6.6

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Arif Aliyev: Filmy a seriály

  • Kavkazský zajatec
    Kavkazský zajatec (1996)
    Film
    V inspiraci stejnojmennou povídkou Lva Nikolajeviče Tolstého je vyprávěn příběh ze současnosti odehrávající se na blíže neučeném místě Kavkazu. Dva ruští vojáci se dostanou do zajetí v domě starého horala, který je chce vyměnit za svého syna, uvrženého do ruského vězení. Filmová událost roku 1996.

    Do současnosti zasazený přepis klasické povídky Lva N. Tolstého Kavkazský zajatec (před 11 lety zvítězil na karlovarském festivalu) jen dokazuje, že některé příběhy jsou věčné, že se mění jedině vnější reálie. Snímek vypráví o dvou vojácích ruské armády, zajatých kavkazskými horaly. Jedním je starší, notně již zcyničtělý důstojník Saša (Oleg Meňšikov), pro něhož se armáda stala jediným domovem. Druhým je sotva odvedený mladíček Váňa (Sergej Bodrov ml.). Únosce, majestátně vyhlížející patriarcha Abdul (Džemal Sicharulidze), naivně věří, že tak dosáhne snaze propuštění svého syna, zajatého ruskými vojsky.

    V inscenačně úsporných tazích načrtává režisér Sergej Bodrov nejen vztahy mezi oběma zajatci, ale také konfrontuje ruskou "velkopanskou" mentalitu s kavkazskými horaly a jejich rodovým uspořádáním. Nezajímá jej pouze dobrodružná zápletka, související třeba s pokusy o útěk. Zjišťuje, že se střetávají dva rozlišné světy, které si nemohou porozumět. Bodrov sice nechce démonizovat či naopak obhajovat ani jednu stranu, spíše jej zajímá osudová spirála narůstajícího násilí, kdy jedna odvetná akce probouzí ještě ostřejší odezvu, avšak ruská armáda je přece jen vylíčena (aspoň ve svém důstojnickém sboru) jako figurky ovládané představou imperiální nadřazenosti. Hrdí a mlčenliví Kavkazané, jejichž svět ovšem také není přiblížen víc než v několika vnějších frázích (muslimská modlitba), však své konání motivují odedávnými zvyklostmi a není v něm prvek akutní osobní nenávisti (třeba později zabitý hlídač zajatců, kdysi odsouzený za zabití své nevěrné ženy na Sibiř a tam zbavený jazyka, by měl všechny důvody nenávidět Rusy, ale komunikuje s nimi bez jakékoli zášti, dokonce přechází i výzvy, aby si s nimi zazpíval - a notuje mručením).

    Svůj podíl na konečném vyznění má i kameraman Pavel Lebešev. Silné působivosti dosahují přírodní scenérie kavkazských hor, kde vesnička z leteckého pohledu připomíná vlaštovčí hnízda přilepená na příkrém úbočí. Také průhledy do aulu, jehož život tepe svým vlastním rytmem, obsahují hodně emocionality, prostředí, kde se svým způsobem zastavil čas a kde tradice krevní msty náhle narážejí na anonymitu viníků (ruská armáda), je ovšem postiženo velice krevnatě a s nepochybnou pokorou vůči lidem, jejichž klid narušila imperiální politika velkého souseda. (Jan Jaroš, LFŠ 2007)
    Žánry:DramaVálečný
    76%
    V inspiraci stejnojmennou povídkou Lva Nikolajeviče Tolstého je vyprávěn příběh ze současnosti odehrávající se na blíže neučeném místě Kavkazu. Dva ruští vojáci se dostanou do zajetí v domě starého horala, který je chce vyměnit za svého syna, uvrženého do ruského vězení. Filmová událost roku 1996.

