3.9

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Mathilde Bundschuh: Filmy a seriály

  • Hotel Adlon
    Hotel Adlon (2013)
    Seriál

    Jeho zdi zažily velké dějinné události i osudové chvíle životů jeho obyvatel. Výpravná německá minisérie zasazená do prostor jednoho z nejvyhlášenějších evropských hotelů.
    Středobodem výpravného historického dramatu, jež se odvíjí ve třech částech, je reálný hotel Adlon, jenž byl v Berlíně u Braniborské brány otevřen roku 1907. Ten se záhy zařadil mezi nejvyhlášenější podniky v Evropě a stal se místem, kde v nadcházejících desetiletích potkával byznys s politikou i životním stylem a jímž procházela historie. Vyprávění je koncipované jako rodinná sága plná zvratů a vypjatých emocí, ale také coby příběh o realizaci ambiciózní vize a jejím naplňování.
    Na samém začátku dvacátého století pojal Lorenz Adlon plán dát Berlínu luxusní moderní hotel po vzoru předních hotelů v jiných světových metropolích. Pro svůj nápad získal podporu císaře Viléma II., jenž mu pomohl zajistit lukrativní místo na stavbu. Adlon měl vizi vybudovat nikoli pouhé místo, kde lidé přespí, ale centrum společenského dění. Hotel Adlon tudíž v maximálním luxusu spojoval celou plejádu služeb a volnočasových aktivit, ale disponoval i zázemím, jež z něj činilo soběstačnou jednotku (včetně vlastní výrobny elektrické energie). Záhy po otevření se hotel Adlon stal vyhlášeným středem berlínského života, v jehož pokojích byli ubytováváni hosté císařské výsosti i ministerstva zahraničí.
    Seriál se zaměřuje nejen na tři generace rodiny Adlonových, ale především na pohnutý osud Sonji Schadtové, jejíž život byl již od narození bezprostředně s hotelem Adlon svázaný. Spletitá síť postav je rozprostřena na pozadí velkých dějinných událostí dvacátého století – od bezstarostných dob před první světovou válkou i divokých a blahobytných dvacátých let přes dobu etických otázek a osudových rozhodnutí pod vládou nacistů a následného období světové války, na jejímž konci hotel Adlon vyhořel, ale i nadcházející éry, během níž se hotel ocitl ve východním Německu.
    Režie se ujal zkušený Uli Edel, věhlasný režisér filmů jako My děti ze stanice Zoo, Poslední útěk do Brooklynu, Mlhy Avalonu či Baader Meinhof Komplex. Klíčových rolí se zhostily přední talenty německé kinematografie jako Josefine Preussová, Heino Ferch, Marie Bäumerová, Wotan Wilke Möhring, Christiane Paulová, Anja Klingová, Ken Duken, Johann von Bülow, Burghart Klaussner a další. Hotel Adlon se stal poslední položkou v nesmírně početné filmografii zasloužilé filmové a televizní herečky Rosemarie Fendelové. (Česká televize)

    Žánry:DramaHistorický
    Režie:Uli Edel
    74%

    Jeho zdi zažily velké dějinné události i osudové chvíle životů jeho obyvatel. Výpravná německá minisérie zasazená do prostor jednoho z nejvyhlášenějších evropských hotelů.
    Středobodem výpravného historického dramatu, jež se odvíjí ve třech částech, je reálný hotel Adlon, jenž byl v Berlíně u Braniborské brány otevřen roku 1907. Ten se záhy zařadil mezi nejvyhlášenější podniky v Evropě a stal se místem, kde v nadcházejících desetiletích potkával byznys s politikou i životním stylem a jímž procházela historie. Vyprávění je koncipované jako rodinná sága plná zvratů a vypjatých emocí, ale také coby příběh o realizaci ambiciózní vize a jejím naplňování.
    Na samém začátku dvacátého století pojal Lorenz Adlon plán dát Berlínu luxusní moderní hotel po vzoru předních hotelů v jiných světových metropolích. Pro svůj nápad získal podporu císaře Viléma II., jenž mu pomohl zajistit lukrativní místo na stavbu. Adlon měl vizi vybudovat nikoli pouhé místo, kde lidé přespí, ale centrum společenského dění. Hotel Adlon tudíž v maximálním luxusu spojoval celou plejádu služeb a volnočasových aktivit, ale disponoval i zázemím, jež z něj činilo soběstačnou jednotku (včetně vlastní výrobny elektrické energie). Záhy po otevření se hotel Adlon stal vyhlášeným středem berlínského života, v jehož pokojích byli ubytováváni hosté císařské výsosti i ministerstva zahraničí.
    Seriál se zaměřuje nejen na tři generace rodiny Adlonových, ale především na pohnutý osud Sonji Schadtové, jejíž život byl již od narození bezprostředně s hotelem Adlon svázaný. Spletitá síť postav je rozprostřena na pozadí velkých dějinných událostí dvacátého století – od bezstarostných dob před první světovou válkou i divokých a blahobytných dvacátých let přes dobu etických otázek a osudových rozhodnutí pod vládou nacistů a následného období světové války, na jejímž konci hotel Adlon vyhořel, ale i nadcházející éry, během níž se hotel ocitl ve východním Německu.
    Režie se ujal zkušený Uli Edel, věhlasný režisér filmů jako My děti ze stanice Zoo, Poslední útěk do Brooklynu, Mlhy Avalonu či Baader Meinhof Komplex. Klíčových rolí se zhostily přední talenty německé kinematografie jako Josefine Preussová, Heino Ferch, Marie Bäumerová, Wotan Wilke Möhring, Christiane Paulová, Anja Klingová, Ken Duken, Johann von Bülow, Burghart Klaussner a další. Hotel Adlon se stal poslední položkou v nesmírně početné filmografii zasloužilé filmové a televizní herečky Rosemarie Fendelové. (Česká televize)

