Zajímavosti o Život Adèle

74%

Zajímavosti 102

  • Ve filmu Adele uvádí, že její jméno znamená v arabštině "spravedlnost". Adele však nemá arabský původ, ale spíše germánský. Existuje arabské jméno "Adel", které skutečně znamená spravedlnost (a nemá ženský ekvivalent), což mohlo vést k záměně.
  • V jedné ze scén ve třídě, když Adele prochází uličkou mezi lavicemi, je v dolní části zadní části vidět náraz od mikrofonu. V dalším záběru je vidět, jak se jí batoh s mikrofonem přesunul na levý bok.
  • Když jde Adýle na vernisáž Emminy umělecké galerie, je záběr na ni, jak jde zleva doprava ke vchodu. V jednom z oken budovy je odraz horní části kamery.
  • Když se Adele poprvé setká s Emminými rodiči, Emma si zapálí cigaretu a začne kouřit. V dalším záběru Emmy, který následuje několik vteřin poté, je cigareta vykouřená téměř až na filtr.
  • Když se Adéle obléká na Emminu vernisáž, vidíme, jak si lakuje nehty na nohou a rukou na červeno. V další scéně ji vidíme, jak jde na vernisáž, a když si upravuje vlasy, nehty nemá nalakované.
  • Druhá spolupráce Adéle Exarchopoulos a Aurelie Lemanceau poté, co se obě objevily ve filmu Des morceaux de moi (2012).
  • Poté, co hvězdy filmu Léa Seydoux a Adéle Exarchopoulos v rozhovoru pro Daily Beast hovořily o hrozných podmínkách natáčení a obvinily režiséra Abdellatifa Kechicheho z porušování pracovních zákonů a šikanování členů štábu na place, Kechiche označil Seydoux za "arogantní, rozmazlené dítě" a kritizoval ji za to, že promluvila o tom, jak obtížné bylo natáčení. "Jak neslušné mluvit o bolesti, když děláte jednu z nejlepších prací na světě... Jak, když jsme zbožňováni, když jdeme na červený koberec, když dostáváme ceny, jak můžeme mluvit o utrpení?" řekl. Obvinil ji také z toho, že po natáčení radikálně změnila svůj postoj k němu a že v Cannes vypadala docela spokojeně: "Když Seydoux prožila tak špatný zážitek, proč přijela do Cannes, celý den si zkoušela róby a šperky? Je to herečka, nebo umělkyně z červeného koberce?".
  • Pedro Almodgіvar označil film za jeden z dvanácti nejlepších filmů roku 2013.
  • Tento film je součástí kolekce Criterion, páteř č. 695.
  • Ve francouzském originále a v mnoha dalších jazycích se film jmenuje "The Life of Adele". V anglicky a německy mluvících zemích byl film uveden pod stejným názvem grafického románu, tedy "Blue is the Warmest Colour" / "Modrá je nejteplejší barva". Obvykle takové názvy odkazují na konkrétní scénu nebo dialog; tento film však neobsahuje vysvětlení, proč má být modrá barva teplá / nejteplejší barva.
  • Před hodnocením filmu požádala MPAA francouzského distributora o vystřižení několika explicitních sexuálních scén, aby si zajistila rating R a širší publikum. Distributor to odmítl s tím, že by to bylo v rozporu s příběhem a vášní filmu. MPAA později udělila filmu konečný rating bez vystřižení jakýchkoli scén.
  • O americkém remaku filmu se údajně jednalo. Objevily se však obavy, jak by hollywoodské studio riskovalo, kdyby znovu ztvárnilo tak názorné sexuální aktivity, jaké jsou zobrazeny v původním filmu, protože MPAA často cenzuruje spíše domácí filmy než většinu zahraničních projektů. Také žádné studio ani herci neměli dostatečný zájem o takový projekt, který odvážně zobrazuje vztah osob stejného pohlaví. Kvůli nedostatku financí a nadšení mezi vedoucími pracovníky se remake nikdy neujal.
  • Belgická spisovatelka Saskia De Coster a její partner se objeví jako jeden z párů líbajících se během scény Gay Pride.
