Musím říci, že když teď chápu smysl Godzilly a proč jí Japonci vymysleli, tenhle film u mě dostal vyšší rozměr. Rozdíl oproti americké verzi je dost patrný. Zatím co Američani hrají na akční jízdu, kde nesmíte přemýšlet a jen si vychutnávat tu nálož speciálních efektů, Japonci v ní ukazují svou frustraci a bolest z konce Druhé světové války. Je v ní znázorněna všechna bolest, kterou způsobily dvě Atomové bomby. Přesto film není nudný. Naopak. Příběh hlavních postav, které se snaží vyrovnat s následky ničivé války a žít v novém světě a zároveň bojují proti zdánlivě neporazitelné síle, je správně podán. A i ta pomyslná slza několikrát ukápla.
Jak už tu bylo napsáno několikrát, za mě nejlepší zpracování Godzilly vůbec. Na rozdíl od US verze má i osobitý příběh hlavního hrdiny. Hollywood je z tohoto japonského snímku cítit, ale ne tolik, aby to ztratilo kouzlo japonských filmů.
Tahle Godzilla má za mě hned několik plus. Je to film japonský. Ta potvora nepřipomíná dinosaura, ale je spíš monstrum klasického formátu (mně tělesnou stavbou připomíná člověka v převleku). Děj není jen o nahánění monstra lidmi nebo nahánění lidí monstrem za dunění hudby a občasného výskoku spřáteleného Konga. Tohle je důstojný snímek s godzillou, víc (sociální) válečné drama než sci-fi akčňák. A hodně vydařený!
Nenadchlo. CGI nic moc, herecké výkony byly až teatrální (ale možná se v Japonsku takto hraje) a scénář se dalo očekávat, že nebude zrovna tím nejsilnějším článkem, což opravdu nebyl. Co mě tedy iritovalo nejvíc byla různorodá velikost Godzilly v různých scénách a taky její schopnost "stát" v hlubokém moři.