Zajímavosti o Carol

66%

Zajímavosti 62

  • Když Carol vyzvedne Therese a setká se s Richardem, zvuk motoru auta nikdy nepřestane, což naznačuje, že auto zůstalo v provozu. Když se však loučí, Carol stejně otočí klíčkem a žádný zvuk se neozve.
  • Tommy Tucker řekne Carol a Therese, že "existuje zkratka přes dálnici, která zkrátí cestu o dvě hodiny". Systém mezistátních dálnic byl zahájen až v roce 1956, tedy čtyři roky po natáčení filmu.
  • Když Carol zavěsí Tereze, telefon vydá moderní tón vytáčení, který by v roce 1952 nebo 53 neexistoval.
  • Když Therese nastupuje do vlaku NJ Transit, hlášení uvádí, že jedna ze zastávek je "Secaucus Junction". Stanice Secaucus Junction byla otevřena až v roce 2003.
  • Tento film se odehrává v letech 1952-1953. Dvakrát je jim při ubytování v hotelu nabídnut luxusní pokoj se "stereofonním" hudebním pultem. Nahrávací společnosti začaly nahrávat stereofonní nahrávky až v roce 1954, spotřebitelská stereofonní páska byla k dispozici až v roce 1956 a stereofonní LP deska vyšla až v roce 1958.
  • Caroliným domem je The Barrett Estate, sídlo o rozloze 9 400 čtverečních stop v Hyde Parku postavené v roce 1905 ve stylu gotického obrození architektonickou firmou Elzner & Anderson ze Cincinnati. Byl postaven pro Mary Hannu, dceru finančníka Henryho Hanny, a v roce 1957 usedlost koupili Charles a Mary Barrettovi, kteří zde vychovali svých šest dětí. Dům stojí na ploše asi 2,5 akru a má 6 ložnic + 5,5 koupelny. Dům se prodal v červnu 2020 za 2 150 000 dolarů.
  • Sarah Paulsonová řekla: Paulson: "Celá zkušenost byla děsivá, dokud jsme nezačali natáčet. Cate Blanchett právě získala Oscara. Když pracujete s lidmi, kteří vás inspirovali - měla jsem pocit: 'Nechci být slabý článek. Jsou tady všichni ti neuvěřitelní umělci a já nechci vyčnívat jako věc, která sem nepatří." A tak jsem se rozhodl, že to udělám. Pomalu s časem stráveným společně tyto nervy odezněly a velmi rychle je nahradil telefonát, kdy mi Todd Haynes řekl, že chce, abych se naučil řídit Packard s řadicí pákou z roku 1949. Řazení s manuální převodovkou! Já dneska neřídím auto s řadicí pákou, a už vůbec ne v takovém tanku, a už vůbec ne s Cate Blanchettovou na sedadle spolujezdce."
  • Cate Blanchettová a Sarah Paulsonová spolu znovu pracovaly ve filmu Debbie a její parťačky (2018) a v minisérii Mrs. America (2020).
  • Režisér Todd Haynes prohlásil, že sledovat první polibek Rooney Mara a Cate Blanchett v tomto filmu bylo tak dojemné a plné tragédie, že měl problém scénu ukončit. "Byla to jedna z prvních scén, které jsme spolu natočili. Moc dobře jsme se neznali. Byla to naše první skutečná interakce. Nebylo to trapné, ale bylo to trochu trapné, protože jsme se museli líbat a chichotali jsme se a on nechtěl křičet střih, protože, myslím, bylo všechno ještě nové a vzrušující," řekl Mara.
  • Druhá milostná scéna mezi Therese a Carol byla první, kterou Rooney Mara a Cate Blanchett společně natočily.
  • Jedná se o druhou filmovou spolupráci Todda Haynese a Cate Blanchettové a třetí spolupráci Haynese a kostýmní výtvarnice Sandy Powellové.
  • Jediný film, který byl v tomto roce nominován na Zlaté glóby v kategorii Nejlepší filmové drama, ale ne na Oscara.
  • První milostná scéna se natáčela v den narozenin Rooney Mara.
  • Ve druhém dopise, který Carol napsala Therese, ji žádá o schůzku 17. dubna. Stejné datum jako narozeniny Rooney Mara.
