Senta Auth: Nejlepší filmy
a seriály

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Senta Auth: Filmy a seriály

  • Tannbach - vesnice na dělící čáře
    Tannbach - vesnice na dělící čáře (2015)
    Minisérie

    Konec války přináší naděje, ale také nové konflikty, které nenechají zacelit staré rány. Německá dramatická minisérie o lidských osudech na pozadí dělení Německa.
    Jak již napovídá název, třídílná německá minisérie se odehrává v malé vesnici, kterou po druhé světové válce prochází hraniční linie mezi západní a východní částí Německa. Fiktivní Tannbach tak v malém představuje ekvivalent nejen poválečného Berlína, ale také celého rozděleného Německa. Právě s ambicí na malém prostoru rozvést klíčová témata poválečné zkušenosti byl celý projekt koncipován. Inspirací pro tvůrce, v čele se zasloužilou producentkou a scenáristkou Gabrielou Sperlovou, byla reálná vesnice Mödlareuth, kterou protéká potok Tannbach, jenž představuje hranici mezi Bavorskem a Durynskem. V roce 1949 po ustanovení východního a západního Německa byla vesnice rozdělena podle této přírodní hranice a o tři roky později byl podél potoka vystavěný dřevěný plot, který v roce 1966 nahradila betonová zeď... Vyprávění minisérie začíná v den, kdy vesnici obsadí americká armáda, ale ještě v posledních chvílích pod nacistickým zřízením se odehraje několik událostí, které zamíchají osudy řady postav. V nadcházejících dnech a letech zdejší obyvatele čeká převzetí Rudou armádou, denacifikace, pozemková reforma, kontrast ideologií Západu a Východu i euforie z nových ideálů a hořkost z jejich mnohoznačného naplňování.
    Seriál neuhýbá před nelehkými tématy kolektivní viny či zbožného obdivu řadových Němců k Adolfu Hitlerovi, a ani v rámci poválečného rozdělení stran nesklouzává k jednoduchým schématům či prvoplánovým soudům. Naopak široký ansámbl obyvatel vesnice využívá k vykreslení plastického obrazu různorodých osudů a výzev, které na Němce po válce čekaly. Seriál tak současně představuje obraz zevrubné reflexe vlastní minulosti, kterou Němci za uplynulé dekády prošli a které v jiných posttotalitních státech dodnes chybí. V centru dění minisérie stojí mladá dívka Anna, dcera hraběte Georga von Striesowa, která válku prožila chráněná před jejími přímými projevy, a nyní ji čeká nelehké prozření do nového mnohoznačného uspořádání, v němž se navíc minulost odhaluje jako faleš. Její otec coby oficír, který dezertoval z fronty, se stále upíná k tradičním hodnotám starého světa a jeho hierarchii. Generaci bez otců zastupují bratři Friedrich a Lothar, kteří vkládají naděje do nového začátku i nových ideologií, byť každý do jiné. Pro některé postavy přináší konec války pozření a snahu odčinit prohřešky vlastní či svých blízkých. Jiní těžce nesou, že křivdy minulosti zůstávají bez trestu, tím spíše když pragmatismus poválečné obrody zahrnuje i využití těch, kteří byli aktivní součástí předchozího režimu. Rozdělení vesnice vnese do poválečné dynamiky ještě dilemata rozhodování se mezi rodinou i domovem na jedné a sny či ambicemi na druhé straně. (Česká televize)

