Zajímavosti o Kdybys jen tušil

67%

Zajímavosti 35

  • Alici Wu bylo řečeno, že nemůže zmínit Venmo, a tak místo toho vymyslela Hushmo. Teprve po natočení filmu se dozvěděla, že ve skutečnosti mohla použít Venmo. Společnost Paypal se nepodařilo zastihnout, aby se vyjádřila.
  • Křídla touhy nemají trojúhelník, ale Wu vidí souvislost mezi andělem neviditelným pro osobu, kterou miluje, a neschopným tuto lásku sdělit, a uzavřenou osobou, která se cítí podobně neschopná vyjádřit své emoce.
  • Debut Alexxis Lemire.
  • Autorem písně Ellie je Joe Pernice ze skupiny Scud Mountain Boys.
  • Děj filmu se odehrává v západním státě Washington, ale natáčel se na severu státu New York.
  • Film není namířen proti křesťanským konzervativcům, protože Alice Wu dodává, že vyrůstala v konzervativní čínské rodině plné rasismu, sexismu a homofobie, "a myslím, že moji rodiče jsou skvělí lidé". K myšlence, že tento typ lidí je jen jeden, špatný, se Wuová nehlásí.
  • Alice Wu nabízí nadějným spisovatelům několik dobrých rad ohledně propojování scén prostřednictvím emocí. Elliin pocit viny kvůli situaci s Paulem, kterému pomáhá dvořit se Aster (Alexxis Lemire), zatímco je do ní vlastně sama zamilovaná, ji pohne k tomu, aby konečně ochutnala jeho klobásu s tacos. Je to jednoduché a hloupé, ale v tom přechodu je pravda.
  • Alice Wu řekla Leah Lewis, aby kabinu inženýra považovala za svou bezpečnostní zónu. V ní je v bezpečí a venku jí hrozí nebezpečí. Můžete ji vidět, jak se jí drží ve scéně, kdy je tam s ní Aster.
  • Přestože hrají teenagery, Leah Lewis, Daniel Diemer a Alexxis Lemire se narodili v roce 1996 a film byl natočen v roce 2019.
  • Všechny návrhy Alice Wu na název aplikace pro messenger byly právním oddělením zamítnuty, kromě Ghost Messengeru, jehož není největší fanynkou.
  • Úvodní animace je nejen krásně zpracovaná, ale také plná odkazů na samotný film, včetně dopisu, scény s horkými prameny a dalších.
  • Je zde několik filmových odkazů a Wu je vybral částečně kvůli podobné dynamice postav. "Všechny mají v sobě trojúhelníky. Casablanca má trojúhelník, Philadelphia Story má trojúhelník."
  • Ellie skládá píseň (a později ji hraje na španělskou kytaru). To je další narážka na její lásku k Aster, protože španělské kytary se staly základem mexické hudby poté, co byly dovezeny během španělské kolonizace.
  • Marya si facku vyloží tak, že Aster je naštvaná spíš na Paula než na Ellie, ale Alice Wu říká, že to má ve skutečnosti znamenat opak. Aster se při facce Paulovi dívá na Ellie, protože Ellie je ta, na kterou je nejvíc naštvaná. "Možná jsem v tomhle selhala," říká režisérka a myslí si, že to nedokázala vyjádřit, ale snad ví, že někteří z nás to v pohodě pochopili.
  • Alice Wu přiznává, že tento film mohl být vytvořen pro širší publikum jako tradiční divácká zábava - tj. romantická komedie, která končí šťastným párem - ale poznamenává, že v době psaní scénáře byl právě zvolen Donald Trump, což ji přimělo k zamyšlení. Původně se děj odehrával ve velkém, rozmanitém městě, místo toho se přesunul do malého, venkovského, konzervativního městečka.
  • Podle režisérky Alice Wu je Elliina rukojeť poslíčka duchů SmithCorona "jen odkazem na starý ruční psací stroj. Ellie má jeden po mámě, který má ve svém pokoji (nemusíme ho nutně vidět, kulisy), a já mám také jeden."
  • V závěrečných titulcích je poděkování paní Jeanne Geselschap, která Alici Wu učila angličtinu na střední škole. Právě ona je inspirací pro postavu Becky Ann Baker.
