Škoda, že to bylo tak nevyvážený. Slibnej start, ale žádný finále. Částečně nevyužit potenciál herců... Každopádně jsem zvědav na Pavlíčkův třetí celovečerák...
Slušná česká komedie, ve které jsem se, hlavně v jejích některých hláškách přímo našla... V některých chvílích mi nesedlo herecké obsazení a také závěr..tedy konec filmu ..se mi vubec nelíbil, čekala jsem nějakou romantičtější zápletku na konec a proto film nemohu hodnotit kladně
77minut! Tohle je optimální délka pro české filmy. Právě v této délce dokáže Chata na prodej optimálně fungovat a nabídnout dostatečné množství humoru a dramatu. Ani jsem nevěřila, že ještě někdy uvidím kvalitní česky film, ale stalo se.
Herecky velmi v pořádku a režie je až překvapivě sebejistá. Příjemné překvapení.
Slušně zaděláno, ale došel dech, jakoby někdo napsal scénář do půlky a pak nevěděl jak dál, tak to ukončil. Resp. vztahy se pěkně rozložily, ale už je nikdo neposkládal zpět, ať už jakýmkoliv zajímavým způsobem. Tedy stejně jako je rozložil.
Tento film jsem měl možnost vidět v letním kině - což možná ovlivnilo mé hodnocení. Vadilo mi umístění děje do jednoho prostoru a také herecké obsazení mi moc nesedlo. Naprosto se mi nelíbil konec filmu, který celý muů dojem ještě více pokazil. Proto hodnotím film spíše neutrálně
Jsem nejistý. Bylo tam několik perfektních scén. Cesta na chatu je nejen proklatě vtipná, ale i důmyslná hra příčin a následků, kde humor nepramení jen z toho, jak se někdo zatváří, ale co ze situace vyplývá pro postavy, a tak to je víceméně po celý film, tedy alespoň na úrovni vystavění jednotlivých scén (byť celý děj překvapivě moc na tak mladého režiséra hraje na nostalgický fetišismus). Mrzí mě ale, že z těch zajímavě definovaných postav, které jsem upřímně chtěl poznat, v těch vtipných situacích nakonec nic nevyplývá. Když jsem s Tomášem Pavlíčkem dělal rozhovor, sám říkal, že Chata na prodej je spíš sled vtipných scének, o kterých ví, že jen problémově drží pohromadě - překvapuje mě, s jakou nevyhnutelností to sám přijal, když ačkoliv to určitě je problém filmu, není nějak hluboce zažraný v jeho jádru a naopak mám pocit, že stačilo celkem málo, aby tomu bylo jinak. Vlastně by stačilo, aby během jedné z posledních scén, té u posedu, která má být jistě magickým okamžikem spojení celé rodiny, byl vybudován nějaký vztah postav k oné situaci, aby to náhle zjevení mělo iluzi nějaké vnitřní hodnoty - právě v ten okamžik, kdy začne hrát dojemná mystická hudba a postavy zasněně hledí, aniž bychom chápali, co pro ně ten okamžik znamená, se odhaluje prázdnota - která ale nebyla nevyhnutelná! Stačilo by o deset minut natáhnout stopáž a méně hnát (postavy jsem si tak oblíbil, že mě štvalo, v jaké zkratce se posouvají jejich emoce a jak odnikud přicházejí některé jejich zkraty - chtěl jsem s nimi trávit víc času a dopřát jim trochu prostoru "být víc opravdoví"). Když ale k tomu filmu ale přistupuju jako k mainstreamové komedii pro masy, kterou v dobrém slova smyslu rozhodně je, tak jen stěží přemýšlím o lepším z tohohle ranku posledních let. 3 a 1/2 Zaokrouhlil bych nahoru, kdybych neměl dojem, že jediný důvod, proč ten film není lepší, je ten, že si tvůrci řekli, že "takhle stačí". PS: Docela zvláštní, že film je o prodeji chaty, kterou nikdo prodat nechce, z prodeje pro skoro všechny členy rodiny pramení dokonce smutek, nikdo netvrdí, že k prodeji musí dojít (není třeba představa mizerná finanční situace), a přesto se tento prodej z nějakého důvodu odehrává. Možná to svou nesmyslností mělo být poetické, možná to mělo být obrazem nesmyslných dramat, která lidi sami sobě bezdůvodně připravují? Kdo ví...