Zajímavosti o Jurusarezaru mono

68%

Zajímavosti 7

  • Když Kingo Baba (Akira Emoto) poprvé mluví s Džubai Kamatou (Ken Watanabe), tvrdí, že Džubai "zabil tu partu v Jubari". Jubari bylo založeno jako město až v roce 1943, takže v době, kdy se film odehrává, ještě neexistovalo.
  • Tento film by se dal zařadit do žánrů jidaigeki (dobové drama), western a chanbara (boj s mečem).
  • Masaharu Kitaoji (v podání Juna Kunimury) má ve filmu dva meče. Jedná se o samurajský zvyk označovaný jako daisho, což v doslovném překladu znamená "velký-malý". Velká čepel byla delší a zahnutá katana, která se obvykle používala v boji a při soubojích. Kratší čepelí byl tanto, což byl krátký meč, který se nejčastěji spojoval s rituální sebevraždou seppuku (nebo harakiri; což znamená "podříznutí břicha").
  • Ve filmu se na různých místech objevují odkazy na povstání v Satsumě. V této kapitole japonských dějin se nespokojení samurajové postavili novému imperialistickému režimu v Japonsku. Jednou z nejznámějších postav, které z ní vzešly, byl Saigo Takamori. Shodou okolností byl Takamori inspirací pro postavu Katsumota, kterou Ken Watanabe ztvárnil ve filmu "Poslední samuraj" z roku 2003, kde si zahrál po boku Toma Cruise a Hiroyukiho Sanady.
  • Jméno Sawada Goro znamená "páté políčko rýže v bažině", a bylo by tedy typickým jménem pro dítě pěstitele rýže.
  • Když Kingo Baba (ztvárněný Akirou Emotem) poprvé promluví k Džubajovi Kamatovi (Ken Watanabe), tvrdí, že Džubaj je ten, kdo "zabil Kondó je Satsuma". To je odkaz na historickou postavu Kondo Isamiho; a vůdce legendárního šógunova oddílu Šinsengumi, který byl skutečně popraven v domovině Satsuma. Kondóa ztvárnil Toširo Mifune ve filmu "Šinsengumi: Assassins of Honour" z roku 1969. Tato zmínka utvrzuje Watanabeho postavu jako sílu, s níž je třeba počítat jak z historického, tak filmového hlediska, protože Kondo by byl rozpoznatelnou postavou v celém Japonsku.
  • Jubai (Ken Watanabe) mluví ve filmu kromě japonštiny také ainsky. Ainové jsou původní obyvatelé ostrovů Hokkaidó, Sachalin a Kurily v severním Japonsku. Během restaurace Meidži (která je zmíněna v prologu filmu) byli Ainové asimilováni mezi japonské obyvatelstvo a jejich půda byla zabrána japonskou vládou, čímž byl popřen jejich původní status.