5.1

Jonathan Barrett: Filmy a seriály

  • Capote
    Capote (2005)
    Film
    • Amazon Prime Video
    • Google Play
    • iTunes
    Píše se listopad 1959 a Truman Capote (Philip Seymour Hoffman), autor Snídaně u Tiffanyho a oblíbená postava americké smetánky, si právě čte jeden článek na poslední straně New York Times. Zpráva pojednává o vraždě čtyřech členů známé farmářské rodiny Clutterových z města Holcomb v Kansasu. Podobné příběhy se v novinách objevují skoro každý den, ale tento Capota neobvykle zaujal. Vidí v něm příležitost, jak obhájit svou dlouhodobou teorii, že skutečný příběh se v rukou zkušeného romanopisce může stát stejně zajímavým jako smyšlený. Jaký vliv mohou mít vraždy na život v onom malém městě? Tuto otázku si zvolí jako hlavní téma své reportáže a přesvědčí časopis The New Yorker, aby jej na místo zločinu vyslal. Spolu s ním se do Kansasu vydává jeho kamarádka z dětství Harper Lee (Catherine Keener), která o několik měsíců později získává Pulitzerovu cenu a stává se slavnou v souvislosti se svou knihou To Kill a Mockingbird. Přestože jeho dětský hlásek, bláznivé manýry a nekonvenční oblečení vzbuzují v oblasti, která se stále považuje za součást starého Západu, zprvu nepřátelské pocity, Capoteovi se brzy podaří získat si u místních lidí důvěru - zejména pak u Alvina Deweyho (Chris Cooper), agenta kansaského úřadu vyšetřování, který vede pátrání po vrazích. Když se oba zabijáky - Perryho Smithe (Clifton Collins Jr.) a Dicka Hickocka (Mark Pellegrino) - podaří v Las Vegas chytit, jsou odvezeni zpět do Kansasu, kde je čeká soud, usvědčující rozsudek a trest smrti. Capote je začíná navštěvovat ve vězení a pomalu si uvědomuje, že to, co mělo být původně novinovým článkem, se postupem času rozrostlo až na knihu - takovou knihu, která by se mohla zařadit mezi nejvýznamnější tituly v soudobé literatuře. Jeho téma se nyní může rovnat s kterýmkoliv fiktivním románem. Nejedná se o nic menšího než střet dvou tváří Ameriky: bezpečného světa, který znali Clutterovi, a světa bez jakýchkoliv jistot a hodnot, v němž žijí jejich vrazi. Přestože Capote navenek působí frivolně, uvnitř dřímá spisovatel s obrovskými ambicemi. Ale i on sám má pochyby, zdali dokáže napsat knihu - skvělou knihu - kterou mu dle jeho přesvědčení přihrál sám osud. "Když přemýšlím, jak dobrá by mohla být," píše jednomu ze svých kamarádů, "úplně se mi tají dech."
    71%
    Píše se listopad 1959 a Truman Capote (Philip Seymour Hoffman), autor Snídaně u Tiffanyho a oblíbená postava americké smetánky, si právě čte jeden článek na poslední straně New York Times. Zpráva pojednává o vraždě čtyřech členů známé farmářské rodiny Clutterových z města Holcomb v Kansasu. Podobné příběhy se v novinách objevují skoro každý den, ale tento Capota neobvykle zaujal. Vidí v něm příležitost, jak obhájit svou dlouhodobou teorii, že skutečný příběh se v rukou zkušeného romanopisce může stát stejně zajímavým jako smyšlený. Jaký vliv mohou mít vraždy na život v onom malém městě? Tuto otázku si zvolí jako hlavní téma své reportáže a přesvědčí časopis The New Yorker, aby jej na místo zločinu vyslal. Spolu s ním se do Kansasu vydává jeho kamarádka z dětství Harper Lee (Catherine Keener), která o několik měsíců později získává Pulitzerovu cenu a stává se slavnou v souvislosti se svou knihou To Kill a Mockingbird. Přestože jeho dětský hlásek, bláznivé manýry a nekonvenční oblečení vzbuzují v oblasti, která se stále považuje za součást starého Západu, zprvu nepřátelské pocity, Capoteovi se brzy podaří získat si u místních lidí důvěru - zejména pak u Alvina Deweyho (Chris Cooper), agenta kansaského úřadu vyšetřování, který vede pátrání po vrazích. Když se oba zabijáky - Perryho Smithe (Clifton Collins Jr.) a Dicka Hickocka (Mark Pellegrino) - podaří v Las Vegas chytit, jsou odvezeni zpět do Kansasu, kde je čeká soud, usvědčující rozsudek a trest smrti. Capote je začíná navštěvovat ve vězení a pomalu si uvědomuje, že to, co mělo být původně novinovým článkem, se postupem času rozrostlo až na knihu - takovou knihu, která by se mohla zařadit mezi nejvýznamnější tituly v soudobé literatuře. Jeho téma se nyní může rovnat s kterýmkoliv fiktivním románem. Nejedná se o nic menšího než střet dvou tváří Ameriky: bezpečného světa, který znali Clutterovi, a světa bez jakýchkoliv jistot a hodnot, v němž žijí jejich vrazi. Přestože Capote navenek působí frivolně, uvnitř dřímá spisovatel s obrovskými ambicemi. Ale i on sám má pochyby, zdali dokáže napsat knihu - skvělou knihu - kterou mu dle jeho přesvědčení přihrál sám osud. "Když přemýšlím, jak dobrá by mohla být," píše jednomu ze svých kamarádů, "úplně se mi tají dech."
    1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Falcon Beach
    Falcon Beach (2006)
    Seriál

