Zajímavosti o Sopka: místo k přistání

24%

Zajímavosti 4

  • S letadlem zablokovaným na autopilota by nebylo možné manévrovat tak přesně, aby bylo možné použít lávovou bombu k odstranění nefunkčního motoru, natož to udělat tak dokonale, aby nedošlo k vážnému poškození křídel, které by způsobilo ztrátu aerodynamiky a pád letadla. Stejně tak by z oken pilotní kabiny nebylo vidět, kde se bomby nacházejí, aby to bylo možné provést tak dokonale.
  • Letadlo je kompletně bílé (až na modrý vzor u ocasu), ale na několika detailních záběrech je vidět, že kokpit je v modrém pruhu. Rovněž letadlo vypadá jako Airbus A340, ale detailní záběry zvenčí ukazují, že se jedná o mnohem starší letadlo poháněné vrtulí.
  • Některé propagační materiály uvádějí, že film je založen na skutečném příběhu. Zdá se, že je volně založen na letu 9 společnosti British Airways. V roce 1982 proletěl let 9 nedaleko Jakarty oblakem sopečného prachu, což způsobilo úplné selhání motoru a poškození oken pilotní kabiny. Pilotům se podařilo motory znovu nastartovat a bezpečně přistát.
  • Fiktivní letecká společnost se jmenuje Erebus Air podle hory Erebus, sopky v Antarktidě. Dne 28. listopadu 1979 narazil let 901 společnosti Air New Zealand do úbočí hory a zahynulo všech 257 cestujících a členů posádky na palubě. Většina trosek zůstala na hoře.