7.0

Kenneth Hadley: Filmy a seriály

  • Hra o trůny
    Hra o trůny (2011)
    Seriál
    • Max
    • O2 TV
    Kontinent, kde léta trvají desítky roků a zimy se mohou protáhnout na celý lidský život, začínají sužovat nepokoje. Všech Sedm království Západozemí - pletichářský jih, divoké východní krajiny i ledový sever ohraničený starobylou Zdí, která chrání království před pronikáním temnoty - je zmítáno bojem dvou mocných rodů na život a na smrt o nadvládu nad celou říší. Zemí otřásá zrada, chtíč, intriky a nadpřirozené síly. Krvavý boj o Železný trůn, post nejvyššího vládce Sedmi království, bude mít nepředvídatelné a dalekosáhlé důsledky... Výpravný seriál HBO Hra o trůny, podle bestsellerové fantasy ságy Píseň ohně a ledu od George R. R. Martina, zachycuje soupeření o moc mezi králi a královnami, rytíři a odpadlíky, lháři a šlechtici. Na počátku požádá král Robert Baratheon, jehož žena Cersei pochází z rodu bohatých a bezohledných Lannisterů, lorda Eddarda Starka, aby přijel na jih a pomohl mu spravovat království poté, co záhadně skonal jeho pobočník. Zároveň trůn z východu ohrožuje dospívající princezna Daenerys s bratrem Viserysem, jejichž rod Targaryenů vládl Západozemí mnoho let předtím, než byl krvavě sesazen. A proslýchá se také, že se dějí podivné věci na hranicích, severně od Zdi, kam odjíždí Jon Snow, Eddardův nemanželský syn, aby se stal členem bratrstva, jenž je zavázáno přísahou království chránit. (oficiální text distributora)
    89%
    Kontinent, kde léta trvají desítky roků a zimy se mohou protáhnout na celý lidský život, začínají sužovat nepokoje. Všech Sedm království Západozemí - pletichářský jih, divoké východní krajiny i ledový sever ohraničený starobylou Zdí, která chrání království před pronikáním temnoty - je zmítáno bojem dvou mocných rodů na život a na smrt o nadvládu nad celou říší. Zemí otřásá zrada, chtíč, intriky a nadpřirozené síly. Krvavý boj o Železný trůn, post nejvyššího vládce Sedmi království, bude mít nepředvídatelné a dalekosáhlé důsledky... Výpravný seriál HBO Hra o trůny, podle bestsellerové fantasy ságy Píseň ohně a ledu od George R. R. Martina, zachycuje soupeření o moc mezi králi a královnami, rytíři a odpadlíky, lháři a šlechtici. Na počátku požádá král Robert Baratheon, jehož žena Cersei pochází z rodu bohatých a bezohledných Lannisterů, lorda Eddarda Starka, aby přijel na jih a pomohl mu spravovat království poté, co záhadně skonal jeho pobočník. Zároveň trůn z východu ohrožuje dospívající princezna Daenerys s bratrem Viserysem, jejichž rod Targaryenů vládl Západozemí mnoho let předtím, než byl krvavě sesazen. A proslýchá se také, že se dějí podivné věci na hranicích, severně od Zdi, kam odjíždí Jon Snow, Eddardův nemanželský syn, aby se stal členem bratrstva, jenž je zavázáno přísahou království chránit. (oficiální text distributora)
    1
  • Červený trpaslík
    Červený trpaslík (1988)
    Seriál
    • O2 TV
    • SledovaniTV

    Červený trpaslík je přes osm kilometrů dlouhá, kosmická loď vyrobená ve třiadvacátém století, která patří Jupiterské důlní společnosti. Původně měla 169 členů posádky a 400 vězňů, které převážela. Jenže to bylo před třemi miliony let, než došlo k ozáření smrtelnou dávkou kadmia 2, díky nedostatečně opravenému tepelnému štítu, a celá posádka kromě jediného člověka zahynula. Posádka Červeného trpaslíka bloudí bezbožným, pustým, a nepřátelským vesmírem, přičemž prožívá nesčetná neuvěřitelná dobrodružství. Mají pozoruhodnou schopnost zaplétat se do malérů a pořádnou dávku štěstí, protože se z nich téměř vždy dostanou se zdravou kůží.

