Arna Mohelská: Nejlepší filmy
a seriály

6.2

Arna Mohelská: Filmy a seriály

  • Slovácko sa nesúdí
    Slovácko sa nesúdí (1976)
    SeriálRole: Puchýřová
    Tento komediální seriál byl natáčen v letech 1975 a 1984. Odehrává se v prostředí moravského Slovácka. Hlavními hrdiny jsou stařeček Matúš Pagáč v podání Jozefa Krónera a Jura Klásek v podání Oldřicha Velena. Dvanáctidílný seriál popisuje život slovácké vesnice počátkem dvacátého století. S úsměvem a z dnešního pohledu i s jakousi nostalgií ukazuje, že závist, malost, netolerance a blbost jsou mezi námi od nepaměti. A že moudrost, humor a laskavý přístup k životu mohou v mnohem pomoci.
    Žánry:Komedie
    77%
    Tento komediální seriál byl natáčen v letech 1975 a 1984. Odehrává se v prostředí moravského Slovácka. Hlavními hrdiny jsou stařeček Matúš Pagáč v podání Jozefa Krónera a Jura Klásek v podání Oldřicha Velena. Dvanáctidílný seriál popisuje život slovácké vesnice počátkem dvacátého století. S úsměvem a z dnešního pohledu i s jakousi nostalgií ukazuje, že závist, malost, netolerance a blbost jsou mezi námi od nepaměti. A že moudrost, humor a laskavý přístup k životu mohou v mnohem pomoci.
    Žánry:Komedie
    1
  • Bakaláři
    Bakaláři (1972)
    Seriál
    • iVysílání
    Ke svému názvu přišli Bakaláři až o něco později. První pořad se jmenoval Kufr za dveřmi. O příběhy na toto téma tvůrci požádali psychiatra Miroslava Plzáka, Jaroslava Dietla a Vladimíra Menšíka. Vladimír Menšík tehdy napsal povídku o manželovi, který při banální hádce rozkopl dvířka od kredence a kufr, do něhož je jeho žena uložila, aby je odnesl opravit, považoval za vyhazov. Diváci byli nadšeni, psali a přáli si pokračování. Jaroslav Dietl svolil, že bude pro nově vznikající pořad psát scénáře, ale kde neustále brát témata? Další nápad si poradil i s tímto problémem: výzva, aby diváci psali své příběhy, vyvolal až nečekanou reakci. Dopisy, které během následujících let přišli do televize, by se daly počítat na desetitisíce. Pořad dostal název Bakaláři vědy manželské. „Bakalář byl ve středověku učitel, člověk, který předával zkušenosti. Řekli jsme si, že našimi bakaláři budou právě diváci. Ať se o své zkušenosti dělí, ať je předávají druhým,“ prohlásila Libuše Pospíšilová. Témata, která přicházela, však měla daleko širší okruh. Lidé se psali i věci, které dosud nikomu nesvěřili. Jeden z dopisů dokonce začínal slovy: „To bych neřekla ani panu faráři...“ A tak nakonec zůstali jednoduše jen Bakaláři.(oficiální text distributora)
    72%
    Ke svému názvu přišli Bakaláři až o něco později. První pořad se jmenoval Kufr za dveřmi. O příběhy na toto téma tvůrci požádali psychiatra Miroslava Plzáka, Jaroslava Dietla a Vladimíra Menšíka. Vladimír Menšík tehdy napsal povídku o manželovi, který při banální hádce rozkopl dvířka od kredence a kufr, do něhož je jeho žena uložila, aby je odnesl opravit, považoval za vyhazov. Diváci byli nadšeni, psali a přáli si pokračování. Jaroslav Dietl svolil, že bude pro nově vznikající pořad psát scénáře, ale kde neustále brát témata? Další nápad si poradil i s tímto problémem: výzva, aby diváci psali své příběhy, vyvolal až nečekanou reakci. Dopisy, které během následujících let přišli do televize, by se daly počítat na desetitisíce. Pořad dostal název Bakaláři vědy manželské. „Bakalář byl ve středověku učitel, člověk, který předával zkušenosti. Řekli jsme si, že našimi bakaláři budou právě diváci. Ať se o své zkušenosti dělí, ať je předávají druhým,“ prohlásila Libuše Pospíšilová. Témata, která přicházela, však měla daleko širší okruh. Lidé se psali i věci, které dosud nikomu nesvěřili. Jeden z dopisů dokonce začínal slovy: „To bych neřekla ani panu faráři...“ A tak nakonec zůstali jednoduše jen Bakaláři.(oficiální text distributora)
    2
  • Nehynoucí láska
    Nehynoucí láska (1994)
    FilmRole: Suzanna Guicciardi
