Recenze filmu Díra

73%

Komentáře a recenze 36

AtemuLukas
AtemuLukas
2 082 bodů
8
Tak tenhle film opravdu překvapil a to v dobrém. Konečně tu je horor, který má originální myšlenku a jenž se pozvolna odkrývá jak ubíhá film. Film trochu připomíná Cube, ale tady spíš, než o pasti jde především o vývoj charakteru postav. Je tu krásně vyder, jak se člověk mění v beznadějné situaci. Film dokáže zaujmout hlavně tím, že má jednoduchý koncept a pomalé tempo. A do toho je vždycky vhozený malý zvrat, díky kterému divák udrží po celou dobu pozornost a čeká, jak to dopadne. Hodně se mi i líbilo, že jsem nedokázal předvídat konec filmu. Dávám 78%.
Vurhor
Vurhor
2 021 bodů
6
Jako sorry, ale mě už ty antikapitalistický filmy trochu lezou krkem. I přestože snímek má poněkud zajímavý námět, který dobře udržuje divákovu pozornost, zabývá se těžce očividnou a poněkud lacinou metaforou, související s kritikou třídních rozdílů. Ti nahoře se mají jak prasata v žitě a ti dole bojují o holé přežití. No to je objev Ameriky, cywe. Do toho všeho se ještě film poněkud přehnaně snaží diváka šokovat některými krvavými a násilnými scénami, nicméně jejich implementace do samotného děje příliš věrohodná není. Navíc ještě film prudí velice otravnými (rádoby uměleckými) halucinogenními scénami hlavního hrdiny, které jsem obecně nesnášel snad úplně všude. Poslední třetina je ale celkem povedená, plus kdyby s jejím dějem tvůrci přišli o něco dřív, snad bych nebyl zas až tak kritický. Vlastně si říkám, zda by nebylo lepší, kdyby se ten film nebral zas až tolik vážně. Změna žánru k něčemu žoviálnějšímu by možná celému zážitku více prospěla, takhle to je jen další laciná káravá orwelovka, nad jejímž poselstvím člověk jen ledabyle protáčí oči v sloup.
Marchikt
Marchikt
1 585 bodů
7
Popravdě jsem očekával na konci filmu edukaci o plýtvání jídlem. Ta tedy nenastala a já jsem se mohl zvesela vydat psát tuto recenzi. Po přečtení anotace jsem neočekával mnoho. Přeci jen pár snímků s podobným tématem jsem viděl. Neštěstí přišel relativně v pohodě scénář, jenž by se sice obešel bez zbytečného filozofování, ale co už. Vizuálně poutavé, krvavé a sakra atmosférické. Hlavní hudební motiv mě bavil, až mi hraje v hlavě doteď. Jen škoda, pro mě, nedopracovaného konce.
Barv666
Barv666
1 441 bodů
7
Konec je až moc mystický, ale jinak moc zajímavý film s přesahem. BTW, jak ta plošina asi funguje?
bichalmajus
bichalmajus
1 297 bodů
6
Film ma zaujal už od traileru ale žiaľ, neponúka nič navyše. Páči sa mi myšlienka, napätie. Je tam pomerne dosť násilia, avšak v tomto filme mi to nevadilo a do prostredia diery to dokonale sadlo. Klaustrofobický pocit hladu a zároveň nechute ma sprevádzal počas celého filmu. Film má sám o sebe nenudil, ale myslím si, že záver dosť premrhal potenciál, podobne ako jemu podobný film Snow piercer. Za mňa sú to celkom slušné tri hviezdy. Za pozretie to minimálne určite stojí.
Lupas888
Lupas888
881 bodů
7
Tento snímek ve mně zanechal hodně smýšlených pocitů. Film jsem si pustil jen tak aniž bych cokoliv očekával. Premisa hodně zajímavá a celkově jsem byl překvapený z konce. Film je toková kritika společnosti, zároveň se nebojí ukázat tvrdé, krvavé a celkově temné a psychicky náročné scény. Několikrát mi i nějaké věci nebyli příjemné a měl jsem takový ten nepříjemný pocit. Několik herců jsou kvalitní, že jsem poznal, že umí hrát. Ke konci sice psychické drama trochu shodí ten konec, který není nejlepší, ale není to tak zle. Celkově jsem si tento film užil a jsem rád že jsem ho viděl. 7/10
DavidHajek
466 bodů
8
No dobre, ten netflix zase takovy zoufaly nebude... Tohle je skvely vyber editora...
No a ten ustrizeny konec? Neni to emericky film z holeho udu, netreba vse vysvetlit. Vsak se kouknete kolem sebe, na lidi, jak se chovaji a jak se chovate ja nebo vy. Protoze 10 deka 60% salamu od babise zabalenyho do 20 deka plastu, ktery nam kontaminuje jidlo (mikroplasty) a pak v lepsim pripade skonci ve spalovne, je presne to, co se deje v prvnich patrech... Tak abychom "pristi mesic" nejedli 100% uplne nekoho jineho...
W0ltericek
W0ltericek
343 bodů
8
Poprvé se mi chtělo fakt zvracet a to hodně. Dost mě srala ta kamera ale to je asi jediný co me štvalo celý film. Ten konec to ale celý pokazil doslova jsem si užíval tenhle film a to poselství s tím děckem no já nevim. To už tam mohli dát tu panna cottu. 8/10
Davidoos
Davidoos
162 bodů
4
Do you want to see a movie which is with it's story completely identical to a far better Cube, but instead of Cube it lacks some bigger meaning and drive, which are replaced by gore fest? This movie is for you. But not me.
  • Main character
  • Gore and brutality
  • It was litteral copyration of Cube, but instead of cubes you have platforms
  • Misses the point
JanM
JanM
153 bodů
8.5
Španělská noční můra. Díra je depresivní podívaná,které by se měly vyhnout slabší povahy. Zápletka geniální,herecké výkony výborné a atmosféra mrazivá. Tímto snímkem Netflix zabodoval na plné čáře. Španělé dokazují,že patří mezi filmařskou špičku. Skvělé