Lemmy Kilmister: Nejlepší filmy
a seriály

5.8

Lemmy Kilmister: Filmy a seriály

  • Rockeři
    Rockeři (1994)
    FilmRole: Editor of School Magazine
    Říkají si Osamělí jezdci, jsou tři a hrají řízný heavy metal. Zpěvák a šéf skupiny Chazz, bubeník Pip a basista Rex. Hrají vytrvale a podle svého mínění i dobře, prorazit se jim však stále nedaří. V rádiu je nehrají, protože nejsou slavní a slavní nebudou, dokud je nebudou hrát v rádiu. Klasický začarovaný kruh, z něhož na první pohled není cesty ven. Osamělí jezdci se nehodlají vzdát a když to nejde po dobrém, rozhodnou se, že to zkusí po zlém, tedy skoro po zlém. V hračkářství si opatří několik umělohmotných napodobenin zbraní, které sice místo smrtích kulek chrlí vodu, ale vypadají dostatečně věrohodně, aby nebyly od pravých k rozeznání. Takto vyzbrojeni přepadnou malou rozhlasovou stanici, zajmou její osazenstvo jako rukojmí a vyhlásí svůj jediný požadavek. Chtějí, aby personál pustil demokazetu s jejich písničkami do éteru, tak, aby ji konečně slyšely miliony posluchačů a oni se mohli stát slavnými. Původní plán, který počítal s rychlým obsazením, okamžitým přehráním a rychlým zmizením se však poněkud zkomplikuje, když páska nešťastnou náhodou shoří. Jediná šance je pokračovat v přepadení a získat druhou pásku. Jenže tu má Chazzova dívka Kayla, se kterou se muzikant právě rozešel. A to zdaleka není všechno. Metalisti jsou z celé situace značně rozrušení, mnohem víc než jejich zajatci a navíc se venku rojí policie, která stanici obklíčila. Naštěstí se zdá, že až na výjimky mají zajatí rozhlasáci pro metalisty pochopení a dokonce se jim snaží pomoci hlídající policii přelstít.
    65%
    Říkají si Osamělí jezdci, jsou tři a hrají řízný heavy metal. Zpěvák a šéf skupiny Chazz, bubeník Pip a basista Rex. Hrají vytrvale a podle svého mínění i dobře, prorazit se jim však stále nedaří. V rádiu je nehrají, protože nejsou slavní a slavní nebudou, dokud je nebudou hrát v rádiu. Klasický začarovaný kruh, z něhož na první pohled není cesty ven. Osamělí jezdci se nehodlají vzdát a když to nejde po dobrém, rozhodnou se, že to zkusí po zlém, tedy skoro po zlém. V hračkářství si opatří několik umělohmotných napodobenin zbraní, které sice místo smrtích kulek chrlí vodu, ale vypadají dostatečně věrohodně, aby nebyly od pravých k rozeznání. Takto vyzbrojeni přepadnou malou rozhlasovou stanici, zajmou její osazenstvo jako rukojmí a vyhlásí svůj jediný požadavek. Chtějí, aby personál pustil demokazetu s jejich písničkami do éteru, tak, aby ji konečně slyšely miliony posluchačů a oni se mohli stát slavnými. Původní plán, který počítal s rychlým obsazením, okamžitým přehráním a rychlým zmizením se však poněkud zkomplikuje, když páska nešťastnou náhodou shoří. Jediná šance je pokračovat v přepadení a získat druhou pásku. Jenže tu má Chazzova dívka Kayla, se kterou se muzikant právě rozešel. A to zdaleka není všechno. Metalisti jsou z celé situace značně rozrušení, mnohem víc než jejich zajatci a navíc se venku rojí policie, která stanici obklíčila. Naštěstí se zdá, že až na výjimky mají zajatí rozhlasáci pro metalisty pochopení a dokonce se jim snaží pomoci hlídající policii přelstít.
    1
  • Tromeo & Juliet
    Tromeo & Juliet (1996)
    FilmRole: Vypravěč

