Zajímavosti o Mare z Easttownu

86%

Zajímavosti 129

  • Podle režiséra Craiga Zobela byla Kate Winsletová jedinou herečkou, která si byla natolik jistá, že se mezi záběry vrátila ke svému rodnému přízvuku; ostatní herc
  • Sledovanost se díky pozitivnímu ohlasu každý týden zvyšovala. Večer v den finále, 30. května 2021, se poprvé v historii na několik hodin zhroutil streamovací server HBO Max, a to jen několik minut po odvysílání epizody. Finálová epizoda se stala nejsledovanějším dílem v historii HBO Max.
  • Evan Peters uvedl, že dynamika mezi ním a Kate Winslet napodobuje dynamiku jejich postav - Peters je zastrašován a učí se od Winslet. Neustále ho udivovalo, jak neuvěřitelně detailně se připravovala na scénu: "Přišla ke mně a řekla: 'Dobře, je 14:38. Právě jsme přišli od Diakona a nejspíš jsme se zastavili na kávu a oběd. Teď jsme tady a děláme tuhle věc." A tak jsem se na to podívala. Podíval bych se na ni a řekl bych: 'Sakra. To jsem měl udělat já? Takhle jsem se nepřipravovala."
  • Kate Winslet a Julianne Nicholson jsou ve skutečném životě přítelkyně. Nicholsonové manžel Jonathan Cake je kmotrem Winsletové syna Joea. Winslet Nicholsonovou do role Lori doporučila a domluvila si s ní schůzku, na které ji přesvědčila, aby roli přijala, a ujistila ji, že pokud ji nepřijme, bude toho litovat. Brad Ingelsby věděl, že herec, který ztvární Lori, musí být obsazen jako druhý, vzhledem k tomu, jak zásadní je pro příběh přátelství.
  • Jako výkonná producentka a hlavní herečka Kate Winsletová zajistila, aby se na place všichni cítili zahrnuti a byli považováni za rovnocenné partnery. Když zjistila, že má mít větší upoutávku než ostatní, odmítla to s tím, že na place si musí být všichni rovni. Cítila také velkou ochranu mladých herců, zejména Angourie Riceové, která byla na place poprvé bez rodičů a je o rok mladší než dcera Winsletové.
  • I když byla Mare v mládí atletka, Kate Winslet nechtěla, aby byla po čtyřicítce příliš fit. "Nechtěla jsem z ní udělat nemožnou, nadlidskou čtyřicátnici. Většina žen taková není. Děláme, co můžeme, uprostřed žonglování se vším ostatním."
  • Evan Peters si v nahrávce z konkurzu pohrával se slovy "dobrou noc, Mare" a poznamenal, že to znělo, jako by ji žádal, aby měla "dobrou noční můru". Bradu Ingelsbymu a Craigu Zobelovi se to tak líbilo, že to přidali do scény.
  • Kate Winslet si vychutnala, že mohla postavě dodat více, než bylo původně napsáno. Chtěla zachytit skutečnou podobu Mare a nebagatelizovat to, jak vyčerpaná a nešťastná Mare bude. Spoustu jejích vlastností, jako například její unavený výraz a přidávání sýra ve spreji do sýrové koule, dodala Winsletová až v den natáčení. Když ji režisér ujistil, že může některé její scény doladit, Winslet to rázně odmítla. Na její žádost musel být plakát k představení dvakrát přepracován, aby přesně odrážel ženu středního věku s vráskami a skvrnami. "Tváře, které se mění, které se pohybují, jsou krásné tváře, ale my jsme se přestali učit, jak tyto tváře milovat, protože je neustále zakrýváme filtry."
  • HBO zpočátku váhala, když zjistila, že postava Mare bude bez make-upu, s nemytými vlasy a nesympatickými vlastnostmi. Kate Winsletová však byla neoblomná. "Stejně jsme mohli udělat filmovou nebo televizní verzi této postavy, mohli jsme jí každý den udělat dokonalé kadeře a mohla to být postava, která by se před odchodem do práce jednoduše nalíčila. Ale ani na vteřinu jsem nevěřila, že by za prvé měla čas a za druhé by jí záleželo na tom, aby se podívala do zrcadla."
  • Jean Smartová a Kate Winsletová spolu improvizovaly některé scény. Štáb musel neustále potlačovat smích, aby nezkazil záběry. Evan Peters se navíc snažil vnést do své postavy trochu humoru, aby kontrastoval s temným materiálem seriálu.
  • Hercům byly zaslány scénáře až do šesté epizody. Než jim producenti poslali scénář k poslední epizodě, chtěli, aby herci hádali, kdo je podle nich vrah, aby zjistili, zda je konec nepředvídatelný.
  • Do role Richarda Ryana byl původně obsazen Ben Miles, ale musel se jí vzdát kvůli termínům. Kate Winslet jako výkonná producentka zavolala svému dobrému příteli a bývalému hereckému kolegovi Guyi Pearcovi a nabídla mu roli. Pearce bez váhání souhlasil.
  • Jean Smartová se už na začátku rozhodla, že Helen bude neustále pít nebo jíst, a tak ve většině scén něco konzumuje.
  • Guy Pearce byl poprvé na place 12. března 2020, den před ukončením natáčení. Když se v září produkce obnovila, museli spolu s Kate Winslet do karantény. Winslet, která se do Pearce zamilovala v dětství, považovala Pearcovu vážnost při recyklaci za směšnou. "Říkala jsem mu: 'Miláčku, proč se s tebou hrabu v popelnicích? Tohle jsem si nepředstavovala, když mi bylo jedenáct a zamilovala jsem se do tebe v seriálu Neighbours (1985)!" "Tohle jsem si nepředstavovala," řekla.
