5.8

Maurizio Donadoni: Filmy a seriály

  • 1
  • Martin Eden
    Martin Eden (2019)
    FilmRole: Renato

    Filmová adaptace románu Jacka Londona je zasazena do blíže neurčeného období v italské historii. Martin Eden se ze všech sil snaží povznést nad bídné poměry dělnické třídy, ze které pochází. Doufá, že intenzivním samostudiem se dostane mezi literární elitu a bude se moci oženit s mladou bohatou ženou. Vizuálně působivé vyprávění vytváří fresku, která v mnohém připomíná největší klasiky italské kinematografie. Luca Marinelli dostal za hlavní roli cenu za nejlepší herecký výkon na MFF v Benátkách. (Febiofest)

    Žánry:DramaRomantický
    70%

    Filmová adaptace románu Jacka Londona je zasazena do blíže neurčeného období v italské historii. Martin Eden se ze všech sil snaží povznést nad bídné poměry dělnické třídy, ze které pochází. Doufá, že intenzivním samostudiem se dostane mezi literární elitu a bude se moci oženit s mladou bohatou ženou. Vizuálně působivé vyprávění vytváří fresku, která v mnohém připomíná největší klasiky italské kinematografie. Luca Marinelli dostal za hlavní roli cenu za nejlepší herecký výkon na MFF v Benátkách. (Febiofest)

