Zajímavosti 16
- Technický tým se skládá pouze ze tří členů (čtyři, pokud započítáte Melanii).
- V lednu 2023 bylo oznámeno, že ačkoli produkce čtvrté a poslední série seriálu skončila, TNT se rozhodla ji nevysílat. Plánovala jej prodat jiným stanicím a streamovacím společnostem.
- Veřejně se ve vlaku nesměly používat zbraně. Brzdaři, kteří fungují jako policie, a žakéři, kteří fungují jako armáda, jsou vyzbrojeni pouze obušky a některými sečnými zbraněmi. Některým cestujícím první třídy se však podařilo, aby si jejich osobní ochranka tajně vzala do vlaku zbraně.
- Jak bylo zmíněno v několika epizodách, venkovní teplota se pohybuje kolem minus 120 stupňů Celsia (-184 stupňů Fahrenheita).
- Zemědělský úsek je ve třetí třídě a zahrnuje přibližně 150 vozů.
- Jak je vidět na mapě světa společnosti Wilford Industries, která je vystavena v pohostinských místnostech a v úvodní titulkové sekvenci, trasa vlaku vede kolem pobřeží většiny kontinentů, s výjimkou Grónska a severní Evropy (Velké Británie a skandinávských zemí). To naznačuje, že mezi kontinenty existuje nějaké spojení, případně zamrzlé oceány.
- Při zmínce o Wilfordovi udělají členové posádky na hrudi pohyb ve tvaru písmene "W", podobně jako se někdy křižují křesťané. To souvisí s románem Brave New World, v němž postavy dělají pohyb "T" na hrudi - křižují se, ale spíše proto, aby se odvolávaly na Henryho T. Forda než na Ježíše. Podobnost jmen a rolí Wilforda a Henryho Forda v těchto rozšířených třídních metaforách pravděpodobně není náhodná.
- Každý název epizody je pojmenován veršem z úvodního příběhu dané epizody.
- Několik prvních recenzí upozorňovalo na nerealisticky předimenzovaný interiér některých vozů, zejména "nočního vozu". Exteriérové záběry v několika epizodách však ukazují, že některé vozy jsou větší než jiné, což se pravděpodobně týká zejména vozů první třídy.
- TNT zveřejnila časovou osu ságy Snowpiercer a uvedla, že seriál se odehrává sedm let po vymření, zatímco film sedmnáct let po něm. To znamená, že přestože seriál vychází z filmu, události v něm se odehrávají o deset let dříve než ve filmu.
- Vlak se skládá z první, druhé a třetí třídy a zadní části, vpředu je lokomotiva. Cestující v zadní třídě neměli jízdenky a při odjezdu do vlaku nastoupili násilím. Několikrát je zmíněno, že v ocase je 400 cestujících a že jim je umožněno zůstat výměnou za práci. Cestující třetí třídy nemuseli platit za jízdenky, ale museli pracovat. Cestující první třídy za jízdenky platili, jeden z nich se zmiňuje, že zaplatil 400 milionů. Kč pro strojvůdce a pana Wilforda.
- Vlak se skládá z 1001 vozů o celkové délce 10 mil (16 km). Za předpokladu, že většina vozů je stejně dlouhá (jak naznačují vnější záběry vlaku), je většina vozů dlouhá přibližně 15 metrů, což se zdá být velmi málo ve srovnání se standardní délkou kolem 25 metrů v USA (od roku 2020). Nicméně těch 10 mil může být jen odhad cestujících na chvostu a v reálném světě platí obecné pravidlo, že čím rychlejší vlak, tím kratší vagony.
- Původní pilotní film, který režíroval Scott Derrickson a napsal Josh Friedman, nebyl nikdy zveřejněn a v seriálu z něj bylo použito jen několik záběrů. Třináct herců z původního pilotu pokračovalo v seriálu, ale několik z nich bylo přeobsazeno do jiných postav.
- Pro druhou sérii byl seriál obnoven rok před odvysíláním první série, protože původně se měl vysílat v roce 2019, ale kvůli přesunu z TNT na TBS byl odložen na rok 2020, což bylo později zrušeno.
- Podle francouzského grafického románu Le Transperceneige z roku 1982, později přejmenovaného na Snowpiercer, který napsal Jacques Lob a ilustroval Jean-Marc Rochette.
- Vlak musí být v neustálém pohybu, což se děje díky jeho věčnému motoru (jak je vidět na plánech v úvodní sekvenci) zvanému "Věčný motor". Kdyby se vlak zastavil na více než třináct minut, všichni by umrzli.