    Produkční společnost Troma si získala srdce nonkonformních filmových fandů rozjařilými a přemrštěnými braky, které v záplavě tělesných tekutin oslavují vše přízemní a humusné a kterým není nic svaté. Ačkoli si Troma bere na paškál především modly amerického životního stylu jako jsou superhrdinové, fastfoody či střední školy, v polovině devadesátek svou pozornost obrátila k největší klasice romantické literatury. Zatímco staromilci bijí na poplach, přední dramatik alžbětinské Anglie překvapivě nemá moc důvodů rotovat v hrobě. Tromeo a Julie totiž je až nečekaně funkční a promyšlenou interpretací nehynoucího příběhu dvou zahynulých milenců. Jistě, z překrásné Verony se děj přesunul na zaflusaný Manhattan, znesvářené rody nejsou v žádném případě vznešené, spíše prohnilé, vyšinuté a zvrácené a té krve, co znovu beznadějně smáčí krev dříve prolitou, je tentokráte trochu více. Ale to jsou jen prostředky adaptace, které umožňují, aby příběh ožil novou energií a promluvil k divákům, které by kostýmní recitace veršovánek odrazovaly. Právě ve zdejším karnevalovém reji tromáckých bizarních naturščiků, bláznivých úchyláren, pukajících hlav, hysterického pitvoření a fekálního humoru o to více vynikne křehkost i síla osudové lásky. Dodejme, že zde sbíral zkušenosti a poznával, co je opravdový odvaz, James Gunn, režisér o poznání tuctovějšího odvazu Strážci galaxie. Aby lákavých jmen nebylo málo, s jiskrou v srdci a touhou v měšci se do filmu položí dabérské duo Samantha Bifidus a Josef Vokurka. (Festival otrlého diváka 2017)

    61%

    Produkční společnost Troma si získala srdce nonkonformních filmových fandů rozjařilými a přemrštěnými braky, které v záplavě tělesných tekutin oslavují vše přízemní a humusné a kterým není nic svaté. Ačkoli si Troma bere na paškál především modly amerického životního stylu jako jsou superhrdinové, fastfoody či střední školy, v polovině devadesátek svou pozornost obrátila k největší klasice romantické literatury. Zatímco staromilci bijí na poplach, přední dramatik alžbětinské Anglie překvapivě nemá moc důvodů rotovat v hrobě. Tromeo a Julie totiž je až nečekaně funkční a promyšlenou interpretací nehynoucího příběhu dvou zahynulých milenců. Jistě, z překrásné Verony se děj přesunul na zaflusaný Manhattan, znesvářené rody nejsou v žádném případě vznešené, spíše prohnilé, vyšinuté a zvrácené a té krve, co znovu beznadějně smáčí krev dříve prolitou, je tentokráte trochu více. Ale to jsou jen prostředky adaptace, které umožňují, aby příběh ožil novou energií a promluvil k divákům, které by kostýmní recitace veršovánek odrazovaly. Právě ve zdejším karnevalovém reji tromáckých bizarních naturščiků, bláznivých úchyláren, pukajících hlav, hysterického pitvoření a fekálního humoru o to více vynikne křehkost i síla osudové lásky. Dodejme, že zde sbíral zkušenosti a poznával, co je opravdový odvaz, James Gunn, režisér o poznání tuctovějšího odvazu Strážci galaxie. Aby lákavých jmen nebylo málo, s jiskrou v srdci a touhou v měšci se do filmu položí dabérské duo Samantha Bifidus a Josef Vokurka. (Festival otrlého diváka 2017)