    Žánry:DramaRomantický
    2
  • 3
  • Temný Janov
    Temný Janov (2020)
    Minisérie
    Detektivka Petra Delicato, protagonistka seriálu Temný Janov, je dvakrát rozvedená sebevědomá samotářka, která se nebojí užívat si života s náhodnými známostmi. Právě se vrátila sloužit na oddělení vražd, kde se má spojit se zkušeným kolegou Antoniem Montem, cynikem z Benátek, který snad už u policie viděl vše. Janovské vraždy však mohou překvapit i ty nejzkušenější a oba kolegové se tak musí co nejdříve sehrát, jinak je místní podsvětí převálcuje. To, co začíná jako pracovní vztah, se však může postupem času posunou na novou úroveň...
    67%
    Detektivka Petra Delicato, protagonistka seriálu Temný Janov, je dvakrát rozvedená sebevědomá samotářka, která se nebojí užívat si života s náhodnými známostmi. Právě se vrátila sloužit na oddělení vražd, kde se má spojit se zkušeným kolegou Antoniem Montem, cynikem z Benátek, který snad už u policie viděl vše. Janovské vraždy však mohou překvapit i ty nejzkušenější a oba kolegové se tak musí co nejdříve sehrát, jinak je místní podsvětí převálcuje. To, co začíná jako pracovní vztah, se však může postupem času posunou na novou úroveň...
    4
  • 5
  • 6
  • Poklidný život
    Poklidný život (2010)
    FilmRole: Claudio
    Hned druhý celovečerní film Claudia Cupelliniho znamená v jeho tvorbě výrazný umělecký posun. V tomto neobyčejně hlubokém psychologickém thrilleru totiž prokazuje vypravěčskou a stylistickou vyzrálost, za niž si bezpochyby zasluhuje místo na pomyslném seznamu nejpozoruhodnějších italských režisérů současnosti. V hlavní roli září vynikající Toni Servillo coby Rosario, všemi hledaný zločinec, skrývající se před svou minulostí v tichých lesích poblíž Wiesbadenu. Společně se svou německou manželkou Renate tu provozuje hotel s restaurací, kde se jednoho dne znenadání a jakoby odnikud objeví dva italští mladíci... Spolupráce s Gergelyem Pohárnokem se ukázala jako velice šťastná volba, neboť tento vynikající maďarský kameraman (Škyt, Taxidermia) svými chladně elegantními a místy mrazivými obrazy mistrně dokresluje téma blízkosti a vzdálenosti mezi lidmi.
    Žánry:DramaKrimi
    66%
    Hned druhý celovečerní film Claudia Cupelliniho znamená v jeho tvorbě výrazný umělecký posun. V tomto neobyčejně hlubokém psychologickém thrilleru totiž prokazuje vypravěčskou a stylistickou vyzrálost, za niž si bezpochyby zasluhuje místo na pomyslném seznamu nejpozoruhodnějších italských režisérů současnosti. V hlavní roli září vynikající Toni Servillo coby Rosario, všemi hledaný zločinec, skrývající se před svou minulostí v tichých lesích poblíž Wiesbadenu. Společně se svou německou manželkou Renate tu provozuje hotel s restaurací, kde se jednoho dne znenadání a jakoby odnikud objeví dva italští mladíci... Spolupráce s Gergelyem Pohárnokem se ukázala jako velice šťastná volba, neboť tento vynikající maďarský kameraman (Škyt, Taxidermia) svými chladně elegantními a místy mrazivými obrazy mistrně dokresluje téma blízkosti a vzdálenosti mezi lidmi.
    Žánry:DramaKrimi
    7
  • Miluji tě
    Miluji tě (1986)
    FilmRole: Georges
    Asociální mladík Michel, který se stane psychicky i fyzicky závislý na nalezeném předmětu, připomíná některé postavy z předchozích Ferreriho filmů. Michel si tu vytváří závislost, jež postupně přerůstá v posedlost, svým vztahem k elektronické klíčence v podobě ženské tváře, která po každém zapískání vysloví ženským hlasem „I Love You - Miluji tě“. Klíčenka tady nesymbolizuje pouze závislost jedince na konzumních výrobcích kapitalistické společnosti, ale představuje také sexuálně fetišistický objekt, bez kterého není hrdina postupem času schopen dosáhnout orgasmu ani navázat trvalý partnerský vztah s opačným pohlavím. Ferreri zde přímo intertextově odkazuje na svůj snímek Dillinger je mrtvý, který Michel v závěru filmu sleduje v televizi a v němž také dochází k prolnutí reality a fikce. Otevřený konec, kdy hrdina plave v moři za iluzorní jachtou, vybízí diváka k různým interpretacím. Dosáhl Michel nové existence? Vyřeší své problémy útěkem ze skutečnosti do vlastní vytvořené iluze či sebevraždou v reálném světě? K podobným otázkám vybízí Ferreri též v závěru svého filmu Žádám o azyl (Chiedo asilo, 1979), kde se Roberto buďto identifikuje se světem dětské představivosti nebo společně s malým chlapcem ukončí život pod hladinou moře.
    65%
    Asociální mladík Michel, který se stane psychicky i fyzicky závislý na nalezeném předmětu, připomíná některé postavy z předchozích Ferreriho filmů. Michel si tu vytváří závislost, jež postupně přerůstá v posedlost, svým vztahem k elektronické klíčence v podobě ženské tváře, která po každém zapískání vysloví ženským hlasem „I Love You - Miluji tě“. Klíčenka tady nesymbolizuje pouze závislost jedince na konzumních výrobcích kapitalistické společnosti, ale představuje také sexuálně fetišistický objekt, bez kterého není hrdina postupem času schopen dosáhnout orgasmu ani navázat trvalý partnerský vztah s opačným pohlavím. Ferreri zde přímo intertextově odkazuje na svůj snímek Dillinger je mrtvý, který Michel v závěru filmu sleduje v televizi a v němž také dochází k prolnutí reality a fikce. Otevřený konec, kdy hrdina plave v moři za iluzorní jachtou, vybízí diváka k různým interpretacím. Dosáhl Michel nové existence? Vyřeší své problémy útěkem ze skutečnosti do vlastní vytvořené iluze či sebevraždou v reálném světě? K podobným otázkám vybízí Ferreri též v závěru svého filmu Žádám o azyl (Chiedo asilo, 1979), kde se Roberto buďto identifikuje se světem dětské představivosti nebo společně s malým chlapcem ukončí život pod hladinou moře.
    8
  • Caravaggiův stín
    Caravaggiův stín (2022)
    FilmRole: papež Pavel V.
    • Edison
    Itálie počátku 17. století. Slavný malíř Caravaggio (Riccardo Scamarcio) se skrývá před spravedlností poté, co zabil jednoho ze svých soků v lásce. A aby toho nebylo málo, církev zjistila, že jako modely pro své sakrální obrazy používá prostitutky, zloděje a tuláky, což je zcela nepřípustné. Papež Pavel V. proto pověří spolehlivého inkvizitora (Louis Garrel), aby se vydal po stopách Caravaggia a rozhodl, zda má být problémovému umělci udělena milost. Film Caravaggiův stín je historickým dramatem slavného italského herce a režiséra Michela Placida. Film byl podpořen programem Kreativní Evropa MEDIA.
    63%
    Itálie počátku 17. století. Slavný malíř Caravaggio (Riccardo Scamarcio) se skrývá před spravedlností poté, co zabil jednoho ze svých soků v lásce. A aby toho nebylo málo, církev zjistila, že jako modely pro své sakrální obrazy používá prostitutky, zloděje a tuláky, což je zcela nepřípustné. Papež Pavel V. proto pověří spolehlivého inkvizitora (Louis Garrel), aby se vydal po stopách Caravaggia a rozhodl, zda má být problémovému umělci udělena milost. Film Caravaggiův stín je historickým dramatem slavného italského herce a režiséra Michela Placida. Film byl podpořen programem Kreativní Evropa MEDIA.
    9
  • Příběh Piery
    Příběh Piery (1983)
    FilmRole: Massimo
    Režisér Marco Ferreri stvořil iracionální erotický pamflet o poněkud netypické rodině: o stárnoucí nymfomance, upracovaném a odevzdaném manželovi a jejich dceři posedlé sexem, která ve své sexuální i citové dezorientaci sdílí lože jednou s otcem, jindy s matkou. Mezi blouděním a omyly svých rodičů nakonec Piera nalezne vlastní životní cestu: rozhodne se stát herečkou ... Ferreriho snímek inspirovala autobiografická knížka herečky Piery Degli Esposti.
    Žánry:Drama
    63%
    Režisér Marco Ferreri stvořil iracionální erotický pamflet o poněkud netypické rodině: o stárnoucí nymfomance, upracovaném a odevzdaném manželovi a jejich dceři posedlé sexem, která ve své sexuální i citové dezorientaci sdílí lože jednou s otcem, jindy s matkou. Mezi blouděním a omyly svých rodičů nakonec Piera nalezne vlastní životní cestu: rozhodne se stát herečkou ... Ferreriho snímek inspirovala autobiografická knížka herečky Piery Degli Esposti.
    Žánry:Drama
    10
  • Země potomků
    Země potomků (2021)
    FilmRole: Lorenzo
    61%
    11
  • Osamělost prvočísel
    Osamělost prvočísel (2010)
    FilmRole: Umberto Balossino