  • Automobily: Vůz Carol je Packard Super Deluxe 8 z roku 1949 s motorem Straight 8 Flathead o objemu 327 kubických palců (5,4 litru) a třístupňovou převodovkou na sloupku řízení. Je vybaven velmi vzácnou "egyptskou" ozdobou na kapotě. Kapota se otevírá buď z levé, nebo z pravé strany. Vůz byl produkční společnosti pronajat majitelem poté, co reagoval na výzvu filmové komise Greater Cincinnati & Northern Kentucky na osobní automobily, kabiny, nákladní automobily a autobusy z počátku 50. let. Hargeův vůz je Cadillac Series 75 Fleetwood Limousine z roku 1952. Abbyin vůz je kabriolet Packard Custom Eight z roku 1950. Žlutočervené taxíky, které jsou vidět zaparkované nebo jedoucí v několika scénách, jsou Chevrolet z roku 1950 a Dodge z roku 1949.
  • Železniční vůz použitý ve scéně, kdy Tereza cestuje zpět do New Yorku, je bývalý 60místný vůz společnosti L&M z roku 1946, původně používaný na trase L&M Hummingbird. Patřil společnosti Cincinnati Dinner Train a byl používán každý týden. Během natáčení byl vůz odstaven. Rooney Mara používala soukromý vůz "Oliver Hazard Perry" jako svou šatnu před natáčením scény. Oba vozy byly zaparkovány na nábřeží řeky Cincinnati přímo před restaurací Boathouse.
  • Fotoaparát, kterým Therese fotografuje Carol u stánku s vánočním stromkem, je Argus C3, levný dálkoměrný fotoaparát sériově vyráběný v letech 1939 až 1966. Později Carol daruje Therese luxusnější dálkoměr Canon III, který je prakticky kopií ještě luxusnějšího fotoaparátu Leica IIIc.
  • Když Carol říká Therese, jak dlouho by měla trvat cesta (z Cantonu v Ohiu) do Chicaga, Tommy Tucker navrhne: "Přes dálnici vede zkratka. Zkrátí to cestu o dvě hodiny." Výstavba "mezistátního dálničního systému" spojujícího velká americká města začala v roce 1956. Předtím existoval systém transkontinentálních dálnic. V roce 1925 byla vytvořena "Společná rada pro mezistátní dálnice", která měla za úkol změnit označení dálnic z pojmenovaného na číslovaný systém. Ať už měl na mysli jakoukoli "mezistátní dálnici", nemohla být součástí "mezistátního dálničního systému", protože ten v roce 1952 neexistoval.
  • Na začátku filmu se v promítací místnosti promítá černobílý film Sunset Boulevard (1950), ve kterém Norma Desmond (Gloria Swanson) jako padesátiletá hvězda němého filmu pronásleduje Joea Gillise (William Holden), muže o polovinu mladšího. Ačkoli by někdo mohl spekulovat, že to měla být narážka na věkový rozdíl mezi Carol (které je kolem 30 let) a Therese (které je 21 let), scéna ze Sunset Boulevard byla zařazena proto, že jde o oblíbený film Phyllis Nagyové. V rozhovoru pro The Film Experience to vysvětlila: "V té konkrétní scéně to byl Joe. Je to můj oblíbený film, musím ho dostat do všeho, co dělám, a právě tuhle scénu jsem si vybrala ve scénáři, a tak je to Joe, který v té scéně vlastně neříká, co má na mysli, až vlastně mnohem později."
  • Když Carol a Therese jedou na první návštěvu ke Carol domů, Lytleův tunel v Cincinnati se zdvojnásobí s Lincolnovým tunelem spojujícím New York a New Jersey. Tunel měří 335 metrů (přibližně 0,21 míle). Kvůli jeho krátké délce se průjezd jím musel několikrát opakovat, přičemž auto objíždělo zpět a projíždělo tunelem znovu. Zdroj: [online]: Los Angeles Times, 3. února 2016, "What do Cate Blanchett and Rooney Mara think of director Todd Haynes' favorite 'Carol' scenes?"].
  • Film je natočen podle knihy s původním názvem The Price of Salt (Cena soli). Existují nejméně dvě vysvětlení tohoto názvu, obě v souvislosti s Biblí. Jedno z nich, od scénáristky a přítelkyně Phyllis Nagyové, je, že jde o odkaz na Lotovu ženu, která se při pohledu na Sodomu promění v solný sloup. Životopisec Patricie Highsmithové říká, že jde o odkaz na Matouše 5,13, možná spíše na úryvek verše, který se nachází v knize Padělatelé od Andrého Gida, s jeho smyslem, že přidávání koření do života bude mít svou cenu.
