Adam Sikora: Nejlepší filmy
a seriály

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Adam Sikora: Filmy a seriály

  • Ve stínu
    Ve stínu (2012)
    Film
    • Max
    • O2 TV
    • iTunes
    • +2
    Československo, rok 1953. Kapitán Hakl vyšetřuje krádež v klenotnictví. Z běžné vloupačky se ale vlivem zákulisních intrik státní bezpečnosti začíná stávat politická kauza. Ta má odvrátit pozornost od mnohem významnějších událostí, které komunistická diktatura chystá na své občany. Haklův případ přebírá major Zenke, policejní specialista na židovskou tematiku z Německé demokratické republiky. Zenkeho pátrání po ukradeném zlatě vede ke zjištění, že mělo sloužit židovské obci k "financování podpory sionistického terorismu". Kapitán Hakl o tom zdaleka není přesvědčen, jeho kriminalistické instinkty mu říkají něco docela jiného, proto se rozhodne pátrat na vlastní pěst. Může ovšem jediný spravedlivý obstát v boji s dokonale organizovanou tajnou policií? Protivník je silný a Hakl záhy zjišťuje, že nemůže věřit nikomu a ničemu. Každý má svůj stín, své slabé místo, svou minulost, což může z hrdinů učinit viníky a z viníků hrdiny.
    75%
    Československo, rok 1953. Kapitán Hakl vyšetřuje krádež v klenotnictví. Z běžné vloupačky se ale vlivem zákulisních intrik státní bezpečnosti začíná stávat politická kauza. Ta má odvrátit pozornost od mnohem významnějších událostí, které komunistická diktatura chystá na své občany. Haklův případ přebírá major Zenke, policejní specialista na židovskou tematiku z Německé demokratické republiky. Zenkeho pátrání po ukradeném zlatě vede ke zjištění, že mělo sloužit židovské obci k "financování podpory sionistického terorismu". Kapitán Hakl o tom zdaleka není přesvědčen, jeho kriminalistické instinkty mu říkají něco docela jiného, proto se rozhodne pátrat na vlastní pěst. Může ovšem jediný spravedlivý obstát v boji s dokonale organizovanou tajnou policií? Protivník je silný a Hakl záhy zjišťuje, že nemůže věřit nikomu a ničemu. Každý má svůj stín, své slabé místo, svou minulost, což může z hrdinů učinit viníky a z viníků hrdiny.
    1
  • Mlýn a kříž
    Mlýn a kříž (2011)
    Film

    V roce 1564 namaloval Pieter Bruegel jeden ze svých nejznámějších epických obrazů Nesení kříže. Ježíšův příběh je na něm přenesen do doby Bruegelova života, kdy jeho národ trpěl pod španělskou nadvládou. Obraz je zaplněn více než pěti sty lidmi, z nichž každý skrývá svůj neopakovatelný příběh. Snímek polského režiséra Lecha Majewského je strhujícím vizuálním pokusem nahlédnout do života postav, které se na obrazu objevují. Divák je přenesen do Bruegelova výtvarného světa, do doby pozdního středověku. Film popisuje proces tvorby mistrovského díla a umožňuje nahlédnout do hloubky jeho výpovědi, zachycuje utrpení Krista spolu s útrapami dalších, nevinných a neznámých lidí. Stává se tak neobvyklou meditací nejen nad uměleckým dílem, ale také nad náboženskými a filozofickými otázkami. (TV program)

    Žánry:DramaHistorický
    70%

    V roce 1564 namaloval Pieter Bruegel jeden ze svých nejznámějších epických obrazů Nesení kříže. Ježíšův příběh je na něm přenesen do doby Bruegelova života, kdy jeho národ trpěl pod španělskou nadvládou. Obraz je zaplněn více než pěti sty lidmi, z nichž každý skrývá svůj neopakovatelný příběh. Snímek polského režiséra Lecha Majewského je strhujícím vizuálním pokusem nahlédnout do života postav, které se na obrazu objevují. Divák je přenesen do Bruegelova výtvarného světa, do doby pozdního středověku. Film popisuje proces tvorby mistrovského díla a umožňuje nahlédnout do hloubky jeho výpovědi, zachycuje utrpení Krista spolu s útrapami dalších, nevinných a neznámých lidí. Stává se tak neobvyklou meditací nejen nad uměleckým dílem, ale také nad náboženskými a filozofickými otázkami. (TV program)

