Zajímavosti o Vše je ztraceno

68%

Zajímavosti 41

  • Když "Náš chlap" (Redford) používá vysílačku, snaží se mluvit na špatnou stranu ručního mikrofonu. Snaží se mluvit do kovové západky a rukou zakrývá skutečný otvor mikrofonu. Každý zkušený námořník by tuto chybu nikdy neudělal.
  • Při přechodu přes velkou vodní plochu by byl déšť vnímán jako příležitost smýt ze sebe všechnu nahromaděnou sůl - postava by se okamžitě svlékla a umyla, a ne si jen vyhrnula rukávy. Mohlo by se dokonce jednat o první pořádné umytí námořníka po několika týdnech kvůli omezeným zásobám sladké vody na palubě.
  • Když "náš muž" zjistí, že nemá pitnou vodu, a odhodí kanystr, sledujeme akci a vidíme koleno kameramana. Vlevo dole v záběru, v džínách.
  • Když se "Náš muž" podruhé nakloní přes zábradlí, aby zkontroloval opravu trupu, na obzoru se na chvíli objeví podpůrná plavidla.
  • Počítač/Kreditky Den 1: Brodí se v zaplavené kabině do hloubky stehen, aby našel sadu na opravu trupu ze skleněných vláken "Náš člověk" zvedne "plně odolný" notebook Panasonic Toughbook, prohlédne si ho, položí ho otevřený a rovný na sucho. Je vodotěsný a omyvatelný (oblíbený na moři), pravděpodobně by ho povodeň nepoškodila.
  • Když se jeho loď v bouři poprvé převrátí, je vidět, že jeden z průzorů je otevřený. To by způsobilo, že by se do kabiny dostalo hodně vody, což není vidět.
  • Když "Náš muž" mává na projíždějící loď, je ve vzdáleném pozadí vidět pevnina, přestože se člun má nacházet uprostřed oceánu.
  • Po vytažení sextantu z potápějící se plachetnice otevře náš muž suchou lepenkovou krabici ve svém záchranném člunu.
  • Když se kontejner na začátku filmu zapíchne do boku jachty, "náš muž" nasadí mořskou kotvu, aby kontejner odtáhl. Protože se kontejner i mořská kotva pohybují stejným oceánem, mořská kotva by se jen potopila a nevyvíjela by na kontejner žádnou užitečnou sílu.
  • Genova (velká plachta na ostrém konci lodi) měla být při uložení pevněji navinutá, jinak by se při bouři rozvlnila a zničila.
  • "Náš muž" se vydá nahoru, aby opravil anténu své lodi, a vidí, že se blíží bouře. Bouře by se však měla od něj vzdalovat, protože je po větru (podle větrné korouhve viditelné v záběru).
  • Všechny baterie, konzervy s jídlem a podlahová prkna zůstanou během převrácení jachty na místě. To se v reálném životě nikdy nestane.
  • Na lodi během bouře "náš muž" přiváže plovoucí kotvu k zadnímu pulpitu. Vzhledem k obrovským silám, které působí, by se kazatelna během několika sekund ohnula a utrhla. Podobný komentář by se dal použít, když přivazuje záchranné lano k zábradlí.
  • Během bouře "náš muž" zvedne pytel s nápisem "storm jib" a pak bojuje s živly, aby tuto plachtu zvedl. Dotyčná plachta však vůbec není storm jib. Je velmi velká, lehká a bílá, zatímco storm jibs jsou malé, těžké a jasně zbarvené.
  • Když je loď vyřazena z provozu, "náš muž" nožem přeřízne chvojí (tj. kovové dráty), které stále spojuje pahýl stěžně s částí ležící ve vodě. To je nemožné, protože tuto práci by zvládl pouze nůž na šrouby s dlouhou rukojetí.
  • Volat "SOS" na námořním tísňovém kanálu není správné. "Mayday" nebo "Pan Pan" by byly přesné a standardní formy, zatímco "SOS" bude srozumitelné, ale nesprávné. Námořní veterán by tuto chybu nikdy neudělal.
  • Když "náš muž" naposledy uvolňuje lano a sleduje, jak se Virginia Jean potápí, má ruce uvnitř záchranného člunu. O vteřinu později je dramatický záběr, kdy se na něj díváme z pozice lodi a on se oběma předloktími opírá o záchranný člun. Třetí záběr, opět při pohledu na potápějící se loď, ukazuje jeho ruce uvnitř člunu. Celá tato sekvence je velmi nehybná, což nám nedává předpoklad, že by se mezi záběry rychle pohyboval.
  • Když se "náš muž" probudí po úderu hlavou o stěžeň v kajutě, je zčásti ponořený ve vodě. Když vstane, má většinu košile suchou.
