Scénář: Matt Charman Ethan Coen Joel Coen, tohle slibovalo hodně, dokonce bych si dal tu režjii raději od Coenů, ale Spielberg je taky slibné lákadlo, i když nemá úplně svůj styl a režíruje všechno, co vypadá slibně, potencionálně. Nevím, kde se stala chyba, jestli už ve scénáři, nebo režii, ale nakonec po očekávání přišlo zklamání. Byli jsme na tom společně ve třech. Jeden usnul, druhý řekl, že OK bez nadšení a já říkám průměr, profesionálně natočený průměr. Takže těch pár procent nad průměrem je za Toma Hanske a Marka Rylanceho v proamerickém bijáku. Co tam dělá v koprodukci Indie, to netuším, ale proč ne.
kamera, výprava
Mark Rylance a Tom Hanks (už klasický)
popisný scénář, který nemá spád, zbytečné scény
žádná postava není prokreslená a všechno jsou to epizody
Poctivě vystavěný hollywoodský a de facto rodinný film vedený cílevědomou Speilbergovou taktovkou. Dějová linie obsahuje spoustu událostí, z kterých se vzhledem k omezenému prostoru dozvídáme jen to podstatné a v příjemně svižném tempu. Poté kvalitní první polovina rozvolní a nastoupí trocha Spielbergovské naivity a předvídatelnosti. Katarze v poslední minutě je překvapivě silná.
Spielbergovské válečné drama podle skutečné události s vynikajícím Tomem Hanksem. Po celou dobu jsem se bavil, snímek mě nenudil. Steven ví, jak na mě.. už znovu. Řemeslně určitě skvělé. Příběhově silné, ačkoliv určité pasáže by mohly být lepší. Já rozhodně nehodlám následovat v trendu ostatních hodnotících zde a snižovat hodnocení novým Spielbergovým počinům jenom proto, že se od něj čeká víc. Velká spokojenost, úžasné výkony dvou hlavních postav hraných Tomem Hanksem a Markem Rylancem. 90%
Film o vynálezci politických výměn díky kterému nepřišly o život tisíce lidí. Vše velmi realistické a uvěřitelné, technicky dokonale zpracované. Příběh prostinký, což bylo díky neúměrně nafouklé stopáži velmi na škodu. Posledních 20 minut je opravdu nesnesitelných. Možná je to tím, že jsem vyrůstal za zdí, ale pro mě prostě ve filmu nebylo nic nového. Američan jistě uroní intelektuální slzičku, ale našinec řekne jenom: Hm, a co jako?
Steven Spielberg prezentuje velmi kvalitní řemeslo se všemi ctnostmi staré školy s výrazným důrazem na étos stavu. Špióni co nezradí stát, v jehož prospěch pracují, byť je to i nepřítel. Advokát sloužící v zájmu klienta, a nikoliv kšeftu, což je výrazný rozdíl oproti oblíbeným dryáčnicím metodám, kdy obhajoba kontroverzního klienta slouží jen k posílení vlastní popularity. Donovan nedělá nic jiného, než respektuje hodnoty demokratického systému. I sovětský špión má právo na spravedlivý proces. Donovan si stojí za svým, ať ho probodává pohled dav v metru, anebo šéf CIA. Nakonec dosáhne svého, jen proto, že nebyl ochotný cuknout.
Nejvíc mě na Bridge of Spies baví jeho vypointovanost a divácká odměna v druhé polovině, pokud dáváte dostatečně pozor a vnímáte všechny propriety tak, jak jsou vám servírovány. Mistrovsky, přesto nenáročně a s jistotou. Paralely se tak proplétají napříč filmem přirozeně a fungují přesně tak, jak Steven zamýšlel. Kdyby s takovými nuancemi, odhodlaností a autorskou invencí natočil podobně Lincolna, tak by to bylo dopadlo tenkrát o dost lépe. Stoit i Muzhik, projížďka vlakem východním Německem a quote lines Marka Rylance jen podtrhují mé nadšení. Řadím k nejlepším mistrovo snímkům.
Spielberg je prostě režisérský bůh a je to cítit z každého záběru. Nelze to nazvat jinak než že z většiny scén na diváka prostě hledí dokonalost. To samé platí i pro standardně skvělý výkon Toma Hankse. Jeho filmy jsou na mě ale poslední dobou až moc rozvláčné a konverzační a zasloužily by si větší dávku dramatičnosti. Občas jsem se tak neubránil ztrátě pozornosti. Ale jinak je Most špiónů pro mě po delší době zase kvalitní zásek u Spielberga a kéž to je po posledních snímcích čerstvý vítr...