Zajímavosti o Napospas osudu

31%

Zajímavosti 53

  • Během rádiového přenosu do druhého letadla pilot neuvedl svou letovou hladinu.
  • Když kapitán Steele poprvé hlásí, že PanCon 257 má nouzový stav, vysílačka, kterou používá, vysílá na frekvenci 121 900 (zelená čísla na levé straně). Frekvence 121.900 je pozemní řídicí frekvence a ve vzduchu se nikdy nepoužívá, Kapitán poté změní frekvenci na pohotovostní straně vysílačky, ale nikdy ji nepřepne, aby tuto frekvenci přenesl do aktivní. Později kapitán hovoří se svým operačním střediskem na stejné pozemní frekvenci.
  • Reportér nastupuje na mezinárodní let, ale nepředloží agentovi u východu cestovní pas.
  • Když jeden člen letové posádky opustí pilotní kabinu amerického dopravce, musí být zaveden postup, který zajistí, aby po otevření dveří nemohl nikdo vstoupit do pilotní kabiny. Tento postup bude zcela jistě zahrnovat letušku, která zablokuje dveře (někdy pomocí vozíku na nápoje), zatímco člen posádky bude odcházet. Letuška pak vstoupí do pilotní kabiny a počká na návrat pilota. Tímto způsobem může letuška vizuálně ověřit návrat pilota a může otevřít dveře, aby ho pustila dovnitř. To by nebylo možné, pokud by zbývající pilot zůstal sám, protože má zakázáno opustit své stanoviště a opustit letadlo, aniž by u řízení byl někdo, kdo by ověřil totožnost a otevřel dveře.
  • Žádný pilot by nikdy neopustil pilotní kabinu, kdyby neměl nikoho u řízení, kdo by promluvil s cestujícími, a to ani za těch nejhorších okolností.
  • Je nesmyslné, aby kapitán opustil pilotní kabinu a mluvil pouze k několika cestujícím první třídy, místo aby použil reproduktor a oslovil všechny v letadle.
  • Postava Nicholase Cage jde na letiště na několikadenní cestu bez zavazadel, přestože letuška, se kterou letí, je natolik chytrá, že má sbalené příruční zavazadlo.
  • Když letuška poprvé použije bílý telefon a mluví přes interkom, mluví do sluchátka sluchátka. Při dalším použití téhož sluchátka a interkomu se jí to podaří.
  • Pilot nepoužívá standardní protokol pro vyhlášení nouzového stavu a místo požadovaných tříkrát vysloví "mayday" dvakrát a jednou podruhé. V případě nouze by také neletěl s letadlem tři hodiny zpět na letiště JFK, ale přistál by na nejbližším dostupném letišti, které by bylo v Kanadě.
  • Když kapitán Steele zaparkuje své auto na parkovišti pro posádku a setká se se svou přítelkyní, ona má standardní zavazadla posádky, ale on ne. Jako kapitán letecké společnosti by měl mít nejen standardní palubní zavazadlo, ale také pilotní kufřík s mapami, přibližovacími tabulkami a adresáři, které jsou k tomu potřeba. Jinými slovy, dvě zavazadla. Určitě nejel na koncert U2 v Londýně v pilotní uniformě.
  • Když se cestující začnou evakuovat z letadla po nouzové skluzavce, letuška řekne přicházejícím cestujícím: "Po jednom." To je zcela v rozporu s evakuačním postupem a výcvikem. Letušky budou cestující co nejrychleji přesouvat ven, aby je dostaly skrz dveře, a v případě potřeby je doslova postrčí. Jako příklad lze uvést postup společnosti Airbus (který je vyžadován při certifikaci výrobcem letadla a leteckou společností), kdy bylo 873 sedících a připoutaných cestujících a posádky evakuováno za pouhých 78 sekund. To byste nemohli ani začít dělat, kdyby cestující sjížděli po skluzavce "po jednom".
  • Piloti během letu nikdy nenosí bundy/blejzry, protože mohou omezovat při dosahování na stropní panel apod. a jsou obecně nepohodlné při dlouhém sezení.
