Dlouhých osm měsíců, konkrétně 241 dní od 12. října do 9. června, byly zavřené české multiplexy. Zatímco vybraná jednosálová kina otevřela 24. května, od 10. června bude možné navštívit už všechna tuzemská kina. Zástupci Asociace producentů v audiovizi (APA) chtějí poukázat na bezpečný provoz kin a pozvat na nové české snímky na jejich plátnech.
Články 8
Rada Státního fondu kinematografie (dále jen "fond", pozn. redakce) tento týden podpořila ve výzvě na výrobu celovečerních filmů osm projektů. Zaměřila se jak na snímky, které mají šanci zaujmout tuzemské diváky, tak na ambiciózní mladé autory mířící na mezinárodní festivaly.
28. Český lev a Česká filmová a televizní akademie odhalila držitele cen v nejdelším přímém přenosu v historii udílení. Na pomyslné body sice o jednu sošku zvítězilo drama Bohdana Slámy Krajina ve stínu s šesti cenami, dvě hlavní sošky nicméně patří Šarlatánovi - Český lev za nejlepší film a režii.
Včera večer se v pražské Arše předávaly ceny udělované nejlepším filmům a jejich tvůrcům, o kterých rozhodli tuzemští kritici. Vyhlášení jedenáctého ročníku Cen české filmové kritiky nemělo jednoznačného "vítěze". Po dvou soškách shodně získali tvůrci historických dramat Šarlatán a Krajina ve stínu.
Celkem 190 akademiků hlasovalo o 87 hraných, dokumentárních, animovaných a krátkých filmech i televizních pořadech, které splnily statut cen Český lev. Nejvíce nominací získaly s takřka vyrovnaným počtem filmy Krajina ve stínu, Havel a Šarlatán. Od letošního ročníku se nově otevřely další kategorie i televizním projektům a díky tomu tak například minisérie Herec získala 7 nominací. ČFTA vyhlásila poprvé také kategorie pro animovaný a krátký film, které v nominacích s převahou ovládla nastupující generace filmařů z řad studentů. O sošku Českého lva se tak bude v 19 kategoriích ucházet 27 titulů.
Historická dramata Krajina ve stínu a Šarlatán posbírala shodně 5 nominací na Ceny české filmové kritiky za rok 2020. V síti jako vůbec první dokumentární film pronikl mezi nominované na nejlepší film roku. Dnes začíná druhé kolo hlasování, jehož výsledky budou zveřejněny v sobotu 6. února 2021 v pražském Divadle Archa.
Dokumentární film Pátrání po Evě pojednávající o liberálně smýšlející dívce, která žije v Berlíně a žádná z charakteristik jejího alternativního života není přesná, vyhrál hlavní cenu festivalu ELBE DOCK za rok 2020. Zvláštní ocenění poroty obdržela režisérka Laura Coppens za film Chuť naděje, který sleduje situaci v továrně na výrobu čajů, kde se zaměstnanci postavili proti obchodnímu gigantovi, který ji chtěl zavřít.
Manipulace ve filmu, reklamě, politice, s obrazem, střihem nebo i se samotným divákem. Tomu se letos bude věnovat třetí ročník festivalu ELBE DOCK, který se uskuteční od 1. do 6. září v Ústí nad Labem a 5. až 6. září v Drážďanech.