Komentáře a recenze 52

Japonský patos.
2.6.2024
Bublaga
Bublaga
252 bodů
8
Tahle Godzilla má za mě hned několik plus. Je to film japonský. Ta potvora nepřipomíná dinosaura, ale je spíš monstrum klasického formátu (mně tělesnou stavbou připomíná člověka v převleku). Děj není jen o nahánění monstra lidmi nebo nahánění lidí monstrem za dunění hudby a občasného výskoku spřáteleného Konga. Tohle je důstojný snímek s godzillou, víc (sociální) válečné drama než sci-fi akčňák. A hodně vydařený!
lipavsky
lipavsky
240 bodů
8
Jak už tu bylo napsáno několikrát, za mě nejlepší zpracování Godzilly vůbec. Na rozdíl od US verze má i osobitý příběh hlavního hrdiny. Hollywood je z tohoto japonského snímku cítit, ale ne tolik, aby to ztratilo kouzlo japonských filmů.
  • až hračičkovsky vykreslené řádění Godzilly
  • málo patosu
  • prostředí Japonska po 2. světové válce
  • zajímavý lidský příběh
  • Všechny kulervoucí scény vyžral trailer
  • na závěr až moc Hollywood
JirekJirek
JirekJirek
169 bodů
8
Film nejen o godzile ale i Japonsku. není to jen akce ale i jiná kultura a její lid. Pro většinu lidí co nemá moc povědomí o Japonsku to přijde ujeté a divné ale já jsem rád, že se dostal tento snímek do netflixu a tím i k většině světa, aby mohl dát pohled nám ostatním co pro Japonce nejen válka ale i její další hrozby, kterak ji ukončili u nich, představují. Skvělé zpracování původního filmu, godzilla budí strach, za mne nejvíce jsou to oči, které nemrkaji a šíleně jen koukají. Ač nemusím úplně ty proporce tělesné a fyziologii, tak i přesto působí ohromně a nebezpečně. zachycení stylu života v Japonsku do filmu přináší i jiný žánr a to je skvělé právě, vidíme nejen zkázu a ničení obří příšerou ale i život a změnu fylozofie, kterou si Japonci prošli. film jistě stojí za shlédnutí a jediné co mohu vytknout je změna pohledu, oproti původnímu dílu, na radiaci, kdy měla daleko větší dopad, zde jedině vidíme zmínky, že za sebou nechává radiaci, kterou mohou spíše využít pro sledování než aby radiace působila další nebezpečí. Kdyby tam bylo více následků radiace, nejen z godzily ale i samotné atomové bomby, která tyhle obavy a reálné hrozby představila pro Japonce osobně, asi bych ocenil více ale i tak se jedná o hodně zdařilý kousek.
Alias
Alias
134 bodů
5
Nenadchlo. CGI nic moc, herecké výkony byly až teatrální (ale možná se v Japonsku takto hraje) a scénář se dalo očekávat, že nebude zrovna tím nejsilnějším článkem, což opravdu nebyl. Co mě tedy iritovalo nejvíc byla různorodá velikost Godzilly v různých scénách a taky její schopnost "stát" v hlubokém moři.
fajfos
fajfos
98 bodů