Zajímavosti 14
- Vidíme Jima Blackburna ležícího na pohovce ve svém bytě. Je to mladý svobodný sportovec, který právě začal chodit s Michele Mahoneyovou (kterou vidíme v nemocničním pokoji po bombovém útoku). Přímo za jeho hlavou jsou v okně závěsy - zvláštní úprava oken pro mladého muže žijícího sám, která se nehodí do chladného podnebí, jako je Boston, a navíc se nehodí k oknu (visí až k podlaze, kde jako závěsné panely po obou stranách končí na parapetu). Průsvitné závěsy se nehodí k oknu a dekorace neodpovídá postavě, pokud si pokoj/apartmán nepronajímá od své babičky.
- Modrá plastová fólie, která lemuje vnitřní stranu lešení pro kontrolu davu na Boylston Street před sportovní halou Marathon Sports, neutrpěla žádné viditelné poškození výbuchem bomby v tlakovém hrnci naplněné hřebíky a kuličkovými ložisky. Když lešení převrátí kolemjdoucí, aby se dostali k obětem výbuchu, nevykazuje plast žádné známky ožehnutí, roztříštění nebo průniku střepin, které by se daly očekávat v těsné blízkosti místa, kde se nacházel batoh.
- Cílová čára v blízkosti prvního výbuchu tlakové bomby v rekonstrukci vypadá jako kus modrého plastu natažený přes silnici. Cílová čára v archivních záběrech je na chodníku namalována žlutou a modrou barvou s velkým modrým bezpatkovým písmem "FINISH".
- Naposledy vidíme Johna Odoma, jak se právě probouzí k vědomí na pokoji na jednotce intenzivní péče. Monitor životních funkcí, který by se měl na archivních fotografiích objevit nad jeho levým ramenem vedle postele, chybí. Na obnovené scéně je monitor životních funkcí jasně viditelný v hlubokém pozadí vpravo, zaseknutý v rohu místnosti, nezapnutý. Hadička ventilátoru, která na archivních fotografiích vede přes hrudník Johna Odoma vlevo, je na rekonstrukci napojena na ventilátor chybně umístěný vpravo.
- Když se snímají otisky prstů Tameriana Carnajeva, jeho tělo není v márnici ani na pitevním stole, ale ve velmi velké prázdné nemocniční ordinaci. Zveřejněné fotografie mrtvoly od koronera odhalují silně poškozené tělo v mnohem menší místnosti se stěnami pokrytými bílými keramickými dlaždicemi. Přenosné zařízení na snímání otisků prstů, které FBI použila k jeho konečné identifikaci, není zapnuté (obrazovka by měla svítit žlutozeleně) a na rekonstruované scéně není indikováno žádné snímání (sekvence blikajících barevných diod).
- Kromě toho, že pacient v bezvědomí na jednotce intenzivní péče nebyl připojen k monitoru životních funkcí, nevypadá to, že by dýchací trubice byla řádně zajištěna na místě někým s lékařským vzděláním. Neodpovídá to práci s páskou Johna Odoma na slavné fotografii z nemocnice, která musela být k dispozici pro referenci?
- Vnitřní městské a státní vlajky v rekonstruovaných scénách nejsou olemovány zlatým prýmkem, jak je tomu u vlajek na archivních záběrech (zavedená konvence).
- Loď Davea Henneberryho se měla nacházet na jeho příjezdové cestě u plotu na hranici pozemku přímo před jeho garáží (viz aktuální video z místa činu). V přehrávaných záběrech je umístění člunu uprostřed sousedova dvorku, což by jej umístilo na vrchol trávníkového nábytku a grilu, které vidíme na archivních záběrech. Chybí zvětralý dřevěný plot vedoucí podél příjezdové cesty.
- V obnoveném Watertownu ve státě Massachusetts Vlajka USA by měla být podle vlajkového řádu umístěna vlevo od reproduktoru/podia, ale je chybně umístěna vpravo.
- Za židlí Devala Patricka na konci konferenčního stolu, když se rozhoduje o tom, že vyšetřování bombového útoku povede FBI, je americká vlajka nesprávně spojena s bostonskou městskou vlajkou; měla by to být vlajka státu Massachusetts v budově hlavního města státu.
- Ve většině "rekonstruovaných" scén je věnována jen malá péče tomu, aby odpovídaly archivním záběrům, s nimiž jsou sestříhány. Buď se produkční (výtvarné oddělení) nedívalo na původní záběry, nebo se prostě nestaralo o to, jestli je mezi rekonstruovanými scénami a archivními záběry, o kterých muselo vědět, že se musí ve střižně sestříhat, vysoká vizuální korelace.
- Bílé ubrusy přikryté těly zesnulého dítěte a vysokoškolského studenta měly být staženy z okolních stolů zaměstnanci restaurace, ale na látce jsou ostré záhyby/mačkání, jako by byly nové, právě vytažené z obalu.
- Tvůrci filmu nahradili v rekonstrukci následků bombardování bílý plastový nábytek z IKEA tmavými kovovými židlemi a stoly pro venkovní stolování v restauraci Forum.
- Ačkoli má člun Davea Hannaberryho na záběrech z rekonstrukce správný tvar a velikost a je potažen bílou smršťovací fólií, přes trup je přehozeno plátno, které na archivních záběrech není. Žebřík, o který se Dave Hannaberry na archivních záběrech opírá o svůj člun, je stupňovitá strana starého rozbitého dřevěného žebříku na natírání - na záběrech z rekonstrukce je šestistupňový laminátový žebřík otevřený rovnoběžně s člunem.