Zajímavosti o Angel of the Skies

36%

Zajímavosti 11

  • Je pochybné, že by v roce 1944 byly v britské hospodě velké plakáty na Coca Colu a Pepsi Colu.
  • Piloti se zmiňují o tom, že se snaží dostat do Falaise, které se nachází ve Francii a není blízko jejich polohy v Německu. Spojenecká vojska se na německou půdu dostala až v březnu 1945.
  • Motory letounů B-24 Liberator se všechny otáčejí doleva. Je sice správné, že všechny čtyři motory Liberatoru se otáčely stejným směrem, ale vpravo [Pilot Training Manual For The Liberator; AAF Manual No. 50-12, str. 69]. Rozpracovaný 3D model, který je k vidění v bonusovém filmu "VFX Breakdown" na Bluray, ukazuje, že se vrtule otáčejí správným směrem.
  • Němečtí vojáci jsou údajně vojáci SS, ale na uniformách a na důstojnických čepicích nosí orlici Wehrmachtu. Také je vidět, že nejméně jeden voják má na náramenících šifru GD divize Grossdeutschland, která nikdy nesloužila na západní frontě, pouze na východní. Také na poznávací značce na voze Kubelwagon je zobrazena poznávací značka s nesprávným nápisem.
  • Když kapitán Kirk diskutoval o nadcházející misi pod křídlem svého letounu B-24 Liberator, byla na trupu vidět moderní anténa VOR. Letoun musel být stále létajícím exemplářem tohoto skvělého letounu, ale toto zařízení bylo vynalezeno až koncem padesátých let.
  • Když esesáci vyslýchají dívku ze statku, má na sobě důstojník černý kabát s páskou s hákovým křížem, ale v další scéně je vidět v bojové uniformě.
  • Těsně před přistáním na břicho, přibližně v 50:00, neběží vnitřní pravý motor. O několik sekund později na následujících záběrech jsou všechny motory v chodu.
  • Jeden z členů posádky má na hrudi průkaz pozorovatele "půlkřídla". Vzhledem k tomu, že se děj odehrává v roce 1944, mělo by se jednat o průkaz navigátora, který nahradil průkaz pozorovatele o tři roky dříve.
  • V úvodní sekvenci dogfightu, odehrávající se během bitvy o Británii, je zobrazen pozdější Spitfire Mk.IX, který byl uveden do služby až tři roky poté, co se údajně odehrál dogfight.
  • RAF používala domácí Liberatory pouze jako námořní hlídkové letouny. Na Dálném východě byly využívány jako bombardéry.
  • Britské RAF skutečně provozovalo letouny Consolidated B-24 Liberator americké výroby. Byly objednány v roce 1940, ale v operační službě RAF byly až od roku 1941. RAF používalo Liberator Mark II především v rámci Coastal Command a Bomber Command (jak je zachyceno v tomto filmu), ale také pro přepravu těžkých nákladů. Většina letounů měla základnu v Británii a operovala nad severní a západní Evropou, ale dočkaly se i služby v severní Africe a na Blízkém východě.