    "Všechnu svou hudbu a pozemské statky odkazují své nehynoucí lásce" - geniální skladatel Ludwig van Beethoven zemřel a jeho závěť šokovala pozůstalé i věrného Schindlera, jehož přátelství přežilo všechny Maestrovy rozmary. "Můj anděli, mé všechno, mé druhé já" - tak začíná dopis, který Schindler objevil v jeho písemnostech, vyznání tajemné osudové lásce, jejíž podobu nikdo netuší. poslední přání ale musí být naplněno, a tak se Anton Schindler vydává zpět do minulosti, kde se snaží objevit stopu té nehynoucí a utajené vášně. Přibližuje se k ní v recepci lázeňského hotelu, hledá ji v paláci hraběte Gallenburga a vzpomínkách půvabné Julie, zdá se mu, že ji má na dosah, když se setká s krásnou maďarskou hraběnkou Annou Marií Erdodyovou, s níž Beethoven prožil nejkrásnější období svého života. Ale všechno jsou to jen slepé uličky v Beethovenově bouřlivém životě a osudová závěť stále nenachází svého adresáta. Až neúnavný Schindler dospěje k období, kdy se skladatel zcela upnul na výchovu syna svého zesnulého bratra a téměř zničil jeho osamělou vdovu. A v tomto náhlém vzplanutí mezních emocí zachytí konečně Schindler světlo, které ho dovede k pravdě. Plastický obraz kontroverzního génia natáčel režisér a scénárista Bernard Rose v českém prostředí (Praha, Kroměříž, Buchlovice, Jaroměřice). Interpretem Beethovenovy klasické hudby je renomovaný Londýnský symfonický orchestr, řízený legendárním sirem Georgem Soltim.
    68%
    "Všechnu svou hudbu a pozemské statky odkazují své nehynoucí lásce" - geniální skladatel Ludwig van Beethoven zemřel a jeho závěť šokovala pozůstalé i věrného Schindlera, jehož přátelství přežilo všechny Maestrovy rozmary. "Můj anděli, mé všechno, mé druhé já" - tak začíná dopis, který Schindler objevil v jeho písemnostech, vyznání tajemné osudové lásce, jejíž podobu nikdo netuší. poslední přání ale musí být naplněno, a tak se Anton Schindler vydává zpět do minulosti, kde se snaží objevit stopu té nehynoucí a utajené vášně. Přibližuje se k ní v recepci lázeňského hotelu, hledá ji v paláci hraběte Gallenburga a vzpomínkách půvabné Julie, zdá se mu, že ji má na dosah, když se setká s krásnou maďarskou hraběnkou Annou Marií Erdodyovou, s níž Beethoven prožil nejkrásnější období svého života. Ale všechno jsou to jen slepé uličky v Beethovenově bouřlivém životě a osudová závěť stále nenachází svého adresáta. Až neúnavný Schindler dospěje k období, kdy se skladatel zcela upnul na výchovu syna svého zesnulého bratra a téměř zničil jeho osamělou vdovu. A v tomto náhlém vzplanutí mezních emocí zachytí konečně Schindler světlo, které ho dovede k pravdě. Plastický obraz kontroverzního génia natáčel režisér a scénárista Bernard Rose v českém prostředí (Praha, Kroměříž, Buchlovice, Jaroměřice). Interpretem Beethovenovy klasické hudby je renomovaný Londýnský symfonický orchestr, řízený legendárním sirem Georgem Soltim.
    3
  • Náš dědek Josef
    Náš dědek Josef (1976)
    Film
    • VOYO
    67%
    4
  • Podzimní návrat
    Podzimní návrat (2001)
    Film
    Celovečerní film režiséra a scenáristy Georga Agathonikiadise Podzimní návrat, který byl vyroben v brněnském studiu České televize (tvůrčí skupina Josefa Souchopa a Dariny Levové) ve spolupráci s řeckou televizí ERT , velmi působivě zpracovává zážitky řeckého chlapce, který po nuceném exodu za občanské války v Řecku v roce 1949 našel svůj druhý domov v tehdejším Československu, v městě Brně, kde ho vychovávali jeho řecký dědeček a řecká babička. Hrdina příběhu Podzimní návrat navštíví jako zralý muž místa svého dětství a mládí, aby převezl ostatky svých prarodičů do rodného Řecka, kde nyní žije. Vybavují se mu vzpomínky na milované osoby - babičku, dědečka, pana Nováka, němého blázna Miloše, přítele Rosťu, na jeho první lásky, na všechny dávné radostné i bolestné události. "Své brněnské dětství a mládí jsem se pokusil zvěčnit jako moravský Amarcord," říká o svém uměleckém projektu režisér George Agathonikiadis.
    Žánry:Drama
    52%
    Celovečerní film režiséra a scenáristy Georga Agathonikiadise Podzimní návrat, který byl vyroben v brněnském studiu České televize (tvůrčí skupina Josefa Souchopa a Dariny Levové) ve spolupráci s řeckou televizí ERT , velmi působivě zpracovává zážitky řeckého chlapce, který po nuceném exodu za občanské války v Řecku v roce 1949 našel svůj druhý domov v tehdejším Československu, v městě Brně, kde ho vychovávali jeho řecký dědeček a řecká babička. Hrdina příběhu Podzimní návrat navštíví jako zralý muž místa svého dětství a mládí, aby převezl ostatky svých prarodičů do rodného Řecka, kde nyní žije. Vybavují se mu vzpomínky na milované osoby - babičku, dědečka, pana Nováka, němého blázna Miloše, přítele Rosťu, na jeho první lásky, na všechny dávné radostné i bolestné události. "Své brněnské dětství a mládí jsem se pokusil zvěčnit jako moravský Amarcord," říká o svém uměleckém projektu režisér George Agathonikiadis.
    Žánry:Drama
    5
  • O moravské zemi
    O moravské zemi (1977)
    FilmRole: Tichoňová