    2
  • Hardware
    Hardware (1990)
    FilmRole: Taxi Driver
    Země se proměnila v radioaktivní pustinu, na níž vyschly oceány a vše vypadá jako neúrodná poušť. Dylan McDermott zde ztvárnil roli „tvrďáka“ Mosese „Mo“ Baxtera, vyčerpaného bývalého vojáka, který tráví většinu času v „zóně“, vyprahlé krajině poseté zbytky radioaktivního odpadu z války. Na „výletě“ se svým parťákem z války Shadesem (Jon Lynch) narazí Mo na zajímavou věc – hlavu robota. Koupí ji od hrůzně vypadajícího „poutníka“ (Carl McCoy, frontman gothicrockové formace Fields of the Nephilim) a odveze ji domů své samotářské přítelkyni, umělkyni Jill (Stacy Travis), aby ji mohla použít na svou poslední sochu. Ani jeden z nich však netuší, že rozbitý robot je ve skutečnosti prototyp bojového kyborga Mark 13, který je schopen, pokud je v boji zničen, se sám z dostupných materiálů obnovit. Mark 13 se o svou obnovu samozřejmě pokusí, napojí se do elektrické sítě v Jillině obydlí, které se spíše než domu podobá pevnosti, a chystá se ji zabít.
    57%
    Země se proměnila v radioaktivní pustinu, na níž vyschly oceány a vše vypadá jako neúrodná poušť. Dylan McDermott zde ztvárnil roli „tvrďáka“ Mosese „Mo“ Baxtera, vyčerpaného bývalého vojáka, který tráví většinu času v „zóně“, vyprahlé krajině poseté zbytky radioaktivního odpadu z války. Na „výletě“ se svým parťákem z války Shadesem (Jon Lynch) narazí Mo na zajímavou věc – hlavu robota. Koupí ji od hrůzně vypadajícího „poutníka“ (Carl McCoy, frontman gothicrockové formace Fields of the Nephilim) a odveze ji domů své samotářské přítelkyni, umělkyni Jill (Stacy Travis), aby ji mohla použít na svou poslední sochu. Ani jeden z nich však netuší, že rozbitý robot je ve skutečnosti prototyp bojového kyborga Mark 13, který je schopen, pokud je v boji zničen, se sám z dostupných materiálů obnovit. Mark 13 se o svou obnovu samozřejmě pokusí, napojí se do elektrické sítě v Jillině obydlí, které se spíše než domu podobá pevnosti, a chystá se ji zabít.
    3
  • Občan Toxík: Toxický mstitel IV
    Občan Toxík: Toxický mstitel IV (2000)
    FilmRole: Good Lemmy / Bad Lemmy

    Toxický mstitel, zmutovaný radioaktivní superhrdina z městečka Tromákov v New Jersey, dává úplně nový význam pojmu toxická maskulinita. Zdeformovaná obluda s mopem se stala tváří nezávislého studia Troma, které od osmdesátých let pumpuje do svých diváků kinematografickou obdobu nukleárního slizu. Jejich filmy spojují nechutný humor pubertálních komedií, infantilní zálibu v nejrůznějších provokacích, extrémní násilí a náklonnost ke všemu zmutovanému, zdeformovanému, grotesknímu a perverznímu. Snímek Občan Toxík: Toxický mstitel IV je nejen vrcholem celé série o Toxickém mstiteli, ale také výkladní skříní celého tromáckého univerza. Ředitel Tromy Lloyd Kaufman začal budovat svůj chorobný superhrdinský vesmír dávno předtím, než na to samé přišlo filmové studio Marvel. Kromě Toxického mstitele a jeho sidekicka Sádloprda tu vystupují například takové figury jako orientální Seržant Kabukiman nebo tělesně postižený Agent Dement. Urážlivě nevkusná komedie Lloyda Kaufmana může obzvlášť dnes působit jako vítané vymýtání bezkrevných superhrdinských blockbusterů, kterými nás bombardují hollywoodská studia. Tromáckou variaci na Wellesova Občana Kanea uvidíte s pětihlasým živým dabingem otrlého ansámblu. (Festival otrlého diváka)

    55%

    Toxický mstitel, zmutovaný radioaktivní superhrdina z městečka Tromákov v New Jersey, dává úplně nový význam pojmu toxická maskulinita. Zdeformovaná obluda s mopem se stala tváří nezávislého studia Troma, které od osmdesátých let pumpuje do svých diváků kinematografickou obdobu nukleárního slizu. Jejich filmy spojují nechutný humor pubertálních komedií, infantilní zálibu v nejrůznějších provokacích, extrémní násilí a náklonnost ke všemu zmutovanému, zdeformovanému, grotesknímu a perverznímu. Snímek Občan Toxík: Toxický mstitel IV je nejen vrcholem celé série o Toxickém mstiteli, ale také výkladní skříní celého tromáckého univerza. Ředitel Tromy Lloyd Kaufman začal budovat svůj chorobný superhrdinský vesmír dávno předtím, než na to samé přišlo filmové studio Marvel. Kromě Toxického mstitele a jeho sidekicka Sádloprda tu vystupují například takové figury jako orientální Seržant Kabukiman nebo tělesně postižený Agent Dement. Urážlivě nevkusná komedie Lloyda Kaufmana může obzvlášť dnes působit jako vítané vymýtání bezkrevných superhrdinských blockbusterů, kterými nás bombardují hollywoodská studia. Tromáckou variaci na Wellesova Občana Kanea uvidíte s pětihlasým živým dabingem otrlého ansámblu. (Festival otrlého diváka)

    4
  • 5