    Žánry:DramaHistorický
    Režie:Uli Edel
    1
  • 2
  • 3
  • Místo činu
    Místo činu (1970)
    Seriál
    • O2 TV
    Znělka německého kriminálního cyklu Místo činu vítá milovníky krimi žánru beze změny už od roku 1970. U zrodu cyklu, jenž se může právě pochlubit počtem epizod 699 (a další již jsou v dramaturgickém plánu), stál německý první program ARD. Postupně se přidaly všechny německy mluvící země a po celá léta premiéry vstupují na obrazovku vždy v neděli. Původně krimisérie vznikla jako konkurence letitému rivalovi ZDF a jeho cyklu Der Komissar. Roku 1990 se do produkce zapojilo i Švýcarsko, od roku 1999 produkuje vlastní „vídeňské“ epizody i rakouská stanice ORF. Podstatou projektu je, že si každé studio vytvoří vlastní tým a zároveň „prodává“ do spolkové země i lokální kolorit. Historický Mnichov vytváří samozřejmě jinou kulisu než průmyslový Duisburg. Ojediněle se projeví i místní dialekt. „Bavorské“ epizody jsou někdy pro severoněmecké diváky téměř nesrozumitelné. V průběhu bohaté historie vystoupilo na scénu zločinu zatím sedmdesát vyšetřovatelů, více či méně charizmatických. Historicky první epizoda Taxi do Lipska (1970) představila muže v pomačkaném baloňáku, nepříliš akčně vyhlížejícího komisaře Trimmela z Hamburku. Vedle něj se v naší televizi objevil i kolínský komisař Haferkampf v podání Hansjörga Felmyho. Na počátku osmdesátých let se konečně zjevuje nejpopulárnější ze všech komisařů a miláček ženského publika: komisař Schimanski přezdívaný Schimi v podání Goetze Georga. Sekunduje mu bručavý, připlešatělý kolega Thanner. Syrové prostředí Duisburgu a přístavní doky tvoří kulisu pro furiantské kousky neposlušného svalnatého rebela z řad policie. Goetz George natočil v letech 1981–1991 celkem 29 epizod, většinou je uvedla také tehdejší Čs. televize. Konkurenci získal v polovině osmdesátých let až v sympatickém nosáčovi z Hamburku, komisaři Stöverovi, kterého představoval vynikající německý herec Manfred Krug. Ženský prvek pak i na naše obrazovky vnesla mladá, sportovně vyhlížející komisařka Lena Odenthalová, kterou tvůrci „zasadili“ do policejní stanice v Ludwigshafenu. Ačkoliv nikdo neupře mužné charizma komisaři Schimanskému, prvenství v množství vyřešených zločinů si drží Franz Leitmayr a jeho kolega Ivo Batic. Jejich pěsti zasáhly už osmačtyřicetkrát! Dva osamělí vlci, pohlední sympaťáci se smyslem pro humor, chlapské přátelství a „klukoviny“ přinesli nový svěží proud do vod zločinnosti v kulisách Mnichova, ať jde o starobylé čtvrti, tajemná zákoutí či luxusní vily na předměstí. Od roku 1991 se tito dva „kluci“ sice poněkud proměnili v prošedivělé pány středního věku, kteří se už jen zálibně ohlížejí za mladšími ročníky, ale šarm se jim rozhodně upřít nedá. Bavorské epizody patří k těm nejoblíbenějším právě díky nim a jejich představitelům.
    Žánry:DramaKrimi
    63%
    Znělka německého kriminálního cyklu Místo činu vítá milovníky krimi žánru beze změny už od roku 1970. U zrodu cyklu, jenž se může právě pochlubit počtem epizod 699 (a další již jsou v dramaturgickém plánu), stál německý první program ARD. Postupně se přidaly všechny německy mluvící země a po celá léta premiéry vstupují na obrazovku vždy v neděli. Původně krimisérie vznikla jako konkurence letitému rivalovi ZDF a jeho cyklu Der Komissar. Roku 1990 se do produkce zapojilo i Švýcarsko, od roku 1999 produkuje vlastní „vídeňské“ epizody i rakouská stanice ORF. Podstatou projektu je, že si každé studio vytvoří vlastní tým a zároveň „prodává“ do spolkové země i lokální kolorit. Historický Mnichov vytváří samozřejmě jinou kulisu než průmyslový Duisburg. Ojediněle se projeví i místní dialekt. „Bavorské“ epizody jsou někdy pro severoněmecké diváky téměř nesrozumitelné. V průběhu bohaté historie vystoupilo na scénu zločinu