  • V rozhovoru pro HitFix Todd Haynes řekl, že mu Cate Blanchettová připomíná herečku Monicu Vittiovou (v roli Vittorie) ve filmu Zatmění (1962). Haynes si Vittiovou spojil ve scéně, kdy Therese vyvolává fotografii spící Carol s pramenem vlasů na tváři. Styl a poloha Caroliných vlasů se podobá účesu spící Vittorie ve scéně z italského filmu.
  • Román "Cena soli" (také známý jako "Carol") je psán ve třetí osobě a výhradně z pohledu Terezy.
  • Sarah Paulsonová řekla: Bylo to instinktivní a okamžité, protože Cate je tak přístupná a otevřená, že to bylo přímo tam. "Pokud jde o vytvoření historie přátelství a skutečné oddanosti a lásky Abby ke Carol, nemusela jsem na tom vůbec pracovat, bylo to instinktivní a okamžité, protože Cate je tak přístupná a otevřená. Neměla v sobě nic z toho ostražitého, jako filmová hvězda, kdy máte pocit, že nemůžete v záběru něco zkusit, aniž byste ji rozrušili. Bylo to pro mě velmi inspirativní."
  • Abbyin vůz, kabriolet Packard Custom Eight z roku 1950, byl osobním vozem prezidenta Eisenhowera, který používal v Camp Davidu. Na zadním víku palubní desky měl mimořádně velký chromovaný nosič zavazadel, aby se do něj vešlo obrovské množství zavazadel Mayme Eisenhowerové. Ale trochu křiklavý, Pro film byl odstraněn. Vůz je k vidění v americkém muzeu Packard, které vůz zapůjčilo, v Daytonu ve státě Ohio.
  • Scenáristka Phyllis Nagyová se přátelila s autorkou románu Patricií Highsmithovou.
  • Když se obchodní dům otevírá, hlas z reproduktoru říká: "Vítejte ve Frankenberger's", ale název obchodu je "Frankenberg's".
  • Přestože se film odehrává v roce 1952, je v něm vidět jen málo aut z 30. a 40. let. Vzhledem k tomu, že USA během druhé světové války nevyráběly automobily po dobu čtyř let (od roku 1942 do roku 1946), měly by zde být desítky vozidel od předválečných až po ty, které byly vyrobeny v roce, kdy se děj filmu odehrává.
  • V jednom ze záběrů krajiny, kde se Carol a Therese vydávají na výlet, je záběr použit pozpátku. Je vidět v kouřovodech na střechách, které kouř pohlcují, místo aby ho vypouštěly.
  • Režisér Todd Haynes vytváří obrazové publikace jako průvodce vizuální atmosférou svých filmů, a to již od dramatu Safe (1995). Tyto sborníky vycházejí z fotografií, filmových záběrů, obrazů, periodik a dalších zdrojů, které slouží k vytváření nápadů pro styl filmu. Zpočátku jsou určeny pro kameramana. (Knihy nelze zaměňovat se storyboardy, rozpisy jednotlivých záběrů, které vytvářel od svého prvního celovečerního filmu Poison (1991)). Jeho obrazové knihy jsou "způsobem komunikace nad rámec slov, který se dostává k jádru toho, jaká by měla být nálada, teplota a stylistické odkazy". Pro Carol se "stává skvělou referencí pro oblečení, vlasy, líčení, způsob, jakým se ženy v daném období nosí, a specifičnost toho, jak jsou vytvářeny zvenčí". Obrazová kniha obsahuje například odkazy na další filmy, jako např: Krátké setkání (1945) a Vertigo (1958) pro jejich dobový smysl a Sugarlandský expres (1974) pro inovativní kameru Vilmose Zsigmonda; Milenci a lízátka (1956) pro lokace a Požírač dýní (1964) pro interiéry; a městské fotografie Ernsta Haase, Helen Levittové a Vivian Maierové. Haynes sestavuje své obrazové knihy téměř jako jakýsi vizuální mixtape, z něhož vybírá fotografie a filmové záběry svých inspirací a rozkládá je na stránky koláží, aby vytvořil jakýsi virtuální film. Haynes vytvořil pro film Carol více než 80 stran fotografických koláží, které sloužily jako mapa cesty při natáčení. Jejich sestavení mu trvalo dva měsíce. [z N.Y.Times 28.1.2016 "Todd Haynes sbírá obrázky, aby se mohl orientovat v atmosféře svých filmů"]
  • Sarah Paulsonová řekla: "Todd Haynes mi řekl, že chce, abych se naučila řídit Packard s řadicí pákou z roku 1949. Řazení s manuální převodovkou! Já dneska neřídím v autě s řadicí pákou, natož v takovém tanku, a už vůbec ne s Cate Blanchett na sedadle spolujezdce."