    Žánry:DramaHistorický
    77%

    Konec války přináší naděje, ale také nové konflikty, které nenechají zacelit staré rány. Německá dramatická minisérie o lidských osudech na pozadí dělení Německa.
    Jak již napovídá název, třídílná německá minisérie se odehrává v malé vesnici, kterou po druhé světové válce prochází hraniční linie mezi západní a východní částí Německa. Fiktivní Tannbach tak v malém představuje ekvivalent nejen poválečného Berlína, ale také celého rozděleného Německa. Právě s ambicí na malém prostoru rozvést klíčová témata poválečné zkušenosti byl celý projekt koncipován. Inspirací pro tvůrce, v čele se zasloužilou producentkou a scenáristkou Gabrielou Sperlovou, byla reálná vesnice Mödlareuth, kterou protéká potok Tannbach, jenž představuje hranici mezi Bavorskem a Durynskem. V roce 1949 po ustanovení východního a západního Německa byla vesnice rozdělena podle této přírodní hranice a o tři roky později byl podél potoka vystavěný dřevěný plot, který v roce 1966 nahradila betonová zeď... Vyprávění minisérie začíná v den, kdy vesnici obsadí americká armáda, ale ještě v posledních chvílích pod nacistickým zřízením se odehraje několik událostí, které zamíchají osudy řady postav. V nadcházejících dnech a letech zdejší obyvatele čeká převzetí Rudou armádou, denacifikace, pozemková reforma, kontrast ideologií Západu a Východu i euforie z nových ideálů a hořkost z jejich mnohoznačného naplňování.
    Seriál neuhýbá před nelehkými tématy kolektivní viny či zbožného obdivu řadových Němců k Adolfu Hitlerovi, a ani v rámci poválečného rozdělení stran nesklouzává k jednoduchým schématům či prvoplánovým soudům. Naopak široký ansámbl obyvatel vesnice využívá k vykreslení plastického obrazu různorodých osudů a výzev, které na Němce po válce čekaly. Seriál tak současně představuje obraz zevrubné reflexe vlastní minulosti, kterou Němci za uplynulé dekády prošli a které v jiných posttotalitních státech dodnes chybí. V centru dění minisérie stojí mladá dívka Anna, dcera hraběte Georga von Striesowa, která válku prožila chráněná před jejími přímými projevy, a nyní ji čeká nelehké prozření do nového mnohoznačného uspořádání, v němž se navíc minulost odhaluje jako faleš. Její otec coby oficír, který dezertoval z fronty, se stále upíná k tradičním hodnotám starého světa a jeho hierarchii. Generaci bez otců zastupují bratři Friedrich a Lothar, kteří vkládají naděje do nového začátku i nových ideologií, byť každý do jiné. Pro některé postavy přináší konec války pozření a snahu odčinit prohřešky vlastní či svých blízkých. Jiní těžce nesou, že křivdy minulosti zůstávají bez trestu, tím spíše když pragmatismus poválečné obrody zahrnuje i využití těch, kteří byli aktivní součástí předchozího režimu. Rozdělení vesnice vnese do poválečné dynamiky ještě dilemata rozhodování se mezi rodinou i domovem na jedné a sny či ambicemi na druhé straně. (Česká televize)

