Zajímavosti 40
- Profesionál by nikdy nedal střeva s našroubovaným tlumičem do zavazadla, ale zajistil by obě části od sebe.
- Natalia je v časové tísni, mohla vyfotit všechny fotografie najednou, místo toho, aby je fotila zblízka.
- V Nataliině telefonu není žádné heslo.
- Devereaux je natolik neopatrná, že nechá Alici vstoupit na své pracoviště, aniž by se nejprve ujistila, že je čisté.
- V čase 03:11 si Devereaux a velvyslanec vymění oblečení, ale když Devereaux vystoupí z auta, nikdo z jásajícího davu si nevšimne, že to není velvyslanec.
- Mladý agent je schopen vyhledáním v databázi CIA zjistit, že jeho bývalý mentor má dítě, zatímco nikdo jiný v této velké organizaci pro sběr informací toho nebyl schopen.
- Scény, které se odehrávají v Moskvě při honičce s dodávkou, byly natočeny v Bělehradě v Srbsku, což je patrné z pouličních značek a aut. Některé nápisy byly změněny na ruské (např. Vjezd na parkoviště), ale spousta menších nápisů to prozrazuje.
- Když Arkadij Fjodorov opouští tribunu ruské Dumy, je za ním vidět srbský státní znak.
- Když Hanley střílí ze svých počítačů, ozývá se zvuk střelné zbraně s tlumičem, ale jeho zbraň tlumič nemá.
- Mason při útěku z dodávky v Moskvě řekne svým nadřízeným: "To je Devereaux", ale nemá zapnutý mikrofon.
- Kolaterální poškození dítěte bylo zabito téměř okamžitě, a tak se jeho oči a ústa měly otevřít, nikoliv zavřít.
- Devereaux vyndá klíčky ze zapalování SUV, které ukradl: v žádném případě to nebylo jeho ani Alicino auto.
- Natalii okamžitě vytéká krev z úst, přestože byla střelena do hrudi, a ještě stihne držet telefon a mluvit s Peterem: nepřesné.
- Třetí policista/FSB, který se chystá konfrontovat Natalii předtím, než nastoupí do Peterova auta, by měl dostatek času na střelbu, ale místo toho se rozhodl seběhnout po schodech a vystřelit unikající auto.
- Čistý řez do krku od profesionálního zabijáka by zabil kohokoli okamžitě, zejména "vedlejší postavu".
- Na konci scény, kdy Devereaux při útěku zapálí benzín pod zaparkovaným autem, se Mason schová za jiným autem a pak namíří pistoli, aby vystřelil na prchající auto, ale kvůli několika překážkám v dráze to vzdá. Zámek závěru pistole je však zpět, což naznačuje, že pistole je prázdná. Někdo zkušený se zbraněmi by si to uvědomil a nepokoušel by se o další výstřel před opětovným nabitím.
- [@28:30] Když si Deveraux prohlíží na obrazovce řidičský průkaz Alice Fournierové, objeví se políčko s číslem "6". V evropské normě pro řidičské průkazy není žádné textové pole s číslem "6". Číslo "6" je vyhrazeno pro fotografii.
- Střela se podle popisu v olovu pohybuje rychlostí 4000 stop za sekundu. Rychlé střely 7,62 x 51 letí rychlostí menší než 3000 stop za sekundu. Některé lovecké a terčové střely s dlouhým dostřelem se mohou pohybovat rychlostí 4000, ale pro nájemného vraha by nebyly vhodnou volbou.
- Když vedení zatáhne za palivové potrubí, začne proudit plyn. U vozidla se vstřikováním paliva by takové množství paliva neproběhlo, pokud by nebylo v provozu elektrické palivové čerpadlo. (Elektrický systém musí být zapnutý.)
- Telefon je vyhozen z okénka auta a v dalším záběru je vidět, jak dopadá příliš měkce na chodník.
- Devereaux se narodil v roce 1953 (podle občanského průkazu) a byl aktivní od roku 1977 do roku 2008, takže začal pracovat ve 24 letech a přestal v 55 letech.
- Zřejmý product placement pro automobilky Mercedes a BMW.