  • Zpočátku producenti chtěli, aby přízvuky zněly obecně newyorsky. Teprve když se Kate Winsletová rozhodla, že její přízvuk bude autentický pro oblast Filadelfie, produkce se k tomu postavila čelem. Protože se příběh odehrává ve fiktivní verzi města Easttown v okrese Chester v Pensylvánii, diskutovalo se o tom, zda použít "delco přízvuk", což je verze filadelfského přízvuku běžná v okrese Delaware. Byla to Winsletová, kdo trval na použití tohoto přízvuku, přestože je obzvláště obtížné se ho naučit, protože se domnívala, že tato komunita je pro příběh zásadní, a proto vyžaduje autentický dialekt.
  • Během scény, kdy je Zabel opilý v baru, byl Evan Peters střízlivý, ale každou půlhodinu pil malé šálky jablečného octa, aby vyvolal smyslovou paměť. Večer předtím improvizoval "nechte mě položit můj bagel", což se režisérovi Craigu Zobelovi líbilo a trval na tom, aby to tam nechal. Během natáčení si byl Peters jistý, že odvádí příšernou práci, a po posledním záběru se Zobelovi rozplakal. Když se epizoda vysílala, Petersův výkon sklidil všeobecné uznání kritiků a mnozí jej označili za nejrealističtější opileckou scénu v historii. Peters za svůj výkon v této epizodě získal cenu Emmy.
  • Evan Peters, který je známý svými obskurními a maniakálními rolemi, chtěl dostat příležitost ztvárnit postavu, která se drží při zemi. Peters sám vyrostl na malém městě, byl vychováván v náboženství a dokázal se sžít s úzkou komunitou.
  • Tvůrce seriálu Brad Ingelsby má z celého seriálu nejraději scénu, kdy je Zabel opilý v baru s Mare. Byl ohromen tím, jakou škálu emocí dokáže Evan Peters vyjádřit a zároveň přesvědčivě zahrát opilého s filadelfským přízvukem.
  • Výrazné zastoupení žen ve středním věku, zejména v roli hlavní hrdinky, se setkalo s všeobecnou chválou kritiků i diváků. Obliba seriálu byla podle mnohých kritiků zčásti způsobena ztvárněním vyčerpané, odhodlané, skutečné čtyřicátnice; archetyp postavy, který je pro americké publikum považován za revoluční. Kritička Gaby Hinsliffová napsala pro deník The Guardian: "Skutečná genialita filmu Mare of Easttown spočívala v tom, že vnitřní život Mare, její matky a nejlepší kamarádky byl stejně dramatický, dojemný a rozmanitý jako život orosených teenagerů, kolem nichž se točily miliony hollywoodských příběhů o dospívání."
  • Jean Smart si vyžádala, aby byly do jejích kostýmů všity vycpávky boků a zadku, aby byla realističtěji ztvárněna starší žena. Když Smartová požádala kostýmní výtvarnici, byla nadšená a zvolala: "Herečky mě o to nikdy nežádají!".
  • Kate Winslet strávila několik měsíců s policisty v Pensylvánii, aby pochopila, jak být detektivem. Zvláštní čas strávila s Christine Bleilerovou, podle níž ztvárnila postavu Mare. Bleilerová byla na place a pomáhala, pokud se jí něco zdálo příliš vyhrocené nebo nereálné. Evan Peters se pro svou roli připravoval sledováním filmu Prvních 48 hodin (2004) a četbou knihy Vernona J. Gebertha "Vyšetřování vražd a úmrtí souvisejících se sexem". Druhá jmenovaná kniha, kterou mu doporučil Bleiler, je "v podstatě detektivní učebnice s úžasnými případovými studiemi a popisy".
  • Jean Smartová se nešťastně zranila ve scéně, kdy se její postava opřela o zábradlí na schodišti. Smartová se příliš předklonila, přepadla přes zábradlí a spadla na schody, přičemž si zlomila žebro a utrpěla otřes mozku, kvůli kterému musela strávit pět dní v nemocnici. Kate Winsletová jí při volání záchranky podpírala záda a láskyplně Smartovou uklidňovala slovy: "To je v pořádku, mami. Už jedou," že si jeden z pracovníků záchranky spletl Winsletovou s její dcerou.
  • Všichni herci strávili značnou část času vzájemnými rozhovory a rozvíjením příběhu a historie svých postav. Protože samotná komunita je pro příběh tak zásadní, museli herci rozvíjet vztahy, aby vybudovali město a vytvořili autenticitu.
  • Brad Ingelsby nikdy předtím nenapsal televizní seriál. Musel se naučit, jak rozvrhnout příběh na více než 6 hodin, a přitom zachovat prvek tajemství a poskytnout cliffhangery. Protože předtím psal pouze filmové scénáře, rád věnoval více času vedlejším postavám, které by jinak ve filmovém scénáři byly ignorovány.
  • Policejními technickými poradci pořadu byli detektiv Christine Bleilerová z okresu Chester, policejní seržant Pete Baylor z Marple Township a policejní náčelník z Easttownu David Obzud. Ti měli produkci pomáhat mimo jiné při vytváření realistických scénářů, disponovat správným slovníkem a zajistit věrohodnost celého příběhu.
  • Ve scénáři měla Siobhan dlouhé kaštanové vlasy. Angourie Riceová navrhla krátký sestřih, který se producentům líbil. Riceová se kvůli roli skutečně ostříhala.
  • K zdokonalení přízvuku v Delcu byl mezi herci použit trenér dialektu. Byly nahrány nahrávky skutečných obyvatel Delca, které herci použili jako základ dialektu. Evan Peters každé ráno poslouchal dvacetiminutovou nahrávku jednoho z obyvatel, zatímco tvůrce Brad Ingelsby nahrával rozhovory své manželky a posílal je hercům.
  • Pro herce a štáb bylo nesmírně důležité co nejrealističtější ztvárnění Easttownu. Pozornost věnovaná místním detailům byla tak silná, že štáb prozkoumával Wawa, obchod se smíšeným zbožím, aby získal představu o tom, co lidé v této oblasti obvykle nosí. "Naše kostýmní výtvarnice Meghan Kasperliková mi neustále posílala fotky z obchodu Wawa, právě lidí ve frontě," vyprávěl Craig Zobel. Kasperliková uvedla, že nejlepší kompliment, který dostala, bylo, když jí další návrhářka řekla, že nedokáže rozlišit herce od místních obyvatel.