    Žánry:DramaHistorický
    1
  • Hubert a Staller
    Hubert a Staller (2011)
    Seriál
    I vraždu lze řešit s nadhledem. Německý kriminální seriál o dvojici svérázných venkovských policistů. Hornobavorská víska Münsing sice čítá něco kolem čtyř tisíc obyvatel, ale přesto o ospalosti nemůže být řeč. Alespoň ve fiktivní podobě této usedlosti v seriálu Hubert a Stahler, kde je dějištěm eskapád tamního policejního sboru, ale i mnohých kriminálních případů nejrůznější povahy, od vražd přes vydírání až po únosy. Kolorit úsměvného seriálu vychází především z charakterů venkovských policistů v čele s titulními hrdiny. Franz Hubert a Johannes Stahler představují uniformované variace Laurela a Hardyho, jejichž přízemní a selský přístup přináší překvapivě efektivní výsledky. Zatímco první jmenovaný má k případům pragmatický a k životu misantropický přístup, druhý je zapálený fantasta, který práci u policie vnímá coby své životní poslání. Skvadru jak vystřiženou z Policejní akademie dále doplňuje nadutý a tupounský policejní rada Reimund Girwidz a pochůzkář Martin Riedl, ukázkový jeliman. Protipól k humpoláckým mužům zákona představují zdejší ženy jako novinářka Barbara Hansenová, patoložka Anja Lichtová či provozovatelka kavárny Sabrina Rattlingerová, které se vyznačují inteligencí, nadhledem a důvtipem. Seriál Hubert a Stahler se stal v Německu jedním z největších hitů posledních let. Koncept na svěží mix nenáročné kriminálky a lidového humoru střílejícího si z autorit vzešel ze skečů, které předváděl populární komik Christian Tramitz ve svém zábavním pořadu Tramitz and Friends spolu s Helmfriedem von Lüttichauem. Postupně vykrystalizovaných figur, které následně oba zosobnili, a výsledného seriálu se ujala německá veřejnoprávní televize ARD a zařadila jej jako součást volného cyklu kriminálek Heiter bis tödlich (Smrtelně rozjařilé). Na základě diváckého úspěchu byl seriál Hubert a Stahler jako první z tohoto cyklu rozšířen na více sérií, celkem dohromady čítajících 66 dílů. (Česká televize)
    Žánry:Krimi
    62%
    I vraždu lze řešit s nadhledem. Německý kriminální seriál o dvojici svérázných venkovských policistů. Hornobavorská víska Münsing sice čítá něco kolem čtyř tisíc obyvatel, ale přesto o ospalosti nemůže být řeč. Alespoň ve fiktivní podobě této usedlosti v seriálu Hubert a Stahler, kde je dějištěm eskapád tamního policejního sboru, ale i mnohých kriminálních případů nejrůznější povahy, od vražd přes vydírání až po únosy. Kolorit úsměvného seriálu vychází především z charakterů venkovských policistů v čele s titulními hrdiny. Franz Hubert a Johannes Stahler představují uniformované variace Laurela a Hardyho, jejichž přízemní a selský přístup přináší překvapivě efektivní výsledky. Zatímco první jmenovaný má k případům pragmatický a k životu misantropický přístup, druhý je zapálený fantasta, který práci u policie vnímá coby své životní poslání. Skvadru jak vystřiženou z Policejní akademie dále doplňuje nadutý a tupounský policejní rada Reimund Girwidz a pochůzkář Martin Riedl, ukázkový jeliman. Protipól k humpoláckým mužům zákona představují zdejší ženy jako novinářka Barbara Hansenová, patoložka Anja Lichtová či provozovatelka kavárny Sabrina Rattlingerová, které se vyznačují inteligencí, nadhledem a důvtipem. Seriál Hubert a Stahler se stal v Německu jedním z největších hitů posledních let. Koncept na svěží mix nenáročné kriminálky a lidového humoru střílejícího si z autorit vzešel ze skečů, které předváděl populární komik Christian Tramitz ve svém zábavním pořadu Tramitz and Friends spolu s Helmfriedem von Lüttichauem. Postupně vykrystalizovaných figur, které následně oba zosobnili, a výsledného seriálu se ujala německá veřejnoprávní televize ARD a zařadila jej jako součást volného cyklu kriminálek Heiter bis tödlich (Smrtelně rozjařilé). Na základě diváckého úspěchu byl seriál Hubert a Stahler jako první z tohoto cyklu rozšířen na více sérií, celkem dohromady čítajících 66 dílů. (Česká televize)
    Žánry:Krimi
    2
  • 3
  • 4
  • Um Himmels willen
    Um Himmels willen (2002)
    Seriál
    Stoja proti sebe. Jutta Speidel ako rozkazovačná matka predstavená a Fritz Wepper ako nedotklivý starosta, bojujúci o starý kláštor. Temperamentná matka predstavená Lotte Albers je svojou nadriadenou preložená do provinčného mestečka Kaltenthal. Spolu s tam žijúcimi štyrmi mníškami premení chátrajúci kláštor na frekventovane navštevovanú liečebňu pre postihnutých všetkých druhov. Tým sa dostane do konfliktu so starostom Wolgangom Wollerom. On si na budovu kláštora tiež brúsi zuby a má s ňou úplne iné plány. Odteraz je medzi Lotte a starostom vojna, v ktorej obe strany využijú svoj um a vtip a zapoja do nej celé mestečko...
    Žánry:KomedieRodinný
    42%
    Stoja proti sebe. Jutta Speidel ako rozkazovačná matka predstavená a Fritz Wepper ako nedotklivý starosta, bojujúci o starý kláštor. Temperamentná matka predstavená Lotte Albers je svojou nadriadenou preložená do provinčného mestečka Kaltenthal. Spolu s tam žijúcimi štyrmi mníškami premení chátrajúci kláštor na frekventovane navštevovanú liečebňu pre postihnutých všetkých druhov. Tým sa dostane do konfliktu so starostom Wolgangom Wollerom. On si na budovu kláštora tiež brúsi zuby a má s ňou úplne iné plány. Odteraz je medzi Lotte a starostom vojna, v ktorej obe strany využijú svoj um a vtip a zapoja do nej celé mestečko...
    Žánry:KomedieRodinný
    5
  • Poldové z Rosenheimu
    Poldové z Rosenheimu (2002)
    Seriál

