Marek Matějka: Nejlepší filmy
a seriály

7.6

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Marek Matějka: Filmy a seriály

  • Karamazovi
    Karamazovi (2008)
    FilmRole: soudce, Polák
    • iVysílání
    • KVIFF TV
    • DaFilms
    Příběh se odehrává v současném Polsku. Do Krakova přijíždí skupina pražských herců v čele s režisérem hry, aby na alternativním festivalu v netradičním prostoru oceláren uvedla jevištní adaptaci Dostojevského hry Bratři Karamazovi, jejímž základem je vyšetřování otcovraždy. V divadelním dramatu, nabitém emocemi, láskou, žárlivostí, nenávistí, se řeší otázky víry, nesmrtelnosti a spásy lidské duše. Na pozadí divadelní zkoušky sledujeme osudy hereckého souboru, komické příběhy herců a režiséra. Do děje zasahuje i osobní tragédie jednoho z diváků, který projeví nezvyklé přání: poprosí herce, aby zahráli jenom pro něj. Zkouška se promění ve strhující představení, kdy herci vystupují pro jediného diváka. Náhle největší drama neprobíhá na jevišti, ale v hledišti... KARAMAZOVI jsou dramatem o morálce, povaze člověka, lidském svědomí, vině, trestu a odpuštění. Film není jen psychologickou sondou do zpustošené ruské duše, ale reflektuje aktuální téma odpovědnosti člověka za své činy. (oficiální text distributora)
    79%
    Příběh se odehrává v současném Polsku. Do Krakova přijíždí skupina pražských herců v čele s režisérem hry, aby na alternativním festivalu v netradičním prostoru oceláren uvedla jevištní adaptaci Dostojevského hry Bratři Karamazovi, jejímž základem je vyšetřování otcovraždy. V divadelním dramatu, nabitém emocemi, láskou, žárlivostí, nenávistí, se řeší otázky víry, nesmrtelnosti a spásy lidské duše. Na pozadí divadelní zkoušky sledujeme osudy hereckého souboru, komické příběhy herců a režiséra. Do děje zasahuje i osobní tragédie jednoho z diváků, který projeví nezvyklé přání: poprosí herce, aby zahráli jenom pro něj. Zkouška se promění ve strhující představení, kdy herci vystupují pro jediného diváka. Náhle největší drama neprobíhá na jevišti, ale v hledišti... KARAMAZOVI jsou dramatem o morálce, povaze člověka, lidském svědomí, vině, trestu a odpuštění. Film není jen psychologickou sondou do zpustošené ruské duše, ale reflektuje aktuální téma odpovědnosti člověka za své činy. (oficiální text distributora)
    1
  • Pouta
    Pouta (2009)
    FilmRole: svědek Liburda
    • iTunes
    • KVIFF TV
    Československo, 1982. Totalitní režim se zdá jako nekonečný a neukončitelný. Antonín, příslušník tajné policie, je vnitřně neklidný, možná až psychopatický násilník, plný neartikulovaného vzteku a zoufalství. Znuděný vším okolo sebe nasměruje své démony ke zdánlivě čistému, spíše ale neuchopitelnému bodu - k mladé ženě Kláře. Není to láska ani jiný druh čisté vášně - pouze spalující touha po iluzi útěku z šedivé klece a nudy. Antonínova nesmyslná snaha získat Kláru pro sebe ho obrací nejen proti tradičním nepřátelům režimu, ale i proti vlastním lidem a systému samotnému. Pokud ale Antoním porušuje pravidla organizace, jíž slouží, není to gesto občanské nebo dokonce politické - je to vzpoura čistě osobní a zběsilá.
    71%
    Československo, 1982. Totalitní režim se zdá jako nekonečný a neukončitelný. Antonín, příslušník tajné policie, je vnitřně neklidný, možná až psychopatický násilník, plný neartikulovaného vzteku a zoufalství. Znuděný vším okolo sebe nasměruje své démony ke zdánlivě čistému, spíše ale neuchopitelnému bodu - k mladé ženě Kláře. Není to láska ani jiný druh čisté vášně - pouze spalující touha po iluzi útěku z šedivé klece a nudy. Antonínova nesmyslná snaha získat Kláru pro sebe ho obrací nejen proti tradičním nepřátelům režimu, ale i proti vlastním lidem a systému samotnému. Pokud ale Antoním porušuje pravidla organizace, jíž slouží, není to gesto občanské nebo dokonce politické - je to vzpoura čistě osobní a zběsilá.
    2
  • Alois Nebel
    Alois Nebel (2011)
    FilmRole: Muz Dorothe
    • Max
    • VOYO
    • Canal+
    • +4
    Podzim 1989. Alois Nebel pracuje jako výpravčí v malé stanici Bílý Potok v Jeseníkách už dlouhá léta. Nebel je tichý samotář, kterého čas od času přepadne podivná mlha. Nejčastěji se mu v ní zjevuje Dorothe, oběť násilného odsunu Němců po 2. světové válce. Šedivé dny na nádraží na sklonku socialismu líně plynou, výhybkář Wachek společně se svým otcem klšeftují s důstojníky sovětské armády. Poklidnou atmosféru naruší až Němý, který překročí hranice se sekyrou v ruce, aby pomstil svoji matku. Halucinace nakonec Nebela přivedou do blázince a přijde o místo výpravčího. Vydá se do Prahy a na hlavním nádraží najde svou životní lásku, toaletářku Květu. Němý se rozhodne vrátit znovu do hor, aby se setkal s Němým a souboj s temnými stíny minulosti dovedl do konce. Adaptaci grafické románové trilogie Alois Nebel (Bílý Potok, Hlavní nádraží, Zlaté hory) upravili do filmové podoby Jaroslav Rudiš a Jaromír 99 (=Jaromír Švejdík), režie se ujal debutující Tomáš Luňák. Pro zachování výtvarného stylu předlohy a zároveň k dosažení co největší míry reálnosti byla zvolena  technologie rotoskopingu, která kombinuje hraný a animovaný film (scéna natočená v reálu s herci je posléze překreslena a po jednotlivých oknech animována).
    64%
    Podzim 1989. Alois Nebel pracuje jako výpravčí v malé stanici Bílý Potok v Jeseníkách už dlouhá léta. Nebel je tichý samotář, kterého čas od času přepadne podivná mlha. Nejčastěji se mu v ní zjevuje Dorothe, oběť násilného odsunu Němců po 2. světové válce. Šedivé dny na nádraží na sklonku socialismu líně plynou, výhybkář Wachek společně se svým otcem klšeftují s důstojníky sovětské armády. Poklidnou atmosféru naruší až Němý, který překročí hranice se sekyrou v ruce, aby pomstil svoji matku. Halucinace nakonec Nebela přivedou do blázince a přijde o místo výpravčího. Vydá se do Prahy a na hlavním nádraží najde svou životní lásku, toaletářku Květu. Němý se rozhodne vrátit znovu do hor, aby se setkal s Němým a souboj s temnými stíny minulosti dovedl do konce. Adaptaci grafické románové trilogie Alois Nebel (Bílý Potok, Hlavní nádraží, Zlaté hory) upravili do filmové podoby Jaroslav Rudiš a Jaromír 99 (=Jaromír Švejdík), režie se ujal debutující Tomáš Luňák. Pro zachování výtvarného stylu předlohy a zároveň k dosažení co největší míry reálnosti byla zvolena  technologie rotoskopingu, která kombinuje hraný a animovaný film (scéna natočená v reálu s herci je posléze překreslena a po jednotlivých oknech animována).
    3