    Žánry:DramaHistorický
    2
  • 3
  • Wojaczek
    Wojaczek (1999)
    Film

    Portrét „prokletého básníka“ Rafała Wojaczka není klasickým biografickým filmem, ale spíše experimentální sondou do psychiky geniálního umělce. Majewski se soustředil zejména na poslední období jeho života, zakončené tragickou smrtí. Wojaczkův mýtus je plný skandálů a historek, které skládají obraz jeho komplikované osobnosti. Hlavní roli ztvárnil neherec, mladý polský básník Krzysztof Siwczyk, nominovaný za svůj výkon na Evropskou filmovou cenu Felix. Syrový černobílý snímek skvěle odráží tísnivou atmosféru 60. let v komunistickém Polsku.(Febiofest)

    Žánry:Drama
    69%

    Portrét „prokletého básníka“ Rafała Wojaczka není klasickým biografickým filmem, ale spíše experimentální sondou do psychiky geniálního umělce. Majewski se soustředil zejména na poslední období jeho života, zakončené tragickou smrtí. Wojaczkův mýtus je plný skandálů a historek, které skládají obraz jeho komplikované osobnosti. Hlavní roli ztvárnil neherec, mladý polský básník Krzysztof Siwczyk, nominovaný za svůj výkon na Evropskou filmovou cenu Felix. Syrový černobílý snímek skvěle odráží tísnivou atmosféru 60. let v komunistickém Polsku.(Febiofest)

    Žánry:Drama
    4
  • 5
  • Já, Olga Hepnarová
    Já, Olga Hepnarová (2016)
    Film
    • VOYO
    • SledovaniTV
    • iTunes
    • +2
    Film Já, Olga Hepnarová je příběhem mladé ženy, která v roce 1973 nasedla do nákladního auta a v centru Prahy zabila 8 lidí. Svůj čin považovala za akt pomsty společnosti, která jí podle ní celý život ubližovala, a v roce 1975 byla jako poslední žena na území Československa popravena. Snímek je existenciálním dramatem Olgy Hepnarové, je příběhem osamělého člověka vymezujícího se proti většinové společnosti, příběhem, který vyústí v tragédii a nemá vítěze ani poraženého. Film nabízí pohled na traumatický život i čin hlavní hrdinky z určitého odstupu tak, aby se emotivně na stranu Olgy Hepnarové neklonil. Film je současně i dramatem lidí z okolí Olgy Hepnarové a snaží se najít příčiny jejího strašného agresivního aktu. (Bontonfilm CZ)
    66%
    Film Já, Olga Hepnarová je příběhem mladé ženy, která v roce 1973 nasedla do nákladního auta a v centru Prahy zabila 8 lidí. Svůj čin považovala za akt pomsty společnosti, která jí podle ní celý život ubližovala, a v roce 1975 byla jako poslední žena na území Československa popravena. Snímek je existenciálním dramatem Olgy Hepnarové, je příběhem osamělého člověka vymezujícího se proti většinové společnosti, příběhem, který vyústí v tragédii a nemá vítěze ani poraženého. Film nabízí pohled na traumatický život i čin hlavní hrdinky z určitého odstupu tak, aby se emotivně na stranu Olgy Hepnarové neklonil. Film je současně i dramatem lidí z okolí Olgy Hepnarové a snaží se najít příčiny jejího strašného agresivního aktu. (Bontonfilm CZ)
    6
  • 7
  • 8
  • Numbers
    Numbers (2020)
    Film

