Zajímavosti o 7500

62%

Zajímavosti 13

  • Když Tobiáš mluví s řízením letového provozu a domlouvá se na přistání v Hannoveru, dispečer a následně i Tobiáš označují přistávací dráhu jako 27 R a vyslovují písmeno R (jako slovo "are"), místo aby řekli "Right". Obvykle by toto rádiové vysílání znělo spíše jako "Cleared for approach runway 2-7-Right", a ne "2-7-R".
  • V čase 3:13, kdy jsou zobrazeny záběry z bezpečnostních kamer, je jako místo incidentu uveden Berlín. Scéna v časovém kódu však ukazuje bránu D29 vídeňského letiště.
  • Při přistání letounu ukazuje výškoměr 1000 stop, ale radarový výškoměr ukazuje 2400 stop. Radarový výškoměr ukazuje, jak přesně jste blízko země, zatímco výškoměr ukazuje, kolik stop nad hladinou moře se letadlo nachází.
  • Pozemní operátor hlásí, že hmotnost bez paliva, tedy hmotnost letadla bez paliva, je 56,8 tuny, zatímco Tobias během odletového briefingu uvádí, že celková hmotnost je 54,8 tuny. Podle 7,2 Tuny paliva by to mělo být nejméně 64,0 Tuny. Také během přistání se tahové páky pohybují ručně, zatímco je zapnutý systém AutoThrust. Jen technické detaily, zbytek vynikajícím způsobem odpovídá skutečnosti.
  • V celém filmu až do začátku závěrečných titulků nezní žádná hudba.
  • "Gökçe", jméno letušky z poloviny turkyně, znamená v turečtině "nebeský". "Deniz", jméno jejího syna, znamená "moře".
  • Paula Dana nahradil Joseph Gordon-Levitt.
  • Zatímco technické aspekty scénáře musely být přesně dodrženy, ve zbytku režisér vybízel herce k improvizaci. To vše bylo součástí jeho celkového cíle, kterým byl extrémní realismus.
  • Film 7500 se nenatáčel jako typický film, který obvykle zahrnuje řadu záběrů a scén každý den. Místo toho Vollrathova metodika spočívala v tom, že jeho kameraman nechal kameru běžet až hodinu pro jeden záběr a střihový proces zahrnoval sekání a skládání částí 40-60minutového materiálu.
  • Název filmu odkazuje na squawk kód 7500. V případě únosu letadla zadá pilot tento kód do odpovídače, palubního elektronického zařízení, které slouží k identifikaci letadla v radarových monitorovacích systémech řízení letového provozu (ATC). Squawk kód 7500 tiše upozorní ATC na situaci bez vědomí únosce.
  • Režisér chtěl, aby film měl nadreálnou atmosféru, a tak místo toho, aby herce vedl k technickým detailům, jako je místo, kde mají sedět, stát nebo se pohybovat, aby byl záběr co nejlepší, nebo osvětlení, nechal je improvizovat. Joseph Gordon-Levitt řekl, že to bylo někdy brutální a náročné, ale že mu to umožnilo skutečně se ponořit do své postavy.
  • Film se nenatáčel na kulisách nebo v kulisách, ale ve skutečném letadle, které produkce zakoupila.
  • Carlo Kitzlinger, který hrál kapitána letadla, je ve skutečnosti skutečný pilot. Mnoho let létal pro společnost Lufthansa Airlines. Josephu Gordonu-Levittovi pomáhal s tím, aby se pro tuto roli stal pilotem.