    Prvočíslo je ze své podstaty osamělá věc: dá se dělit jen samo sebou nebo jedničkou a nehodí se k žádnému jinému prvočíslu. Alice a Mattia se také pohybují po vlastních osách, každý se svou vlastní tragédií. Jako dítě se Alice kvůli svému panovačnému otci stala obětí těžké lyžařské nehody a následně i anorexie. Při setkání s Mattiou poznává spřízněnou duši a Mattia prozrazuje Alici své strašné tajemství: v dětství nechal svou mentálně retardovanou sestru–dvojče samotnou, odešel na oslavu, a když se vrátil, sestra zmizela. Tyto dvě zásadní události navždy poznamenaly životy Alice i Mattea a jak tak dospívají, zdá se, že i jejich osudy se nezvratně proplétají. Natočeno podle knižního bestselleru Paola Giordana se stejnojmenným názvem, který v letech 2009 a 2010 figuroval na předních příčkách prodejnosti knih v ČR.

     

    Žánry:Drama
    60%

    Prvočíslo je ze své podstaty osamělá věc: dá se dělit jen samo sebou nebo jedničkou a nehodí se k žádnému jinému prvočíslu. Alice a Mattia se také pohybují po vlastních osách, každý se svou vlastní tragédií. Jako dítě se Alice kvůli svému panovačnému otci stala obětí těžké lyžařské nehody a následně i anorexie. Při setkání s Mattiou poznává spřízněnou duši a Mattia prozrazuje Alici své strašné tajemství: v dětství nechal svou mentálně retardovanou sestru–dvojče samotnou, odešel na oslavu, a když se vrátil, sestra zmizela. Tyto dvě zásadní události navždy poznamenaly životy Alice i Mattea a jak tak dospívají, zdá se, že i jejich osudy se nezvratně proplétají. Natočeno podle knižního bestselleru Paola Giordana se stejnojmenným názvem, který v letech 2009 a 2010 figuroval na předních příčkách prodejnosti knih v ČR.