  • Hledání filmu, v němž muž běží za ženou, když její vlak odjíždí ze stanice, bylo obtížnější, než čekali, a dovedlo je k indickému filmu Ek Villain (2014).
  • Text v názvu a vedoucí oddělení v titulcích jsou zkráceny na polovinu.
  • Je modernizovanou a volnou adaptací Cyrana de Bergerac.
  • Paulův vynález klobásy taco je narážkou na jeho lásku k Aster, protože se v něm mísí tradiční pokrm z Asterova dědictví (mexické tacos) s jeho vlastním (klobásy z Německa). Paulův německý původ je dále naznačen tím, že říká "bratwurst", což je německý výraz pro klobásu.
  • Emotikon housenky v brýlích museli vytvořit sami, protože nikde žádnýnebyl.
  • Lewis ve skutečnosti mandarínsky nemluví, ale Alice Wu pro ni nahrála osm řádků, aby si je mohla procvičit nazpaměť.
  • Film, který Ellie a Paul sledují při pití Yakultu, je hindský film The Villain (2014) se Sidharthem Malhotrou a Shraddhou Kapoor v hlavních rolích.
  • Kazuo Ishiguro, autor románu Zbytky dne (1993), je Japonec, což odpovídá tématu anglo-asijské imigrace, které je ve filmu obsaženo. Ve své literatuře se také zabýval proměnlivou sexualitou svých postav a jejich neschopností ji přijmout, podobně jako postavy v tomto filmu.
  • Název filmu pochází z příběhu z Platónova Symposia.
  • Bylo navrženo, aby vystřihli scénu "bahnění", ve které se teenageři snaží vyjet s pickupem z bahnité kaluže, ale Alice Wu trvala na svém: "Řekne vám to všechno o tomto městě."
  • Dospívající, kteří říkají Ellie "Chugga chugga chu chu", vycházejí z vlastní zkušenosti Alice Wu. "Vyrůstala jsem s dětmi, které mi říkaly 'chugga chugga wu wu', když jsem jezdila do školy na kole."
  • Podle scénáře se žena ve vlaku původně zeptala Ellie, jestli je Paul její přítel, a ona jí odpověděla: "Ne, je to můj kamarád." Alice Wu to chtěla tajně vystřihnout a nakonec to udělala, protože se rozhodla místo toho soustředit na ostatní cestující ve vlaku, kteří všichni něco hledají z okna. Když se vrátíme k Elliině tváři, vidíme, že si něco uvědomila, a to, že bude v pořádku.
  • Asterova textová přezdívka je Diega Rivero (což je slovní hříčka se jménem mexického umělce Diega Rivery) a odkazuje na Asterův mexický původ.
  • Druhý celovečerní film Alice Wu po šestnácti letech.
  • Fotografie Elliiny zesnulé matky se ve filmu objeví dvakrát. Ve skutečnosti se jedná o fotografii herečky Joan Chen, která hrála v režijním debutu Alice Wu Saving Face (2004).
  • Úvodní monolog je příběh, který vypráví Aristofanes v Platónově Symposiu. Aristofanes byl komediální dramatik v době Sokrata a Platóna a je považován za největšího řeckého komediálního autora. Symposion je dialog o večeři, které se Sokrates účastní. Během večeře začne Sokrates svým typickým způsobem klást otázky hostiteli a ostatním hostům. Dialog se soustřeďuje na téma lásky, každý ze zúčastněných se pokouší odpovědět na otázku, co je to láska? Aristofanes vypráví o tom, jak lidé bývali celiství a bohové žárlili a rozdělili nás. Celý život hledáme tu druhou polovinu. Podle Aristofana může být naší druhou polovinou někdo stejného nebo opačného pohlaví.
  • Když Ellie říká Aster na nádraží časy vlaků o víkendech a ve všední dny, říká "12:10 a 21:20 o víkendech", ale v další scéně, kdy jde do budky vyvěsit návěstidla, je na vývěsce jasně napsáno "12:10 a 21:10 v sobotu a neděli".
  • Když paní Geselschap poprvé mluví s Ellie, vzdálenost mezi Geselschapovým hrnkem a její tváří se mezi kamerami neustále mění.