2070. Syn doufá, že tím, že seznámil Arthura s překvapivou budoucností, ho přesvědčil ke zplození dítěte.
    Žánry:DramaKomedieSci-fi
    54%
    Všechno začíná na konci tohoto století, tedy nyní. V předvečer Nového roku 2000 se Arthur (24 let) sejde se svou přítelkyní Lucií. Ona chce mít rozhodně dítě, ale on se necítí být připraven k tomu, aby se stal otcem. Během dlouhého večírku nepřetržitých oslav prožije Arthur vzrušující zážitek. Přesune se do doby o 70 let později a ocitne se tváří v tvář starému muži, který říká, že je jeho syn.. Tento sedmdesátiletý syn mu ukáže svůj dům, svou rodinu, svůj život a představí mu Paříž v roce 2070. Syn doufá, že tím, že seznámil Arthura s překvapivou budoucností, ho přesvědčil ke zplození dítěte.
    Žánry:DramaKomedieSci-fi
    23
  • Na plný plyn
    Na plný plyn (2003)
    FilmRole: dražitel

    Světové okruhy s tribunami křičících fanoušků, adrenalinové jízdy po dálnicích, závody na sněhu a ledu mezi vrcholky zasněžených Alp, překrásné ženy - nejen v publiku, ale i za volantem to je život automobilových šampiónů. Závodník Michel Vaillant (Sagamore Stévenin) je obdivovaným hrdinou, téměř vždy vyhrává. Proti rodině Vaillantových se ale spiknou rivalové z konkurenční stáje a rozhodnou se vyřadit je z prestižního závodu Le Mans. Mezi těmi nejlepšími rozhoduje o vítězství nebo prohře často jen souhra náhod. A náhodě se přece dá trochu pomoci Během rozhodujícího závodu musí Michell Vaillant zachránit svou rodinu, lásku i život. Klíčová část natáčení se v červnu 2002 odehrála právě během 24 hodin trvajícího legendárního závodu Le Mans. Díky špičkové natáčecí technice a vynikající práci kameramana se diváci mohou stát součástí závodu, jehož účastníci se po závodní dráze pohybují rychlostí 200-380 km/h.

    Scenárista a producent Luc Besson (mj. série Taxi, filmy Purpurové řeky, Leon, Wasabi, Johanka z Arcu) se rozhodl přenést popularitu neporazitelného comicsového hrdiny Michela Vaillanta (autorem je Jean Graton; 64 comicsů) do filmu, který má šanci /stejně jako proslulý snímek Le Mans/ zaujmout nejen fanoušky automobilových závodů, ale i všechny milovníky svižné, vzrušující podívané.

    53%

    Světové okruhy s tribunami křičících fanoušků, adrenalinové jízdy po dálnicích, závody na sněhu a ledu mezi vrcholky zasněžených Alp, překrásné ženy - nejen v publiku, ale i za volantem to je život automobilových šampiónů. Závodník Michel Vaillant (Sagamore Stévenin) je obdivovaným hrdinou, téměř vždy vyhrává. Proti rodině Vaillantových se ale spiknou rivalové z konkurenční stáje a rozhodnou se vyřadit je z prestižního závodu Le Mans. Mezi těmi nejlepšími rozhoduje o vítězství nebo prohře často jen souhra náhod. A náhodě se přece dá trochu pomoci Během rozhodujícího závodu musí Michell Vaillant zachránit svou rodinu, lásku i život. Klíčová část natáčení se v červnu 2002 odehrála právě během 24 hodin trvajícího legendárního závodu Le Mans. Díky špičkové natáčecí technice a vynikající práci kameramana se diváci mohou stát součástí závodu, jehož účastníci se po závodní dráze pohybují rychlostí 200-380 km/h.

    Scenárista a producent Luc Besson (mj. série Taxi, filmy Purpurové řeky, Leon, Wasabi, Johanka z Arcu) se rozhodl přenést popularitu neporazitelného comicsového hrdiny Michela Vaillanta (autorem je Jean Graton; 64 comicsů) do filmu, který má šanci /stejně jako proslulý snímek Le Mans/ zaujmout nejen fanoušky automobilových závodů, ale i všechny milovníky svižné, vzrušující podívané.

