Zajímavosti o Pokoj 237

44%

Zajímavosti 22

  • Jeden z účastníků rozhovoru v dokumentu naznačuje, že se kalhoty Billa Watsona během scény rozhovoru mění z hladkých na vzorované. Ačkoli se to dokument snaží doložit rozdělenou obrazovkou, která ukazuje různé záběry, zdá se, že kalhoty jsou v obou případech vzorované. Ukázkové záběry nejsou nejkvalitnější, takže vzor je v jednom záběru hůře viditelný, zejména když je kamera dále.
  • V jedné z upoutávek je zobrazena karta: "Tento film, ani žádný názor či stanovisko v něm vyjádřené, ani kontext, v němž jsou použity filmové záběry a obrázky, nejsou schváleny nebo podporovány společností Kubrick 1981 Trust, rodinou Stanelyho Kubricka, společností Warner Bros. Entertainment Inc. ani nikým jiným, kdo je spojen s natáčením filmu "Osvícení", ani s nimi nejsou jakkoli spojeny. Názory a stanoviska vyjádřená v tomto dokumentárním filmu jsou výhradně názory komentátorů v něm uvedených a neodrážejí názory Stanleyho Kubricka ani společnosti The Shining Filmmakers." Jméno Stanleyho Kubricka je v první větě napsáno chybně (za předpokladu, že to není úmyslné).
  • Jeden z teoretiků tvrdí, že pokoj 237 je odkazem na střední vzdálenost Měsíce od Země: 237 000 mil. Skutečná vzdálenost je však 238 856 mil.
  • Bill Blakemore mylně připisuje literární citát. "Historie je noční můra, ze které se snažím probudit" pochází z románu Odysseus Jamese Joyce, nikoli z díla T. S. Eliota.
  • Takzvaná symbolika přistání na Měsíci nebyla nic víc a nic méně než Kubrickův vtip o konspirační teorii, že se podílel na vytvoření "falešných" záběrů z přistání na Měsíci. To je zcela zřejmé, protože jediná věc, kterou lze vzdáleně interpretovat jako symbol tohoto spiknutí, je scéna, v níž má Danny na sobě svetr Apolla 11.
  • Přes všechny domnělé hluboké skryté významy čísla 237 stačí trochu pátrat a zjistíte, že potvrzeným faktickým důvodem, proč bylo ve filmu použito toto číslo, byla pouze obava hotelu, kde se film natáčel, že by hosté odmítli bydlet ve "strašidelném" pokoji 217 (pokoj, který King použil v románu). Kdyby hotel dal Kubrickovi požehnání k použití čísla 217, určitě by ho použil.
  • Film předkládá 9 různých teorií o významu klasického hororu Stanleyho Kubricka "Osvícení"(1980).
  • Kubrickova rodina neměla s natáčením tohoto filmu vůbec nic společného.
  • Režisér Rodney Ascher prohlásil, že osobně nevěří mnoha teoriím, které vypravěči v tomto filmu zastávají. V rozhovoru pro časopis Complex řekl: "Můj osobní názor na to je, že si zaprvé nemyslím, že je to zdaleka tak vizionářské, jak kdokoli z těchto lidí zjistil. Já to prostě vnímám jako takový příběh o žonglování s povinnostmi kariéry a rodiny a jako varovný příběh o tom, co se může stát, když se rozhodnete špatně. A dokonce se možná dívat na duchy jako na postavy, které představují bohatství nebo prestiž nebo věci, za kterými se můžete honit na úkor toho, že se budete náležitě věnovat své rodině."
  • Stephen King, který nikdy nebyl fanouškem Kubrickovy filmové adaptace jeho románu "The Shining", se na tento dokument začal dívat, ale v polovině to vzdal, protože měl pocit, že tvůrci sahají po věcech, které tam prostě nejsou.
  • Leon Vitali, bývalý asistent Stanleyho Kubricka, odmítl teorie v tomto filmu jako "bláboly" a řekl, že jsou zcela neopodstatněné.
