Komisař Maigret několik hodin vyslýchal záhadného Dána jménem Carl Andersen, ale ani navzdory hromadě usvědčujících důkazů se mu z něj nepodařilo vypáčit přiznání. Co dělá mrtvola obchodníka s diamanty v kufru Andersenova auta zaparkovaného u jeho usedlosti na samotě? Buď je nevinný, nebo opravdu dobrý lhář! Co tom může vědět jeho krásná a křehká sestra? A proč se všichni z okolí chovají tak strašně tajuplně? Maigret se rozhodne najít pachatele, ať to stojí, co to stojí… a ve vzrušujícím, napínavém detektivním příběhu se sám ocitá v pokušení. (TV Prima)
Kdo má Rowana Atkinsona zaškatulkovaného jako Mistra Beana, bude překvapen - já tedy velice mile :-) Atkinsonův Maigret je věcný a trpělivý, lehce skeptický, trochu odtažitý, inteligentní. Vše v seriálu stojí a padá s jeho výkonem a silný Simenonův příběh s gradující pointou se prosazuje postupně zároveň s tím, jak jej Maigret (zdánlivě pomalý a zasněný) rozkrývá, aniž by okázalým podezíráním vyplašil viníky. Těším se na pokračování, dobré detektivky můžu.
Z těhle nových Maigretovek se začíná rodit hodně zajímavá série. I potřetí to britům v poválečné Francii vyšlo, závěr pro mě dost překvapivý. A o to v detektivkách přece jde.
Carl a Else Andersonovi jsou zatčeni po příjezdu vlakem do Paříže na nádraží Gare D'Orsay. Gare D'Orsay bylo uzavřeno v roce 1939. Povídka však byla publikována již v roce 1931.
Mít židovského klenotníka působícího v zavedené židovské čtvrti Antverp, včetně chasidských složek obyvatelstva, by v raném poválečném období jednoduše nebylo možné. Některé styly oblečení a motorová vozidla mohou být poválečné, v takovém případě je dobové líčení nejednoznačné.
Inspektor Maigret cestuje ve voze Citroen Traction Avant.
Velmi volná adaptace velmi raného Maigretova románu, která aktualizuje dobu příběhu téměř o čtvrt století do poloviny 50. let, přidává několik odkazů na druhou světovou válku, výrazně zvyšuje roli provinčního policejního inspektora Grandjeana, aby poskytla hostující roli Kevinu McNallymu, a dokonce mění identitu hlavního padoucha.