  • Na oslavu své představované restaurace uspořádala společnost Don's Deli premiérovou akci na počest výstavy. Majitel Michael McKinney Jr. vytvořil sendvič s názvem "The Mare" podle titulní postavy.
  • Jedna z mála inscenací, která se pokouší o filadelfský přízvuk, natož aby ho zvládla. Herci získali všeobecné uznání za ztvárnění drsného filadelfského zvuku, který je notoricky známý jako jeden z nejhůře napodobitelných přízvuků vůbec. Produkce si natolik zakládala na autentickém přízvuku, že trenérka dialektu Susan Hegartyová byla po Kate Winsletové druhou najatou osobou. Hlásky jsou slovo od slova tak divoce nekonzistentní, že profesorka lingvistiky Betsy Snellerová navrhla, že je jednodušší projít si každé slovo zvlášť. "Je opravdu, opravdu těžké naučit se to i v přirozeném jazykovém prostředí, takže skutečnost, že to herci zvládají, je velmi, velmi působivá." Craig Zobel připomněl, že Winsletová přicházela na natáčení se scénářem zcela pokrytým značkami konkrétních hlásek.
  • Producenti se ptali Kate Winsletové, Julianne Nicholsonové a Jean Smartové, zda scénář odpovídá tomu, jak spolu matka a dcera mluví, a dovolili jim změnit repliky, pokud jim připadaly příliš vykonstruované. Všechny tři se spoléhaly na své zkušenosti matek, které jim pomáhaly při hraní. Pro Winsletovou a Nicholsonovou bylo obzvlášť srdceryvné natáčet emotivní scény, v nichž vystupovaly jejich fiktivní děti. Po natáčení konfrontační terapeutické scény, která se týkala syna její postavy, se Winsletová pozvracela, což bylo důsledkem zadržování emocí v roli Mare.
  • Evan Peters natáčel současně filmy Mare z Easttownu (2021) a WandaVision (2021).
  • Když se Izzy King účastnil konkurzu na roli Drewa, šli jeho rodiče diskutovat s producentem. Když se vrátili, našli Izzyho, jak si kreslí a hraje s Kate Winslet na podlaze. Připadalo jim vtipné, když Winsletová vstala a představila se, přestože dobře věděla, kdo je.
  • Získal 16 nominací na cenu Emmy, včetně nominace za vynikající limitovaný seriál, a individuální herecké nominace pro Kate Winslet, Jean Smart, Julianne Nicholson a Evana Peterse. Poslední dva jmenovaní získali své vůbec první nominace na cenu Emmy. Winsletová, Nicholsonová a Peters byly za své výkony oceněny cenou Emmy.
  • Tvůrce Brada Ingelsbyho inspiroval k napsání pořadu rozhovor s kamarádem policistou na malé stanici. "Byl tam jeden detektiv, který měl na starosti všechny případy. Ten nápad mě zaujal." Příběh chtěl zasadit tam, kde vyrůstal - do Filadelfie. "Kombinace tajemství a detektivního prvku s pouhou silnou touhou po místě, kde jsem vyrůstal, to byly dvě myšlenky, které jsem se snažil skloubit do poutavého příběhu."
  • Kate Winslet, Jean Smart, Guy Pearce a Angourie Rice sdíleli po návratu produkce jeden dům. Když zrovna nepřipravovali repliky, vařili spolu a diskutovali o svých rodinách. Dne 5. října mohli Winsletová a Pearce společně oslavit své narozeniny.
  • Kostýmní výtvarnice Meghan Kasperlik spolupracovala s oddělením účesů a make-upu na vytvoření Mareina typického rozcuchaného vzhledu. Mareiny vlasy s velmi výraznými odrostlými kořínky byly fyzickým znázorněním zármutku, který Mare prožila a kvůli němuž nedbala o svůj vzhled. Proměna Kate Winsletové byla pro štáb náročná. "Bylo velmi náročné, aby Kate Winslet nevypadala jako Kate Winslet, protože je to tak úžasná osobnost. Takže bylo opravdu důležité, aby [kostýmní a vlasové a maskérské oddělení] spolupracovalo jako tým."
  • Mackenzie Lansingovou k herectví inspiroval výkon Kate Winsletové v roli Clementine ve filmu Věčný svit neposkvrněné mysli (2004). Při natáčení jí mohla říct, jak moc ji obdivuje.
  • Evan Peters se rozhodl, že Zabela v baru opije víc, než bylo původně ve scénáři, aby divákům zprostředkoval břemeno, které nese, a udělal z něj sympatičtější postavu.
  • Inspirován svým dětstvím stráveným se sestrami, matkou a tetami cítil Brad Ingelsby nutkání soustředit příběh na ženy. "Když jsem jako dítě poslouchal, jak spolu tyto ženy mluví a podporují se navzájem, byl jsem toho často svědkem, takže jsem chtěl učinit zadost vztahům, ve kterých jsem vyrůstal."
  • Kvůli přestávce v natáčení kvůli COVIDu si produkce vzala sádru zubů Izzyho Kinga pro případ, že by o nějaký zub přišel. Když se znovu začalo natáčet, měl King stále všechny zuby, ale vyrostl o dva centimetry.
