Zajímavosti 4
- V jednom záběru ryby Arandaspis, která plave u útesu, což je scéna, která se údajně odehrává před 475 miliony let, kdy se ryby teprve začínaly vyvíjet, je v pozadí mezi korály vidět současná ryba.
- Seriál prezentuje starou myšlenku, že tyranosauří rodiny lovily společně jako smečka, a navrhuje, aby se mladá zvířata účastnila lovu a pomáhala dospělým. Tato hypotéza byla koncem 90. let a v roce 2000 velmi rozšířená, ale nemá žádné konkrétní důkazy a mnoho vědců ji dlouho považovalo za nepravděpodobnou, i když ani ona nebyla zcela zdiskreditována. Tělesné proporce mláďat a dospělých tyranosaurů se výrazně lišily, mláďata byla štíhlejší a mrštnější a lépe se hodila k lovu různé kořisti než robustní a mohutnější dospělí jedinci. Obecně je možné, že tyranosauři lovili společně, jen ne ti velmi mladí, které vidíme v seriálu.
- Seriál vyvolal v internetových paleontologických diskusích mnoho kontroverzí, mnozí hlasití paleontologičtí nadšenci jej nepříznivě srovnávali s dokumentárním seriálem Prehistorická planeta (2022) televize Apple a někteří lidé dokonce naznačovali, že tento seriál byl pouze "rychlým tahákem peněz" společnosti Netflix. Ačkoli mají oba seriály širokou podobnost, jejich formáty se liší: Prehistoric Planet (2022) byl více vědecký a spekulativní, představoval zobrazení pozdně křídové fauny většinou aktuální podle vědeckého myšlení po roce 2010 a vyhýbal se zastaralým mediálním tropům, jako jsou dinosauři řvoucí jako filmová monstra. Tento seriál naopak více odpovídá vědeckým teoriím před rokem 2010, má konzervativnější a méně spekulativní myšlenky a místo toho se zaměřuje na dramatizované vyprávění, které zjednodušuje vývoj evolučních linií pro nenáročné diváky. Není pravda, že tento seriál vznikl, aby se přiživil na Prehistorické planetě (2022), protože oba seriály byly ve vývoji více než půl desetiletí nezávisle na sobě. To také částečně vysvětluje zastaralé vědecké tropy přítomné v tomto seriálu.
- CGI efekty vytvořila společnost Industrial Light & Magic neboli ILM, stejná společnost, která vytvořila počítačové efekty pro filmové série Jurský park a Jurský svět. Podle paleontologa Bharta-Anjana Bhullara, vědeckého konzultanta, který spolupracoval s týmem ILM, mohly být některé modely zvířat, které jsou v seriálu k vidění, založeny na modelech z filmů Jurský svět, i když značně aktualizovaných, aby se podobaly skutečným prehistorickým zvířatům, nikoli filmovým monstrům. Bhullar naznačil, že ILM si byla vědoma toho, že Jurské filmy mají mezi paleontologickými nadšenci smíšenou pověst, protože tvorové vidění ve filmech nebyli koncipováni jako vědecky podložení (například přerostlí šupinatí "raptoři", kteří odkazují na vyobrazení ze 70. a 80. let minulého století), takže se v tomto seriálu snažila "dát to do pořádku" a mezi vědci a animátory probíhalo mnoho jednání tam a zpět. Nicméně online paleokomunity si všimly, že některá CGI zvířata prezentovaná v seriálu stále neodpovídají vědeckým standardům roku 2020 a obsahují podivné chyby, jako jsou nepřesné tvary lebek a proporce těla. Několik chyb lze připsat na vrub pokroku vědy během vývoje seriálu: obrněná ryba Dunkleosteus je zobrazena s dlouhým, štíhlým tělem, ačkoli studie z roku 2023 tvrdí, že by v životě byla výrazně kratší a robustnější.