  • Studenti ve třídě Adele čtou nahlas z Marivauxova Života Marianny a srovnávají ho s "Kněžnou z Cleves".
  • Zařazeno mezi 1001 filmů, které musíte vidět, než zemřete, vydaných Stevenem Schneiderem.
  • Vítěz Zlaté palmy na festivalu v Cannes 2013.
  • 15 minut sexuálních scén tvoří 180 minutovou stopáž.
  • Do role Emmy byla deset měsíců před začátkem natáčení obsazena Léa Seydoux. Abdellatif Kechiche měl pocit, že Seydoux "sdílí krásu, hlas, inteligenci a svobodu své postavy" a že má "něco z arabské duše".
  • Film, který Thomas a Adele sledují v kině na začátku filmu, se jmenuje Vejdi do prázdna (2009).
  • Klaima, hráče na závěsné bubny, navrhl Abdellatifu Kechicheovi Jйrйmie Laheurte poté, co mu ukázal video s jeho vystoupením na svém telefonu. Následně byl do filmu přidán a přispěl také svou hudbou na soundtrack.
  • Léa Seydoux uvedla, že ji Abdellatif Kechiche zpětně najal kvůli jejímu původu z vyšší třídy, protože její postava pochází z vyšší střední třídy a má sloužit jako kontrast k dělnickému původu hlavního hrdiny. Dále vysvětlila, že Kechiche tíhne k neznámým hercům a herečkám a že musí existovat hlubší důvod, proč udělal svůj bezprecedentní krok a obsadil do svého filmu známější herečku.
  • Adéle Exarchopoulos a Jйrйmie Laheurte spolu začali chodit při natáčení.
  • Adéle Exarchopoulos se s Léou Seydoux seznámila již při sledování filmu Belle Épine (2010) a reklamy Prada: Candy (2013), ale před natáčením se s ní osobně nesetkala. Adele řekla, že první scéna, kterou se Seydoux natočila, byla její vysněná sekvence, a smála se humorné absurditě, že se s někým poprvé setkala nahá. Smála se, když viděla Leu, jak se k její posteli blíží bez oblečení, ale prý jim to pomohlo prolomit ledy a navázat pohodu, díky níž si budou důvěřovat v intimních scénách, kde se cítí nejzranitelnější. Abdellatif Kechiche také použil tuto scénu, aby otestoval Seydouxové oddanost roli a také aby mezi herečkami vytvořil spoluúčast.
  • Originální francouzský název má také podtitul "Chapters 1 and 2". Abdellatif Kechiche v rozhovorech vysvětlil, že by mohl pokračovat ve vyprávění AdgЁleho příběhu v dalších filmech, a proto přidal podtitul.
  • Adéle Exarchopoulos i Lйa Seydoux byly v dětství svými rodiči vedeny k herectví, aby jim pomohly překonat ostych.
  • První scénou, kterou herečky společně natočily, byla snová sekvence Adéle.
  • Podle Abdellatifa Kechicheho se původně písemně zavázal, že dodá dvouhodinový film. Následně ukázal producentům dva různé sestřihy filmu a všechny strany se shodly, že delší verze je lepší.
  • Obě hlavní herečky filmu, Adéle Exarchopoulos a Léa Seydoux, které byly společně s Abdellatifem Kechichem oceněny Zlatou palmou na festivalu v Cannes, se vyjádřily k sexuálním scénám: Seydoux je označila za "velmi trapné" a Exarchopoulos se vyjádřila v jiném smyslu. Exarchopoulosová - která hraje titulní postavu (francouzský název se překládá jako "Život Adéle, kapitoly 1 a 2") - později řešila přílišnou pozornost věnovanou dvaceti minutám sexu ve tříhodinovém filmu: "Chápu to. Američtí diváci na to nejsou zvyklí. Je to volba režiséra. Všichni máme sex, je to jako droga, všichni ho milují. Museli jsme ukázat, jak je milování s někým niterné. Museli jsme zprostředkovat, kolik ze sebe odevzdáte. Takže jsme se rozhodli ukázat všem emoce, které stojí za objevováním vlastní sexuality. Jsme dospělí, tak pojďte. Je to fikce, je to film. Nechápu, co je na tom tak strašného."
