Zajímavosti o Hádej, kdo je vrah

54%

Zajímavosti 20

  • Dívky nemohou nastartovat auto, protože je vybitá baterie, a přesto opakovaně troubí. Klakson je elektrický a s vybitou baterií jej nelze použít, ale je slyšet, jak se startér pokouší nastartovat. Baterie má minimální energii, dostatečnou pro klakson, ale ne dostatečnou pro nastartování auta ( i když vybitá baterie může ovlivnit klakson a přesto nenastartuje motor ).
  • Přibližně v 55. minutě je vidět, jak si Bee svléká tričko, ale v následující scéně, kdy si jde pro tričko, které jí má nahradit stávající tričko, je vidět, že má na sobě stejné tričko, které si právě svlékla.
  • Režisérka Halina Reijn a scenáristka Sarah DeLappe sdílejí uznání pro hru Antona Čechova Platonov, která pojednává o muži, který svádí všechny ostatní, "a my tak trochu cítíme, že Sophie (Amandla Stenberg) je ženský Platonov."
  • Režisérka Halina Reijnová chtěla Peta Davidsona jako Davida hned, jak si přečetla scénář, a prohlásila: "Myslím, že je velmi mužný, ale je velmi vtipný a má sebevědomí, nebezpečí a temnotu, aby mohl hrát takového chlapa."
  • Režisérka Halina Reijnová dodala, že hra Bodies Bodies Bodies je hříčkou na téma Mafia nebo Werewolf, v jejím rodném Holandsku se jmenuje Moordenaar, což znamená "vrah". "Jde o to, kdo lže, kdo je čestný, je to psychologická válka," uvedla.
  • Režisérka Halina Reijn prozradila, jaké filmy ji inspirovaly k tomu, aby se trefila do atmosféry postav, které se scházejí a mluví o temných tématech: Reservoir Dogs (1992), Heathers (1988), Kids (1995) a Don's Plum (2001).
  • Film je popisován jako "satira na třídu a privilegia, to vše zprostředkované novými technologiemi, jazykem progresivní politiky a mládežnické kultury a samotnou identitou generace Z".
  • "V metaforické rovině je film také o tom, že nemáme žádný příjem," řekla režisérka Halina Reijnová a dodala, že naše společnost je dnes tak zaměřená na telefony a nedívá se jeden druhému do očí. "Je to varovný příběh."
  • Halině Reijn se líbila napjatá konfrontace mezi Davidem a Gregem, protože "mám ráda muže a jejich vzájemné soupeření. Je to velmi zajímavé a svým způsobem zvláštní, jak chtějí být nejsilnější nebo cokoli jiného."
  • Logo A24 je v traileru navrženo s jasnými neonovými světly, která odrážejí svítící tyčinky přítomné na večírku.
  • Natáčení trvalo pětadvacet dní, takže chtěli najít dům, který by jim poskytl všechny potřebné lokace. Našli ho ve velkém domě, který se nacházel hodinu cesty od New Yorku.
  • Většinu osvětlení během scén zhasínání světel obstarali sami herci pomocí baterek, mobilních telefonů, svítících náhrdelníků atd. Kameraman Jasper Wolf se občas zapojil tím, že vedle kamery držel malé baterky, které se vmísily mezi vlastní osvětlovací nástroje postav.
  • Kalia Richardsonová v článku pro The New York Times píše, že film satirizuje symbiotický vztah generace Z k mobilním telefonům a internetu a s pomocí černého humoru ilustruje, co se stane, když se tyto dvě věci stanou nedostupnými: "Když vypadne Wi-Fi, je to jako by ztratili kyslík," poznamenává režisérka Halina Reijnová. Richardson poznamenává, že navzdory "fyzickému nebezpečí, kterému každá z postav čelí, zůstává jejich virtuální realita ústředním bodem děje", a připomíná neschopnost postav navázat osobní vztah bez použití "traumatizujícího" žargonu sociálních médií, jako jsou "gaslight", "trigger" a "toxic".
  • Úvodní polibek patří k nejoblíbenějším scénám filmu režisérky Haliny Reijn, která chtěla začít něčím "smyslným a živočišným", protože celý film se v podstatě ptá, zda jsme civilizovaní, nebo zvířata. Polibek původně trval několik minut.
  • S jeho souhlasem Pete Davidson během scény s tequilovými fackami Lee Pace skutečně udeřil. Naštěstí Pace dal Davidsonovi předem svolení, aby tak učinil.
  • V rozhovoru s režisérem uvedl, že zdroj světla, který každá postava používá, symbolizuje její osobnost. Bee má telefon připnutý k boku, což ukazuje její obětavost pro pomoc matce a ostatním, Jordan používá čelovku, což ukazuje její reflektor pro nekompromisní konfrontaci, Alice se pokrývá svítícími trubicemi, což ukazuje její touhu být oblíbená a středem pozornosti, Emma nikdy nepoužívá světlo, což ukazuje její touhu být introvertní. U Grega a Davida však není nikdy ukázáno, že by nějaké světlo používali.
  • Název filmu a hra, která se ve filmu hraje, vychází z běžně hrané improvizační hry Body Body (nebo také Murder In The Dark), kdy hráči pobíhají v temné místnosti a vrah "zabíjí" hráče poklepáním v naději, že se mu podaří zabít celou skupinu.
  • Amandla Stenbergová napsala filmové kritičce Leny Wilsonové z New York Times poté, co Wilsonová ve své recenzi označila film za "95minutovou reklamu na výstřih", a napsala: "Ur recenze byla skvělá, možná kdybys dala oči pryč od mých koz, mohla ses na film podívat."
  • Vzhledem k tomu, že se film odehrává téměř výhradně v temném sídle, kde jediným zdrojem světla jsou mobilní telefony, čelovka a svítící trubice, musel herce instruovat kameraman Jasper Wolf, jak mají osvětlovat scénu i sebe. Wolf prohlásil, že pokud někdo z herců nestihne načasování, scéna je nepoužitelná, protože by byly vidět jen tmavé siluety.
  • Lee Pace přiznal, že na šavli na lahvičku šampaňského trénoval doma s Thranduilovým mečem z filmové série Hobit (2012).