Zajímavosti o Oddanost

62%

Zajímavosti 21

  • Místo se mění na Středozemní moře a scéna ukazuje piloty, kteří reagují na poplach ve všeobecných ubikacích. Velké oválné otvory v přepážkách, kterými se probíjejí, dostaly název "klepadla". Kolem celého otvoru je obvykle na obou stranách kovový okraj, který vyčnívá asi 4-5 palců. Spodní okraj této hrany je bohužel ve výšce holení - odtud název.
  • Přestože byl snímek natočen sféricky digitálními filmovými kamerami, v titulcích je uvedeno "Natočeno v Panavision".
  • Otec režiséra je námořním letcem, létal na letounu A-6 Intruder.
  • Druhý film o námořním letectvu s Glenem Powellem uvedený v roce 2022 po filmu Top Gun: Maverick (2022).
  • Podle herce a výkonného producenta Glena Powella v rozhovoru s Wardem Carrollem na YouTube bylo ve filmu použito šest skutečných letounů Corsair a v mnoha letových scénách byl letoun Sea Fury použit pro detailní letové sekvence.
  • Na začátku filmu jsou vidět dva F8F-2 Bearcat, které křižují osu pojížděcí dráhy. Tento manévr se provádí s letouny typu "tail-dragger" kvůli úhlu, pod kterým letoun sedí a který jinak brání pilotovi vidět osovou čáru.
  • Režisér J. D. Dillard najal pro scény soubojů Kevina LaRosu II, který dohlížel na letové sekvence a navrhoval je pro film Top Gun: Maverick (2022), ve kterém hrál také Glen Powell.
  • Wenatchee Washington a okolní hory se během letových scén v Koreji zdvojnásobily.
  • Americké námořnictvo pojmenovalo na počest praporčíka Jesseho L. Browna loď USS Jesse L. Brown FF1089. Patřila do třídy Knox a byla uvedena do služby 17. února 1973. Vyřazena ze služby 27. července 1994.
  • Praporčík Jesse L. Brown byl prvním afroamerickým letcem amerického námořnictva.
  • Mnoho letounů Corsair je vybaveno kulomety ráže 6 x 50 mm z období 2. světové války namísto kanónů ráže 4 x 20 mm z období korejské války.
  • Během náletu jeden z pilotů říká, že má "mechanický problém s podvozkem". Zneužívání slova "issue" ve významu problém začalo až v 80. letech 20. století, do značné míry pod vlivem počítačových společností, které nechtěly problémy jako takové uznávat.
  • V roce 1950 se vody mezi Japonskem a Korejským poloostrovem nazývaly (a vlastně stále nazývají) Japonské moře. V září 2022 použilo americké námořnictvo termín "Východní moře", ale rychle ho odvolalo. Mimochodem, Čína a Rusové nazývají tyto vody "Japonským mořem", což je název, který sem umístili Evropané v 18. století.
  • Na dovolené na pobřeží ve Středozemním moři je ulice lemována různými vlajkami. Vyobrazená řecká vlajka je vlajkou přijatou až v 70. letech 20. století (modrý kříž v kantonu s modrými a bílými pruhy). V době korejské války měla řecká vlajka modré pole rozdělené bílým křížem na čtvrtiny a uprostřed kříže měla korunu. Tato vlajka byla vlajkou Řeckého království a používala se od roku 1935 do roku 1970.
  • Protiletadlová palba ukazuje mnoho malých výbuchů. Malá protiletadlová děla používaná Severokorejci neměla u své munice roznětku; ta by byla určena pro děla větší ráže.
  • Když Corsairy přistávaly na letadlových lodích, přibližovaly se k palubě přímo. Ale vzhledem k délce přídě Corsairu by při takovémto přiblížení k letadlové lodi příď letadla bránila pilotovi ve výhledu na palubu a pilot by nemohl vidět na palubu, aby zjistil, zda se nepřiblížil příliš vysoko nebo dokonce příliš nízko. Místo toho se Corsairy přibližovaly k letadlové lodi pod úhlem 90 stupňů, aby viděly na palubu z boku. Když se pak přiblížily k letadlové lodi, provedly 90stupňovou zatáčku přímo na palubu, a to téměř okamžitě po provedení této zatáčky. Tímto způsobem mohli při přiblížení sledovat palubu téměř po celou dobu. Jinak by pilot letěl, obrazně řečeno, naslepo.
  • Během 2. světové války byl Corsair původně používán pouze pobřežními letkami USMC a nebyl schválen pro přistání na palubě letadlové lodi, protože piloti US Navy nemohli bezpečně přistát na palubě, dokud si ke konci 2. světové války v prosinci 1944 neosvojili techniku britského královského námořnictva, která spočívala v zakřiveném přiblížení. V roce 1950, kdy se tento film odehrává, se již vždy používalo zakřivené přiblížení, takže dlouhá příď Corsairu by nebyla problémem.
  • Korzáři sestřelují Mig 15. I když byl Mig 15 sestřelen Corsairem v Koreji, stalo se tak až v pozdějších fázích války a ne Jesse Brownem a Tomem Hudnerem.
  • Problém, který postihoval Corsairy, kdy se levé křídlo při příliš rychlém přidání výkonu zastavilo a letoun se převrátil, se týkal pouze prototypů a prvních předsériových modelů. V době, kdy byly uvedeny do provozu, byla na levé křídlo namontována lišta proti přetažení, takže obě křídla přetahovala současně a nevykazovala vlastnosti, které jsou zobrazeny ve filmu.
  • Při zimním létání v Koreji byli piloti oblečeni do "Poopy Suits", těžkých, objemných, pogumovaných obleků proti oslnění, které rozhodně nebyly nijak okouzlující.
  • Při útoku, který má oživit obklíčené jednotky USMC v bitvě o Chosin Reservoir, mají letadla pod křídly náhodně proměnlivý počet raket. Konkrétně je vidět letadlo bez raket, pak vypálí dvě rakety, pak mu dvě rakety zůstanou, když odlétá...