  • Film se měl původně natáčet dva měsíce, ale nakonec trval téměř pět a půl měsíce.
  • Bylo natočeno více než 800 hodin materiálu.
  • Shodou okolností právě v den, kdy film získal Zlatou palmu na festivalu v Cannes (26. května 2013), bylo ve Francii uzákoněno manželství osob stejného pohlaví.
  • První filmová adaptace grafického románu, která získala Zlatou palmu.
  • Léa Seydoux pracovala na své postavě s Abdellatifem Kechichem více než rok, než začalo natáčení.
  • Autorka knihy Jul Marohová velmi podporovala vznik filmu a chválila Abdellatifa Kechicheho za jeho originalitu, nicméně nebyla spokojená se sexuálními scénami a měla pocit, že nevystihují lesbické jádro příběhu.
  • Několik měsíců před začátkem natáčení si Léa Seydoux nechala u holiče v 18. pařížském obvodu ostříhat vlasy a obarvit je na modro. Během natáčení si musela kvůli kontinuitě každý den vlasy přebarvovat a mnohokrát jí je obarvil sám režisér Abdellatif Kechiche.
  • Adéle Exarchopoulos a Léa Seydoux měly ve scénách orálního sexu na sobě protézy.
  • Scéna procházky trvala 100 záběrů.
  • V době zahájení natáčení bylo Adéle Exarchopoulos 18 let a Lée Seydoux 27 let.
  • Film byl po svém uvedení a úspěchu na festivalu v Cannes považován za jednoho z hlavních kandidátů na Oscara za nejlepší zahraniční film. Kvůli pozdnímu uvedení do kin ve Francii byl však film považován za nezpůsobilý k udělení Oscara.
  • Adéle Exarchopoulos a Léa Seydoux uvedly, že se při natáčení sexuálních scén smály a vtipkovaly, což jim pomohlo uvolnit se a cítit se ve vzájemné blízkosti lépe.
  • Léa Seydoux i Adéle Exarchopoulos uvedly, že ačkoli jejich vztah na plátně nebyl skutečný, jsou si díky tomu velmi blízké. Ani jedna z nich se před natáčením neznala, ani neměla žádné zkušenosti s lesbickou orientací.
  • Na festivalu v Cannes film šokoval některé kritiky svými dlouhými a názornými sexuálními scénami (ačkoli byly použity falešné genitálie), což vedlo k prohlášení, že film bude možná vyžadovat úpravy před uvedením do kin. Několik kritiků označilo film za hlavního favorita na zisk Zlaté palmy a film tuto prestižní cenu získal. Porota, v níž zasedli Steven Spielberg, Ang Lee a Nicole Kidmanová, učinila bezprecedentní krok a hlavní cenu udělila spolu s režisérem i dvěma hlavním herečkám filmu. Předseda poroty Spielberg vysvětlil: "Film je velkým milostným příběhem, díky němuž jsme se všichni cítili poctěni, že jsme mohli být jako moucha na zdi a sledovat, jak se tento příběh hluboké lásky a hlubokého zlomení srdce vyvíjí od samého počátku. Režisér příběh nijak neomezoval a my jsme byli naprosto okouzleni úžasnými výkony obou hereček a zejména způsobem, jakým režisér své postavy pozoroval a nechal je dýchat."
  • Léa Seydoux odmítla změnu jména své postavy na své jméno, což byla jedna z podmínek, které měla pro roli Emmy. Mezi tyto další podmínky patří: nebude kouřit skutečné cigarety, protože před dvěma lety přestala kouřit, nebude mít skutečný sex před kamerou a nebude nosit pro film své vlastní oblečení. Kromě toho byla ochotná udělat cokoli, co po ní bude Abdellatif Kechiche pro některou ze scén požadovat.