  • Ve filmu se říká, že žádná další letadla nejsou, a přesto je po 92 minutách vidět velmi zřetelný záběr na ocasní letadlo, které přechází obrazovku zleva doprava.
  • Když ve scéně v nákupním středisku začíná vytržení, prázdné auto prorazí dveře a málem zabije Chloe, přičemž po celou dobu se motor otáčí, což je něco, co vyžaduje lidskou obsluhu.
  • Zprávy v televizi v obchodním centru okamžitě začnou oznamovat události, které se odehrávají jen několik vteřin po začátku vytržení.
  • Když je zobrazena přístrojová deska letounu Charlie 1581, je zcela zřejmé, že se jedná o záběr pořízený v době, kdy letoun stál na zemi s vypnutými motory. Zjevné ukazatele jsou: Rychlost letu ukazuje nulu, výškoměr ukazuje přibližně 1000' MSL, všechny ukazatele motorů ukazují nulu, rukojeť podvozku je spuštěná a svítí tři zelené kontrolky spuštěného a zablokovaného podvozku, ukazatele polohy kapitána a prvního důstojníka se liší asi o pět stupňů, svítí všechny tři kontrolky nízkého tlaku oleje v motorech a mnoho dalšího.
  • Když letadlo těsně před přistáním narazí na dráty vysokého napětí, náraz oddělí levou podvozkovou sestavu. Když se podvozek oddělí, vrátí se rovnou zpět, a když se oddělí, můžete si všimnout, že v křídle není žádný otvor, kde by měla být kolová jamka. Také dveře podvozku, které byly zobrazeny připevněné k podvozku, když podvozek spadl, nejsou nikde vidět.
  • Když kapitán Steele poprvé vstupuje do pilotní kabiny, kamera ukazuje přístrojovou desku letadla. Páka podvozku je v horní poloze, k tomu by mohlo dojít pouze za letu.
  • Poté, co většina nakupujících zmizí v obchodním centru a zanechá po sobě oblečení, začne ze stropu padat dětské oblečení, což nedává smysl.
  • Když Chloe a Buck sedí na letišti a povídají si, zpoza sloupu vykoukne mladá žena, která pravděpodobně čeká na pokyn, aby přešla na druhou stranu. Pak se vrátí ze záběru. V dalším záběru konečně přechází.
  • Když Hattie poprvé osloví cestující letadla, mluví do sluchátka telefonu.
  • V rozhovoru s postavou Garyho Grubbse mluví Hans Soto o letadle, které by letělo z New Yorku do Londýna za šest minut rychlostí 40 machů. Aby letadlo dosáhlo rychlosti Mach 40 za šest minut, museli by cestující vydržet 15 000násobek gravitační síly. Vše, co by přiletělo, by byl jen malý kousek uhlíku.
  • když se dva objekty letící rychlostí asi 1000 km/h srazí jeden s druhým, a to i sotva jako ve filmu, není možné, aby došlo k malému nebo žádnému poškození. Při podobné rychlosti mělo být křídlo zcela zničeno, Čím vyšší rychlost, tím větší poškození.
  • Vnější záběry Rayfordova letadla jsou záběry Boeingu 737, tedy letadla s úzkou trupem (s jednou uličkou), ale vnitřní záběry jsou záběry širokotrupého letadla (s dvěma uličkami).
  • Všechny transatlantické lety směřující na východ (se směrovým kurzem 0 až 179 stupňů) poletí v sudé letové hladině (tedy 30 000 stop, 32 000 stop, 34 000 stop, 36 000 stop), zatímco transatlantické lety směřující na západ (se směrovým kurzem 180 až 359 stupňů) budou mít lichou letovou hladinu (31 000 stop, 33 000 stop, 35 000 stop atd.). Podle tohoto pravidla se žádný let směřující na východ nikdy nenachází ve stejné letové hladině jako let směřující na západ.
  • Po úplném zastavení letadla vidíte, jak letuška otevře dveře, dřepne si a vypustí ze dveří nouzovou evakuační skluzavku, která se následně nafoukne. Než letadlo začne pojíždět, je skluzavka připevněna ke dveřím a automaticky se vysune, když se dveře otevřou. To je vyžadováno předpisy.