    24
  • Julie Lescautová
    Julie Lescautová (1992)
    Seriál
    • O2 TV
    Sympatická policajná komisárka je rusovlasé tornádo! Musí totiž zvládnuť nielen parížske zločinecké podsvetie, chlapský tím podriadených policajtov, ale aj výchovu svojich vlastných detí! Napriek tomu zostáva vždy elegantnou a rozvážnou ženou a so šarmom rieši aj zložité kriminálne prípady. Francúzsky kriminálny seriál Julie Lescautová, ktorý tohto roku oslávi už jedenásť rokov od začiatku nakrúcania, dôkladne narušil zaužívané tradície seriálovej tvorby z policajného prostredia jeho ústrednou hrdinkou je totiž žena šéfka jedného z parížskych policajných obvodov. Na dôvažok je krásna, príťažlivá, inteligentná a samostatná. Inak by totiž nemohla zvládnuť svoju náročnú úlohu na pracovisku i doma. Keďže je rozvedená, starostlivosť o výchovu oboch dcér je viac-menej na jej útlych ramenách. Po nástupe na miesto komisárky v parížskom predmestskom obvode Clairiéres, osídlenom spolovice Francúzmi, spolovice prisťahovalcami, Julie musí dokázať nadriadeným, že zvládne akúkoľvek situáciu. Zladiť prácu s rodinou je skutočný zázrak! Hneď v pilotnej časti seriálu jej pridelili únos dieťaťa. Horšie to už ani nemôže byť, veď sa s dcérkami ešte ani nestihli presťahovať do nového domu. Mnohým podriadeným sa spočiatku nepozdáva, že im má veliť žena. Kto to kedy videl! Julie Lescautová (VÉRONIQUE GENESTOVÁ) však nedôveru ostrieľaných policajtov prelomí, keď dokáže, že jej vždy ide o vysokú profesionálnu prácu, ale nechýba jej ani zmysel pre sociálnu spravodlivosť a humor. Inak by totiž nemohla zvládnuť ani svoje dcéry Sarah (JENNIFER LAURETOVÁ) a Babou (JOSÉPHINE SERREOVÁ), z ktorých najmä staršia Sarah pred spolužiakmi nerada priznáva, že mama je policajtka. Deti nechápu, prečo sa ich rodičia rozišli, keď na každom kroku vidia, že sa stále majú veľmi radi. Skutočnou príčinou ich rozporov a rozchodu je predovšetkým to, že obaja stoja na opačnej strane barikády Julie je policajtka, bývalý manžel Paul (FRANÇOIS MARTHOURET) zase obhajca. Hoci Julie pôvodne vyštudovala právo, vstúpila do radov polície, pretože nechcela sedieť za stolom a prekladať papiere z jednej strany na druhú. Vždy chcela pracovať s ľuďmi, zaujímala sa o ich problémy, súčasne chcela slúžiť právu v dennodennom živote. Všetci jej podriadení či už ide o zatrpknutého rozvedeného Davida Kaplana (RENAUD MARX), černocha Mottu (ALEXIS DESSAUX), citlivého Leveila (JEAN-PAUL ROUVE) alebo mladú príťažlivú Zoru (SAMIA SASSIOVÁ) si ju vážia nielen pre profesionálne, ale aj vysoké ľudské a morálne kvality. Francúzsky kriminálny seriál čerpal z dlhoročnej tradície psychologicky prepracovaných postáv tohto typu seriálov, ktorým nikdy nechýbalo úsilie o pravdivé zobrazenie spoločnosti so všetkými jej neduhmi a poukázanie na to, že mnohé zločiny vznikajú na základe sociálnej nerovnosti.
    Žánry:AkčníDramaKrimi
    46%
    Sympatická policajná komisárka je rusovlasé tornádo! Musí totiž zvládnuť nielen parížske zločinecké podsvetie, chlapský tím podriadených policajtov, ale aj výchovu svojich vlastných detí! Napriek tomu zostáva vždy elegantnou a rozvážnou ženou a so šarmom rieši aj zložité kriminálne prípady. Francúzsky kriminálny seriál Julie Lescautová, ktorý tohto roku oslávi už jedenásť rokov od začiatku nakrúcania, dôkladne narušil zaužívané tradície seriálovej tvorby z policajného prostredia jeho ústrednou hrdinkou je totiž žena šéfka jedného z parížskych policajných obvodov. Na dôvažok je krásna, príťažlivá, inteligentná a samostatná. Inak by totiž nemohla zvládnuť svoju náročnú úlohu na pracovisku i doma. Keďže je rozvedená, starostlivosť o výchovu oboch dcér je viac-menej na jej útlych ramenách. Po nástupe na miesto komisárky v parížskom predmestskom obvode Clairiéres, osídlenom spolovice Francúzmi, spolovice prisťahovalcami, Julie musí dokázať nadriadeným, že zvládne akúkoľvek situáciu. Zladiť prácu s rodinou je skutočný zázrak! Hneď v pilotnej časti seriálu jej pridelili únos dieťaťa. Horšie to už ani nemôže byť, veď sa s dcérkami ešte ani nestihli presťahovať do nového domu. Mnohým podriadeným sa spočiatku nepozdáva, že im má veliť žena. Kto to kedy videl! Julie Lescautová (VÉRONIQUE GENESTOVÁ) však nedôveru ostrieľaných policajtov prelomí, keď dokáže, že jej vždy ide o vysokú profesionálnu prácu, ale nechýba jej ani zmysel pre sociálnu spravodlivosť a humor. Inak by totiž nemohla zvládnuť ani svoje dcéry Sarah (JENNIFER LAURETOVÁ) a Babou (JOSÉPHINE SERREOVÁ), z ktorých najmä staršia Sarah pred spolužiakmi nerada priznáva, že mama je policajtka. Deti nechápu, prečo sa ich rodičia rozišli, keď na každom kroku vidia, že sa stále majú veľmi radi. Skutočnou príčinou ich rozporov a rozchodu je predovšetkým to, že obaja stoja na opačnej strane barikády Julie je policajtka, bývalý manžel Paul (FRANÇOIS MARTHOURET) zase obhajca. Hoci Julie pôvodne vyštudovala právo, vstúpila do radov polície, pretože nechcela sedieť za stolom a prekladať papiere z jednej strany na druhú. Vždy chcela pracovať s ľuďmi, zaujímala sa o ich problémy, súčasne chcela slúžiť právu v dennodennom živote. Všetci jej podriadení či už ide o zatrpknutého rozvedeného Davida Kaplana (RENAUD MARX), černocha Mottu (ALEXIS DESSAUX), citlivého Leveila (JEAN-PAUL ROUVE) alebo mladú príťažlivú Zoru (SAMIA SASSIOVÁ) si ju vážia nielen pre profesionálne, ale aj vysoké ľudské a morálne kvality. Francúzsky kriminálny seriál čerpal z dlhoročnej tradície psychologicky prepracovaných postáv tohto typu seriálov, ktorým nikdy nechýbalo úsilie o pravdivé zobrazenie spoločnosti so všetkými jej neduhmi a poukázanie na to, že mnohé zločiny vznikajú na základe sociálnej nerovnosti.
    Žánry:AkčníDramaKrimi
    25
  • 26