    88%

    Červený trpaslík je přes osm kilometrů dlouhá, kosmická loď vyrobená ve třiadvacátém století, která patří Jupiterské důlní společnosti. Původně měla 169 členů posádky a 400 vězňů, které převážela. Jenže to bylo před třemi miliony let, než došlo k ozáření smrtelnou dávkou kadmia 2, díky nedostatečně opravenému tepelnému štítu, a celá posádka kromě jediného člověka zahynula. Posádka Červeného trpaslíka bloudí bezbožným, pustým, a nepřátelským vesmírem, přičemž prožívá nesčetná neuvěřitelná dobrodružství. Mají pozoruhodnou schopnost zaplétat se do malérů a pořádnou dávku štěstí, protože se z nich téměř vždy dostanou se zdravou kůží.

    2
  • Under Suspicion
    Under Suspicion (2009)
    Seriál
    David Attenborough provází novou řadou nezapomenutelných cyklů o planetě Zemi a její zvířeně. Kolísavý přísun sluneční energie způsobuje koloběh ročních období, která nepřetržitě mění tvář severní a jižní polokoule. Rozsáhlé přesuny vodních a vzduchových mas přinášejí v průběhu roku řadu dramatických změn. V některých oblastech vyvolává střídání ročních období přírodní představení, která nemají na světě obdoby.V Arktidě začíná s příchodem léta každoroční tání sněhu a ledu nashromážděných v průběhu dlouhé polární zimy. Ze zemského povrchu v krátké době zmizí sedm milionů kilometrů čtverečních ledové plochy. Vytváří se tím jedinečná příležitost, kterou se snaží využít miliony nejrůznějších zvířat. Pro mnohé je to nejlepší doba pro vytváření zimních zásob nebo rozmnožování. Pro lední medvědy ale polární léto představuje nejobtížnější roční období, v němž musí vynaložit veškeré své síly, aby tuto největší sezónní změnu na naší planetě přežili.
    Žánry:DramaKrimiThriller
    79%
    David Attenborough provází novou řadou nezapomenutelných cyklů o planetě Zemi a její zvířeně. Kolísavý přísun sluneční energie způsobuje koloběh ročních období, která nepřetržitě mění tvář severní a jižní polokoule. Rozsáhlé přesuny vodních a vzduchových mas přinášejí v průběhu roku řadu dramatických změn. V některých oblastech vyvolává střídání ročních období přírodní představení, která nemají na světě obdoby.V Arktidě začíná s příchodem léta každoroční tání sněhu a ledu nashromážděných v průběhu dlouhé polární zimy. Ze zemského povrchu v krátké době zmizí sedm milionů kilometrů čtverečních ledové plochy. Vytváří se tím jedinečná příležitost, kterou se snaží využít miliony nejrůznějších zvířat. Pro mnohé je to nejlepší doba pro vytváření zimních zásob nebo rozmnožování. Pro lední medvědy ale polární léto představuje nejobtížnější roční období, v němž musí vynaložit veškeré své síly, aby tuto největší sezónní změnu na naší planetě přežili.
    Žánry:DramaKrimiThriller
    3
  • 4
  • Dalziel a Pascoe
    Dalziel a Pascoe (1996)
    Seriál
    • O2 TV
    Na začátku seriálu, který se rozrostl až na 61 epizod, se setkáváme s absolventem policejní akademie Petrem Pascou, který je přidělen ke větrem a whiskou protřelému Andymu Dalzielovi, jenž si své hnízdečko u policie drží, jenom svými vynikajícími výsledky v objasněných případech. Dalziel má moc nelichotivý přídomek, jak u svých kolegů, tak i u osob z podsvětí zločinu, říkají mu prase a on si o to sám říká svým nezadrženým, neslušným chováním. Nejen, že je častým návštěvníkem hospůdek, je velikým kuřákem a velkým hovadem, i ve společnosti nemá problém hrábnout si na poklopec, nestydím se říci, jaký je to hulvát, jak na lidi, se kterými se potkává při odhalování vražd, tak i na své podřízené a dokonce i u svých nadřízených.
    72%
    Na začátku seriálu, který se rozrostl až na 61 epizod, se setkáváme s absolventem policejní akademie Petrem Pascou, který je přidělen ke větrem a whiskou protřelému Andymu Dalzielovi, jenž si své hnízdečko u policie drží, jenom svými vynikajícími výsledky v objasněných případech. Dalziel má moc nelichotivý přídomek, jak u svých kolegů, tak i u osob z podsvětí zločinu, říkají mu prase a on si o to sám říká svým nezadrženým, neslušným chováním. Nejen, že je častým návštěvníkem hospůdek, je velikým kuřákem a velkým hovadem, i ve společnosti nemá problém hrábnout si na poklopec, nestydím se říci, jaký je to hulvát, jak na lidi, se kterými se potkává při odhalování vražd, tak i na své podřízené a dokonce i u svých nadřízených.
    5
  • Páté přes deváté
    Páté přes deváté (1999)
    FilmRole: Pidgeon