  • Phyllis Nagyová, která byla v době, kdy byla oslovena, aby napsala scénář, rezidenční autorkou v Royal Court Theatre v Londýně, napsala první verzi v roce 1996. Téměř dvě desetiletí byla stálou osobou, která udržovala filmový projekt při životě během všech problémů s financováním.
  • V polovině 60. let vzniklo filmové zpracování románu Patricie Highsmithové, v němž si hlavní roli zahrála Lana Turnerová. Není jasné, zda byla Turnerová někdy oslovena, ale její účast by vyvolala velkou kontroverzi vzhledem k tomu, že v této době nebylo možné, aby mainstreamová hvězda hrála ve filmu lesbičku. Předchozí zpracování románu z roku 1952 změnilo jméno a pohlaví titulní postavy z "Carol" na "Carla", aby byl dodržen přísný Haysův kodex, který v té době platil. Nakonec se však ani tato verze na filmové plátno nedostala a trvalo více než 60 let, než byl román v roce 2015 konečně úspěšně adaptován.
  • "Film Carol vznikl ve spolupráci s londýnskou produkční společností Dirty Films Ltd., kterou spoluvlastní Cate Blanchettová a její manžel Andrew Upton.
  • V prvním velkém kritickém průzkumu LGBT filmů, který v roce 2016 provedla BFI, byl film Carol označen za nejlepší LGBT film všech dob. [Britský filmový institut, "30 nejlepších LGBT filmů všech dob", 21. března 2016].
  • Město Cincinnati ve státě Ohio a okolní oblasti se v 50. letech 20. století zdvojnásobily v New Yorku a New Jersey. Natáčení probíhalo na jaře 2014 a natáčelo se v centru Cincinnati, Eden Parku, Hyde Parku, Over-the-Rhine a ve městech Cheviot, Hamilton, Lebanon a Wyoming. Další místa natáčení zahrnovala severní Kentucky: město Alexandria.
  • Fotoaparát, který Therese používá při prvním fotografování Carol, je Argus C3 s dálkoměrem. Model C3 má mezi dálkoměrem a objektivem ozubenou spojku, která umožňuje jednostupňové ostření. nesprávně: Když Therese poprvé fotografuje Carol, dívá se do hledáčku a obraz se zaostří, když zaostří fotoaparát. Tento fotoaparát by takový typ hledáčku neměl.
  • "Když Carol a Therese projíždějí Lincolnovým tunelem, je použit detailní záběr Therese přes okno taxíku ze začátku filmu."^ Detailní záběr Therese přes okno taxíku není chybou. Ve scéně v Lincolnově tunelu se objeví jen krátce, protože je to její vzpomínka. Therese si při jízdě taxíkem poté, co právě znovu uviděla Carol, vzpomene na svou první jízdu v Carolině autě. Tento film začíná tam, kde končí, a příběh je kruhem mezi těmito knihami. V této scéně v tunelu je rozhovor mezi Carol a Therese vzdálený a sotva slyšitelný a Carolina tvář se rozmazává a zaostřuje, protože je to Theresina vzpomínka na tento okamžik v čase.
  • Carol dává Tereze jako dárek fotoaparát Canon III s 35mm dálkoměrem. Fotoaparáty Canon se ve Spojených státech začaly prodávat v roce 1952. Skutečnost: v roce 1950 se společnost C.R. Skinner Mfg. Company stala prvním továrním dovozcem fotoaparátů Canon do USA a v dubnovém čísle časopisu "Popular Photography" z roku 1950 byla na straně 113 uvedena reklama společnosti Skinner na fotoaparát Canon II-B s dálkoměrem - to bylo pět let předtím, než společnost Canon otevřela v roce 1955 v New Yorku svou první firemní *kancelář* (NEPRAVDIVÉ tvrzení: V roce 1952 nebyl fotoaparát Canon v USA běžně dostupný. Na webových stránkách společnosti Canon USA "Sixty Years of Canon in Americas" je uvedeno, že jejich první kancelář byla otevřena v New Yorku v roce 1955).