  • V rámci příprav na roli Emmy navštěvovala Léa Seydoux hodiny malování a sochařství. Před začátkem natáčení se také věnovala rozsáhlé četbě o umění a filozofii a navštěvovala muzea. Aby jí režisér pomohl ztvárnit mužné rysy role studentky umění, požádal Seydouxovou, aby chodila na tréninky na zpevnění postavy a také studovala filmy Marlona Branda a Jamese Deana, aby se naučila jejich rysy.
  • Adéle Exarchopoulos uvedla, že byla do role Adéle obsazena kvůli způsobu, jakým jedla.
  • Velká část záběrů s Adéle Exarchopoulos, které byly nakonec použity, jsou ve skutečnosti záběry herečky, když nebyla ve své roli. Kamera ji zabírala, když jedla, a dokonce i když spala ve vlaku, když byli na cestě na natáčení. Protože během těchto záběrů lidé neustále oslovovali Exarchopoulosovou jejím křestním jménem místo Clementine (původní jméno z grafického románu), souhlasili s tím, aby se jméno hlavní hrdinky změnilo na Adéle.
  • Poprvé v historii byla Zlatá palma v Cannes oficiálně udělena také dvěma hercům. Obvykle toto ocenění získává pouze režisér.
  • Jedna ze sexuálních scén se natáčela 10 dní.
  • Na place nebyl žádný maskér ani kadeřník. Herečky se po většinu filmu nesměly líčit.
  • Kolem Abdellatifa Kechicheho a jeho pracovních metod se vedly kontroverze. Vyšlo najevo, že pro dosažení požadovaného realismu příběhu natáčel stovky záběrů malých scén a jeho intenzivní režijní styl hraničil s týráním. Obě herečky prohlásily, že film vypadá tak reálně proto, že je Kechiche dotlačil až k bodu zlomu a že se opravdu snažily. Také uvedly, že s ním už nechtějí pracovat. Z podobného zneužívajícího stylu práce byl obviněn i Stanley Kubrick.
  • Herečky četly scénář pouze jednou. Abdellatif Kechiche trval na tom, aby zapomněly na to, co je ve scénáři napsáno řádek po řádku, a místo toho je požádal, aby své scény improvizovaly a nechaly své činy a slova vyznít opravdu přirozeně a co nejnenásilněji.
  • Ve filmu Adele uvádí, že její jméno znamená v arabštině "spravedlnost". Adele však nemá arabský původ, ale spíše germánský. Existuje arabské jméno "Adel", které skutečně znamená spravedlnost (a nemá ženský ekvivalent), což mohlo vést k záměně.
  • V jedné ze scén ve třídě, když Adele prochází uličkou mezi lavicemi, je v dolní části zadní části vidět náraz od mikrofonu. V dalším záběru je vidět, jak se jí batoh s mikrofonem přesunul na levý bok.
  • Když jde Adýle na vernisáž Emminy umělecké galerie, je záběr na ni, jak jde zleva doprava ke vchodu. V jednom z oken budovy je odraz horní části kamery.
  • Když se Adele poprvé setká s Emminými rodiči, Emma si zapálí cigaretu a začne kouřit. V dalším záběru Emmy, který následuje několik vteřin poté, je cigareta vykouřená téměř až na filtr.
  • Když se Adéle obléká na Emminu vernisáž, vidíme, jak si lakuje nehty na nohou a rukou na červeno. V další scéně ji vidíme, jak jde na vernisáž, a když si upravuje vlasy, nehty nemá nalakované.
  • Druhá spolupráce Adéle Exarchopoulos a Aurelie Lemanceau poté, co se obě objevily ve filmu Des morceaux de moi (2012).
  • Poté, co hvězdy filmu Léa Seydoux a Adéle Exarchopoulos v rozhovoru pro Daily Beast hovořily o hrozných podmínkách natáčení a obvinily režiséra Abdellatifa Kechicheho z porušování pracovních zákonů a šikanování členů štábu na place, Kechiche označil Seydoux za "arogantní, rozmazlené dítě" a kritizoval ji za to, že promluvila o tom, jak obtížné bylo natáčení. "Jak neslušné mluvit o bolesti, když děláte jednu z nejlepších prací na světě... Jak, když jsme zbožňováni, když jdeme na červený koberec, když dostáváme ceny, jak můžeme mluvit o utrpení?" řekl. Obvinil ji také z toho, že po natáčení radikálně změnila svůj postoj k němu a že v Cannes vypadala docela spokojeně: "Když Seydoux prožila tak špatný zážitek, proč přijela do Cannes, celý den si zkoušela róby a šperky? Je to herečka, nebo umělkyně z červeného koberce?".