    Londýn 1884. Populární komické opery dvojice autorů - libretisty Gilberta a hudebního skladatele Sullivana - nebyly nikdy propadákem, ba právě naopak. Avšak zřejmě všeho do času. Jejich poslední dílko - Princezna Ida - bylo přijato víc než vlažně. A Arthur Sullivan, nedávno královnou Viktorií povýšený do šlechtického stavu, cítí, že nadešla chvíle pro změnu. Od tohoto okamžiku by se chtěl věnovat pouze a jedině skládání vážné hudby. Ostatně byl to stejně svého druhu div, že jejich spolupráce vydržela tak dlouho. Neboť ti dva muži nemohou být rozdílnější. Sullivan je sukničkář a dandy, Gilbert každým coulem byznysmen a puntičkář. Jenomže přání je jedna věc, tvrdá realita - neboli podepsaná smlouva s impresáriem divadla Savoy D'Oyly Cartem - druhá. Jak však dál, když poslední Gilbertovo libreto připadá Sullivanovi tak prostoduché a prázdné, že si neumí představit, jak by na ně komponoval hudbu? Musel by se stát zázrak, aby se ti dva ještě na něčem shodli. A zázrak se, kupodivu, koná. Jmenuje se japonské divadlo Kabuki a právě hostuje v Londýně... Jedním z posledních svých filmů dokazuje Mike Leigh, že není jen mistrem současných psychologických a sociálně-kritických sond, ale že dokáže natočit i výpravnou, velkolepou podívanou, zasvěcenou tentokrát oboru lehké můzy. Hrdiny tohoto snímku jsou dva klasikové anglického divadla - William Gilbert a Arthur Sullivan - kteří si získali věhlas a lásku celého národa svými - dnešní terminologií asi nejspíš řečeno - muzikály. Leigh se věnuje tomu období jejich života, v němž prochází jejich spolupráce krizí, hrozící dokonce rozpadem tvůrčí dvojice. Jeho nesmírně barvitá, zajímavá filmová freska získala dva Oscary (za kostýmy a masky) ze čtyř nominací i řadu dalších mezinárodních cen. Jim Broadbent, představitel Gillberta, pak získal na MFF v Benátkách 1999 Volpiho pohár za herecký výkon.