  • Jeden z účastníků rozhovoru v dokumentu naznačuje, že se kalhoty Billa Watsona během scény rozhovoru mění z hladkých na vzorované. Ačkoli se to dokument snaží doložit rozdělenou obrazovkou, která ukazuje různé záběry, zdá se, že kalhoty jsou v obou případech vzorované. Ukázkové záběry nejsou nejkvalitnější, takže vzor je v jednom záběru hůře viditelný, zejména když je kamera dále.
  • V jedné z upoutávek je zobrazena karta: "Tento film, ani žádný názor či stanovisko v něm vyjádřené, ani kontext, v němž jsou použity filmové záběry a obrázky, nejsou schváleny nebo podporovány společností Kubrick 1981 Trust, rodinou Stanelyho Kubricka, společností Warner Bros. Entertainment Inc. ani nikým jiným, kdo je spojen s natáčením filmu "Osvícení", ani s nimi nejsou jakkoli spojeny. Názory a stanoviska vyjádřená v tomto dokumentárním filmu jsou výhradně názory komentátorů v něm uvedených a neodrážejí názory Stanleyho Kubricka ani společnosti The Shining Filmmakers." Jméno Stanleyho Kubricka je v první větě napsáno chybně (za předpokladu, že to není úmyslné).
  • Jeden z teoretiků tvrdí, že pokoj 237 je odkazem na střední vzdálenost Měsíce od Země: 237 000 mil. Skutečná vzdálenost je však 238 856 mil.
  • Bill Blakemore mylně připisuje literární citát. "Historie je noční můra, ze které se snažím probudit" pochází z románu Odysseus Jamese Joyce, nikoli z díla T. S. Eliota.
  • Takzvaná symbolika přistání na Měsíci nebyla nic víc a nic méně než Kubrickův vtip o konspirační teorii, že se podílel na vytvoření "falešných" záběrů z přistání na Měsíci. To je zcela zřejmé, protože jediná věc, kterou lze vzdáleně interpretovat jako symbol tohoto spiknutí, je scéna, v níž má Danny na sobě svetr Apolla 11.
  • Přes všechny domnělé hluboké skryté významy čísla 237 stačí trochu pátrat a zjistíte, že potvrzeným faktickým důvodem, proč bylo ve filmu použito toto číslo, byla pouze obava hotelu, kde se film natáčel, že by hosté odmítli bydlet ve "strašidelném" pokoji 217 (pokoj, který King použil v románu). Kdyby hotel dal Kubrickovi požehnání k použití čísla 217, určitě by ho použil.
  • Film předkládá 9 různých teorií o významu klasického hororu Stanleyho Kubricka "Osvícení"(1980).
  • Kubrickova rodina neměla s natáčením tohoto filmu vůbec nic společného.
  • Režisér Rodney Ascher prohlásil, že osobně nevěří mnoha teoriím, které vypravěči v tomto filmu zastávají. V rozhovoru pro časopis Complex řekl: "Můj osobní názor na to je, že si zaprvé nemyslím, že je to zdaleka tak vizionářské, jak kdokoli z těchto lidí zjistil. Já to prostě vnímám jako takový příběh o žonglování s povinnostmi kariéry a rodiny a jako varovný příběh o tom, co se může stát, když se rozhodnete špatně. A dokonce se možná dívat na duchy jako na postavy, které představují bohatství nebo prestiž nebo věci, za kterými se můžete honit na úkor toho, že se budete náležitě věnovat své rodině."
  • Stephen King, který nikdy nebyl fanouškem Kubrickovy filmové adaptace jeho románu "The Shining", se na tento dokument začal dívat, ale v polovině to vzdal, protože měl pocit, že tvůrci sahají po věcech, které tam prostě nejsou.
  • Leon Vitali, bývalý asistent Stanleyho Kubricka, odmítl teorie v tomto filmu jako "bláboly" a řekl, že jsou zcela neopodstatněné.