- Jeden z mrtvých agentů v dokumentaci, kterou Hanley předal Deverauxovi u jezera, způsobí, že se postava zasměje a řekne "Craig", což je narážka na Daniela Craiga, nástupce Pierce Brosnana v roli Jamese Bonda a herce, který byl kdysi spojen s tímto filmem.
- Byl to výkonný producent Dino Conte, kdo poprvé předložil knižní sérii November Man producentovi Beau St. Clairovi. Třináct knih psaných od konce sedmdesátých let minulého století nabídlo silného, komplexního a zajímavého ústředního hrdinu Petera Devereauxe, muže pohybujícího se v dobově realistických scénářích, který je obklopen postavami, jež střídavě představují to nejlepší a nejhorší z lidské povahy ve světě mezinárodního mocenského zprostředkování, podvodů, obchodu a vlastních zájmů. Také pozadí studené války v Grangerových knihách by mohlo být přesvědčivě aktualizováno tak, aby odráželo současné politické klima .
- Setkání Rogera Donaldsona a Pierce Brosnana bylo vítané. Brosnan řekl: "Pracoval jsem s Rogerem na filmu "Rozpoutané peklo" (1997) a prožil jsem s ním ty nejkrásnější chvíle. Je to dobrý přítel a člověk, kterého hluboce obdivuji a respektuji. Zná příběh a ví, jak udržet dramatičnost scény. Jeho instinkt pro emocionální údery je tak dobře podložený, protože do toho investuje tolik ze sebe."
- Producent Beau St. Clair získal práva na román "There Are No Spies", který je sedmou knihou ze série špionážních románů Billa Grangera. Nejenže byl ideální pro filmovou adaptaci, ale v této fázi série se z hlavního hrdiny Petera Devereauxe stal zralejší, zkušenější a pochybující muž, který se stáhl z aktivní služby a potřebuje silné přesvědčování, aby se znovu zapojil do hry.
- Když Beau St. Clair v roce 2008 poprvé uvažovala o natočení špionážního thrilleru, věděla, že bude muset najít něco opravdu výjimečného, aby Pierce Brosnana znovu nalákala do role špiona. Ani ona, ani Brosnan, její spoluzakladatel a partner v jejich produkční společnosti Irish DreamTime, nechtěli přešlapovat na místě. Brosnan se už dávno zapsal do povědomí diváků rolí dokonalého "vysněného špiona", uhlazeného a rafinovaného Jamese Bonda ve čtyřech filmech. "Špionážní žánr je skvělý, byl pro mě dobrý," řekl Brosnan. "Je to žánr, který je velmi oblíbený, a když se povede, je to skvělý večer v kině." Nyní se však chtělo více současnosti, špiona pro naši dobu, muže pracujícího v reálném světě a zabývajícího se rozpoznatelně aktuálními problémy, to vše při sledování jeho protejgej.
- Ve filmu nebyla nouze o akční scény, takže kaskadéři i tvůrci speciálních efektů měli na place plné ruce práce. Oceněný koordinátor kaskadérů Mark Mottram, který předtím pracoval s Piercem Brosnanem na třech jeho bondovkách, mu dělal také dvojníka. Mottram měl k dispozici čtyřčlenný tým, který zahrnoval další dva kaskadéry, kaskadérskou výstroj a specialistu na užitková kola a auta. Některé scény byly tak propracované, že se k britskému týmu připojilo třicet srbských a ruských kaskadérů, zejména při automobilových honičkách, které vyžadovaly skutečně precizní jízdu často úzkými uličkami srbského Bělehradu. Kaskadérský tým také spolupracoval s herci na nácviku a zdokonalování bojových scén, stejně jako na shazování z vysokých balkonů a simulaci dopadu výbuchů a výstřelů.
- Přestože většina akce ve filmu probíhá prostřednictvím fyzických kaskadérských kousků, speciální efekty byly použity i při poněkud složitějších scénách, konkrétně při dvou působivých explozích vozidel a autonehodě. Jelikož se výbuchy nezkoušely, musel vedoucí speciálních efektů Jason Troughton a jeho tým speciálních efektů úzce spolupracovat s Rogerem Donaldsonem, aby zajistil, že z jednoho záběru dostane vše, co potřebuje.