     

    Žánry:Drama
    12
  • Sanguepazzo
    Sanguepazzo (2008)
    FilmRole: Vero Marozin
    • Filmbox+
    Na svitaní 30. apríla 1945, päť dní po oslobodení, sa na periférii Milána objavia dve krvavé telá: Osvaldo Valenti a Luisa Ferida, ktorých popravili partizáni. Známa herecká dvojica, zbožňovaná verejnosťou, slávny a škandálny pár na striebornom plátne i mimo neho. Valenti a Ferida boli hviezdami a ikonami fašistickej kinematografie. V reálnom živote drogovo závislí umelci so sklonmi k sexuálnej promiskuite. Ich súkromný život bol divoký a nerestný, rovnako ako väčšina postáv, ktoré stvárňovali na filmovom plátne
    Žánry:DramaHistorický
    59%
    Na svitaní 30. apríla 1945, päť dní po oslobodení, sa na periférii Milána objavia dve krvavé telá: Osvaldo Valenti a Luisa Ferida, ktorých popravili partizáni. Známa herecká dvojica, zbožňovaná verejnosťou, slávny a škandálny pár na striebornom plátne i mimo neho. Valenti a Ferida boli hviezdami a ikonami fašistickej kinematografie. V reálnom živote drogovo závislí umelci so sklonmi k sexuálnej promiskuite. Ich súkromný život bol divoký a nerestný, rovnako ako väčšina postáv, ktoré stvárňovali na filmovom plátne
    Žánry:DramaHistorický
    13
  • Lišák
    Lišák (1988)
    FilmRole: Aldo Marignano

    Bohatý janovský rejdař, milionář Ugo Maria Volpone, je nejen lakomý, ale také notně zlomyslný a baví se především tyranizováním tří společníků a přátel, kteří čekají na jeho smrt, aby se mohli vrhnout na obrovské dědictví. Poslední žertík na jejich účet vymyslí krátce po nástupu svého nového komorníka Bartolomea Mosca, kterého přesvědčí, aby společně s ním oklamal trojici jeho potenciálních dědiců a sehrál velkolepou komedii. Volpone předstírá, že umírá a každému z trojice mužů dá naději, že právě on by se mohl stát v brzké době jediným dědicem veškerého jeho obrovského majetku. Současně jim s pomocí komorníka naznačí, že dědicem se stane ten, který mu poslední dny života nejvíce zpříjemní. Potenciální dědici shromáždění kolem smrtelného lože se bez váhání pustí do soutěže o milionářovu přízeň. Jeden mu nabídne klíče svého luxusního vozu Maserati, druhý mu věnuje svou luxusní jachtu a třetí, ženatý Ciro Corvino, mu dokonce nabídne svou překrásnou manželku Francescu.

    Žánry:Komedie
    58%

    Bohatý janovský rejdař, milionář Ugo Maria Volpone, je nejen lakomý, ale také notně zlomyslný a baví se především tyranizováním tří společníků a přátel, kteří čekají na jeho smrt, aby se mohli vrhnout na obrovské dědictví. Poslední žertík na jejich účet vymyslí krátce po nástupu svého nového komorníka Bartolomea Mosca, kterého přesvědčí, aby společně s ním oklamal trojici jeho potenciálních dědiců a sehrál velkolepou komedii. Volpone předstírá, že umírá a každému z trojice mužů dá naději, že právě on by se mohl stát v brzké době jediným dědicem veškerého jeho obrovského majetku. Současně jim s pomocí komorníka naznačí, že dědicem se stane ten, který mu poslední dny života nejvíce zpříjemní. Potenciální dědici shromáždění kolem smrtelného lože se bez váhání pustí do soutěže o milionářovu přízeň. Jeden mu nabídne klíče svého luxusního vozu Maserati, druhý mu věnuje svou luxusní jachtu a třetí, ženatý Ciro Corvino, mu dokonce nabídne svou překrásnou manželku Francescu.