  • Kritik Zach Budryk ve svém článku: "How 'Mare Of Easttown' Is Breaking New Ground For HBO And The Prestige Crime Series" naznačuje, že postava Mare Sheehanové je skutečným ztělesněním silné postavy, která je shodou okolností žena, se všemi složitostmi svého mužského protějšku. Díky komplikovaným vztahům mezi matkou a dcerou, generačním traumatům specifickým pro ženy, mateřství a Mareiným antihrdinským momentům, které jsou v centru seriálu, je Mare umožněna "taková skutečná komplexnost, kterou Silná ženská postava obvykle nahrazuje úderností". S tímto názorem se ztotožnila i Kate Winslet. "Je to hrdinská, chybující žena středního věku a neomlouvá se za to, kým je. Je nechutná, a přesto okouzlující. Je milá a zároveň odporná. Je morálně zdravá, ale zároveň morálně opravdu zkažená." Zobrazena s více vlastnostmi než jen fyzickou silou, její minulost Mare způsobuje, že vede s empatií i zoufalstvím.
  • Výroba probíhala během pandemie COVID-19. Herci a štáb byli každý den testováni na přítomnost viru. Celkem bylo provedeno odhadem 10 000 testů.
  • Všech 7 epizod se natáčelo ve stejnou dobu. Craig Zobel se musel neustále radit s vedoucím scénáře, aby zjistil, o jakou část příběhu se jedná a co některé postavy vědí. Když byla produkce zastavena kvůli COVID, muselo se značně přepisovat, aby se omezil počet lidí na place.
  • Všechny rekvizity ve scénách byly speciálně napsané. Mistr nemovitostí Susannah McCarthy spolupracoval s výtvarným oddělením na zajištění autentických filadelfských předmětů, včetně potravin. McCarthyová také získala podněty od herců, včetně Evana Peterse, který navrhl specifický typ hrnku na kávu, a Kate Winsletové, která požadovala, aby Marein telefon byl trvale prasklý. "Evan a Kate se předem podívali na všechno, až po to, jaké pouzdro by měli mít na sobě," vyprávěla McCarthyová.
  • Hlavní kadeřník Lawrence Davis dostal za úkol vytvořit pro postavy účesy, které by odrážely neformální atmosféru maloměsta. "Když jsem nastoupil, bylo mi řečeno, že mám pro každého účes do postele."
  • V rozhovoru s Maureen Dowdovou v New York Times z května 2021 Kate Winsletová uvedla, že navzdory snaze produkce o regionální přesnost jako vegetariánka ve skutečnosti nejedla žádné maso na hoagies nebo cheesesteaky, které její postava konzumovala. Řekla také, že vynechali cibuli: "Cítila jsem se opravdu, opravdu špatně, protože vím, že cibule je velmi důležitou součástí hoagie, ale protože jsme měli tolik hodin natáčení scén se vším tím jídlem, nebylo v podstatě fér vůči štábu mít celý den na našem malém place všechno to smradlavé cibulové jídlo."
  • Cílem Brada Ingelsbyho bylo částečně ukázat důstojnost komunit, které fiktivní Easttown představuje, navzdory tomu, že věci vypadají problematicky. "Jsou to lidé, kteří každé ráno vstávají a chodí do práce, kterou nemusí nutně milovat, ale dělají ji z pocitu povinnosti. Chtěl jsem tedy tyto komunity, které existují a nedostávají často prostor na plátně, vykreslit tak, aby byly hrdinské a ušlechtilé a zároveň opravdu sympatické."
  • V době výroby se o tom výrobci nedozvěděli, ale existuje skutečná kobyla Easttown. Mary 'Mare' Sheehanová pochází z Delca a je kapitánkou svého basketbalového týmu s názvem The Hawks. Sheehanová sledovala seriál, smála se podobnosti mezi sebou a titulní postavou a stala se její velkou fanynkou.
  • Zabel nabídne Maremu kávu z Wawy, protože tam chodí "každé ráno". Později se však ukáže, že Zabel si kávu plní doma, což znamená, že se ochotně vydává z cesty, aby Maremu kávu přinesl.
  • Evan Peters a Patrick Murney se narodili v roce 1987. Murney nosil vousy a make-up, aby zestárl do podoby otce středního věku.
  • Scéna, kdy Mare popisuje pediatrovi Kevinovy intelektuální problémy, byla původně napsána jako klidný a velmi věcný rozhovor. Nicméně pokaždé, když ji Kate Winsletová zkoušela, nedokázala scénu zvládnout bez pláče. Proto byla scéna změněna, aby ukázala Mareinu zranitelnost a hloubku bolesti, kterou prožila.
  • Vzhledem k tomu, že se mnoha scén účastní stovky komparzistů, musela produkce kreativně hledat místa v blízkosti natáčecích lokací. Mezi ně patřil opuštěný Kmart, pohřební ústav a tělocvična, kde se natáčely scény z filmu Creed.
  • Natáčení začalo v říjnu 2019 a pokračovalo až do 13. března 2020, kdy bylo kvůli omezením COVID ukončeno, pouhých několik týdnů před dokončením. V původně zamýšlené šestitýdenní přestávce se natáčení protáhlo o několik měsíců až do září. Herci museli neustále zkoušet svůj přízvuk, protože se obávali, že ztratí specifický delský přízvuk. Přibližně dvě třetiny každé epizody již byly natočeny, což umožnilo Craigu Zobelovi, Bradu Ingelsbymu a střihačce Amy E. Duddlestonové vypilovat scénáře a dotáhnout záběry. Po obnovení natáčení trvalo natáčení zbývajících scén téměř dvojnásobek času, a to kvůli nutným dodatečným bezpečnostním opatřením. Zobel odhadl, že 50 % scénáře muselo být přepsáno v souladu se směrnicemi pro sociální distancování.
  • Patsy Meck, která ztvárnila úřednici na policejní stanici Janu, je místní obyvatelka a jedna z mála herců, kteří v seriálu nemuseli používat přízvuk.
  • Po třech epizodách vytvořila Saturday Night Live díl nazvaný "Murder Durder", který si utahoval z filadelfského přízvuku a zápletek seriálu. Herci a štáb to považovali za vtipné a velmi jim to lichotilo.
  • Jako inspirace pro seriál posloužily filmy Broadchurch (2013), Zločin (2011), Temný případ (2014), A co dál (1979) a Hříšné noci (1997).