  • Pedro Almodgіvar označil film za jeden z dvanácti nejlepších filmů roku 2013.
  • Tento film je součástí kolekce Criterion, páteř č. 695.
  • Ve francouzském originále a v mnoha dalších jazycích se film jmenuje "The Life of Adele". V anglicky a německy mluvících zemích byl film uveden pod stejným názvem grafického románu, tedy "Blue is the Warmest Colour" / "Modrá je nejteplejší barva". Obvykle takové názvy odkazují na konkrétní scénu nebo dialog; tento film však neobsahuje vysvětlení, proč má být modrá barva teplá / nejteplejší barva.
  • Před hodnocením filmu požádala MPAA francouzského distributora o vystřižení několika explicitních sexuálních scén, aby si zajistila rating R a širší publikum. Distributor to odmítl s tím, že by to bylo v rozporu s příběhem a vášní filmu. MPAA později udělila filmu konečný rating bez vystřižení jakýchkoli scén.
  • O americkém remaku filmu se údajně jednalo. Objevily se však obavy, jak by hollywoodské studio riskovalo, kdyby znovu ztvárnilo tak názorné sexuální aktivity, jaké jsou zobrazeny v původním filmu, protože MPAA často cenzuruje spíše domácí filmy než většinu zahraničních projektů. Také žádné studio ani herci neměli dostatečný zájem o takový projekt, který odvážně zobrazuje vztah osob stejného pohlaví. Kvůli nedostatku financí a nadšení mezi vedoucími pracovníky se remake nikdy neujal.
  • Belgická spisovatelka Saskia De Coster a její partner se objeví jako jeden z párů líbajících se během scény Gay Pride.
  • Studenti ve třídě Adele čtou nahlas z Marivauxova Života Marianny a srovnávají ho s "Kněžnou z Cleves".
  • Zařazeno mezi 1001 filmů, které musíte vidět, než zemřete, vydaných Stevenem Schneiderem.
  • Vítěz Zlaté palmy na festivalu v Cannes 2013.
  • 15 minut sexuálních scén tvoří 180 minutovou stopáž.
  • Do role Emmy byla deset měsíců před začátkem natáčení obsazena Léa Seydoux. Abdellatif Kechiche měl pocit, že Seydoux "sdílí krásu, hlas, inteligenci a svobodu své postavy" a že má "něco z arabské duše".
  • Film, který Thomas a Adele sledují v kině na začátku filmu, se jmenuje Vejdi do prázdna (2009).
  • Klaima, hráče na závěsné bubny, navrhl Abdellatifu Kechicheovi Jйrйmie Laheurte poté, co mu ukázal video s jeho vystoupením na svém telefonu. Následně byl do filmu přidán a přispěl také svou hudbou na soundtrack.
  • Léa Seydoux uvedla, že ji Abdellatif Kechiche zpětně najal kvůli jejímu původu z vyšší třídy, protože její postava pochází z vyšší střední třídy a má sloužit jako kontrast k dělnickému původu hlavního hrdiny. Dále vysvětlila, že Kechiche tíhne k neznámým hercům a herečkám a že musí existovat hlubší důvod, proč udělal svůj bezprecedentní krok a obsadil do svého filmu známější herečku.
  • Adéle Exarchopoulos a Jйrйmie Laheurte spolu začali chodit při natáčení.
  • Adéle Exarchopoulos se s Léou Seydoux seznámila již při sledování filmu Belle Épine (2010) a reklamy Prada: Candy (2013), ale před natáčením se s ní osobně nesetkala. Adele řekla, že první scéna, kterou se Seydoux natočila, byla její vysněná sekvence, a smála se humorné absurditě, že se s někým poprvé setkala nahá. Smála se, když viděla Leu, jak se k její posteli blíží bez oblečení, ale prý jim to pomohlo prolomit ledy a navázat pohodu, díky níž si budou důvěřovat v intimních scénách, kde se cítí nejzranitelnější. Abdellatif Kechiche také použil tuto scénu, aby otestoval Seydouxové oddanost roli a také aby mezi herečkami vytvořil spoluúčast.