    Režie:Mike Leigh
    70%

    Londýn 1884. Populární komické opery dvojice autorů - libretisty Gilberta a hudebního skladatele Sullivana - nebyly nikdy propadákem, ba právě naopak. Avšak zřejmě všeho do času. Jejich poslední dílko - Princezna Ida - bylo přijato víc než vlažně. A Arthur Sullivan, nedávno královnou Viktorií povýšený do šlechtického stavu, cítí, že nadešla chvíle pro změnu. Od tohoto okamžiku by se chtěl věnovat pouze a jedině skládání vážné hudby. Ostatně byl to stejně svého druhu div, že jejich spolupráce vydržela tak dlouho. Neboť ti dva muži nemohou být rozdílnější. Sullivan je sukničkář a dandy, Gilbert každým coulem byznysmen a puntičkář. Jenomže přání je jedna věc, tvrdá realita - neboli podepsaná smlouva s impresáriem divadla Savoy D'Oyly Cartem - druhá. Jak však dál, když poslední Gilbertovo libreto připadá Sullivanovi tak prostoduché a prázdné, že si neumí představit, jak by na ně komponoval hudbu? Musel by se stát zázrak, aby se ti dva ještě na něčem shodli. A zázrak se, kupodivu, koná. Jmenuje se japonské divadlo Kabuki a právě hostuje v Londýně... Jedním z posledních svých filmů dokazuje Mike Leigh, že není jen mistrem současných psychologických a sociálně-kritických sond, ale že dokáže natočit i výpravnou, velkolepou podívanou, zasvěcenou tentokrát oboru lehké můzy. Hrdiny tohoto snímku jsou dva klasikové anglického divadla - William Gilbert a Arthur Sullivan - kteří si získali věhlas a lásku celého národa svými - dnešní terminologií asi nejspíš řečeno - muzikály. Leigh se věnuje tomu období jejich života, v němž prochází jejich spolupráce krizí, hrozící dokonce rozpadem tvůrčí dvojice. Jeho nesmírně barvitá, zajímavá filmová freska získala dva Oscary (za kostýmy a masky) ze čtyř nominací i řadu dalších mezinárodních cen. Jim Broadbent, představitel Gillberta, pak získal na MFF v Benátkách 1999 Volpiho pohár za herecký výkon.

    Režie:Mike Leigh
    6
  • Poldové
    Poldové (1984)
    Seriál
    66%
    7
  • Dovolenkáři
    Dovolenkáři (2012)
    FilmRole: Richard

    Že svého partnera nejlépe poznáme na společné romantické dovolené, víme již z klasické veselohry Hynka Bočana Svatební cesta do Jiljí. Zde však veškerá podobnost s britskými Dovolenkáři končí. Jízlivá černá komedie enfanta terrible ostrovní kinematografie Bena Wheatleyho totiž představuje zcela odlišný šálek čaje. Jejími protagonisty jsou typičtí obyvatelé předměstí, třicátníci Chris a Tina, kteří se do sebe teprve nedávno zakoukali a svůj rodící se vztah hodlají utužit společným putováním po krásách severní Anglie v Chrisově úzkostlivě opečovávaném karavanu. V lůně panenské přírody však rozpoutají příběh lásky natolik šílené, že by uvedl do rozpaků i samotného Andrého Bretona. Jejich variace červené knihovny se totiž rdí temně rudou barvou krve. Kýžená erotická odysea se v podání měšťáckých hrdinů mění v upocený sled osobních zklamání a výjevů vražedného násilí, živený osobními frustracemi a úzkostmi, od nichž je nemůže osvobodit žádná příslovečná cesta z města. Krutě podvratná a morbidně zábavná romance je především dílem dvojice scenáristů a hlavních hereckých představitelů Steva Orama a Alice Lowe, jejichž jedovatá autorská vize se ideálně potkala s Wheatleyho jedinečným filmovým viděním. Nenechte se mýlit počáteční britskou zdrženlivostí, v tomhle filmu tepe řádně otrlé vášnivé srdce. Velkolepé romantické finále za velebných tónů The Power of Love od Frankie Goes to Hollywood budiž toho důkazem. (Festival otrlého diváka)

