Zajímavosti 8
- Alternativní konec: Tornatore natočil jiný konec tohoto filmu, jehož dějištěm byla restaurace v Římě. Na stejném místě se odehrává i chvilková předchozí scéna, ale závěrečná scéna natočená na stejném místě v Římě byla vystřižena a nahrazena propracovanější scénou a mírně upravenými dialogy natočenými na jiném mezinárodním místě.
- Na všech obrazech jsou namalovány ženy.
- Auta na ulici mají čísla Vienna, Austria, W od Wien, což je německý název pro město Vídeň.
- Při uvedení ve Velké Británii byl název změněn na „Deception“.
- V hospodě naproti vile visí na stěně plakát, na němž je vyobrazen návrh propagující Alexandra. Alexander byl kouzelník, který vystupoval na počátku 20. století a sklízel velké úspěchy se svými prezentacemi v rámci mentalismu (např. čtení myšlenek, telepatie apod.). Alexander byl často propagován jako „Muž, který ví“, a to díky své schopnosti odpovídat na otázky, které mu kladli diváci za zdánlivě nemožných okolností. To je samozřejmě paralelní s funkcí automatu, který se objevuje ve filmu.
- V průběhu filmu je promítáno několik uměleckých děl. Obraz, který je restaurován, je „Portrét mladé dívky“ (asi 1470) od Petra Christuse. Mezi díly, která Oldman studuje, je také „Zrození Venuše“ (1879) od Williama-Adolpha Bouguereaua. Mezi ženskými portréty v jeho sbírce lze spatřit např: „Portrét mladé ženy (La Fornarina)“ (asi 1519) a ‚Portrét mladé ženy (La Muta)‘ (1507) od Raffaela, ‚Violante‘ (asi 1515), ‚La Bella‘ (1536) a ‚Portrét Eleonory Gonzagy Della Rovere‘ (asi 1536) od Raffaela. 1538) od Tiziana, „Portrét Eleaonory Toledské a jejího syna“ (1545) a „Portrét Lucrezie Panciatichi“ (1541) od Bronzina, „Portrét Cateriny Sforzy“ (cca. 1490) od Lorenza di Credi, „Zingarella“ (1505) od Boccaccia Boccaccina, „Portrét Lucretie Borgia“ (ca. 1510) od Bartolomea Veneziana, „Portrét Luciny Brembati“ (1518) od Lorenza Lotta, „Dáma s knihou Petrarcových říkadel“ (ca. 1528) od Andrey del Sarto, „Portrét Bianky Cappello“ (ca. 1528) od Andrey del Sarto, „Portrét Bianky Cappello“ (ca. 1588) od Lorenza Lotto, „Dáma s knihou Petrarcových říkadel“ (ca. 1588) od Andrey del Sarto, „Portrét Bianky Cappello“ (ca. 1572) od Alessandra Alloriho, „Portrét Elspeth Tucherové“ (1499) od Albrechta Dürera, „Salomè“ (1510) od Lucase Cranacha staršího, „Portrét Minervy Anguissola“ (asi 1572) od Albrechta Dürera. 1570) od Sofonisby Anguissoly, „Autoportrét“ (1580) od Marietty Robusti, „Dívka s hořící svíčkou“ (asi 1706) od Gottfrieda Schalkena, „Portrét Beatrice Cenciové“ (1599) a „Portrét matky“ (asi 1706) od Gottfrieda Schalkena. 1620) od Guida Reniho, „Autoportrét“ a „Portrét staré dámy“ od Rosalby Carriery, „Autoportrét s harfou“ (1750) od Rose-Adelaide Ducreux, „Portrét Delphine Ingres-Ramel“ (1859) a „Portrét madame Aymon“ (1806) od Jeana-Augusta-Dominiqua Ingrese, „Joli Coeur“ (1867) a ‚Žena v okně‘ od Dante Gabriela Rossettiho a ‚Jeanne Samary v šatech s hlubokým výstřihem (La Rêverie)‘ (1877) od Pierra-Augusta Renoira. Jsou zde také díla Pietera Paula Rubense, Francisca Goyi, Élisabeth Vigée-Le Brun, Amedea Modiglianiho a Morgana Weistlinga.
- Ennio Morricone nahrál hudbu k filmu s Českým národním symfonickým orchestrem v Praze.
- Restaurace v Praze „Restaurace u milosrdných“ na křižovatce ulic „U Milosrdných“ a „Kozí“ v centru města.