  • Originální francouzský název má také podtitul "Chapters 1 and 2". Abdellatif Kechiche v rozhovorech vysvětlil, že by mohl pokračovat ve vyprávění AdgЁleho příběhu v dalších filmech, a proto přidal podtitul.
  • Adéle Exarchopoulos i Lйa Seydoux byly v dětství svými rodiči vedeny k herectví, aby jim pomohly překonat ostych.
  • První scénou, kterou herečky společně natočily, byla snová sekvence Adéle.
  • Podle Abdellatifa Kechicheho se původně písemně zavázal, že dodá dvouhodinový film. Následně ukázal producentům dva různé sestřihy filmu a všechny strany se shodly, že delší verze je lepší.
  • Obě hlavní herečky filmu, Adéle Exarchopoulos a Léa Seydoux, které byly společně s Abdellatifem Kechichem oceněny Zlatou palmou na festivalu v Cannes, se vyjádřily k sexuálním scénám: Seydoux je označila za "velmi trapné" a Exarchopoulos se vyjádřila v jiném smyslu. Exarchopoulosová - která hraje titulní postavu (francouzský název se překládá jako "Život Adéle, kapitoly 1 a 2") - později řešila přílišnou pozornost věnovanou dvaceti minutám sexu ve tříhodinovém filmu: "Chápu to. Američtí diváci na to nejsou zvyklí. Je to volba režiséra. Všichni máme sex, je to jako droga, všichni ho milují. Museli jsme ukázat, jak je milování s někým niterné. Museli jsme zprostředkovat, kolik ze sebe odevzdáte. Takže jsme se rozhodli ukázat všem emoce, které stojí za objevováním vlastní sexuality. Jsme dospělí, tak pojďte. Je to fikce, je to film. Nechápu, co je na tom tak strašného."
  • Film se měl původně natáčet dva měsíce, ale nakonec trval téměř pět a půl měsíce.
  • Bylo natočeno více než 800 hodin materiálu.
  • Shodou okolností právě v den, kdy film získal Zlatou palmu na festivalu v Cannes (26. května 2013), bylo ve Francii uzákoněno manželství osob stejného pohlaví.
  • První filmová adaptace grafického románu, která získala Zlatou palmu.
  • Léa Seydoux pracovala na své postavě s Abdellatifem Kechichem více než rok, než začalo natáčení.
  • Autorka knihy Jul Marohová velmi podporovala vznik filmu a chválila Abdellatifa Kechicheho za jeho originalitu, nicméně nebyla spokojená se sexuálními scénami a měla pocit, že nevystihují lesbické jádro příběhu.
  • Několik měsíců před začátkem natáčení si Léa Seydoux nechala u holiče v 18. pařížském obvodu ostříhat vlasy a obarvit je na modro. Během natáčení si musela kvůli kontinuitě každý den vlasy přebarvovat a mnohokrát jí je obarvil sám režisér Abdellatif Kechiche.
  • Adéle Exarchopoulos a Léa Seydoux měly ve scénách orálního sexu na sobě protézy.
  • Scéna procházky trvala 100 záběrů.
  • V době zahájení natáčení bylo Adéle Exarchopoulos 18 let a Lée Seydoux 27 let.
  • Film byl po svém uvedení a úspěchu na festivalu v Cannes považován za jednoho z hlavních kandidátů na Oscara za nejlepší zahraniční film. Kvůli pozdnímu uvedení do kin ve Francii byl však film považován za nezpůsobilý k udělení Oscara.
  • Adéle Exarchopoulos a Léa Seydoux uvedly, že se při natáčení sexuálních scén smály a vtipkovaly, což jim pomohlo uvolnit se a cítit se ve vzájemné blízkosti lépe.