zatím sedmdesát vyšetřovatelů, více či méně charizmatických. Historicky první epizoda Taxi do Lipska (1970) představila muže v pomačkaném baloňáku, nepříliš akčně vyhlížejícího komisaře Trimmela z Hamburku. Vedle něj se v naší televizi objevil i kolínský komisař Haferkampf v podání Hansjörga Felmyho. Na počátku osmdesátých let se konečně zjevuje nejpopulárnější ze všech komisařů a miláček ženského publika: komisař Schimanski přezdívaný Schimi v podání Goetze Georga. Sekunduje mu bručavý, připlešatělý kolega Thanner. Syrové prostředí Duisburgu a přístavní doky tvoří kulisu pro furiantské kousky neposlušného svalnatého rebela z řad policie. Goetz George natočil v letech 1981–1991 celkem 29 epizod, většinou je uvedla také tehdejší Čs. televize. Konkurenci získal v polovině osmdesátých let až v sympatickém nosáčovi z Hamburku, komisaři Stöverovi, kterého představoval vynikající německý herec Manfred Krug. Ženský prvek pak i na naše obrazovky vnesla mladá, sportovně vyhlížející komisařka Lena Odenthalová, kterou tvůrci „zasadili“ do policejní stanice v Ludwigshafenu. Ačkoliv nikdo neupře mužné charizma komisaři Schimanskému, prvenství v množství vyřešených zločinů si drží Franz Leitmayr a jeho kolega Ivo Batic. Jejich pěsti zasáhly už osmačtyřicetkrát! Dva osamělí vlci, pohlední sympaťáci se smyslem pro humor, chlapské přátelství a „klukoviny“ přinesli nový svěží proud do vod zločinnosti v kulisách Mnichova, ať jde o starobylé čtvrti, tajemná zákoutí či luxusní vily na předměstí. Od roku 1991 se tito dva „kluci“ sice poněkud proměnili v prošedivělé pány středního věku, kteří se už jen zálibně ohlížejí za mladšími ročníky, ale šarm se jim rozhodně upřít nedá. Bavorské epizody patří k těm nejoblíbenějším právě díky nim a jejich představitelům.
    Žánry:DramaKrimi
    4
  • 5
  • 6
  • Zvláštní jednotka, Lipsko
    Zvláštní jednotka, Lipsko (2001)
    Seriál
    46%
    7
  • 8
  • Policie Hamburk
    Policie Hamburk (2007)
    Seriál
    • O2 TV
    Sestry Konstanze a Miriam si dělí majetek po zemřelém otci. Během jejich hádky o psací stůl jeden ze stěhováků ztratí rovnováhu a zřítí se ze schodů, stůl zraní i manžela Konstanze. Oba skončí v nemocnici. O něco později přistihnou Melanie a Mattes v bytě po zemřelém půvabnou mladou ženu Sonju, která tvrdí, že hledá ukrytou závěť, ve které pan Reinauer Sonje za její přátelství odkázal dům na venkově. Sestry odmítají uznat, že by nějaká závěť existovala. Objevil ji však jeden ze stěhováků, Meffert, který ji sestrám nabídne výměnou za jistý obnos. Zanedlouho je však nalezen v parku s rozbitou hlavou… Podezřelá je mladší sestra Miriam, která má velké finanční problémy. Vyjde najevo, že Miriam skutečně šla na schůzku s Meffertem i s penězi, které jí dala sestra, ale našla ho prý už ležet na zemi v bezvědomí… (TV program)
    Žánry:DramaKrimi
    35%
    Sestry Konstanze a Miriam si dělí majetek po zemřelém otci. Během jejich hádky o psací stůl jeden ze stěhováků ztratí rovnováhu a zřítí se ze schodů, stůl zraní i manžela Konstanze. Oba skončí v nemocnici. O něco později přistihnou Melanie a Mattes v bytě po zemřelém půvabnou mladou ženu Sonju, která tvrdí, že hledá ukrytou závěť, ve které pan Reinauer Sonje za její přátelství odkázal dům na venkově. Sestry odmítají uznat, že by nějaká závěť existovala. Objevil ji však jeden ze stěhováků, Meffert, který ji sestrám nabídne výměnou za jistý obnos. Zanedlouho je však nalezen v parku s rozbitou hlavou… Podezřelá je mladší sestra Miriam, která má velké finanční problémy. Vyjde najevo, že Miriam skutečně šla na schůzku s Meffertem i s penězi, které jí dala sestra, ale našla ho prý už ležet na zemi v bezvědomí… (TV program)
    Žánry:DramaKrimi
    9
  • 10
  • Pobřežní stráž
    Pobřežní stráž (1997)
    Seriál
    20%
    11