Zajímavosti o Zahrada slov

77%

Zajímavosti 11

  • Jedná se o první film Makota Šinkaie, který neobsahuje hudbu Tenmona.
  • Zahrada slov se umístila na prvním místě ve videu Cinefix Top 10 nejkrásnějších animovaných filmů všech dob. Svůj výběr komentovali slovy: "Toto úžasné anime je dokonalým vyjádřením animace jako umění.
  • Režisér Makoto Šinkai a hlasová představitelka Yukino Kana Hanazawa se s Yukino ztotožnili, když prohlásili, že se ve svých 27 letech necítí tak chytře a dospěle: "V 27 letech jsme všichni ještě děti."
  • V deštivých scénách v parku byla barevná paleta ztlumena a pro zvýraznění pochmurného deštivého počasí bylo použito světle zelené stínování, čímž se zvýšil detail a definovaly postavy.
  • Makoto Šinkai si Takaa původně představoval jako chlapce, který chce pomáhat lidem, ale zároveň cítil, že by měl mít vášeň pro tvorbu, protože tvůrčí práce může být obohacující a naplňující. Obuvnictví si vybral, když si uvědomil, že obuvníci pomáhají lidem s chůzí.
  • Během výroby byla vytvořena nová metoda barvení: barvy každé postavy byly integrovány do pozadí, což je "svého druhu inovace", která napodobuje lom světla na kůži, jak je vidět v přírodě. Toho bylo dosaženo vybarvením obrysu postavy, včetně čar nakreslených pro oddělení osvětlených a zastíněných ploch, a následným začleněním barvy pozadí do povrchu.
  • Podle Makota Šinkaie déšť v tomto filmu představuje sílu lásky: ani jednu z nich nelze ovládnout nebo zastavit.
  • Makoto Šinkai žil deset let v Šindžuku a přál si zachytit krásu scenérie moderního Tokia a ukázat ji ve filmu. Pořídil tisíce fotografií, na jejichž základě vytvořil storyboardy pro film.
  • Film byl vytvořen kombinací ručně kreslené animace, rotoskopie a počítačové animace (CGI), která umožnila realistický vzhled dešťových sekvencí.
  • Postava Yukino se krátce objevila ve filmu Kimi no na wa. (2016), který rovněž režíroval Makoto Šinkai.
  • Podle Makota Šinkaie je ústředním tématem filmu osamělost. Ta byla inspirována Man'jóšú, nejstarší japonskou sbírkou básní; v této sbírce byla láska reprezentována slovem "koi" neboli "osamělý smutek"; přesněji řečeno touha po někom v osamění. Šinkai film popsal jako milostný příběh směrem k lidem, kteří se cítí osamělí nebo neúplní ve svých sociálních vztazích, ale nemají pocit, že by tuto samotu museli napravovat.