Popelka je poutavé dílo s povedenou výpravou a zajímavými kostýmy. Potěší herecké obsazení a to především Helena Bonham Carter v menší roli víly, která ji dle očekávání sedla a samozřejmě macecha Cate Blanchett.
Bylo to občas přeslazené až mě z toho bolely zuby (hlavně když Popelka nahodila svůj hřejivý úsměv), ale jinak to byla fajnová pohádka. Sice klasicky americky zářivá a rozmáchlá, ale proč ne. Snímek hýří sytými barvami a je to opravdu okouzlující, především u scény s vykouzlením popelčina kočáru a šatů jsem měl pocit opravdového vizuálního krásna. Obecně mi Popelka přišla někdy až nesnesitelně sladká, princ taky vypadal, že se mu v očích zrcadlí celá mléčná dráha a nejromantičtější místo pro život byla stejně popelčina komůrka v podkroví, ale beru to prostě jako pohádku a do pohádky asi dobrý. Být dítě, tak bych byl nejspíš úplně unešený. Nicméně Češi stejně dobře vědí, která Popelka je ta nejlepší...
Rozprávka o Popoluške ma moc nebere a ani táto nová verzia starej klasiky si ma nezískala. Je to celé nejak moc farebné, často preafektované, s hromadou nevýrazných postáv a divných novotin. Náladu mi zlepšila len naturálne pôvabná popElka a čarovná víla, ktorá bola príjemne praštená. Inak žiadne dojatie ani okúzlenie sa nekonalo.
Když jsem sledovala, tak bylo vidět, že je to vlastně jen přehraná animovaná verze pohádky. Hezké trikové záběry, třeba ty kouzla kmotřičky víly. Princ docela hezký, Popelka by si tedy mohla něco udělat s tím obočím, protože to spolu s těmi blonďatými vlasy úplně bije do očí.
I když je to známý klasický příběh, na který bylo natočeno už spousty filmů, tak tento je docela ucházející.
Po Zlobě s Angelinou Jolie opět nové zpracování klasické pohádky, které stojí za to. Hlavní postavu Popelky naprosto bez diskuse převálcuje Cate Blanchett v roli macechy, která si svou roli opravdu užívá v každém momentu. Po loňské Jasmíně opět zajímavý herecký výkon. Pohádka má všechno co má mít, vtip, napětí, pohádkovost i momenty překvapení. A scéna na plese je opravdu skvostná. Víla kmotřička nádherně uhozená a Helena Bonham Carter je opět k sežrání.
"Nová" verze Popelky z dílny Walta Disneyho bohužel nepřinesla nic moc nového. Byl jsem docela překvapen, že ačkoliv se jedná o pohádku, především pro děti nebo pro rodiny s dětmi, tak je v ní až příliš mnoho smrti. Ve většině verzí začíná Popelka tím, že je bez matky. Zde ale postupně ve filmu vidíme zemřít její matku, pak se vyrovnává se smrtí otce, a abychom zachovali magické pohádkové číslo tři, zemře i samotný král, což taky není zrovna obvyklé. Poté, co se objevila na scéně macecha se svými dcerami, především pak Anastázií (Holliday Grainer), jsem se cítil, jako bych se ocitl v dalším dílu Downton Abbey, čemuž tak trochu nasvědčovalo i uspořádání kuchyně se systémem zvonků. Poněkud zvláštní byly také kostýmy. Pokud si vzpomenu na Věčný příběh, měl jasnou stylizaci do období renesance, stejně tak naše klasická Popelka s Libuší Šafránkovou.
Jedna z nejlépe natočených moderních pohádek a přeci se drží původního příběhu. Je vidět, že to prostě jde. Nádherně zpracované, krásné prostředí, kostýmy, herci a ta hudba! Ta mě doslova očarovala. Něco tak nádherného jsem dlouho v pohádce neslyšela. Opravdu krásný zážitek se vším všudy.