Šéf newyorské realitní kanceláře Patrick vyšle odhadkyni nemovitostí Rachel do městečka v horách Kalifornie, aby ohodnotila dům Edwarda Everlyho, v němž je městská knihovna a historické studie. Everly ji odkázal vnukům a ti chtějí znát její cenu. Majitel penzionu, kde se Rachel ubytuje, i vedoucí knihovnyAnnie jí sdělí, že knihovna je duší okresu a je důležitá, i když není finančně výdělečná. Rachel prochází daňové podklady a přitom se v knihovně setká se spisovatelem Jakem, který zde sbírá informace o banditovi Černém Bartovi z doby zlaté horečky. Přestože Jake příliš nevychází se svým bratrem Danielem uvolí se vzít si na starost jeho dvě děti Hailey a Noaha. Daniel a jeho žena Janis museli kvůli své firmě dovolenou zrušit. Jake pozve Rachel na výlet. Vyjedou si i s dětmi. Knihovnice Annie Jakea přemluví, aby se u Rachel za knihovnu přimluvil. Rachel s názorem v městečku nakonec souhlasí. Patrick ji však sdělí, že už rodině dohodili kupce, cenu má pozemek pod knihovnou. Nový majitel chce na jejím místě postavit rezort a lázně. Obyvatelé městečka jsou zklamaní. Malý Noah chce najít poklad, který v horách zakopal Černý Bart, a knihovnu koupit. Noah zmizí zrovna v okamžiku, kdy se pro děti vracejí Daniel s Janis. Všichni ho hledají. Objeví ho u knihovny, kde vykopal nářadí Černého Barta. Knihovna je prohlášena za památku a ve městě zůstává. Jake se s bratrem smíří. Rachel, na kterou si za tu dobu hodně zvykl, mu řekne, že musí odjet zpátky do New Yorku. Vede jiný život než Jake. Jakeovi je to líto. Za čas Rachel dostane poštou Jakeův rukopis nazvaný Léto snů. Knihu věnoval jí a neteři a synovci. Jake přijíždí do New Yorku a schází se s Rachel. Píše knihu o gangsterech New Yorku. (TV program)
Herci a tvůrci 28
Dodatečné informace
- Léto snů
- Happy Face Killer
- El asesino de la cara feliz
- Le sourire du tueur
- Usmiechnieta buzka
Zajímavosti 3
- Inspirováno skutečným příběhem.
- Při psaní zpovědního vzkazu na zeď koupelny nakreslí na zeď šťastný obličej. Při širokém pohledu na vzkaz je šťastný obličej jiný.
- Na konci, když Melinda nastupuje do auta a loučí se se šerifem, kamera přeskakuje mezi dvěma úhly a okénko na jejím autě se neustále mění mezi tím, že je úplně nahoře a téměř úplně dole.