    Žánry:Komedie
    14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • Freccia nera, La
    Freccia nera, La (2006)
    Seriál
    Okolo roku 1450 pretrvávali na severe Talianska boje. Pápežská stolica, biskup Cusano i cisárstvo sa už dlhší čas usilovali o nastolenie mieru, no zdalo sa, že to nebude možné kvôli žoldnierom, ktorí mali záujem podmaňovať si ďalšie územia. V tomto zložitom období sa na území, kde prebiehali boje, vytvorila skupina rebelov, nazývaná Čierny Šíp. Na cisárskom území, v hrade Monbforte, žil Marco so svojimi nevlastnými rodičmi. Raniero di Rottenburg bol priateľ Marcovho otca a po jeho smrti chlapca vychovával...V kláštore Torrealta sa ukrýva kontesa Giovanna Bentivogliová, chránenkyňa biskupa Cusana. Jej rodičia záhadne zmizli, keď bola malá. Raniero je rozhodnutý uniesť Giovannu, a vydať ju za Marca...Giovanna narába s lukom obratne ako muž - a preto v chlapčenskom prestrojení bojuje vo vojsku princa von Altenkirchena. Na bojisku sa stretne s Marcom, ktorý bojuje na nepriateľskej strane...
    Marca vyslobodia zo zajatia výmenou za Alessija, ale Giovanna zostáva zajatkyňou Čierneho Šípu. Marco sa vyberie do tábora rebelov, aby ju vyslobodil. A tam sa od Braccia dozvie krutú pravdu o Ranierovi di Rottenburg: to on zavraždil jeho otca...
    Keď sa Marco dozvie, že jeho otca zavraždil Raniero di Rottenburg, pridá sa k Čiernemu Šípu. Chce zabiť Raniera a nastoliť v kraji spravodlivosť...V Castellrove sa raz mesačne koná bojová porada všetkých mocných Tirolska. A Marco dostane nápad - vniknúť do Castelrova, uväzniť ich, a ukončiť túto nezmyselnú vojnu...
    Ranierovi vojaci zlikvidovali Čierny Šíp. Marcovi sa podarilo ujsť, no Giovanna sa dostala do Ranierových rúk. Je rozhodnutý vydať ju za vojvodu z Castellrova...Biskupovi Cusanovi hrozí nebezpečenstvo. Giovanna sa podujme na to, že zistí, o čo ide - a použije na to všetky dostupné prostriedky...
    Giovanna odmietne vydať sa za vojvodu di Castellrovo. Spoznala v ňom muža, ktorý má na svedomí smrť jej matky...Trest za neposlušnosť ju neminie - Raniero ju pošle do baní v Lagoskure...Marco dá dokopy ľudí, aby ju odtiaľ vyslobodil. No Giovannu tam už nenašiel. Uverila totiž dômyselným Ranierovým intrigám...
    Giovanna naoko síce súhlasila so svadbou s nenávideným vojvodom, ale je rozhodnutá obetovať svoj život - a súčasne pomstiť matkinu smrť. Kým sa Giovanna pripravuje na svadbu, za múrmi hradu Monforte našli Marcovo mŕtve telo...Giovanna sľubuje, že čoskoro budú zasa spolu, spojení smrťou, keď im nebolo dopriate, aby sa ich osudy spojili za života...Naozaj nič nezvráti krutý osud?! Naozaj zaplatia Marco a Giovanna za to, že všetci a všetko bolo proti nim...?
    55%
    Okolo roku 1450 pretrvávali na severe Talianska boje. Pápežská stolica, biskup Cusano i cisárstvo sa už dlhší čas usilovali o nastolenie mieru, no zdalo sa, že to nebude možné kvôli žoldnierom, ktorí mali záujem podmaňovať si ďalšie územia. V tomto zložitom období sa na území, kde prebiehali boje, vytvorila skupina rebelov, nazývaná Čierny Šíp. Na cisárskom území, v hrade Monbforte, žil Marco so svojimi nevlastnými rodičmi. Raniero di Rottenburg bol priateľ Marcovho otca a po jeho smrti chlapca vychovával...V kláštore Torrealta sa ukrýva kontesa Giovanna Bentivogliová, chránenkyňa biskupa Cusana. Jej rodičia záhadne zmizli, keď bola malá. Raniero je rozhodnutý uniesť Giovannu, a vydať ju za Marca...Giovanna narába s lukom obratne ako muž - a preto v chlapčenskom prestrojení bojuje vo vojsku princa von Altenkirchena. Na bojisku sa stretne s Marcom, ktorý bojuje na nepriateľskej strane...
    Marca vyslobodia zo zajatia výmenou za Alessija, ale Giovanna zostáva zajatkyňou Čierneho Šípu. Marco sa vyberie do tábora rebelov, aby ju vyslobodil. A tam sa od Braccia dozvie krutú pravdu o Ranierovi di Rottenburg: to on zavraždil jeho otca...
    Keď sa Marco dozvie, že jeho otca zavraždil Raniero di Rottenburg, pridá sa k Čiernemu Šípu. Chce zabiť Raniera a nastoliť v kraji spravodlivosť...V Castellrove sa raz mesačne koná bojová porada všetkých mocných Tirolska. A Marco dostane nápad - vniknúť do Castelrova, uväzniť ich, a ukončiť túto nezmyselnú vojnu...
    Ranierovi vojaci zlikvidovali Čierny Šíp. Marcovi sa podarilo ujsť, no Giovanna sa dostala do Ranierových rúk. Je rozhodnutý vydať ju za vojvodu z Castellrova...Biskupovi Cusanovi hrozí nebezpečenstvo. Giovanna sa podujme na to, že zistí, o čo ide - a použije na to všetky dostupné prostriedky...
    Giovanna odmietne vydať sa za vojvodu di Castellrovo. Spoznala v ňom muža, ktorý má na svedomí smrť jej matky...Trest za neposlušnosť ju neminie - Raniero ju pošle do baní v Lagoskure...Marco dá dokopy ľudí, aby ju odtiaľ vyslobodil. No Giovannu tam už nenašiel. Uverila totiž dômyselným Ranierovým intrigám...
    Giovanna naoko síce súhlasila so svadbou s nenávideným vojvodom, ale je rozhodnutá obetovať svoj život - a súčasne pomstiť matkinu smrť. Kým sa Giovanna pripravuje na svadbu, za múrmi hradu Monforte našli Marcovo mŕtve telo...Giovanna sľubuje, že čoskoro budú zasa spolu, spojení smrťou, keď im nebolo dopriate, aby sa ich osudy spojili za života...Naozaj nič nezvráti krutý osud?! Naozaj zaplatia Marco a Giovanna za to, že všetci a všetko bolo proti nim...?
    19
  • Regista di matrimoni, Il
    Regista di matrimoni, Il (2006)
    FilmRole: Micetti