    65%

    Že svého partnera nejlépe poznáme na společné romantické dovolené, víme již z klasické veselohry Hynka Bočana Svatební cesta do Jiljí. Zde však veškerá podobnost s britskými Dovolenkáři končí. Jízlivá černá komedie enfanta terrible ostrovní kinematografie Bena Wheatleyho totiž představuje zcela odlišný šálek čaje. Jejími protagonisty jsou typičtí obyvatelé předměstí, třicátníci Chris a Tina, kteří se do sebe teprve nedávno zakoukali a svůj rodící se vztah hodlají utužit společným putováním po krásách severní Anglie v Chrisově úzkostlivě opečovávaném karavanu. V lůně panenské přírody však rozpoutají příběh lásky natolik šílené, že by uvedl do rozpaků i samotného Andrého Bretona. Jejich variace červené knihovny se totiž rdí temně rudou barvou krve. Kýžená erotická odysea se v podání měšťáckých hrdinů mění v upocený sled osobních zklamání a výjevů vražedného násilí, živený osobními frustracemi a úzkostmi, od nichž je nemůže osvobodit žádná příslovečná cesta z města. Krutě podvratná a morbidně zábavná romance je především dílem dvojice scenáristů a hlavních hereckých představitelů Steva Orama a Alice Lowe, jejichž jedovatá autorská vize se ideálně potkala s Wheatleyho jedinečným filmovým viděním. Nenechte se mýlit počáteční britskou zdrženlivostí, v tomhle filmu tepe řádně otrlé vášnivé srdce. Velkolepé romantické finále za velebných tónů The Power of Love od Frankie Goes to Hollywood budiž toho důkazem. (Festival otrlého diváka)

    8
  • 9
  • Zahřívací kolo
    Zahřívací kolo (2006)
    FilmRole: Television Director
    • Max

    Komedie zahřívací kolo se odehrává v polovině 80. let minulého století a vypráví příběh Briana Jacksona - chlapce z dělnického prostředí, který právě nastupuje do prvního ročníku Bristolské univerzity. Jeho přátelé z rodného města se bojí, že z něj škola udělá namyšleného všeználka, ale Brian má úplně jiné starosti. Na škole si chce splnit celoživotní přání - zúčastnit se tradiční britské televizní soutěže University Challenge. Při svém snažení se zamilovává do krásné kolegyně ze soutěžního týmu a navíc vymýšlí plán, jak díky vědomostnímu kvízu získat i její srdce. Zahřívací kolo je hořkosladká komedie o věrnosti, lásce a rozdílu mezi významem slov znalost a moudrost.

    62%

    Komedie zahřívací kolo se odehrává v polovině 80. let minulého století a vypráví příběh Briana Jacksona - chlapce z dělnického prostředí, který právě nastupuje do prvního ročníku Bristolské univerzity. Jeho přátelé z rodného města se bojí, že z něj škola udělá namyšleného všeználka, ale Brian má úplně jiné starosti. Na škole si chce splnit celoživotní přání - zúčastnit se tradiční britské televizní soutěže University Challenge. Při svém snažení se zamilovává do krásné kolegyně ze soutěžního týmu a navíc vymýšlí plán, jak díky vědomostnímu kvízu získat i její srdce. Zahřívací kolo je hořkosladká komedie o věrnosti, lásce a rozdílu mezi významem slov znalost a moudrost.