    Hlavními postavami seriálu jsou dva policejní inspektoři. Korbinian Hofer je místní starousedlík s hlubokými kořeny ve zdejším kraji. Poněkud zamlklý a neustále hloubající Hofer se sklony k nadváze žije se svou sestrou Marií na rodinném statku. Nejlépe mu dělá čerstvý vzduch a nezřídka řeší případy jízdou na traktoru s mobilním telefonem v ruce, jakožto jeho jedinému ústupku moderní době. Ulrich Satori je zcela opačný případ. Do Rosenheimu byl za trest sesazen z moderního Mnichova. Satori je hrdým příslušníkem přetechnizované společnosti a ani na venkově se nehodlá obejít bez internetového připojení a diktafonu, na nějž si svědomitě nahrává každé svědectví. Právě to a očividný úspěch mladého a pohledného policisty u žen jsou dvě věci, které tradicionalistického Hofera na svém novém kolegovi iritují nejvíce. Dokonce Marie, Korbinianova vlastní sestra, nevynechá jedinou příležitost, kdy může flirtovat s Ulrichem. A jelikož mladý inspektor obývá přestavěnou stodolu přiléhající hned ke statku Hoferů, je příležitostí k třenicím mezi oběma rosenheimskými policisty více než dost. Přes veškeré rozdíly a neshody jsou oba vynikající detektivové a jako tým jsou jednoduše neporazitelní. A to i za cenu toho, že občas neváhají sáhnout po poněkud neobvyklých metodách.

    Žánry:KomedieKrimi
    35%

    Hlavními postavami seriálu jsou dva policejní inspektoři. Korbinian Hofer je místní starousedlík s hlubokými kořeny ve zdejším kraji. Poněkud zamlklý a neustále hloubající Hofer se sklony k nadváze žije se svou sestrou Marií na rodinném statku. Nejlépe mu dělá čerstvý vzduch a nezřídka řeší případy jízdou na traktoru s mobilním telefonem v ruce, jakožto jeho jedinému ústupku moderní době. Ulrich Satori je zcela opačný případ. Do Rosenheimu byl za trest sesazen z moderního Mnichova. Satori je hrdým příslušníkem přetechnizované společnosti a ani na venkově se nehodlá obejít bez internetového připojení a diktafonu, na nějž si svědomitě nahrává každé svědectví. Právě to a očividný úspěch mladého a pohledného policisty u žen jsou dvě věci, které tradicionalistického Hofera na svém novém kolegovi iritují nejvíce. Dokonce Marie, Korbinianova vlastní sestra, nevynechá jedinou příležitost, kdy může flirtovat s Ulrichem. A jelikož mladý inspektor obývá přestavěnou stodolu přiléhající hned ke statku Hoferů, je příležitostí k třenicím mezi oběma rosenheimskými policisty více než dost. Přes veškeré rozdíly a neshody jsou oba vynikající detektivové a jako tým jsou jednoduše neporazitelní. A to i za cenu toho, že občas neváhají sáhnout po poněkud neobvyklých metodách.

    Žánry:KomedieKrimi
    6