V nultých letech tohoto století se hororový žánr utápěl v rádoby dokumentárním výrazivu found footage či proléval hektolitry krve na tupé příběhy, v nichž kruté násilí převzalo otěže největšího a mnohdy jediného lákadla. V minulé dekádě sice nastoupily podobně bezduché lekačkové festivaly, ale mladí autoři se do hororů naučili vměstnávat něco navíc a hravě reflektovat dějiny oblíbeného žánru. Možná nejzajímavějším dílem je v tomto ohledu deset let starý kultovní snímek Neutečeš (It Follows), v němž režisér David Robert Mitchell dělal oběti z každého, kdo si v pubertě vyzkoušel sex. Mysteriózní příběh o neúprosném vraždícím přízraku spěje k pokračování i s herečkou Maikou Monroe, která si zopakuje úlohu protagonistky Jay. A nepochybuje, že originální Mitchell všem vytře zrak.
Články 13
Davidu Robertu Mitchellovi stačily v minulé dekádě pouhé dva filmy k tomu, aby se stal jedním z jejích nejzajímavějších režisérů. Horor Neutečeš (It Follows) z roku 2014 i enigmatické retro Záhada Silver Lake (Under the Silver Lake) stály na hraně mezi mainstreamem a nezávislým autorským projektem. Jejich koncepty vyzněly originálně, přestože čerpaly z letitých žánrových tradic, v případě Neutečeš sahajících až k originálnímu Halloweenu. Mitchell po delší době pracuje na novém, dosud nepojmenovaném projektu, který by měl dle prvních informací nabídnout ještě neokázalejší zápletku. Ewan McGregor a Anne Hathaway totiž ztvární rodiče v dobrodružném rodinném filmu zasazeném do 80. let, který by měl mít mysteriózní rámec a snad i nečekané prehistorické štěky.
Sex je vlastně fatálně hříšná věc, a když ho v pubertě náhodou provozujete, přivoláte na sebe kulhavou, zato však nezastavitelnou nadpřirozenou bytost. Abyste se kletby zbavili, musíte se s vyspat s někým dalším a zabijáckého stalkera mu tak předat. Takový je koncept pozoruhodného nezávislého hororu Neutečeš (It Follows) z roku 2014 od režiséra Davida Roberta Mitchella, v němž Maika Monroe zahrála jednu z nejlepších „final girl“ v žánrové historii. Jednoduše nasnímaný, a přece stylový retrosnímek má dle zahraničních médií dostat pokračování s názvem They Follow, a to pod dohledem Mitchella a s účastí Monroe.
Není neobvyklé, když se hollywoodské hvězdy rozhodnou, že už je nenaplňuje pouze stát před kamerou, poslouchat pokyny a přeříkávat předepsaná slova. Často se stávají režiséry a ještě častěji producenty. Mnohdy samozřejmě ve filmech, kde zároveň ztvární některou z rolí, aby zužitkovaly vlastní mediální potenciál. Stejně učinil i Chris Pine, jehož výkony ve Wonder Woman či To nic, drahá patří k nejvíc chváleným aspektům daných děl. Jeho režijní debut Poolman je však podle dosavadních ohlasů fackovacím panákem letošního ročníku festivalu v Torontu. Leckdo prý příšerný film nezvládne ani dokoukat do konce.
Fantasy pohádka Princezna zakletá v čase představila pokračování. Enola Holmes to možná dotáhne na solidní filmovou sérii. Po stopách britské elitní jednotky SAS jde série inspirovaná příběhem z druhé světové války. A to není zdaleka vše. Jsou tu další Komentáře týdne. Inspirujte se.
Vnučka legendárního krále rocknrollu dnes slaví 32. narozeniny a její jméno má v nevyzpytatelné filmové branži stále větší váhu a prestiž.
Natočil režisér Peter Farrelly (Blbý a blbější; Já, mé druhé já a Irena; Něco na té Mary je), který se inspiroval příběhem skutečného přátelství, jeden z nejdojemnějších i nejvtipnějších filmů roku 2018? Jedná se o film Zelená kniha. Oscar a ještě navíc divácký hit? To prověří nejbližší dny v kinech. Klasické komedie divákům chybí. V loňském roce jich zas tolik výjimečných nebylo. Nebo bylo? Poslední filmy roku 2018 přichází k nám do kin.
Čtvrteční novinky víkendovým žebříčkem tržeb a návštěvnosti tuzemských kin příliš nezamíchaly. Stále kraluje Bohemian Rhapsody (2018) o skupině Queen a Freddiem Mercurym. Zájem je též o pohádky a rodinné filmy. Jinak se o druhém adventním víkendu jednalo o poměrně tristní statistiky.
První tuzemské prosincové premiéry roku 2018 jsou zde a spolu s nimi očekávané Smrtelné stroje (2018) oscarového producenta Petera Jacksona, jeden vymítačský horor (Ve spárech ďábla) a Miroslav Donutil, který zabloudil do kinosálů.
Třatřicetiletý Sam (Andrew Garfield) žije v Hollywoodu a ničím se neživí. Není bohatý (chystají se ho vyhodit z pronajatého bytu), ale film se nijak nevěnuje tomu, co Sam umí, čím se kdy živil, a jestli by se tím znovu nechtěl živit. Ale to je jen jedna ze zvláštností tohoto zvláštního filmu.