    10
  • Brothers of the Head
    Brothers of the Head (2005)
    FilmRole: Pub Manager
    „Hraný film, který chce vypadat jako dokumentární“ – tak sami tvůrci charakterizují svůj celovečerní snímek o siamských dvojčatech, bratrech Howeových. Tvůrci vyšli z románu Briana Aldisse, jenž vylíčil nešťastný osud Toma a Barryho, kteří se narodili v roce 1956 a zemřeli na konci 70. let. Dětství strávené v domě na samotě, pak ve věku osmnácti let šok v podobě vstupu do světa rockové hudby (jako hvězdné duo skupiny Bang Bang) a divokých klubů, kde se šňupe kokain a pěstuje volná láska – to jsou vedle mnohých jiných uzlové body příběhu, který lze chápat jako vyhroceně expresivní podobenství o zneužité a zničené nevinnosti. Na plátně se mísí nápadná stylizace s postupy napodobujícími chladně věcný záznam, přičemž výsledkem je tvar, jímž autoři chtějí fascinovat a také podnítit „úvahy o mravní zodpovědnosti filmařů“.
    Žánry:DramaHudební
    62%
    „Hraný film, který chce vypadat jako dokumentární“ – tak sami tvůrci charakterizují svůj celovečerní snímek o siamských dvojčatech, bratrech Howeových. Tvůrci vyšli z románu Briana Aldisse, jenž vylíčil nešťastný osud Toma a Barryho, kteří se narodili v roce 1956 a zemřeli na konci 70. let. Dětství strávené v domě na samotě, pak ve věku osmnácti let šok v podobě vstupu do světa rockové hudby (jako hvězdné duo skupiny Bang Bang) a divokých klubů, kde se šňupe kokain a pěstuje volná láska – to jsou vedle mnohých jiných uzlové body příběhu, který lze chápat jako vyhroceně expresivní podobenství o zneužité a zničené nevinnosti. Na plátně se mísí nápadná stylizace s postupy napodobujícími chladně věcný záznam, přičemž výsledkem je tvar, jímž autoři chtějí fascinovat a také podnítit „úvahy o mravní zodpovědnosti filmařů“.
    Žánry:DramaHudební
    11
  • Pět dní
    Pět dní (2007)
    Seriál
    • Max

    Nic nenasvědčovalo tomu, že by ten den měl být v životě rodiny Wellingsových něčím výjimečný. Matt, bývalý voják a momentální trenér ve fitku, byl jako vždycky v práci, Leanne se s malou Rosie a o dva roky starším Ethanem chystala zajet do útulku pro zamluveného psa a pak do domova důchodců za svým dědečkem, dospívající Tanya z prvního Leannina manželství se vymluvila na úkoly, aby nemusela s nimi... Úplně obyčejný den v životě úplně obyčejné rodiny. Nikdo nevěděl, že ode dneška už nikdy nic nebude jako dřív. Že dědeček bude na svou vnučku a pravnoučata čekat marně. Že policie, kterou zburcuje, najde v noci na dálničním odpočívadle otevřené opuštěné auto, že nikdo nebude schopen odpovědět na jedinou otázku z těch, které se okamžitě vyrojí: Co se vlastně stalo? Kde všichni jsou? Je to únos? Ale mohl vůbec někdo nepozorovaně unést matku, její dvě děti a psa? Nebo je to jen kamufláž, která má zmást stopy, a Leanne dobrovolně odešla za někým jiným? Bylo opravdu jejich manželství tak šťastné a bez mráčku, jak tvrdí Matt? Policie tápe a bulvár se žene za senzací. Ostatně není divu. Může být ideálnější téma pro trháky z prvních stran, než atraktivní blondýnka, dvě rozkošné děti a pes, kteří zmizeli za tak záhadných okolností?

    Britská minisérie Pět dní byla dokončena měsíce předtím, než zmizení malé Madeleine McCannové z portugalského letoviska rozpoutalo mezinárodní šílenství, i když by se na první pohled mohlo zdát, že jím byla přímo inspirována. Její scenáristce Gwyneth Hughesové však šlo přesně o toto. O zachycení všeho toho, co je spjato s takovým senzačním zločinem, o to, co to udělá s rodinou, příbuznými a konec konců i vyšetřovateli, o podezření, které to na všechny, dokonce i ty, kteří jsou nejvíc zasaženi, vrhá. Neboť každý má co skrývat. I v úplně obyčejných, normálních rodinách má každý jejich člen svá malá, obyčejná tajemství. Která pak mohou v případě takovéhle strašné události vrhnout na svého nositele úplně jiné, zkreslené světlo. "Jsem v podstatě dokumentaristka," říká o sobě Hughesová, "a mám ráda příběhy ze života, příběhy, které se staly. Nebo alespoň takové, které se stát mohly." Není to však jen příběh sám, který autorku zajímá. Jde jí také - a především - o pohled na jednání člověka v mezní životní situaci, o sondu do mezilidských vztahů, o rozkrytí jednotlivých charakterů všech zúčastněných, tak jak se vyvíjejí v průběhu celé události. Proto těch "pět dní". Pět dní, které byly klíčové pro celé více než dva měsíce se vlekoucí vyšetřování tohoto případu. Den první, den třetí, den dvacátý osmý...