- Původní knižní série spisovatele Billa Grangera byla založena na studené válce a tehdejších dějinách, a tak spoluscenáristé Michael Finch a Karl Gajdusek považovali za nutné ji aktualizovat. Finch uvedl: "V tomto případě se jednalo o to, že se v rámci projektu objevilo několik nových projektů: "Potřebovali jsme příběh přenést do současnosti, což znamenalo najít geografii a politiku, která by rezonovala se současným geopolitickým světem. Příběh, který jsme použili jako jádro našeho scénáře, je příběhem ze současnosti, ale dějově a odhalením se odvolává na éru studené války a na některá strašlivá semena, která byla tehdy zaseta."
- Film byl uveden do kin 27 let poté, co byl vydán jeho výchozí román "Nejsou žádní špióni" od Billa Grangera.
- Pierce Brosnan a Roger Donaldson spolu již dříve pracovali na filmu "Rozpoutané peklo" (1997).
- Několik měsíců před datem premiéry chtěla společnost Relativity Media, nejspíš kvůli mírnému úspěchu svého předchozího špionážního filmu "3 dny na zabití" (2014), upravit film na rating PG-13, aby se dostal k širšímu publiku, které by nemuselo čekat na DVD nebo se na něj tajně dívat. Kvůli násilí, jazyku a dospělému obsahu však byl film pro uvedení v amerických kinech označen ratingem R. V roce 2013 se film dočkal i svého prvního uvedení v USA.
- Promenáda ve švýcarském Lausanne byla natočena v malé vesnici Perast v Černé Hoře.
- Jedna z nejsložitějších a nejobtížnějších efektových sekvencí vyžadovala, aby dodávka explodovala deset metrů od nejbližší budovy, zatímco Pierce Brosnan a Luke Bracey museli odejít bez zranění. Vozidlo bylo připraveno tak, aby došlo ke dvěma pečlivě načasovaným detonacím, na každé straně jedné, a v zájmu bezpečnosti bylo vozidlo upevněno tak, aby z něj neodlétly žádné trosky. Výbuch byl nastražen tak, aby explodoval dvakrát. Ve filmu je způsoben tím, že Devereaux (Pierce Brosnan) přeřízne palivové potrubí a vystřelí do auta, aby ho odpálil, takže síla výbuchu musela nejen zvednout auto, ale také způsobit ohnivou kouli. Tato sestava zahrnovala dva kaskadéry, kteří se jako agenti CIA blížili k autu, takže přesný odhad dosahu plamenů byl zásadní.
- Skladba, kterou Alice Fournier (Olga Kurylenko) hraje, je "Gnossienne No. 3" od Erika Satieho. Kurylenko se v dětství sedm let učila hrát na klavír.
- Luke Bracey nahradil Bradleyho Coopera v roli Davida Masona.
- Do role Devereauxe byl původně obsazen Daniel Craig, ale režisér Roger Donaldson musel kvůli Craigovým jiným závazkům na poslední chvíli roli přeobsadit. V té době už Donaldson tolik toužil po "Bondovi" v této temnější roli, že se snažil získat sira Seana Conneryho, ale ten už byl na běhání po městě příliš starý. Pierce Brosnan se o tom doslechl a oslovil ho s tím, že "to umí zahrát temně", a dokonce začal znovu pít, aby se dostal do role. Donaldson byl jeho odhodláním ohromen a obsadil ho. Film měl obrovský úspěch a proslýchalo se, že bude natočeno pokračování "Prosincové dítě".
- Datum narození uvedené ve spisu Petera Devereauxe (Pierce Brosnana), 16. května 1953, je skutečné datum Brosnanova narození.
- V románové předloze byl ústředním dějištěm filmu Berlín v Německu, ale Pierce Brosnan prohlásil, že natáčení v tomto městě by bylo příliš nákladné, a tak bylo hlavní místo natáčení změněno na Bělehrad v Srbsku.