  • Léa Seydoux i Adéle Exarchopoulos uvedly, že ačkoli jejich vztah na plátně nebyl skutečný, jsou si díky tomu velmi blízké. Ani jedna z nich se před natáčením neznala, ani neměla žádné zkušenosti s lesbickou orientací.
  • Na festivalu v Cannes film šokoval některé kritiky svými dlouhými a názornými sexuálními scénami (ačkoli byly použity falešné genitálie), což vedlo k prohlášení, že film bude možná vyžadovat úpravy před uvedením do kin. Několik kritiků označilo film za hlavního favorita na zisk Zlaté palmy a film tuto prestižní cenu získal. Porota, v níž zasedli Steven Spielberg, Ang Lee a Nicole Kidmanová, učinila bezprecedentní krok a hlavní cenu udělila spolu s režisérem i dvěma hlavním herečkám filmu. Předseda poroty Spielberg vysvětlil: "Film je velkým milostným příběhem, díky němuž jsme se všichni cítili poctěni, že jsme mohli být jako moucha na zdi a sledovat, jak se tento příběh hluboké lásky a hlubokého zlomení srdce vyvíjí od samého počátku. Režisér příběh nijak neomezoval a my jsme byli naprosto okouzleni úžasnými výkony obou hereček a zejména způsobem, jakým režisér své postavy pozoroval a nechal je dýchat."
  • Léa Seydoux odmítla změnu jména své postavy na své jméno, což byla jedna z podmínek, které měla pro roli Emmy. Mezi tyto další podmínky patří: nebude kouřit skutečné cigarety, protože před dvěma lety přestala kouřit, nebude mít skutečný sex před kamerou a nebude nosit pro film své vlastní oblečení. Kromě toho byla ochotná udělat cokoli, co po ní bude Abdellatif Kechiche pro některou ze scén požadovat.
  • V rámci příprav na roli Emmy navštěvovala Léa Seydoux hodiny malování a sochařství. Před začátkem natáčení se také věnovala rozsáhlé četbě o umění a filozofii a navštěvovala muzea. Aby jí režisér pomohl ztvárnit mužné rysy role studentky umění, požádal Seydouxovou, aby chodila na tréninky na zpevnění postavy a také studovala filmy Marlona Branda a Jamese Deana, aby se naučila jejich rysy.
  • Adéle Exarchopoulos uvedla, že byla do role Adéle obsazena kvůli způsobu, jakým jedla.
  • Velká část záběrů s Adéle Exarchopoulos, které byly nakonec použity, jsou ve skutečnosti záběry herečky, když nebyla ve své roli. Kamera ji zabírala, když jedla, a dokonce i když spala ve vlaku, když byli na cestě na natáčení. Protože během těchto záběrů lidé neustále oslovovali Exarchopoulosovou jejím křestním jménem místo Clementine (původní jméno z grafického románu), souhlasili s tím, aby se jméno hlavní hrdinky změnilo na Adéle.
  • Poprvé v historii byla Zlatá palma v Cannes oficiálně udělena také dvěma hercům. Obvykle toto ocenění získává pouze režisér.
  • Jedna ze sexuálních scén se natáčela 10 dní.
  • Na place nebyl žádný maskér ani kadeřník. Herečky se po většinu filmu nesměly líčit.
  • Kolem Abdellatifa Kechicheho a jeho pracovních metod se vedly kontroverze. Vyšlo najevo, že pro dosažení požadovaného realismu příběhu natáčel stovky záběrů malých scén a jeho intenzivní režijní styl hraničil s týráním. Obě herečky prohlásily, že film vypadá tak reálně proto, že je Kechiche dotlačil až k bodu zlomu a že se opravdu snažily. Také uvedly, že s ním už nechtějí pracovat. Z podobného zneužívajícího stylu práce byl obviněn i Stanley Kubrick.
  • Herečky četly scénář pouze jednou. Abdellatif Kechiche trval na tom, aby zapomněly na to, co je ve scénáři napsáno řádek po řádku, a místo toho je požádal, aby své scény improvizovaly a nechaly své činy a slova vyznít opravdu přirozeně a co nejnenásilněji.