    59%

    Nic nenasvědčovalo tomu, že by ten den měl být v životě rodiny Wellingsových něčím výjimečný. Matt, bývalý voják a momentální trenér ve fitku, byl jako vždycky v práci, Leanne se s malou Rosie a o dva roky starším Ethanem chystala zajet do útulku pro zamluveného psa a pak do domova důchodců za svým dědečkem, dospívající Tanya z prvního Leannina manželství se vymluvila na úkoly, aby nemusela s nimi... Úplně obyčejný den v životě úplně obyčejné rodiny. Nikdo nevěděl, že ode dneška už nikdy nic nebude jako dřív. Že dědeček bude na svou vnučku a pravnoučata čekat marně. Že policie, kterou zburcuje, najde v noci na dálničním odpočívadle otevřené opuštěné auto, že nikdo nebude schopen odpovědět na jedinou otázku z těch, které se okamžitě vyrojí: Co se vlastně stalo? Kde všichni jsou? Je to únos? Ale mohl vůbec někdo nepozorovaně unést matku, její dvě děti a psa? Nebo je to jen kamufláž, která má zmást stopy, a Leanne dobrovolně odešla za někým jiným? Bylo opravdu jejich manželství tak šťastné a bez mráčku, jak tvrdí Matt? Policie tápe a bulvár se žene za senzací. Ostatně není divu. Může být ideálnější téma pro trháky z prvních stran, než atraktivní blondýnka, dvě rozkošné děti a pes, kteří zmizeli za tak záhadných okolností?

    Britská minisérie Pět dní byla dokončena měsíce předtím, než zmizení malé Madeleine McCannové z portugalského letoviska rozpoutalo mezinárodní šílenství, i když by se na první pohled mohlo zdát, že jím byla přímo inspirována. Její scenáristce Gwyneth Hughesové však šlo přesně o toto. O zachycení všeho toho, co je spjato s takovým senzačním zločinem, o to, co to udělá s rodinou, příbuznými a konec konců i vyšetřovateli, o podezření, které to na všechny, dokonce i ty, kteří jsou nejvíc zasaženi, vrhá. Neboť každý má co skrývat. I v úplně obyčejných, normálních rodinách má každý jejich člen svá malá, obyčejná tajemství. Která pak mohou v případě takovéhle strašné události vrhnout na svého nositele úplně jiné, zkreslené světlo. "Jsem v podstatě dokumentaristka," říká o sobě Hughesová, "a mám ráda příběhy ze života, příběhy, které se staly. Nebo alespoň takové, které se stát mohly." Není to však jen příběh sám, který autorku zajímá. Jde jí také - a především - o pohled na jednání člověka v mezní životní situaci, o sondu do mezilidských vztahů, o rozkrytí jednotlivých charakterů všech zúčastněných, tak jak se vyvíjejí v průběhu celé události. Proto těch "pět dní". Pět dní, které byly klíčové pro celé více než dva měsíce se vlekoucí vyšetřování tohoto případu. Den první, den třetí, den dvacátý osmý...

    12
  • Špatné chování
    Špatné chování (1993)
    FilmRole: Priest

    Tento vtipný příběh se odehrává v severním Londýně a vypráví o radostech, ale především strastech párku Irů, Gerryho, Ellie a jejich rodiny. Gerry (Stephen Rea) pracuje ve stavebnictví. Ellie (Sinead Cusack) je na částečný úvazek zaměstnána v knihkupectví a přitom se stará o jejich dvě děti a vaří čaj zástupu lidí, kteří procházejí nejen jejich domem, ale i životem. Mezi nimi je její rozvedená kamarádka Jesse (Clare Higgins), jejíž hněv na bývalého manžela značně komplikuje její vztah s dcerou; Howard Spink (Philip Jackson) s temným charakterem, který je vždy zapojen do nějakého podvodu a také bratři Nunnové (oba ztvárnil Phil Daniels), párek identických dvojčat, kteří se snaží dát dohromady McAllisterovic koupelnu.

