Recenze filmu BANGER.

69%

Komentáře a recenze 54

gomacabeza
gomacabeza
451 bodů
9
Velmi zjednodušeně: taková "drobná" exkurze do toho, co dneska děcka berou... Úplně všechno bráško! Pokud možno dohromady najednou. Nejsem si vůbec jistý, jak tohle může fungovat mezigeneračně nebo jestli se vyloženě jedná o film, který se nejlíp užije generace Z, já jako post boomer (X) jsem se ovšem bavil náramně! Nicméně s mojí mámou bych to vidět fakt nechtěl! Tam už si myslím, že by byl problém i s přenosností jazyka (když odmyslím to, k čemu se dostanu níže), kterým postavy mluví, kdy se jedná o mix "čengliše" (je dost frekventované narazit na repliky, které jsou pouze anglicky a dokonale to vystihuje, jak dnes mluví nejen mladí, ale vlastně kdokoliv, kdo chce jít s dobou). Vzhledem k dosti výrazné postavě Láďy, zazní také dost romských výrazů, ale troufám si tvrdit, že to na srozumitelnosti tolik neubere a i člověk, který se pohybuje v diametrálně odlišné sociální bublině, by to měl z kontextu poskládat. Ještě k tomu jazyku, chci zdůraznit, není to otravné ani trapné, což píšu z pozice člověka, který s tím problém spíše má. Co by ještě vadilo mámě (a věřím, že daleko podstatněji:)), by byla častá explicitnost scén, takové to zvracení, rozbíjení obličejů, obnažování, místy až pornografické záběry, jakoby ovšem podtrhovaly charakter doby, který je definovaný z ohromné části digitálními technologiemi a dennodenním pohybováním se ve virtuální džungli internetu. Jedná se totiž o výběr, který vlastně určuje nejoblíbenější videa s největším počtem lajků, především na sociálních sítích. Tímto prostředím je "Banger" často prostříháván a velmi dobře to umocňuje průnik do oné společenské skupiny. Přiznám se, že bych asi těžko poznával "guerilla" styl natáčení na iPhony, po formální stránce mi to přišlo poměrně profi a jestli bylo záměrem vytvořit díky tomu autentičtější, syrovější, víc pouliční tvar, nejsem si jistý, nakolik toho bylo docíleno právě výběrem kamerování. Co se týče hereckých výkonů, za mě vycházel Mišík hodně naprázdno a závěrečná scéna, ve které dlouze pozoruje výjev, který je divákovi odkrytý až na samotném konci, ho bohužel prozrazuje jako nepříliš talentovaného herce, celkově je jeho projev drasticky nevýrazný. Jiný případ je Marsell Bendig v roli Láďy, tam je to daleko přesvědčivější, prodává ten komický ráz postavy naprosto samozřejmě a přirozeně. Další role už jsou vyloženě hodně okrajové a hodnotit takové herectví Jana Révaie opravdu nechci, protože se tam jen mihnul. Sympatický je rozhodně výběr naprosto neznámých tváří (předpokládám, že neherců), je to výrazně občerstvující zážitek v dnešní době neustálého omílání a protěžování stále stejného okruhu umělců... Líbí se mi dramatický oblouk vlastního vyprávění, jakkoliv nepříliš originálního a sám jsem si vzpomněl na své povzdechnutí při bilancování obsahu, který nabízí Netflix, HBO max apod., jestli už opravdu nejde točit o něčem jiném, než o drogách, sexu a rock´n´rollu, nicméně dobře napsaný scénář rozhoduje a příběh "nehotového" kluka, který musí projít nejen vztahovým peklem, aby mohl konečně udělat ten slavný "banger", mě rozhodně přesvědčil, že i 100x použitý narativ může výborně fungovat i po 101.
cirkusačka
cirkusačka
388 bodů
8.5
Tento film jsem měla možnost vidět v Edisonu v rámci premiery a nic jsem od něj nečekala. Musím říci, že jsem byla filmem nadšena, nejen že jsem se vtělila doprostředí v němž se pohybuje dnešní mládež ale zároven jsem se i pobavila vtipnými scénami a v některých momentech jsem byla i dost napnutá Film rozhodně doporučuji
polopaticky
361 bodů
10
Svěží proud do stojatých vod české kinematografie přináší svým druhým celovečerákem Adam Sedlák. V tom podává strhující herecký výkon duo Adam Mišík - Marcel Bendig, kteří se tak doslova sami stávají přes noc BANGEREM, a zároveň hlavními adepty na triumf na březnovém udílení 30. Českých lvů v kategorii nejlepší herec v hlavní a ve vedlejší roli. Tenhle BANGER., řešící problematiku slávy a drog, a s nimi souvisejících témat, si máte chuť nechat servírovat opakovaně. Originální close-up kameru podporuje fantastická hudba a po audiovizuální stránce se jedná o jeden z nejlepších filmů, který byl kdy v tuzemsku natočen. Velká raketa a plná palba. Emoce v divákovi zůstanou ještě dlouho po projekci.
ballvyr
ballvyr
332 bodů
6
skvěle na toceny technicky, ale jinak nic moc
Paul G.Amati
Paul G.Amati
156 bodů
6
Technicky je film výborný, dialogy a postavy jsou cool a výborně zahraný, ale scénář je Perníková věž bez nadsázky.
  • Real Shit
  • Až moc doslovné
  • A pointa je blbá jak ten Mišíkovo BANGER
Tov1K
152 bodů
3
Nope nope nope. Not my cup of tea.
Vanessa
126 bodů
7
Žádná pecka, ale jo, byla to sranda. Český filmy byly v posledních letech celkem bída a Adama Mišíka bych za dobrého herce neoznačila. O to větším překvapením byl jeho nynější počin, ve které je vidět značný posun. Nebo mu prostě tahle role sedla jako ulitá. A možná od obojího trochu. Herecké duo se skvěle doplňovalo a hlášky Bendiga mají obrovskou zásluhu na tom, že jsem se jako divák nenudila. Závěr filmu mile překvapil. Myslím, že o Adamu Sedlákovi ještě uslyšíme. :)
PinokKio
PinokKio
120 bodů
9
BANGER. nasypal bílou lajnu fakt hodně vysoko. Myslel jsem si, že mě to tématem absolutně mine (teď už vím, kdo je Sergei Barracuda a Stacy Cruz), ale když pejsek s kočičkou řežou koks, tak je to jízda. Mišík a ochutnávač Bendig skvělej ..
vladka-dina-tachovska
109 bodů
8
Jediné, co bych filmu vytkla je způsob natočení. Jako starší generace to nechápu, kazí mi to dojem. Pro mladé je to asi in, točit na iPhone. Já si spíš myslím, že než jako umělecký záměr je to spíš kvůli tomu, aby byl snímek nízkorozpočtový, ale je to můj názor. Jinak zajímavý příběh, dokonce se mi líbila i hudba a velmi kvalitní výkon mladšího Bendika. Mišíka bych poslala na logopedii
nicxllex
72 bodů
6