6.9

Daniel Villattes: Filmy a seriály

  • Uprchlíci
    Uprchlíci (1986)
    FilmRole: inspektor
    Bankovní lupič Jean Lucas se chce po propuštění z věznice dát na správnou cestu. Jde si v klidu vybrat z banky své úspory. Ale banka je přepadena bohužel zcela neschopným, či lépe řečeno politováníhodným amatérem. Lupič si vybere Lucase jako svého rukojmí. Lucas se marně brání a už v tom znovu jede. Nikdo z policie mu neuvěří, že tentokrát je v tom zcela nevinně. Nakonec mu nezbyde, než se postarat o nešťastného lupiče i jeho malou dcerku. Dobrodružství a nebezpečí spojí ty tři poutem nejsilnějším...
    Žánry:KomedieKrimi
    78%
    Bankovní lupič Jean Lucas se chce po propuštění z věznice dát na správnou cestu. Jde si v klidu vybrat z banky své úspory. Ale banka je přepadena bohužel zcela neschopným, či lépe řečeno politováníhodným amatérem. Lupič si vybere Lucase jako svého rukojmí. Lucas se marně brání a už v tom znovu jede. Nikdo z policie mu neuvěří, že tentokrát je v tom zcela nevinně. Nakonec mu nezbyde, než se postarat o nešťastného lupiče i jeho malou dcerku. Dobrodružství a nebezpečí spojí ty tři poutem nejsilnějším...
    Žánry:KomedieKrimi
    1
  • Má mě rád, nemá mě rád
    Má mě rád, nemá mě rád (2002)
    FilmRole: prodavač květin
    Půvabná studentka výtvarné školy Angelika (Audrey Tautou) miluje k zbláznění sympatického kardiologa Loika. Jeho šťastné manželství a očekávání prvního dítěte nebere jako vážnou překážku. On ji přece miluje stejně jako ona jeho. Romantické představy o jejich lásce se však mění v nejhorší noční můru, která přerůstá v psychickou úchylku. Stačí náhodné setkání a nevinně darovaná růže a z Angeliky se stává posedlá žena, která manipuluje svými blízkými a lékaře a jeho rodinu začíná terorizovat. Filmem Má mě rád, nemá mě rád debutovala scenáristka a režisérka Laetitia Colombaniová.
    68%
    Půvabná studentka výtvarné školy Angelika (Audrey Tautou) miluje k zbláznění sympatického kardiologa Loika. Jeho šťastné manželství a očekávání prvního dítěte nebere jako vážnou překážku. On ji přece miluje stejně jako ona jeho. Romantické představy o jejich lásce se však mění v nejhorší noční můru, která přerůstá v psychickou úchylku. Stačí náhodné setkání a nevinně darovaná růže a z Angeliky se stává posedlá žena, která manipuluje svými blízkými a lékaře a jeho rodinu začíná terorizovat. Filmem Má mě rád, nemá mě rád debutovala scenáristka a režisérka Laetitia Colombaniová.
    2
  • 3
  • Šťastnou cestu
    Šťastnou cestu (2003)
    Film

    Píše se totiž rok 1940, Francie právě pohrála válku a v červnu se v Bordeaux v hotelu Splendide scházejí politici, žurnalisté, představitelé vysoké buržoazie, rádoby světáci a špióni ze všech táborů. Země se zmítá v nejistotě, rozervána mezi území okupované Němci a jih spravovaný vichistickou kolaborantskou vládou. Pro mladého spisovatele Frédérica Rogera (Grégoire Dérangére) znamená seznámení s jeho sousedkou, slavnou filmovou herečkou Viviane Denvers (Isabelle Adjani), skok do středu událostí, které ho mohou zbavit - když už ne rovnou života - přinejmenším svobody a srdce. Vivianiny osudy totiž ovlivňují tři muži: cynický ministr Jean-Etienne Beaufort (Gérard Depardieu), protřelý novinář Winckler (Peter Coyote) a tajemný Andre Arpel. Právě ten však jedné noci skončí na podlaze hereččina bytu s kulkou v těle. Frédéricovi může snadno připadnout role oběti, když se Vivianinou vinou dostává do vězení. Odtud uprchne a zaplete se do machinací kolem tajné německé atomové zbraně. Mladý hrdina stojí před několikerou volbou - mezi elegantní, zkušenou Vivian a počestnou studentkou nukleární fyziky Camille (Virginie Ledoyen), mezi politiky a podvodníky, mezi mladickou bezstarostností a zodpovědnou dospělostí.

    Film Šťastnou cestu traktuje s nadhledem historické události - v tomto případě vichistickou Francii. Místo moralizující lekce z dějepisu nabízí duchaplnou zábavu v nejlepších tradicích francouzské kinematografie. Jean-Paul Rappeneau slaví svým nejnovějším filmem návrat mezi nejzajímavější režiséry Francie a úspěšně navazuje na to nejlepší ze své filmografie (mj. Manželé z roku II/Les mariés de lan II (1971), Husar na střeše/Le hussard sur le toit (1995), Cyrano de Bergerac (1990). Žánr kostýmního historického velkofilmu spojuje s precizní režijní prací, přičemž na elegantním výsledku má podíl hvězdné obsazení.

    64%

    Píše se totiž rok 1940, Francie právě pohrála válku a v červnu se v Bordeaux v hotelu Splendide scházejí politici, žurnalisté, představitelé vysoké buržoazie, rádoby světáci a špióni ze všech táborů. Země se zmítá v nejistotě, rozervána mezi území okupované Němci a jih spravovaný vichistickou kolaborantskou vládou. Pro mladého spisovatele Frédérica Rogera (Grégoire Dérangére) znamená seznámení s jeho sousedkou, slavnou filmovou herečkou Viviane Denvers (Isabelle Adjani), skok do středu událostí, které ho mohou zbavit - když už ne rovnou života - přinejmenším svobody a srdce. Vivianiny osudy totiž ovlivňují tři muži: cynický ministr Jean-Etienne Beaufort (Gérard Depardieu), protřelý novinář Winckler (Peter Coyote) a tajemný Andre Arpel. Právě ten však jedné noci skončí na podlaze hereččina bytu s kulkou v těle. Frédéricovi může snadno připadnout role oběti, když se Vivianinou vinou dostává do vězení. Odtud uprchne a zaplete se do machinací kolem tajné německé atomové zbraně. Mladý hrdina stojí před několikerou volbou - mezi elegantní, zkušenou Vivian a počestnou studentkou nukleární fyziky Camille (Virginie Ledoyen), mezi politiky a podvodníky, mezi mladickou bezstarostností a zodpovědnou dospělostí.

    Film Šťastnou cestu traktuje s nadhledem historické události - v tomto případě vichistickou Francii. Místo moralizující lekce z dějepisu nabízí duchaplnou zábavu v nejlepších tradicích francouzské kinematografie. Jean-Paul Rappeneau slaví svým nejnovějším filmem návrat mezi nejzajímavější režiséry Francie a úspěšně navazuje na to nejlepší ze své filmografie (mj. Manželé z roku II/Les mariés de lan II (1971), Husar na střeše/Le hussard sur le toit (1995), Cyrano de Bergerac (1990). Žánr kostýmního historického velkofilmu spojuje s precizní režijní prací, přičemž na elegantním výsledku má podíl hvězdné obsazení.

    4
  • 5