  • Pokud velkému dopravnímu letadlu dojde palivo nebo se mu vyčerpá, na zadní stěně se nerozsvítí "velké červené světlo", jak je znázorněno na obrázku. Na obrazovkách nebo na oznamovacím panelu se objevují výstražné kontrolky a indikátory, ale žádné "velké červené světlo".
  • Když se zobrazí, že letadlu dochází palivo, navigační displeje ukazují, že letadlo je vzdáleno 4,6 námořní míle na přímém přiblížení k dráze 06R. Letiště JFK ani La Guardia nemají dráhu 06 Right. Kromě toho analogový ukazatel rychlosti letu ukazuje nulovou rychlost letu,
  • Po srážce ve vzduchu a rozhodnutí vrátit se na letiště JFK se postava Nicolase Cage začne přehrabovat v oblečení prvního důstojníka. Kapitán mu začne předměty házet směrem k zadní části kokpitu a on je odmítá k použití. Je velmi pochybné, že by pilot, natož zkušený kapitán na mezinárodní lince, chtěl mít v kokpitu rozházené všechny ty FOD, cizí předměty.
  • Když je letadlo kapitána Steela schváleno ke vzletu, posune čtyři páky výkonu dopředu. Letadlo zobrazené v sekvenci má DVA motory.
  • V kokpitu není k dispozici žádné sedadlo pro skok. Toto sedadlo pozorovatele je ze zákona povinné a jeho přítomnost je povinná. Přídavné sedadlo na palubě umožňuje inspektorovi FAA provádět inspekci posádky na trati a zároveň plnit své povinnosti v kokpitu.
  • Po dosednutí letadla klesne levý konec křídla na zem a několik sekund se vleče. Poté kapitán opět zvedne křídlo, aby přeletěl přes nákladní automobil, který stojí v cestě. Jakmile křídlo jednou klesne, pilot už nikdy nebude schopen toto křídlo zvednout.
  • Kapitán stále opakuje, že má sotva palivo na cestu na letiště JFK. Na trase NYC - Londýn je však k dispozici nejméně pět letišť, která jsou blíže než JFK, přičemž Gander v Kanadě je nouzovým letištěm na všech transatlantických letech.
  • V tomto filmu je zapojeno nejméně pět letadel. Jeden Airbus A300 (wide-body - dvě uličky) na bráně, když cestující nastupovali do letadla. Jeden Boeing 767 (wide-body) pokaždé, když kamera snímá letadlo zvenčí, když letí. Jeden Boeing 747 (wide-body--dvě paluby), když kamera snímá pilotní kabinu (kokpit) zvenčí. Jeden Boeing 737 (úzcetrupý--jedna ulička), když letadlo provádí nouzové přistání. A jeden Boeing 717 (úzkoprostorový), když letadlo zcela zastaví a všichni cestující jsou venku.
  • Obvyklý postup při proražení palivové nádrže nebo zjištění závady je přečerpání paliva z poškozené nádrže do nepoškozených pomocí křížového řízení průtoku. To se však neprovádí. Také v případě úniku paliva v blízkosti motoru by měl být tento motor vypnut, aby se minimalizovalo riziko vznícení unikajícího paliva.
  • Po rozhovoru s reportérem v kokpitu pilot zvedne mikrofon a řekne: "Věž JFK, slyšíte mě? Potřebuji volnou dráhu. Opakuji. Potřebuji volnou dráhu." Neidentifikuje však svůj let, takže věž by nevěděla, kdo volá. Zkušený pilot, kterému je svěřena mezinárodní trasa, by takovou chybu neudělal. Rádiový protokol by byl automatický.
  • Když se kapitán Steele přiblíží ke kolizi ve vzduchu, letadlo vydá výstrahu TCAS (Traffic Collision Avoidance System). Kapitán se poté snaží kontaktovat druhého pilota. V reálném provozu již TCAS oběma pilotům říká, jakou akci mají provést, například střemhlavý let nebo stoupání. Vzhledem k velmi vysokým rychlostem přibližujících se letadel není čas na kontaktování druhého letadla. Je to podobné, jako kdybyste na dálnici zavolali auto před vámi, abyste se vyhnuli srážce. Kdyby uposlechl TCAS, s druhým letadlem by se nesrazil.