  • Ve scéně, kdy je Moira ve škole šikanována, Craig Zobel zajistil naprosté ticho v jídelně, aby se Kassie Mundhenk mohla pohodlně natáčet.
  • Je to poprvé, co Kate Winslet musela pro svou roli použít zbraň. Přestože to byl jeden z důvodů, proč se rozhodla roli přijmout, bylo jí prý její použití velmi nepříjemné. Naopak Evan Peters má díky svým dalším rolím bohaté zkušenosti.
  • Angourie Riceová a Sosie Baconová mají příbuzné z oblasti Filadelfie, což jim podle jejich slov pomáhá i překáží. I když již byly vystaveny přízvuku, měly také další tlak, aby ho předvedly spravedlivě pro své rodinné příslušníky.
  • Zabel měl podle scénáře požádat diakona Marka o jeho telefon. Při zkouškách se Evanovi Petersovi zdála tato replika poněkud trapná a pro jeho postavu nucená, což vedlo Kate Winslet k tomu, že požádala, zda by ji nemohla říct místo něj. Podobně to byl Mare, kdo v původním scénáři našel Winstonovým cigarety. Na jeho žádost to bylo přehozeno na Zabela.
  • Řetězec Wawa vytvořil na počest výstavy kořeněný cheesesteak hoagie Mare Of Easttown.
  • Kostýmní výtvarnice Meghan Kasperliková zaměstnala místního obchodníka, který nakoupil desítky kusů oblečení, které pak zestárly a byly individualizovány pro konkrétní postavu. Velmi si zakládala na tom, aby se oblečení postav opakovalo. Siobhanin šatník byl směsicí vintage a moderních kousků; její roláky naznačovaly, jak uzavřená dokáže být. Naproti tomu Mare nosila v průběhu seriálu spoustu stejných věcí - boty, džíny, bundu -, aby vyjádřila svou apatii. Navzdory obrovské náročnosti shánění stovek kostýmů Kasperlik přiznal, že nejtěžší byly Mareiny dva outfity na noční rande. "Zkoušeli jsme i jednoduché šaty z Targetu a bylo to: 'Jo, vypadáš moc dobře'."
  • Dům Wayna Pottse je skutečný dům, který je připojen k baru. Zatímco natáčení probíhalo na místě, podkroví bylo postaveno na zvukové kulise a natáčelo se tam z bezpečnostních důvodů.
  • Druhý seriál HBO, v němž po Mildred Pierceové (2011) hrají Kate Winsletová a Guy Pearce. V obou hrají milostné zájmy. V obou seriálech získala Winsletová cenu Emmy za mimořádný herecký výkon v hlavní roli a její mužský kolega za mimořádný herecký výkon ve vedlejší roli; Pearce, respektive Evan Peters.
  • Kostýmní výtvarnice Meghan Kasperlik, scénograf Keith P. Cunningham a dekoratér Edward McLoughlin úzce spolupracovali, aby zajistili, že oblečení doplní prostředí dělnické třídy, která se potýká s problémy. Brad Ingelsby do scénáře výslovně napsal, že Lori nosí košili Dave Matthews Band, takže Kasperliková musela sehnat košili z konkrétního roku, kdy by Lori studovala na vysoké škole. Kasperlik při shánění oblečení prozkoumal mnoho podniků v okolí a odhadl, že v celém seriálu je představeno 20-25 místních podniků.
  • Drewův pohyb, kdy se šourá dozadu, byl pohyb, který Izzy King dělal pro zábavu mezi scénami. Craigu Zobelovi se to tak líbilo, že to napsal do scény.
  • Závěrečná epizoda byla nejvíce diskutovanou epizodou producentů, střihačů a HBO, kteří byli odhodláni vytvořit uspokojivý a dojemný konec.
  • Ačkoli v Pensylvánii existuje skutečný Easttown, tvůrce Brad Ingelsby chtěl, aby fiktivní Easttown byl "spojením některých měst v oblasti". Až na několik scén se seriál natáčel v nedalekých městech Coatesville, Aston a Drexel Hill. Mezi další lokace patří bar VFW v Sellersville, Girard College, Wissahickon Valley Park a Pastorius Park v Chestnut Hill.
  • Počáteční popisy postavy Mare se soustředily spíše na její emocionální stav - vyčerpanost, prázdnotu, zdrženlivost - než na její fyzické prvky. Maskérka Ivana Primorac a Kate Winslet pak musely tyto rysy interpretovat a převést je do Mareina vzhledu. Primoracová se spoléhala na instinkty Winsletové jako zaneprázdněné matky, aby Mare vypadala co nejrealističtěji a neokázale. Společně přišli na to, že Mare má extrémně viditelné odrosty, které mají naznačovat, jak moc ji pohltil smutek. Kromě toho Primorac použil minimum make-upu a zdůraznil sluneční skvrny, oční váčky a vrásky na Winsletině pleti, stejně jako přidal kousky chloupků do jejího obočí. Celkově zabrala paruka a make-up méně než hodinu.
  • Kontrast mezi Mare, která vyplivne paštiku z kachních jater a pokračuje v pojídání sendviče s možnými kousky masa slouží jako důkaz třídních rozdílů v Easttownu. Paštika představuje Richardovu vyšší třídu a Mareho neschopnost aklimatizovat se, zatímco sendvič koupený ve Wawa je jasným symbolem dělnické třídy.
  • Colin Zabel (Evan Peters) nebyl pojmenován po režisérovi Craigu Zobelovi. Postava byla napsána ještě předtím, než se Zobel ujal režie.
  • Cameron Mann byl zvažován pro roli Ryana na základě jeho podoby s Julianne Nicholsonovou.
  • Omezení, která COVID na natáčení uvalil, donutila produkci ke kreativitě při omezování komparzistů a míst natáčení. Girard College byla použita pro několik scén, včetně scény v restauraci a soudní síni. Kromě toho byl použit pouze vybraný počet komparzistů, kteří byli často v různých oděvech napříč stejnou scénou, aby se vytvořila iluze davu.