  • S výjimkou kostýmu, který má na sobě v závěru filmu, jsou všechny kostýmy Rooney Mara staré a obnošené. Její postava by pravděpodobně nosila stejné oblečení opakovaně po celá léta a vintage oděvy poskytly tento zažitý pocit. Vzhledem k tomu, že Carol pochází z vyšší společenské vrstvy - a vzhledem k malému rozpočtu filmu - by bylo velmi obtížné zajistit historické kostýmy v neporušeném stavu za nízkou cenu, takže její šaty jsou rekonstrukce.
  • S pěti nominacemi se stal nejčastěji nominovaným filmem na Zlaté glóby v roce 2015.
  • Ve scéně, kdy Therese a její přátelé sledují obnovený film Sunset Boulevard (1950) z promítací kabiny, Dannie, který si při sledování filmu dělá poznámky, Therese říká, že "mapuje vztah mezi tím, co postavy říkají, a tím, co skutečně cítí". Jednalo se o záměrnou repliku dialogu, která si všímá nevyřčených citů, jež se vyvinou mezi Carol a Therese.
  • Druhá adaptace románu Patricie Highsmithové, v níž si zahrála Cate Blanchettová. První byl Talentovaný pan Ripley (1999).
  • Tessa Rossová, bývalá výkonná ředitelka společnosti Film4, byla první, kdo financoval vývoj filmu. V rozhovoru pro London Evening Standard v roce 2014 Rossová uvedla, že boj o natočení filmu trval více než 11 let. Poté v roce 2011 získala práva na film od pozůstalosti Patricie Highsmithové producentka Elizabeth Karlsenová, spoluzakladatelka společnosti Number 9 Films. Když se režie ujal Todd Haynes, připojila se k projektu jako producentka Christine Vachonová ze společnosti Killer Films.
  • Klasický kožešinový kabát Carol byl vytvořen z kožichů z historických kabátů, přičemž kousky starých kožešin byly sešity dohromady. Kostýmní výtvarnice Sandy Powellová prozradila, že se "rozpadal každý den, každou scénu". [The Hollywood Reporter, 26. ledna 2016, "This Is How Cate Blanchett's 'Carol' Coat Came together (and Fell Apart)"].
  • V rozhovoru s Terrym Grossem v březnu 2016 Sarah Paulsonová zmínila, že její role byla v původním scénáři "mnohem ucelenější" a že k její lítosti byla hodně vystřižena.
  • Cate Blanchettová i Rooney Mara měly během natáčení paruky.
  • Kampaň Rooney Maraové v sezóně cen vyvolala kontroverzi kvůli rozhodnutí studia zařadit ji do soutěže o vedlejší ženskou roli. Mara má na plátně 71 minut, tedy 60 procent stopáže filmu. Cate Blanchettová, nominovaná v kategorii hlavní role, měla o 6 minut méně času než Mara, a to 65 minut, tedy 54 procent stopáže. Hollywoodská asociace zahraničních novinářů, která o Zlatých glóbech hlasuje, totiž umožnila, aby byla Mara navržena pouze jako hlavní herečka. Ostatní ocenění jí však umožnila soutěžit jako herečce ve vedlejší roli.
  • Na mezinárodní premiéře v roce 2015 na festivalu v Cannes (Festival de Cannes) sklidil film desetiminutový potlesk vestoje.
  • Tři chlapci, kteří přiběhnou k výstavce modelů vláčků v oddělení hraček Frankenberg poté, co od ní Carol odešla, jsou Dashiell, Roman a Ignatius Uptonovi, synové Cate Blanchettové a manžela Andrewa Uptona.
  • Ve scéně v promítací místnosti je vidět, jak promítač kouří v těsné blízkosti projektoru. Kopie filmu Sunset Blvd. (1950) byla s největší pravděpodobností z nitrátového filmu, který byl extrémně hořlavý! Kouření v promítací místnosti by bylo trestné a představovalo by hrozné riziko.
  • Deska, která se hraje/je zobrazena v obou scénách, je správná 10" LP deska, nikoli 78.