  • Když Náš člověk spustí kotvu ze zádi lodi, jachta by se měla okamžitě otočit ve vichřici a vystavit záď větru, ale vidíme, že Náš člověk je stále bičován deštěm, který fouká z přídě.
  • Když si pak muž oblékne bouřkový oblek a jde zvednout bouřkový výložník, je vyhozen z paluby a vtažen pod vodu. Vyleze zpět na palubu a vrátí se do kajuty. Když si sundá horní část bouřkového obleku, jeho košile je zcela suchá.
  • Na začátku je "Náš muž" zobrazen při holení ručním holicím strojkem a pěnou na holení. Během následujících osmi dnů, z nichž většinu času bojuje o život v malém nafukovacím člunu, zůstává jeho tvář a brada hladká, bez jakýchkoli známek strniště.
  • Při druhém převrácení lodi je poklop do kabiny zcela otevřený, ale když se muž vrátí do kabiny, je podlaha zcela suchá. Otevřeným poklopem by dovnitř vnikala voda, dokud by se na dně poklopu nevytvořila vzduchová bublina (pak by byla vzhůru nohama).
  • Ani ten nejnezkušenější námořník by neměl záchrannou vestu během bouře nebo když byl na hladině. Záchranná vesta je jedním z nejzákladnějších předmětů, které námořníci v těchto situacích používají.
  • Plachetnice se jmenuje Virginia Jean. Kromě letmých záblesků jména na zádi je jméno vysloveno během krátkého rádiového volání S.O.S..
  • Jachta je 39 stop (11,8 m) dlouhá.
  • Hodinky, které nosí, jsou potápěčské hodinky Seiko SKX009 s certifikací ISO.
  • J. C. Chandor se s Robertem Redfordem poprvé setkal s tématem svých scénáristických nápadů, když měl jeho celovečerní debut "Den před krizí" (2011) premiéru v roce 2011 na Redfordově festivalu v Sundance.
  • Robert Redford píše pravou rukou proto, že ho to tak učili ve škole. V dalších filmech, jako je Elektrický jezdec, je vidět, jak píše pravou rukou.
  • Robert Redford je levák, ale na obrázku píše pravou rukou.
  • Postava, kterou hraje Robert Redford, nejenže není ve filmu pojmenována, ale ani ve scénáři nemá žádné jméno a je označována prostě jako "Our Man".
  • Ve filmu byly použity a zničeny tři jachty.
  • Režisér se držel takzvaného "pravidla bungee lana", což je obecná zásada natáčení, podle níž se kamera nesmí nacházet nad, pod nebo dále od Redforda, než je možné natáhnout lano. Kromě toho ve snaze vytvořit klaustrofobickou "intimitu prvního kamaráda" mezi divákem a objektem natáčel DP Frank G. DeMarco rozsáhle v dosahu Redforda pomocí 32mm objektivu na kameře Alexa.
  • Natáčelo se téměř výhradně bez živého zvuku, na konci každého denního natáčení byly pro referenci odebrány místní zvuky vody a větru.
  • Film se natáčel ve stejných studiích Baja v Mexiku, kde byl původně "spuštěn" Titanic (1997).
  • Když byl film promítán mimo soutěž na festivalu v Cannes (2013), sklidil údajně devítiminutový potlesk vestoje.
  • Jedná se o jediný film ve více než stoleté historii mezinárodní kinematografie, který má pouze jednoho herce a jednoho scenáristu/režiséra, ale jedenáct výkonných producentů a šest dalších producentů různých titulů.
  • Čínské znaky uvedené na kontejneru (což má být název přepravní společnosti) na začátku ve skutečnosti znamenají "štěstí".
  • Robert Redford byl velmi frustrován tím, že studio nepropagovalo film, aby získal ocenění, a to jak pro J. C. Chandora za scénář a režii, tak pro něj samotného za herecké výkony (tento pocit potvrdila i řada filmových kritiků, kterým se film líbil a kteří byli překvapeni, že byl uveden v malém nákladu a s malou propagací), a uvedl tuto zkušenost jako důvod, proč začal brát méně hereckých zakázek a silně se připravuje na odchod do hereckého důchodu.
  • Během natáčení byl Robert Redford opakovaně smáčen obrovskou hadicí s vodou, takže utrpěl infekci levého ucha, která ho nakonec připravila o 60 % sluchu.
  • Pro Redforda (ve věku 77 let) nebyly nejvyčerpávajícím aspektem natáčení kaskadérské kousky, z nichž většinu musel provádět sám, ale neutěšená každodenní rutina, kdy byl po celou dobu natáčení neustále pod vodou.
  • Scénář filmu je téměř bez dialogů a má pouze 32 stran.