  • Vzhledem k tomu, že byl Evan Peters vychován jako věřící, rozhodl se, že Zabel bude při práci nosit pod oblečením křížek.
  • Ačkoli se seriál odehrává ve Filadelfii, ne všichni herci jsou Američané. Kate Winslet je Britka, Angourie Rice a Guy Pearce jsou Australané a James McArdle je Skot.
  • Angourie Riceová často opravovala štáb ve výslovnosti jména své postavy Siobhan. Americký štáb ho vyslovoval foneticky, zatímco irské jméno se vyslovuje jinak.
  • Představuje pět držitelů ceny Emmy: Kate Winslet, Jean Smart, Julianne Nicholson, Evan Peters a Guy Pearce.
  • Jméno "Mare" se vyslovuje stejně jako "mère", což je francouzský výraz pro "matku". Mateřství a jeho náročnost byly v seriálu zkoumány v mnoha vztazích, přičemž základním tématem byla hloubka mateřské lásky k dětem.
  • Mare během poradenských sezení přemýšlí, zda by duševní nemoc mohla být genetická. Ve skutečnosti existují vědecké důkazy, že duševní onemocnění se může přenášet geneticky. I když se tvrdí, že je vyvolává kombinace genetických faktorů a faktorů prostředí.
  • Tvůrce Brad Ingelsby vyrůstal ve sportovní rodině - jeho otec a bratr hráli basketbal. To inspirovalo Mare, která v mládí hrála basketbal.
  • Z vítězného basketbalového týmu zažívají hlavní čtyři členky - Beth Hanlonová, Lori Rossová, Dawn Baileyová a Mare Sheehanová - těžké rodinné problémy.
  • Všechny scény v domě Carrollových byly natočeny během prvního týdne natáčení.
  • Kancelář doktora Grahama, Mareina terapeuta, byla kulisou, která byla dříve použita pro jinou scénu a byla přepracována. Na natočení všech scén terapie měli herci pouze dva půldny.
  • V domě Mare a na její policejní stanici se hojně objevovaly schody, které ukazovaly její každodenní stoupání do kopce.
  • Kreslený film, který se v televizi v "Sacrament" přehrává, vytvořili bratři Chapsovi, spolutvůrci Homestar Runnera s režisérem seriálu Craigem Zobelem.
  • Kate Winslet a Phyllis Somerville si spolu zahrály již podruhé, předtím to byl film Jako malé děti (2006). Je to také poslední film Somervilleové, která zemřela po natáčení v červenci 2020.
  • Mare se celým jménem jmenuje Marianne. Po filmu Rozum a cit (1995) je to podruhé, co Kate Winslet hraje postavu jménem Marianne.
  • První nahá scéna Cailee Spaenyové.
  • Telefonní číslo Richarda Ryana, které je uvedeno na kartičce jedlého aranžmá, jež posílá Mare, je skutečné a funkční číslo. Od roku 2024 se na něj dovoláte na městský soud v Medfordu v Oregonu. Telefonní číslo na boku Delrassoovy dodávky je také skutečné, funkční číslo, které vás zavede do veřejné knihovny v Allentownu v Pensylvánii.
  • Guy Pearce, Angourie Riceová, Kate Winsletová a Evan Peters hráli v australských filmech nominovaných na cenu AACTA. Riceová a Winsletová získaly cenu AACTA za nejlepší herečku v hlavní roli za role ve filmech Dámy v černém (2018), respektive Švadlena (2015).
  • Evan Peters, Angourie Rice, Guy Pearce a Jean Smart hráli postavy v komiksových médiích. Peters hrál QuickSilvera v sérii X-Men a WandaVision (2021), Riceová ztvárnila Betty v sérii Spider-Man, Pearce byl Aldrich Killian ve filmu Iron Man 3 (2013) a Smart Laurie Blakeová ve filmu Watchmen (2019).
  • David Denman a Evan Peters hráli ve filmu Kancl (2005).
  • Castingová režisérka Avy Kaufmanová působí v New Yorku a je dobře známá v broadwayských kruzích, což ji přivedlo k obsazení známých broadwayských herců, jako jsou John Douglas Thompson, Joe Tippett a Neal Huff.
  • Když Mare a Colin navštíví Wayna Pottse, hraje píseň "You've Got Another Coming" od anglické heavymetalové skupiny Judas Priest. Pochází z jejich alba "Screaming For Vengeance" z roku 1982.
  • Kate Winslet i Evan Peters ztvárnili postavy s modrými vlasy: Clementine ve filmu Věčný svit neposkvrněné mysli (2004) a Kai v American Horror Story (2011).
  • Původní konec byl takový, že se Lori a Mare objímaly v Loriině kuchyni. Když Brad Ingelsby probíral některé scény s terapeutem pro pozůstalé, terapeut ho upozornil, že své pacienty nabádá, aby navštívili místo, kde k zármutku došlo. Ingelsby napsal dodatečnou scénu, v níž Mare jde na půdu, a ta se pak stala závěrem seriálu.
  • Evan Peters byl nervóznější při polibku s Kate Winslet než při natáčení jakékoli jiné scény.
  • Existoval potenciál, že detektiv Colin Zabel bude horkokrevným typem detektiva. Evan Peters a režisér Craig Zobel se místo toho rozhodli, že bude horlivým obdivovatelem Mare, který bojuje se syndromem podvodníka. "Mohli byste to zahrát tak, že je přehnaně sebevědomý a snaží se to dohnat. Nebo to můžete zahrát tak, že je naprosto nejistý, má těžký syndrom podvodníka a vůbec netuší, co dělá. S tím se dokážu ztotožnit víc," vypráví Peters.