  • Když Carol a Therese vjíždějí do tunelu, Carol zapne rádio. To by bylo nemožné - v té době byla rádia AM a signál by se nepřenášel. V době, kdy ještě nebylo běžné FM pásmo, mohl AM signál na krátkou dobu vypadnout i při jízdě pod nadjezdem.
  • Film je natočen podle milostného románu "The Price of Salt" od Patricie Highsmithové, který původně vyšel v roce 1952 pod pseudonymem "Claire Morgan". Poté, co vyšel z tisku, byl znovu vydán v roce 1984 lesbickým nakladatelstvím Naiad Press. Highsmithová 38 let popírala zvěsti, že je autorkou, dokud nesouhlasila s vydáním nového, přejmenovaného vydání, které obsahovalo její doslov. "Carol" vyšla ve Velké Británii v roce 1990 v nakladatelství Bloomsbury Publishing pod jménem Patricie Highsmithové. Románu se před vydáním v roce 1990 prodalo téměř milion výtisků.
  • Román "Cena soli" byl inspirován blondýnkou v norkovém kožichu (paní E. R. Sennová, rozená Kathleen Wigginsová), která si u Patricie Highsmithové objednala panenku, když pracovala jako brigádnice v oddělení hraček v newyorském obchodě Bloomingdale's během vánoční sezóny roku 1948. Highsmithová vzpomínala, že se cítila "divně a plavala v hlavě, skoro jsem omdlela, ale zároveň jsem byla povznesená, jako bych měla vidění". Téhož večera dokončila osnovu příběhu asi za dvě hodiny, pravděpodobně pod vlivem neštovic, o kterých se dozvěděla následujícího dne. V doslovu k novému vydání románu z roku 1990 Highsmithová napsala: "Jedno z těch malých dětí s rýmou tam muselo přenést zárodek, ale svým způsobem i zárodek knihy: horečka podněcuje představivost." Knihu Cena soli dokončila v roce 1951.
  • Děj filmu se odehrává v období mezi Vánocemi 1952 a začátkem roku 1953. Ve scéně v kanceláři New York Times s Therese a fotoeditory je na stěně kalendář na měsíc "duben 1953" a ve vzkazu, který Carol napsala Therese, ji žádá, zda by se mohly sejít ten večer, "v pátek 17. dubna". To dává divákům na vědomí, že od doby, kdy byly Carol a Therese naposledy spolu, uplynuly 3,5 měsíce.
  • Když se Carol při první zastávce v motelu sprchuje a volá na Theresu, aby jí přinesla modrý svetr, má Carol po otevření dveří koupelny na nehtech průhledný lak. V další scéně, když jsou zpátky v autě, má Carol opět červenooranžový lak na nehtech.
  • Když Abby po jejich střetu na verandě zavře za Hargem dveře, zhasne vnitřní světlo. V dalším záběru, kdy vidíme Harge odcházet z verandy, je vnitřní světlo rozsvícené.
  • Rooney Mara je velkou fanynkou Cate Blanchettové už od svých 13 let a spolupráci s ní popsala jako "splněný sen".
  • Ačkoli Cate Blanchettová a Rooney Maraová nemusely být na druhém konci linky, kdykoli spolu telefonovaly, nabídly si, že si vzájemně pomohou. Kdykoli tedy spolu Carol a Therese mluví po telefonu, Blanchettová a Maraová jsou skutečně na druhém konci linky.
  • Ve scéně v restauraci McKinley Motel jde Carol ke stolu, u kterého sedí Therese a Tommy Tucker, v pravé ruce drží šálek kávy a levou rukou nese židli a mapu. Židli položí vedle Therese. V následujícím záběru, kdy Therese představuje Carol Tuckerovi, drží Carol šálek v levé ruce a mapu v pravé.
  • Postava Carol Airdové byla inspirována Virginií Kent Catherwoodovou (1915-1966), filadelfskou společenskou smetánkou o šest let starší než Patricia Highsmithová, s níž autorka prožila ve 40. letech milostný románek. Catherwoodová přišla o opatrovnictví své dcery poté, co byla její homosexualita zneužita proti ní pomocí nahrávky lesbického styku, který měla v hotelovém pokoji ("'Okamžitě ji miluji': aféry, které inspirovaly Carol". The Telegraph, 28. listopadu 2015).