    Do současnosti zasazený přepis klasické povídky Lva N. Tolstého Kavkazský zajatec (před 11 lety zvítězil na karlovarském festivalu) jen dokazuje, že některé příběhy jsou věčné, že se mění jedině vnější reálie. Snímek vypráví o dvou vojácích ruské armády, zajatých kavkazskými horaly. Jedním je starší, notně již zcyničtělý důstojník Saša (Oleg Meňšikov), pro něhož se armáda stala jediným domovem. Druhým je sotva odvedený mladíček Váňa (Sergej Bodrov ml.). Únosce, majestátně vyhlížející patriarcha Abdul (Džemal Sicharulidze), naivně věří, že tak dosáhne snaze propuštění svého syna, zajatého ruskými vojsky.

    V inscenačně úsporných tazích načrtává režisér Sergej Bodrov nejen vztahy mezi oběma zajatci, ale také konfrontuje ruskou "velkopanskou" mentalitu s kavkazskými horaly a jejich rodovým uspořádáním. Nezajímá jej pouze dobrodružná zápletka, související třeba s pokusy o útěk. Zjišťuje, že se střetávají dva rozlišné světy, které si nemohou porozumět. Bodrov sice nechce démonizovat či naopak obhajovat ani jednu stranu, spíše jej zajímá osudová spirála narůstajícího násilí, kdy jedna odvetná akce probouzí ještě ostřejší odezvu, avšak ruská armáda je přece jen vylíčena (aspoň ve svém důstojnickém sboru) jako figurky ovládané představou imperiální nadřazenosti. Hrdí a mlčenliví Kavkazané, jejichž svět ovšem také není přiblížen víc než v několika vnějších frázích (muslimská modlitba), však své konání motivují odedávnými zvyklostmi a není v něm prvek akutní osobní nenávisti (třeba později zabitý hlídač zajatců, kdysi odsouzený za zabití své nevěrné ženy na Sibiř a tam zbavený jazyka, by měl všechny důvody nenávidět Rusy, ale komunikuje s nimi bez jakékoli zášti, dokonce přechází i výzvy, aby si s nimi zazpíval - a notuje mručením).