    Důvod natočení tohoto filmu je jasný: měl zakrýt slavnou kroniku Vojtěcha Jasného Všichni dobří rodáci, výpověď o tragických důsledcích násilné kolektivizace. Prorežimní režisér Antonín Kachlík se též věnuje združstevňování moravské vesnice, provázenému omyly a donucováním, avšak ve svém optimistickém pohledu zdůrazňuje nadějné vyhlídky, vedoucí ke šťastné budoucnosti. Scelené vesnické lány se sice rodily v bolestech, avšak budou sloužit k užitku všemu dělnému lidu. Stejně jako u Jasného i tady ztělesnil Radek Brzobohatý tvrdohlavého sedláka, který si jen pozvolna přiznává výhody společného hospodaření. Narozdíl od poetické rozšafnosti i jadrnosti Jasného kroniky tu však narážíme na hlomozné pozérství.

    43%

    Důvod natočení tohoto filmu je jasný: měl zakrýt slavnou kroniku Vojtěcha Jasného Všichni dobří rodáci, výpověď o tragických důsledcích násilné kolektivizace. Prorežimní režisér Antonín Kachlík se též věnuje združstevňování moravské vesnice, provázenému omyly a donucováním, avšak ve svém optimistickém pohledu zdůrazňuje nadějné vyhlídky, vedoucí ke šťastné budoucnosti. Scelené vesnické lány se sice rodily v bolestech, avšak budou sloužit k užitku všemu dělnému lidu. Stejně jako u Jasného i tady ztělesnil Radek Brzobohatý tvrdohlavého sedláka, který si jen pozvolna přiznává výhody společného hospodaření. Narozdíl od poetické rozšafnosti i jadrnosti Jasného kroniky tu však narážíme na hlomozné pozérství.

    6
  • 7