Zajímavosti o Plane

66%

Zajímavosti 26

  • Původně jej do distribuce převzala společnost Solstice Studios, která však kvůli krachu Solstice prodala distribuční práva společnosti Lionsgate.
  • Jean-François Richet v rozhovoru pro časopis 2023 hovořil o tom, že fyzická náročnost filmu posílila vyprávění příběhu: "Když vidíte postavy zpocené, je to skutečné. Není to falešné. Nenaléváme na ně vodu těsně před záběrem. Takže to bylo skutečné. A když jsou unavené a vyčerpané, je to také skutečné. Takže to bylo pro tento příběh velmi zajímavé. Musíte vzít tu obtížnost a přetvořit tu energii... v dobré věci pro film. Nemůžete proti tomu bojovat, takže si s tím musíte hrát."
  • Film se natáčel převážně v Portoriku, některé scény se natáčely v Singapuru a Londýně, protože příběh se týká letu z Londýna do Singapuru, který je odkloněn na vzdálený ostrov v Tichém oceánu. Portoriko bylo vybráno jako hlavní místo natáčení kvůli rozmanité krajině, daňovým pobídkám a dostupnosti štábu a vybavení. Singapur a Londýn byly použity pro některé exteriérové záběry a scény na letišti.
  • Film měl být původně uveden v říjnu 2022, ale kvůli pandemii COVID-19 byl odložen, protože produkci ovlivnily výluky a cestovní omezení uvalená různými zeměmi. Natáčení bylo dokončeno koncem roku 2021, ale postprodukce a marketing se o několik měsíců opozdily.
  • Ve filmu vystupuje několik bývalých příslušníků Navy SEAL jako kaskadéři a konzultanti, protože režisér Jean-François Richet chtěl, aby akční scény byly co nejrealističtější a nejautentičtější. Najal Remiho Adelekeho a Petea Scobella, kteří jsou oba bývalí příslušníci Navy SEAL a mají zkušenosti s herectvím a kaskadérskou prací, aby pomáhali s výcvikem herců a koordinací kaskadérských kousků. Ti se ve filmu objevují také jako vedlejší postavy nebo komparzisté.
  • Ve skutečnosti se natáčelo v Portoriku, a ne v Singapuru nebo na Filipínách, kde by se měl film odehrávat.
  • Filipínský distributor film dobrovolně "stáhl" z filipínských kin poté, co filipínští senátoři vyjádřili své obavy a uvedli, že film "uráží jméno a pověst národa". Senátor Robin Padilla poznamenal, že špatný obraz Filipín ve filmu přichází v době, kdy se země snaží oživit svůj cestovní ruch po pandemii Covid-19. Dodal také, že pokud producenti filmu tvrdí, že se jedná o fikci, neměli uvádět, že se příběh odehrál na Filipínách. Vyjádřil také znepokojení nad tím, že film vykresluje obyvatele ostrova Jolo jako ty, kteří stojí na straně teroristů.
  • Studio chtělo pro film jiný název, ale Gerard Butler trval na jednoduchém názvu a zvolil "Letadlo".
  • Řídící letového provozu hovoří o "40 000 stopách". Označují ji jako FL400.
  • Když postavy mluví v rádiu, používají číslo "devět". V letecké radiokomunikaci by se však měla vždy vyslovovat jako "devítka", aby nedošlo k záměně s podobně znějícím číslem "pět".
  • Brodie Torrance opouští kokpit, aby zkontroloval cestující. Ve světě zapečetěných dveří pilotní kabiny po 11. září se to rozhodně nedělá.
  • Letecká společnost ve filmu má sídlo v NewYorku, ale létá na lince ze Singapuru do Japonska. Je velmi nepravděpodobné, že by letecká společnost provozovala linku mezi dvěma jinými zeměmi, ve kterých nemá sídlo, aniž by předtím zastavila ve své domovské zemi. Tato možnost je známá jako sedmá svoboda letu a je velmi vzácná.