  • Kate Winsletová si z podrobného příběhu, který pro Mare vytvořila, představovala, že Mare a její otec jdou na taneční zábavu, když ho najde, jak se zastřelil. "A to v ní zanechalo pocit, že není dost dobrá. Musela jsem vytvořit něco tak rozrušujícího, aby v okamžiku, kdy o tom bude mluvit, to všechno spustilo z vizuálu, který jsem vytvořila."
  • Scéna s Colinem a Mare u večeře byla poslední scénou, kterou Evan Peters natočil. Peters se snažil do scény zakomponovat drobné manýry, aby ukázal Colinovu roztomilost a nervozitu, včetně upuštění kousku těstovin z vidličky a pohledu na Mareino jídlo.
  • Kate Winslet způsobila Mare takové trauma, že na natáčení nemohla být v jedné místnosti s Codym Kostrou, který ztvárnil jejího zesnulého syna Kevina. V rozhovorech se Winsletová občas rozplakala, když mluvila o dynamice mezi Mare a Kevinem a jeho psychických problémech. Winslet strávila hodně času s terapeuty pro pozůstalé a rodiči, kteří přišli o své děti. Její vlastní děti ji během natáčení musely ujišťovat, že to není skutečné.
  • Ačkoli to není hned zřejmé, Ryanova prudká reakce na školního rváče, který ponižuje jeho sestru, má větší význam. Za normálních okolností by se bratr jako Ryan vrhl na šikanujícího ihned po prvním případu, kdy šikanující ponižoval jeho sestru, ale zde se Ryan zdrží, dokud není jasné, že šikanující bude pokračovat. Jeho zdrženlivost je způsobena tím, že když naposledy jednal na popud, došlo k úmrtí, i když nešťastnou náhodou.
  • Brad Ingelsby chtěl vyvrátit téma "mrtvé bílé dívky" a záměrně nechal příběh zaměřit na poznávání obětí a jejich rodin.
  • Vzhledem k náročnosti prezentovaného materiálu se HBO spojila s několika organizacemi, aby divákům poskytla podporu a zdroje. Mezi tyto organizace patřily American Foundation for Suicide Prevention, National Alliance on Mental Illness a Shatterproof.
  • Scéna, v níž Mare sleduje záběry z kamery s Ryanem v závěrečné epizodě, byla natočena čtvrtý den natáčení. Aby se kamera přiblížila k obličeji Kate Winsletové, musela být konzola přemístěna. Místo toho se Winsletová musela dívat na oranžové x, které bylo umístěno v blízkosti kamery, a vytvořit dostatečné emoce jednoduše z toho.
  • Postava Guye Pearce odjíždí ve stejném modelu kabrioletu Jaguar, v jakém jezdila jeho postava ve filmu Memento.
  • Během svého prvního kázání v této sérii vypráví o příhodě ze svého života, kdy utěšuje ublíženou ženu, aniž by se odvolával na Bibli nebo Boha, ale slovy "Jsem tady" označuje to, čím žena prošla, za nepřijatelné. Později, v závěrečné epizodě, Mare stejnými slovy utěšuje Lori, když čelí nepřijatelné situaci.
  • V původním scénáři Lori nadávala Johnovi poté, co byl obviněn u soudu ze zrady své rodiny. Julianne Nicholsonová usoudila, že by bylo působivější, kdyby Lori mlčela, a tak byla scéna změněna.
  • Lori a Ryan se podle scénáře měli v závěrečné epizodě obejmout na gauči. Julianne Nicholsonová měla pocit, že je přirozenější a dojemnější, když jí Ryan leží na klíně. Po konzultaci s Cameron Mannovou a producenty byla scéna změněna.
  • Vzhledem k tomu, že Mare má tendenci pohřbívat své city, bylo pro Kate Winslet neuvěřitelně těžké být v citově vypjatých scénách zdrženlivá. "Celé mé tělo křičelo,'Zhroucení. Vypusť to všechno', ale to by Mare samozřejmě neudělala. Mare by se snažila všechno zadržet, jak jen by to šlo, protože kdyby všechno pustila, úplně by se zhroutila." Nejobtížnější na natáčení pro ni byla scéna, kdy Mare na terapii probírá Kevinovu sebevraždu.
  • Název třetí epizody "Enter Number Two" je odkazem na píseň Gordona Lightfoota "If You Could Read My Mind". V písni se zmíněný text vztahuje k druhému milostnému zájmu ženy. V epizodě Colin poprvé vyjádří romantickou touhu po Mare, což předznamenává jeho roli v Mareině milostném trojúhelníku.
  • Když Mare poprvé usne vedle svého vnuka v posteli, probudí se a má vidinu svého zesnulého syna Kevina a ve tváři má zmatený výraz, který vyjadřuje zmatek, jenž v ní vyvolala jeho sebevražda. Ve finále opět spí vedle Drewa a dívá se na stejné místo; tentokrát se usmívá. Následně Mare sebere sílu a vejde na půdu - na místo, kde Kevin spáchal sebevraždu -, čímž demonstruje uzdravení, které s Kevinem prožila.
  • Aby Evan Peters mohl vyjádřit Zabelovu naději, že se stane romantickou volbou pro Mare, poslouchal pro inspiraci píseň Johna Mayera "New Light". Peters vysvětlil, že část Zabelovy přitažlivosti pramení z jeho těžkého syndromu podvodníka. "Snaží se přijít na to, jak nejlépe dělat svou práci, a myslím, že když vidí Mare a vidí, jak je dobrá, opravdu to bere a obdivuje ji za to. Ve spojení s Kateinou očividnou krásou se z toho stává touha po něčem víc než jen po přátelství."
  • Sekvence v domě Wayna Pottse byla původně delší a obsahovala scénu, kdy Mare vrhá do místnosti svou krev, aby Pottse oklamala.
  • V prvním díle si Mare při honbě za Freddiem poraní nohu. Způsob honičky ukazuje, jak neopatrná dokáže být. V závěrečné epizodě nepronásleduje Ryana, přestože ten utíká, když ji spatří, což značí její vyspělost, protože ví, že by šel jen domů.