    Žánry:DramaKomedie
    57%

    Tento vtipný příběh se odehrává v severním Londýně a vypráví o radostech, ale především strastech párku Irů, Gerryho, Ellie a jejich rodiny. Gerry (Stephen Rea) pracuje ve stavebnictví. Ellie (Sinead Cusack) je na částečný úvazek zaměstnána v knihkupectví a přitom se stará o jejich dvě děti a vaří čaj zástupu lidí, kteří procházejí nejen jejich domem, ale i životem. Mezi nimi je její rozvedená kamarádka Jesse (Clare Higgins), jejíž hněv na bývalého manžela značně komplikuje její vztah s dcerou; Howard Spink (Philip Jackson) s temným charakterem, který je vždy zapojen do nějakého podvodu a také bratři Nunnové (oba ztvárnil Phil Daniels), párek identických dvojčat, kteří se snaží dát dohromady McAllisterovic koupelnu.

    Žánry:DramaKomedie
    13
  • 14
  • Haf!
    Haf! (1988)
    Seriál
    Jestliže vás začne svrbět nos – dejte si dobrý pozor! Možná, že jenom kýchnete, ale možná že se změníte v malého chlupatého psa! A nebudete nikdy vědět, kdy to přijde a proč! Právě tak jako Erik, hrdina britského seriálu Haf!
    Seriál byl natočen podle oblíbené knihy Allana Ahlberga. Kromě Erika – psa i kluka – si určitě oblíbíte také Roye, Erikova přítele, který jediný s ním sdílí jeho tajemství a pomáhá mu z trablů a občas i do nich.
    Seriál natočil režisér David Cobham a jeho laskavý humor mu vynesl i řadu ocenění – například americkou cenu Emmy, televizní obdobu filmového Oscara.
    Žánry:KomedieRodinný
    51%
    Jestliže vás začne svrbět nos – dejte si dobrý pozor! Možná, že jenom kýchnete, ale možná že se změníte v malého chlupatého psa! A nebudete nikdy vědět, kdy to přijde a proč! Právě tak jako Erik, hrdina britského seriálu Haf!
    Seriál byl natočen podle oblíbené knihy Allana Ahlberga. Kromě Erika – psa i kluka – si určitě oblíbíte také Roye, Erikova přítele, který jediný s ním sdílí jeho tajemství a pomáhá mu z trablů a občas i do nich.
    Seriál natočil režisér David Cobham a jeho laskavý humor mu vynesl i řadu ocenění – například americkou cenu Emmy, televizní obdobu filmového Oscara.
    Žánry:KomedieRodinný
    15
  • Nečistá hra
    Nečistá hra (2002)
    Film
    Známého britského herce Petera O´Toola uvidíte jako veterána televizní zábavy J. J. Curtise a skvělého Aidana Gillena jako mladého začínajícího Davea Turnera. V zoufalém souboji se snaží vyřadit jeden druhého. S vynikajícími výkony Adriana Lestera a Julie Sawalha jde o jedinečnou hru, kde není nikdo připraven prohrát. Může se stát cokoliv, ale ve finále bude vítěz pouze jeden.
    Žánry:Drama
    48%
    Známého britského herce Petera O´Toola uvidíte jako veterána televizní zábavy J. J. Curtise a skvělého Aidana Gillena jako mladého začínajícího Davea Turnera. V zoufalém souboji se snaží vyřadit jeden druhého. S vynikajícími výkony Adriana Lestera a Julie Sawalha jde o jedinečnou hru, kde není nikdo připraven prohrát. Může se stát cokoliv, ale ve finále bude vítěz pouze jeden.
    Žánry:Drama
    16