    Toto leto by ste si mali dať pozor, aby ste sa nespálili. Aj keď to nie je iba surf, či piesok na pláži, ktorý je horúcejší ako čokoľvek iné. Každé leto sa ospalé mestečko v New England prebúdza na miesto, kde sa stetnú tí najrôznejší ľudia, ktorí sem prišli nájsť stratený kľud alebo dobrodružstvo, na ktoré počas pracovného roka nemali čas. Odrazu neplatia žiadne hranice. Lásky vznikajú, či zanikajú rovnako ako tie najobyčajnejšie ľudské problémy. Bohatí, chudobní, všetkých spája spoločná túžba po zážitkoch, na ktoré by sa za normálnych okolostí nechal nahovoriť iba málokto. Pre skupinu priateľov a ľudí, ktorých toto leto stretnú, existuje iba jeden cieľ. Užívať si tento čas čo najdlhšie, ako sa len dá. Budúcnosť je za rohom a takmer nikto netuší, ako sa toto celé skončí. Každá minúta tohto vzácneho času by sa preto mala žiť tak, ako by bola tou poslednou. Neexistujú žiadne správne odpovede alebo návody. Exsituje iba nekonečne veľa možností, ako prežiť leto…

    51%

    Toto leto by ste si mali dať pozor, aby ste sa nespálili. Aj keď to nie je iba surf, či piesok na pláži, ktorý je horúcejší ako čokoľvek iné. Každé leto sa ospalé mestečko v New England prebúdza na miesto, kde sa stetnú tí najrôznejší ľudia, ktorí sem prišli nájsť stratený kľud alebo dobrodružstvo, na ktoré počas pracovného roka nemali čas. Odrazu neplatia žiadne hranice. Lásky vznikajú, či zanikajú rovnako ako tie najobyčajnejšie ľudské problémy. Bohatí, chudobní, všetkých spája spoločná túžba po zážitkoch, na ktoré by sa za normálnych okolostí nechal nahovoriť iba málokto. Pre skupinu priateľov a ľudí, ktorých toto leto stretnú, existuje iba jeden cieľ. Užívať si tento čas čo najdlhšie, ako sa len dá. Budúcnosť je za rohom a takmer nikto netuší, ako sa toto celé skončí. Každá minúta tohto vzácneho času by sa preto mala žiť tak, ako by bola tou poslednou. Neexistujú žiadne správne odpovede alebo návody. Exsituje iba nekonečne veľa možností, ako prežiť leto…

    5
  • Rivalové
    Rivalové (2000)
    FilmRole: Daniel

    Vdovec Goddard si podal inzerát, že hledá hospodyni, na který se přihlásí mladá a půvabná Emma Rileyová. V domě žije i Goddardův dvacetiletý syn Wendel, který je s otcem v neustálém konfliktu. Mezi oběma stojí komunikační bariéra, kterou nejsou schopni překročit. Příchod Emmy mění atmosféru v domě a oba muži se do ní zamilují. Emma je vnímavá, citlivá žena, psychicky labilního Wendela se snaží podporovat mimo jiné i v jeho literární činnosti. Přednost však dá Richardovi a Wendelovi nezbývá, než se s tím smířit. Natruc se proto ožení s dívkou Adrianou. Emma touží po dítěti, Richard se však do otcovství zrovna nehrne. Časem se Emma a Wendel při jedné z Richardových služebních cest neubrání vzájemné fyzické přitažlivosti

    48%

    Vdovec Goddard si podal inzerát, že hledá hospodyni, na který se přihlásí mladá a půvabná Emma Rileyová. V domě žije i Goddardův dvacetiletý syn Wendel, který je s otcem v neustálém konfliktu. Mezi oběma stojí komunikační bariéra, kterou nejsou schopni překročit. Příchod Emmy mění atmosféru v domě a oba muži se do ní zamilují. Emma je vnímavá, citlivá žena, psychicky labilního Wendela se snaží podporovat mimo jiné i v jeho literární činnosti. Přednost však dá Richardovi a Wendelovi nezbývá, než se s tím smířit. Natruc se proto ožení s dívkou Adrianou. Emma touží po dítěti, Richard se však do otcovství zrovna nehrne. Časem se Emma a Wendel při jedné z Richardových služebních cest neubrání vzájemné fyzické přitažlivosti

    6
  • 7