  • To, že se Colin Zabel ukáže jako "ne takový hrdina, jakým byl vykreslen", je předznamenáno ještě před jeho přiznáním Mare. Když se ho Mare zeptá, jak vyřešil případ, který z něj udělal hrdinu, odpoví, že vytrvale, téměř fanaticky. Ale ve scéně, kdy hledají kulky v místě Erininy vraždy, to Colin po několika prohledáních vzdá, ale Mare vytrvá a kulky k Zabelovu překvapení a úžasu najde. Kdyby byl tak pečlivý u případu, který mu zajistil proslulost, věnoval by pozornost stejným detailům jako Mare.
  • Ústředním tématem seriálu byla myšlenka rodiny a ztráty. Na konci seriálu většina postav ztratila nějakého člena rodiny. Mare přišla o Kevina a svého otce kvůli sebevraždě, Carrie ztratila péči o Drewa kvůli svým problémům se závislostí, Kennyho dcera Erin byla zavražděna, Dylan a jeho rodiče přišli o DJe kvůli jeho otcovství, Bethyin bratr Freddy zemřel na předávkování, Judy přišla o Zabela při střelbě, manželka pana Carrolla zemřela na infarkt a Kenny, John, Billy a Ryan byli uvězněni.
  • Loriin syn Ryan, který jí byl odebrán a zatčen, je paralelou k sebevraždě Mareina syna Kevina. Brad Ingelsby od počátku psaní věděl, že vrahem musí být Ryan, aby ukázal dva přátele, kteří ztratili oba své syny nevýslovným způsobem.
  • Během jejich počátečních společných chvil se Colin pozastavuje nad Mareiným přátelstvím s téměř všemi, kdo jsou zapojeni do případu Erininy vraždy (přátelství s celou komunitou), čímž naznačuje možnost citové angažovanosti, která brání pokroku. Jsou scény, které zpochybňují i polohu její morální linie (např. nechat být vandalství v sídle Carrolů a podstrčení drog do auta bývalé snachy), ale ona to zvládne, i když se na konci ukáže, že jde o tu nejchoulostivější záležitost, čímž dokazuje, že je většinou morálně stabilní.
  • Mare je během flashbacků k vidění ve stylovém Avataru (ve srovnání s jejím šedivým já v současnosti). Je to proto, že se vnitřně pustila do truchlení nad synovou smrtí. V reálném životě je to nejčastější. V mnoha záběrech zblízka jsou záměrně vidět její vrásky, které tomuto pojetí dodávají na realističnosti.
  • Siobhan říká, že dokument o Kevinovi natáčí proto, aby pochopila, proč se zabil. Jedná se o nevědomý mechanismus vyrovnávání se se situací. Mluví o jeho smrti, což jí Mare nedovoluje.
  • Ke Kevinově sebevraždě i k uvěznění Katie Baileyové a Missy Saigerové došlo na půdě. Poté, co Mare dívky zachrání, je schopna hovořit o dni, kdy její syn zemřel.
  • Ujištění, které Lori dává Mare, že se nenechá Mare odradit od svého přátelství, se odráží ve chvíli, kdy Mare několik měsíců po Ryanově zatčení přijde k Lori domů a obejme ji. To, že se Lori stává mrtvým závažím proti Mare v její náruči, je paralelou k tomu, jak Mare držela v náručí Kevina poté, co se zabil.
  • V první scéně, kde se Erin představuje, leží na zádech. Později je nalezena v podobné poloze v potoce poté, co byla zabita.
  • Prvotní instinktivní reakcí Mare na jakýkoli osobní kontakt s kýmkoli je útěk. To je vidět, když se po sexu s Richardem vyhýbá tomu, aby mu dala své číslo (dá mu větu „zavolám ti“ a odejde, aniž by si jeho číslo poznamenala), také když je na rande s Colinem - odchází, když ji konfrontuje, že jejím skutečným důvodem, proč přišla na rande, byla práce na případu s ním. I když mu později řekne, že ho chce zapojit do svého už tak komplikovaného života, důvodem k rozhovoru může být to, že se sama vyhýbala konfrontaci s mnoha aspekty svého osobního života.
  • Když se Zabel a Mare opíjejí v baru, zní v pozadí píseň "Mr Brightside" s tímto textem: "Začalo to polibkem, jak to dopadlo?" To předznamenává konečný konec Zabela, který je zastřelen po společném polibku s Mare.
  • Kate Winsletová byla při sledování scény, kdy Mare zjistí, že její syn je na půdě mrtvý, velmi rozrušená a v rozhovoru pro Vanity Fair na YouTube se rozplakala. Řekla, že natáčecí štáb k ní byl ten den natáčení velmi velkorysý a rozmístil se tak, aby na ně neviděla, což jí umožnilo natáčet, aniž by ji pohled na štáb a uvědomění si fikce vytrhly z emocí scény. Řekla, že trauma, které Mare cítila ze smrti svého syna, je ve Winslet ve skutečnosti stále velmi přítomné (tento rozhovor se uskutečnil v červenci 2024), protože Winslet nemusela toto hluboké trauma cítit jen během natáčení této jedné scény, musela ho cítit nepřetržitě po celou dobu natáčení seriálu, protože toto trauma je vysvětlením všeho, co Mare dělá a čím Mare je, takže z toho, že ho cítila tak dlouho, věří, že ho bude cítit navždy.
  • Během jednoho z poradenských sezení Mare vypráví o smrti svého syna, o tom, že se oběsil na půdě a že na půdu už nikdo nechodí. To značí, že se Mare vyhýbá problémům, které se týkají smrti jejího syna, což je ukázáno v mnoha scénách. Okolnosti ji však donutí, aby se svým problémům postavila čelem, a seriál končí její návštěvou podkroví, což znamená, že je v klidu. Na půdu se musí dostat po žebříku, což značí, že se povznesla nad svůj současný stav / posunula se vpřed.