  • Když přistanou na ostrově, nevědí přesně, kde se nacházejí, jen to, kde se nacházejí. Přesto několik cestujících používá mobilní telefony k nahrávání videa. Nemají mobilní signál, ale přesto by měli být schopni přijímat souřadnice GPS (nevyžaduje mobilní připojení). Navíc každý iPhone dokáže zobrazit GPS souřadnice v kompasu, stejně jako většina telefonů s Androidem.
  • Letadlo ztratí veškerou elektroniku, ale při pokusu o přistání se objeví elektronické varování "Low altitude". EDIT: Pilot to komentuje slovy "No, TO pořád funguje", takže to není blbost jako taková.
  • Vnější záběry letadla jsou z letounu řady McDonnell Douglas MD-80. Záběry kabiny jsou ze stejného letadla, ale všechny záběry letové paluby (kokpitu) jsou z letadla AirBus řady A320, navíc s řídicím jhem, který se u letadel Airbus po řadě A300/A310 nevyskytuje. Letouny Airbus používají boční řídicí páky již od prvního letu modelu A320 v roce 1987.
  • Poté, co pilot oznámí povolení ke startu ze Singapuru, kamera zobrazí letový počítač, který ukazuje, že let probíhá ve výšce 40000 stop a rychlostí 250 uzlů. Letadlo je však na zemi a plně zastavuje.
  • Na plakátu k filmu je v pozadí zobrazeno letadlo s motory na křídlech, ve filmu je však letadlo vybaveno dvěma motory na ocase, podobně jako MD-80. Za filmové plakáty nenesou odpovědnost tvůrci filmu.
  • Po decentním přistání na ostrově je vidět kabina s kyslíkovými maskami, které jsou spuštěny pouze nad sedadly, která byla obsazena. Ve skutečnosti by masky spadly na každé sedadlo. Spouštění však bylo vyvoláno elektrickou poruchou, nikoli poklesem tlaku v kabině, takže mohlo ovlivnit jen některé masky.
  • Dvakrát můžete vidět, jak letuška vstupuje do kokpitu, což není možné provést zvenčí kvůli zapečetěným dveřím kokpitu od 11. září.
  • Jsou nasměrováni na ostrov 50 mil jižně a poté dostanou kurz 015. To je kurz 15 stupňů východně od severu, tedy zcela špatný směr. Zcela jasně říkají "DO patnácti stupňů". Kdyby měli na mysli 215, řekli by DVA JEDEN PĚT stupňů. To bylo ověřeno i v titulcích na digitální kopii.
  • Většina místních obyvatel na ostrově Jolo na Sulu mluví jazykem tausug, nikoli tagalog (jazykem, kterým se mluví hlavně na ostrově Luzon, nejseverněji na Filipínách).
  • Když letadlo na konci filmu vzlétá, Torrance odmítá vystoupat do výšky 3000 stop s tím, že letadlo nemá dveře, a proto není pod tlakem. Ve skutečnosti je vzduch do výšky přibližně 10 000 stop v případě nouze dýchatelný. Když letadlo dekompresuje, piloti z tohoto důvodu okamžitě klesají do 10 000 stop. Torrance proto mohl pohodlně a bezpečně vystoupat do výšky 3000 stop.
  • Když se letadlo dostává do bouře, kapitán Torrance žádá o povolení do 40 000 stop, ale těsně předtím už snímek výškoměru ukazuje 40 000 stop.
  • Aby mohl letět nad špatným počasím, žádá pilot o povolení do 40 000 stop. Maximální cestovní výška pro tento letoun (McDonnell Douglas MD-80) je však pouze 37 000 stop.
  • Když přijdou o elektrický systém (což je velmi nepravděpodobné), začne svítat a není absolutně žádný důvod, proč se letadla zbavovat nebo přistávat na ostrově. Je to letadlo schopné letu a má dostatek paliva.
  • Když soukromí vojenští kontraktoři zachraňují Brodieho, Shellbackův HK416 má tlumič. Druhý kontraktor ustupuje s Brodiem a zastaví se, aby poskytl krytí pro Shellbackův ústup. Když Shellback ustupuje, jeho HK416 nemá tlumič a pak ho má zpět, když konečně nastupuje do autobusu.