Zajímavosti o Vládcové nebes

82%

Zajímavosti 23

  • V 9. epizodě, když si major Crosby a major Rosenthal o samotě povídají v důstojnickém klubu, je na plášti za majorem Crosbym umístěna postava Tobyho Juga typu Robina Hooda. V kultovním oscarovém filmu „12 O'clock High“ z roku 1949, jednom z prvních filmů o americké bombardovací peruti v Anglii za druhé světové války, hraje Toby Jug s postavou Robina Hooda klíčovou roli.
  • Pracovní název seriálu zněl „Vichřice“.
  • Zkratka USAAF znamená United States Army Air Forces, které byly součástí armády Spojených států a osamostatnily se od ní až v září 1947.
  • Mezi záběry a během přestávek v natáčení herci hráli autentické dobové hry, například karetní hry a hry v kostky.
  • B-17 Flying Fortress prošel řadou konstrukčních pokroků a stal se třetím nejvyráběnějším bombardérem všech dob, hned za čtyřmotorovým Consolidated B-24 Liberator a víceúčelovým dvoumotorovým Junkersem Ju 88.
  • Film Vládcové nebes (2024) se skládá z obrovského hereckého ansámblu. V devíti epizodách je více než 300 mluvících rolí.
  • Austin Butler měl od dokončení filmu Elvis (2022) k natáčení Vládcové nebes (2024) jen týdenní přestávku . Během natáčení pracoval s trenérem dialektu, aby ztratil elvisovský přízvuk.
  • S rozpočtem přes 250 milionů dolarů patří seriál Vládcové nebes (2024 ) k nejdražším seriálům, které kdy vznikly.
  • Americký přízvuk Calluma Turnera ve filmu Vládcové nebes (2024 ) je založen na skutečném newyorském přízvuku majora Johna Egana, který ho předstíral, kvůli své posedlosti Yankees a New Yorkem, přestože v New Yorku nikdy nebyl.
  • Vládcové nebes (2024 ) se připravovali 10 let.
  • Callum Turner, Austin Butler a Nate Mann se učili od vojenských pilotů, jak vzlétnout a přistát s letadly B-17 pomocí leteckých simulátorů. Naučili se používat každé tlačítko a spínač v kokpitu a jejich nadřízení je neustále zkoušeli, co mají dělat v situacích typu „hoří vám motor 3“.
  • Během natáčení hráli Callum Turner, Austin Butler, Nate Mann a David Shields hru, kterou hráli i skuteční piloti. Místo toho, aby se do letounů B-17 dostali po schodech, závodili o to, kdo rychleji provede zpětný tah ze země a vyhoupne se tělem do poklopu kokpitu.
  • Seriál byl logisticky obrovským počinem, na 9 epizodách pracovalo přes 3000 členů štábu. Steven Spielberg prohlásil, že jde o největší projekt, na kterém kdy pracoval.
  • Před natáčením se herci sblížili během dvoutýdenního výcvikového tábora, který vedl bývalý příslušník americké námořní pěchoty Dale Dye - veterán z Vietnamu, který radil i při natáčení filmů Bratrstvo neohrožených (2001) a The Pacific (2010). Výuka byla ucelená a zahrnovala i sezení ve třídě, kde se dozvěděli více o 2. světové válce. Herci se během výcvikového tábora také navzájem oslovovali jmény svých postav a hodnostmi, aby se podmiňovali vojenskou hierarchií.
  • Někdy herci natáčející v replikách letounů B-17 zůstávali v kokpitu až 7 hodin, protože bylo velmi obtížné dostat herce do zavěšeného kokpitu a ven z něj.
  • Callum Turner, Austin Butler a Nate Mann měli den, kdy se speciálně učili a nacvičovali krok za krokem posloupnost, jak se dostat na svá místa v kokpitech B-17. Protože kokpity byly tak úzké a stísněné, museli herci přesně zvládnout způsob, jakým se dostanou do pilotních sedadel, aby to vypadalo přirozeně.
  • Někteří veteráni 100. bombardovací skupiny, kteří se zúčastnili premiéry seriálu Vládcové nebes (2024), uvedli, že se drží a žijí jen proto, aby mohli seriál sledovat. John „Lucky“ Luckadoo, jeden z posledních žijících členů skupiny, na premiéře řekl, že při sledování Vládcové nebes (2024 ) měl pocit, jako by právě letěl na další misi.
  • 100. bombardovací skupina se stala známou jako „Krvavá 100.“ kvůli velkému objemu ztrát, které utrpěla při bojových misích, a nepatrnému procentu přežití.
  • Austin Butler sledoval záběry skutečného Clevena, který ve svých 80 letech poskytl rozhovor o svém působení jako pilot bombardéru. Záběry pomohly Austinovi naučit se Clevenovu kadenci mluvení a smysl pro humor.
  • Pro potřeby natáčení byly od základu postaveny tři repliky letounu B-17. Dvě byly přesné repliky, třetí byla o něco větší, aby umožnila kameramanům větší prostor pro natáčení určitých úhlů letadla.
  • Letové scény byly natočeny v replikách letounů B-17 pomocí technologie známé jako The Volume (použité ve filmu Mandalorian (2019)). Letouny B-17 byly zavěšeny 50 stop ve vzduchu na kardanovém rameni uvnitř 360stupňové scény s bezešvými LED panelovými obrazovkami a stropem. Herci tak mohli reagovat na výbuchy protiletadlových střel, havárie a průlety letadel v reálném čase, protože kardan současně reagoval na scénáře.
  • Minisérie měla původně vzniknout v HBO.
  • B-17 Flying Fortress prošel řadou konstrukčních vylepšení a stal se třetím nejvyráběnějším bombardérem všech dob, hned po čtyřmotorovém Consolidated B-24 Liberator a víceúčelovém dvoumotorovém Junkersu Ju 88.