  • Školní autobus sjede z mostu, zatímco Chloe prochází pod podchodem, avšak k události zmizení došlo, když byla Chloe v obchodním centru. Autobus bez řidiče by nemohl sjet z mostu podstatně později, než došlo ke zmizení.
  • Když Chloe poslouchá hlasovou zprávu, kterou jí na telefonu zanechal její otec, slyšíte zvuk havárie bezprostředně po kapitánově slovech "jedna nula nula nula". Když však byla havárie zobrazena tak, jak k ní došlo, uplynulo mezi kapitánovými slovy "jedna nula nula nula" a nárazem šestnáct sekund.
  • Letadlo při srážce ve vzduchu přijde o část pravého křídla, ale v pozdějších scénách, kdy se letadlo vrací na přistání na letišti JFK, se zdá, že pravé křídlo není poškozeno.
  • Když kapitán Steele po návratu do kokpitu stáhne páky pohonu, uvidíte čtyři z nich na středovém podstavci. Letoun, který byl po celou dobu zobrazován až do tohoto okamžiku, má pouze dva motory, nikoliv čtyři.
  • Druhá zfilmovaná verze tohoto příběhu. Předchozí verze, která byla uvedena přímo na video, byla vydána v roce 2000 s Kirkem Cameronem v hlavní roli. Ironií osudu je, že při udílení cen Razzie v roce 2015 tento film prohrál všechny tři nominace (nejhorší film, nejhorší herec a nejhorší scénář) ve prospěch filmu "Saving Christmas" (2014); v němž hrál Kirk Cameron.
  • Epilog: "O tom dni a hodině však nikdo neví. Marek 13,32"
  • Logo UCA Bears na Chloeině mikině na letišti znamená "University of Central Arkansas", která se nachází v Conway ve státě AR.
  • Natáčení filmu začalo na začátku srpna 2013 v Baton Rouge ve státě Louisiana.
  • Závěrečná píseň I Wish We All Were Ready pochází z jiného filmu o vytržení s snímku A Thief in the Night, který byl natočen v roce 1972 a vydán společností Mark IV Pictures.
  • Spoluautor filmu "Napospas osudu" Jerry B. Jenkins se podílel na scénáři a během natáčení strávil nějaký čas na place.
  • Ashley Tisdaleová byla do role Chloe Steeleové obsazena 7. ledna 2013 prostřednictvím serveru Deadline. Dne 8. srpna 2013 bylo oznámeno, že Tisdaleová z projektu odstoupila kvůli kolizi s časovým plánem, protože se snažila využít jiné příležitosti v televizi. Produkce byla odložena z března na srpen a producent Paul Lalonde uvedl, že s přeobsazením čekali do poslední chvíle pro případ, že by se její rozvrh změnil a ona mohla zůstat. Na její místo byla vybrána Cassi Thomsonová, která převzala roli Chloe Steeleové.
  • Vzhledem k všeobecnému kritickému ohlasu a kasovnímu neúspěchu tohoto filmu se producenti rozhodli financovat pokračování v kampani na Indiegogo nazvané jednoduše "Pomozte nám natočit Left Behind 2". Kampaň získala 80 699,00 USD z požadovaného půl milionu. Poslední aktualizace projektu proběhla 7. května 2015.
  • Přestože představitelé Ley Thompsonové a Nicholase Cage jsou ve filmu manželé, nikdy spolu nemají společnou scénu.
  • Autoři filmu "Napospas osudu" Tim LaHaye a Jerry B. Jenkins spolu se svými rodinami měli 31. ledna 2014 možnost předem zhlédnout hrubý sestřih filmu. LaHaye se poté nechal slyšet: "Je to nejlepší film o vytržení, jaký jsem kdy viděl." Jenkins se nechal slyšet: "Věřím, že je to spravedlivé vůči románu a obnoví to zájem o celou sérii."
  • Tia Mowry-Hardrictová byla dříve angažována do role Shasty, ale později ji nahradila zpěvačka Jordin Sparksová.
  • Bratr Nicolase Cage, Marc, který je pastorem, je velkým fanouškem románu a požádal Cage, aby si ve filmu zahrál.