Zajímavosti o Noční jízda

72%

Zajímavosti 18

  • Ivan Locke projíždí po dálnici M1 směrem na jih kolem křižovatky na letiště Luton (křižovatka 10) a o několik minut později míjí značku Luton Central (křižovatka 11). Víme, že jede z oblasti Birminghamu do Londýna. Ve skutečnosti je při jízdě po této silnici křižovatka pro Luton Central před křižovatkou pro letiště Luton. Také ke konci filmu mu trvá téměř 10 minut, než projede mezi křižovatkou 6 (North Watford) a křižovatkou 5 (Watford - A41) - ve skutečnosti to trvá asi 2 až 3 minuty, a to i s dočasným omezením rychlosti na 50 mph, a vidíme, že Ivan Locke se celou dobu pohybuje stálou účelnou rychlostí.
  • (asi ve 46. minutě) Když Ivan hledá volajícího v adresáři, je na řadicí páce vidět, že auto, které má řídit, je zaparkované.
  • Nové dítě je dva měsíce předčasně narozené, přesto je slyšet jeho chlípný pláč.
  • Locke hovoří o 350 tunách betonu jako o největším betonovém nálevu v Evropě vůbec (kromě jaderných a vojenských zařízení). Beton se počítá podle objemu. 350 tun je asi 160 metrů krychlových - v podstatě tolik, aby to stačilo na zaplnění místnosti o rozměrech 9 metrů na délku x 9 metrů na šířku x 2 metry do hloubky. Cena tohoto betonu by se v cenách roku 2014 pohybovala někde kolem 10 000 £. Existuje mnoho projektů, kde se za den vylilo přes 3 000 metrů krychlových (asi 6 600 tun), takže 350 tun není nic, co by slušně velkou firmu příliš nadchlo, a pravděpodobně byste to zvládli za 3-4 hodiny s jednou betonovou pumpou.
  • Zmiňují "velkou" dodávku 355 tun betonu s 218 nákladními auty. Kromě toho, že mokrý beton se obvykle uvádí v objemu, nikoliv v hmotnosti, je výpočet nákladních vozidel potřebných pro tuto hmotnost chybný. Míchací vozy pojmou v průměru 18 tun betonu každý, což znamená, že potřebují pouze 20 nákladních vozů.
  • Když se podíváte na Tomovy oční váčky, můžete si všimnout, jak je v průběhu filmu stále unavenější a unavenější. Jako by to byla skutečná nepřetržitá dvou a třičtvrtěhodinová jízda.
  • Během Ivanovy cesty do Londýna proběhlo 36 telefonátů. 13 odchozích, 21 příchozích, 1 ignorovaný hovor a 1 do hlasové schránky. Nejméně polovina hovorů skončila zavěšením Ivana nebo Ivan zavěsil volajícímu.
  • Podle scenáristy a režiséra Stevena Knighta je název Locke částečně poctou filozofovi Johnu Lockovi.
  • Tom Hardy ve filmu používá velšský přízvuk.
  • Podle producenta Guye Heelyho byl Tom Hardy jediným hercem, kterého chtěl Steven Knight do filmu "Noční jízda"obsadit, protože jako jediný dokázal udržet zájem diváků při osmdesátiminutové jízdě v autě.
  • Film se natáčel během šesti nocí třemi kamerami.
  • Tom Hardy měl při přijetí role dvě další přání, aby si ponechal plnovous a mohutný svetr. Obojí mu připomínalo kapitána lodi, v souladu s Lockeovým řízením v "bouři".
  • Režisér Steven Knight říkal hercům do telefonu nové věci, které měli při natáčení scén zapojit, aby to okořenil a udržel Toma Hardyho v napětí. Například při některých záběrech řekl Ruth Wilsonové, která hraje Katrinu Lockeovou, aby svou postavu hrála tak, že už nějakou dobu chtěla vyhodit Ivana z domu a teď má konečně příležitost.
  • Na poznávací značce Lockova auta je napsáno "Adios" (hra s číslicemi jako písmeny), což ve španělštině znamená sbohem a ve filmu se to opakuje.
  • Tom Hardy souhlasil s účastí v tomto filmu výměnou za to, že Steven Knight bude scénáristou Hardyho minisérie Taboo (2017).
  • Nachlazení Ivana Lockeho bylo do scénáře vepsáno proto, že herec Tom Hardy byl během natáčení nachlazený.
  • BMW použité ve filmu je vybaveno výstražným systémem "nízké hladiny paliva" a vydává zvuky, kdykoli vozu dochází benzín. Hluk narušoval výkon Toma Hardyho během záběrů, ale režisér Steven Knight ponechal ve filmu hercovy frustrované reakce a místo toho nahradil zvuk auta hláškou "čeká vás hovor".
  • Film měl netradiční natáčecí plán. Tom Hardy natočil svou roli za 6 dní, přičemž film se natáčel dvakrát za noc, protože se natáčel na jeden záběr. Ostatní herci byli v hotelovém pokoji a telefonovali s Hardym, který byl na místě natáčení.