    Režisér Franco Elica těžce nese, že se jeho dcera vdává za bigotního katolíka. Náladu mu nedodá úkol natočit už stou verzi adaptace Snoubenců Alessandra Manzoniho, a tak odjede z Říma do zapadlého kouta na pobřeží Sicílie. Tam nečekaně potká tři zajímavé lidi: muže, který se živí tím, že pořizuje filmové záznamy svateb, zestárlého režiséra, který se prohlásil za mrtvého, aby se dočkal slávy, jež mu jako živému zůstala odepřena, a konečně zchudlého knížete, který vkládá naděje do výhodného sňatku své dcery. Právě ten požádá Franka, aby jako režisér svatbu jeho dcery natočil, a Franco napůl z žertu, napůl ze zvědavosti souhlasí. Události se však začnou vyvíjet jinak, než oba muži čekali. „Pro mne se film vždycky rodí z nějakého obrazu. Tenhle námět mě napadl, když jsem jednou v Kalábrii viděl filmovat svatbu a překvapilo mne, jak profesionálně si počínali nevěsta a ženich: poslouchali každý pokyn ,režiséra‘, úplně jako opravdoví herci,“ říká Marco Bellocchio. Jako mnohokrát předtím i v tomto jeho filmu se často stírá hranice mezi skutečným a vysněným.