    Svůj podíl na konečném vyznění má i kameraman Pavel Lebešev. Silné působivosti dosahují přírodní scenérie kavkazských hor, kde vesnička z leteckého pohledu připomíná vlaštovčí hnízda přilepená na příkrém úbočí. Také průhledy do aulu, jehož život tepe svým vlastním rytmem, obsahují hodně emocionality, prostředí, kde se svým způsobem zastavil čas a kde tradice krevní msty náhle narážejí na anonymitu viníků (ruská armáda), je ovšem postiženo velice krevnatě a s nepochybnou pokorou vůči lidem, jejichž klid narušila imperiální politika velkého souseda. (Jan Jaroš, LFŠ 2007)
    Žánry:DramaVálečný
    1
  • Mama
    Mama (1999)
    Film
    71%
    2
  • Mongol - Čingischán
    Mongol - Čingischán (2007)
    Film
    Byl zrozen k vítězstvím. Ovládal polovinu tehdy známého světa, sjednotil Mongolsko, dobyl tisíce let trvající okolní říše, podmanil si Čínu a jeho vojska se zastavila až v Evropě. Čingischán byl jedním z nejúspěšnějších vládců a vojevůdců světa, ale jeho životní příběh začal prostě - světový stratég, vladař a politik vyšel z nuzných a neuspořádaných poměrů; bylo to na sklonku 12. století uprostřed Mongolských stepí v jedné z mnoha vesnic suverénně ovládaných rodinnými klany, které soupeřili mezi sebou. Devítiletý Temudžin odjíždí v doprovodu svého otce vybrat si nevěstu do vesnice, se kterou má jeho rodina nevyřízené účty. Nejenže Temudžina cestou do vesnice okouzlí při jedné jejich zastávce o něco starší Börte, která bude mít na jeho další život až magický vliv, ale otec je později v cíli jejich cesty zákeřně zavražděn. Mladého chlapce jeho vlastní lidé zradí, neuznají za chána a i s jeho rodinou je nechávají napospas osudu. Nový pán klanu se Temudžina nepřestane bát a pokouší se ho zabít. Temudžin se mu zatím nedokáže postavit, ale také mu nedá příležitost, aby se ho jen tak zbavil, a utíká do stepi. Právě tady se zrodil tvrdohlavý bojovník, který si umí naklonit Bohy a v samotě nachází rovnováhu a odvahu vymykat se tehdejšímu společenství. Když Temudžin dospěje, odjíždí si pro Börte a společně začnou pomalu budovat svůj domov. Na cestě ke spokojenému životu je ale spousta překážek a pár je několikrát násilně odloučen. Temudžin projde mnoha krvavými bitvami, je prodán do otroctví, ale vždy se dokáže zase postavit na nohy a vrátit se na cestu k vysněnému cíli - stát se chánem všech Mongolů, stát se Velkým Chánem, Čingischánem. Velkolepě koncipovaný film diváky zavede do mongolských a kazašských stepí, i magických čínských měst a klášterů. Vyvolává údiv nad schopnostmi muže, který vzešel z národa kočovníků, ovládnout starodávné říše, aniž by zničil jejich kulturu a náboženství. Temudžinovo dětství líčí jako neustálý zápas o holý život, ve kterém může obstát jen opravdu výjimečný člověk. Režisér Sergej Bodrov v tomto strhujícím filmu překračuje hranice hned několika žánrů a nabízí silnou romanci, historické bitvy, mytologický podtext a především neuvěřitelně pečlivě připravenou podívanou.
    64%
    Byl zrozen k vítězstvím. Ovládal polovinu tehdy známého světa, sjednotil Mongolsko, dobyl tisíce let trvající okolní říše, podmanil si Čínu a jeho vojska se zastavila až v Evropě. Čingischán byl jedním z nejúspěšnějších vládců a vojevůdců světa, ale jeho životní příběh začal prostě - světový stratég, vladař a politik vyšel z nuzných a neuspořádaných poměrů; bylo to na sklonku 12. století uprostřed Mongolských stepí v jedné z mnoha vesnic suverénně ovládaných rodinnými klany, které soupeřili mezi sebou. Devítiletý Temudžin odjíždí v doprovodu svého otce vybrat si nevěstu do vesnice, se kterou má jeho rodina nevyřízené účty. Nejenže Temudžina cestou do vesnice okouzlí při jedné jejich zastávce o něco starší Börte, která bude mít na jeho další život až magický vliv, ale otec je později v cíli jejich cesty zákeřně zavražděn. Mladého chlapce jeho vlastní lidé zradí, neuznají za chána a i s jeho rodinou je nechávají napospas osudu. Nový pán klanu se Temudžina nepřestane bát a pokouší se ho zabít. Temudžin se mu zatím nedokáže postavit, ale také mu nedá příležitost, aby se ho jen tak zbavil, a utíká do stepi. Právě tady se zrodil tvrdohlavý bojovník, který si umí naklonit Bohy a v samotě nachází rovnováhu a odvahu vymykat se tehdejšímu společenství. Když Temudžin dospěje, odjíždí si pro Börte a společně začnou pomalu budovat svůj domov. Na cestě ke spokojenému životu je ale spousta překážek a pár je několikrát násilně odloučen. Temudžin projde mnoha krvavými bitvami, je prodán do otroctví, ale vždy se dokáže zase postavit na nohy a vrátit se na cestu k vysněnému cíli - stát se chánem všech Mongolů, stát se Velkým Chánem, Čingischánem. Velkolepě koncipovaný film diváky zavede do mongolských a kazašských stepí, i magických čínských měst a klášterů. Vyvolává údiv nad schopnostmi muže, který vzešel z národa kočovníků, ovládnout starodávné říše, aniž by zničil jejich kulturu a náboženství. Temudžinovo dětství líčí jako neustálý zápas o holý život, ve kterém může obstát jen opravdu výjimečný člověk. Režisér Sergej Bodrov v tomto strhujícím filmu překračuje hranice hned několika žánrů a nabízí silnou romanci, historické bitvy, mytologický podtext a především neuvěřitelně pečlivě připravenou podívanou.
    3
  • Novaya Zemlya
    Novaya Zemlya (2008)
    Film
    64%
    4
  • 5
  • 1612: Kronika smutných časů
    1612: Kronika smutných časů (2007)
    Film
    58%
    6