    Filmová dystopie podle scénáře vězněného ukrajinského režiséra Olega Sencova. Děj se odehrává v jediném prostředí – ve fiktivním oploceném ponurém sportovišti. Sportovní náčiní, rekvizity i samotné oblečení, sportovní dresy, evokují styl 70.–80. let. Postavy nemají jména, jen čísla. Jejich životy řídí striktní pravidla a pravidelné ceremonie, na jejichž dodržování dohlížejí ozbrojení strážci označováni jako rozhodčí. Pravidla i rituály byly lidem dány všemocným bohem, zvaným Velká Nula. Tento bůh je ale pro Čísla neviditelný. Pro diváky je to podivná obtloustlá postava, poněkud hloupá a nudná, bydlící v horní části fiktivního prostoru, která navíc nedoslýchá a špatně vidí – i proto jí poměrně dlouho měnící se atmosféra na cvičišti uniká. Postavy prakticky nemohou o ničem ve svém životě rozhodovat, v podstatě ani o tom, koho milovat. Jejich každodenní náplní je běhání v kruhu. Žijí den za dnem svou omezenou existenci až do okamžiku, kdy se na scéně záhadně objeví nový člen komunity, malé dítě, chlapec. Dítě nezná pravidla a neví, proč by je mělo dodržovat. Postupně způsobí naboření zavedených pořádků a obyvatelé, Čísla, si začínají klást otázky, zda opravdu nemohou žít jinak. Filozofují, odkud se bere jejich strach a jak se mu vzepřít a zda vlastně onen bůh, Velká Nula, vůbec existuje. Vzbouří se. V nastalé rebelii je strážci zastřelena jedna z postav, ale pád systému už je nezadržitelný. Čísla odzbrojují strážce. Bůh se v zoufalství snese k Číslům a snaží se upoutat jejich pozornost, ale nikdo ho nevidí. Čísla se naopak úlevně ubezpečují, že jejich hrůza z něj byla nesmyslná a že patrně nikdy neexistoval. Na tohoto boha je to příliš, dostane infarkt, umírá. Film končí bořením plotů, tancem a velkou oslavou, plnou metaforických symbolů a detailů o naději – ovšem zároveň jde o naději s otazníkem. Hlavní rebel z řad Čísel a vůdce povstání totiž nyní sám usedá velkolepě na zlatý trůn jako nový bůh. Ostatní ustávají v tanci a pomalu se opět řadí „na značky“ do svého obvyklého naučeného postavení… Polská filmová společnost Apple Film Production Dariuse Jablonského v mezinárodní koprodukci společně s Českou televizí, která se rozhodla zrealizovat film podle scénáře Olega Sencova, pověřila režií v mezinárodním štábu Sencova přítele, režiséra Akhtema Seitablaeva. Sencov scénář napsal těsně před svým uvězněním v politicky motivovaném procesu na Krymu v roce 2014. (Česká televize)

    Žánry:DramaSci-fi
    54%

    Filmová dystopie podle scénáře vězněného ukrajinského režiséra Olega Sencova. Děj se odehrává v jediném prostředí – ve fiktivním oploceném ponurém sportovišti. Sportovní náčiní, rekvizity i samotné oblečení, sportovní dresy, evokují styl 70.–80. let. Postavy nemají jména, jen čísla. Jejich životy řídí striktní pravidla a pravidelné ceremonie, na jejichž dodržování dohlížejí ozbrojení strážci označováni jako rozhodčí. Pravidla i rituály byly lidem dány všemocným bohem, zvaným Velká Nula. Tento bůh je ale pro Čísla neviditelný. Pro diváky je to podivná obtloustlá postava, poněkud hloupá a nudná, bydlící v horní části fiktivního prostoru, která navíc nedoslýchá a špatně vidí – i proto jí poměrně dlouho měnící se atmosféra na cvičišti uniká. Postavy prakticky nemohou o ničem ve svém životě rozhodovat, v podstatě ani o tom, koho milovat. Jejich každodenní náplní je běhání v kruhu. Žijí den za dnem svou omezenou existenci až do okamžiku, kdy se na scéně záhadně objeví nový člen komunity, malé dítě, chlapec. Dítě nezná pravidla a neví, proč by je mělo dodržovat. Postupně způsobí naboření zavedených pořádků a obyvatelé, Čísla, si začínají klást otázky, zda opravdu nemohou žít jinak. Filozofují, odkud se bere jejich strach a jak se mu vzepřít a zda vlastně onen bůh, Velká Nula, vůbec existuje. Vzbouří se. V nastalé rebelii je strážci zastřelena jedna z postav, ale pád systému už je nezadržitelný. Čísla odzbrojují strážce. Bůh se v zoufalství snese k Číslům a snaží se upoutat jejich pozornost, ale nikdo ho nevidí. Čísla se naopak úlevně ubezpečují, že jejich hrůza z něj byla nesmyslná a že patrně nikdy neexistoval. Na tohoto boha je to příliš, dostane infarkt, umírá. Film končí bořením plotů, tancem a velkou oslavou, plnou metaforických symbolů a detailů o naději – ovšem zároveň jde o naději s otazníkem. Hlavní rebel z řad Čísel a vůdce povstání totiž nyní sám usedá velkolepě na zlatý trůn jako nový bůh. Ostatní ustávají v tanci a pomalu se opět řadí „na značky“ do svého obvyklého naučeného postavení… Polská filmová společnost Apple Film Production Dariuse Jablonského v mezinárodní koprodukci společně s Českou televizí, která se rozhodla zrealizovat film podle scénáře Olega Sencova, pověřila režií v mezinárodním štábu Sencova přítele, režiséra Akhtema Seitablaeva. Sencov scénář napsal těsně před svým uvězněním v politicky motivovaném procesu na Krymu v roce 2014. (Česká televize)

    Žánry:DramaSci-fi
    9
  • 10