    54%

    Režisér Franco Elica těžce nese, že se jeho dcera vdává za bigotního katolíka. Náladu mu nedodá úkol natočit už stou verzi adaptace Snoubenců Alessandra Manzoniho, a tak odjede z Říma do zapadlého kouta na pobřeží Sicílie. Tam nečekaně potká tři zajímavé lidi: muže, který se živí tím, že pořizuje filmové záznamy svateb, zestárlého režiséra, který se prohlásil za mrtvého, aby se dočkal slávy, jež mu jako živému zůstala odepřena, a konečně zchudlého knížete, který vkládá naděje do výhodného sňatku své dcery. Právě ten požádá Franka, aby jako režisér svatbu jeho dcery natočil, a Franco napůl z žertu, napůl ze zvědavosti souhlasí. Události se však začnou vyvíjet jinak, než oba muži čekali. „Pro mne se film vždycky rodí z nějakého obrazu. Tenhle námět mě napadl, když jsem jednou v Kalábrii viděl filmovat svatbu a překvapilo mne, jak profesionálně si počínali nevěsta a ženich: poslouchali každý pokyn ,režiséra‘, úplně jako opravdoví herci,“ říká Marco Bellocchio. Jako mnohokrát předtím i v tomto jeho filmu se často stírá hranice mezi skutečným a vysněným.

    20
  • 21
  • 22
  • Palte do mne
    Palte do mne (2006)
    FilmRole: Aymon
    Romantický historický film s Omarem Sharifem v hlavní roli. Neapol 1815, poslední měsíce vlády Joachima Murata, dosazeného na trůn Napoleonem před 7 lety, ukazují úspěchy i tragický epilog tohoto krále, který vždycky probouzel vášně neapolského lidu svými sny o sjednocení Itálie. Mladý Eugenio (Massimiliano Varrese) se po letech strávených ve Francii vrací se zraněním utrpěným v bitvě do rodné Neapole ke svému dědečkovi donu Nicolovi (Omar Sharif), stárnoucímu šlechtici, který píše svůj "neapolský deník". Eugenio se zotavuje, je okouzlen i zmaten vírem rozporuplné reality Neapole. Za podpory svého dědečka, plného laskavého porozumění, hledá novou roli v životě a vytváří si nové životní hodnoty. Jeho cesta se obrací k přírodě i duchovnu a prožívá dosud nepoznaný cit - opravdovou lásku k dívce Grazelle (Sonali Kulkarni), která ho vyvádí z temnoty války ke světlu... Omar Sharif a Sonali Kulkarni obdrželi za své herecké výkony v tomto filmu cenu na italském festivalu BAFF 2006.
    Žánry:DramaHistorický
    47%
    Romantický historický film s Omarem Sharifem v hlavní roli. Neapol 1815, poslední měsíce vlády Joachima Murata, dosazeného na trůn Napoleonem před 7 lety, ukazují úspěchy i tragický epilog tohoto krále, který vždycky probouzel vášně neapolského lidu svými sny o sjednocení Itálie. Mladý Eugenio (Massimiliano Varrese) se po letech strávených ve Francii vrací se zraněním utrpěným v bitvě do rodné Neapole ke svému dědečkovi donu Nicolovi (Omar Sharif), stárnoucímu šlechtici, který píše svůj "neapolský deník". Eugenio se zotavuje, je okouzlen i zmaten vírem rozporuplné reality Neapole. Za podpory svého dědečka, plného laskavého porozumění, hledá novou roli v životě a vytváří si nové životní hodnoty. Jeho cesta se obrací k přírodě i duchovnu a prožívá dosud nepoznaný cit - opravdovou lásku k dívce Grazelle (Sonali Kulkarni), která ho vyvádí z temnoty války ke světlu... Omar Sharif a Sonali Kulkarni obdrželi za své herecké výkony v tomto filmu cenu na italském festivalu BAFF 2006.
    Žánry:DramaHistorický
    23
  • 24
  • 25